Swiraz pisze: ↑środa 30 sty 2019, 11:08
Ja widzę w tych kartach kilka innych problemów, jeżeli gramy z większością ilością małych, oficjalnych dodatków
W takim scenariuszu talia Przygód liczy dość dużo kart - losowanie kart Przygód aż wylosujesz 3 Nieumarłych może spowodować, że i połowę talii będzie trzeba przemielić zanim sie dokopiesz do tych 3 Nieumarłych.
Wiem, ale to już sprawdziłem w praktyce i wielkiej szkody to nie robiło, dlatego to zostawiłem.
Swiraz pisze: ↑środa 30 sty 2019, 11:08
Armia Kościotrupów też jest dość problematyczna - będziesz pamietał który z innych graczy pokonał już Niemarłego, a kto nie?
Mi sie jeszcze nie zdarzyło, abym nie pamietał kogo pokonałem. Poza tym zawsze jest cos takiego jak stos kart odrzuconych...
Swiraz pisze: ↑środa 30 sty 2019, 11:08
Tutaj można by zastosować jakiś żeton i wprowadzić jakąś ciekawą mechanikę/bonus,
np Mieszakniec/Obszar - Kolekcjoner Kości - po pokonaniu Nieumarłego dostajesz dodatkowo żeton - Kość, który możesz wymeinić na jedno Zaklęcie o ile pozwala Ci na to Twoja Moc,
Alternatywnie - możesz na Cmentarzu odzyskać żeton Losu za jeden żeton Kości jeżeli jesteś Dobry/Neutralny (w takim wypadku nie tracisz punktu Życia) a jak jesteś Zły możesz dostać dodatkowy żeton Losu
Ale to już dodatkowo komplikuje grę i najlepiej byłoby mieć osobny obszar Cmentarza wydrukowany ze zmienionym opisem
Sorki za ten mały offtop
Do dzieła
Swiraz pisze: ↑środa 30 sty 2019, 11:08
Co do samego Legionu Kościotrupów, nie widzę przeszkód do liczenia pól do Cmentarza idąc z Nekropolii - wiadomo, im dalej w Nekropolii zajdziemy tym łatwiej bedzie z Legionem Kościotrupów walczyć.
Ciekawi mnie tam zapis odnośnie Rwącej Rzeki którą przekraczasz również przy Mieście/Wiosce przez most. Wychodzi na to, że nalepiej wylosować tą kartę będąc w Środkowiej Krainie, na terenie pustyni (łacznie -10)
Natomiast będąc w Zewnętrznej krainie na Wzgórzach pomiędzy Miastem a Gospodą, odległość do Cmentarza jest taka sama, przy czym stosując się do opisu karty wychodzi albo -2 albo -9 so Siły/Mocy Legionu
Poniżej rysunek, o co mi chodziło przy naliczaniu obszarów dla Legionu Kościotrupów. Fakt chodziło mi tylko o przekraczanie Rwącej Rzeki jako rozdzielenie Krain. Rozpatrywać tą karte się powinno zgodnie z tym rysunkiem. Wzgórza są w tej samej krainie co Cmentarz, więc naliczasz idąc do okoła. Obszar Wzgórz ma -12. Teraz widzę, że ta karta wymaga bardziej precyzyjnego zapisu. Pomyślę nad tym , dzięki.
[quote=Swiraz post_id=163524 time=1548842926 user_id=13039] Ja widzę w tych kartach kilka innych problemów, jeżeli gramy z większością ilością małych, oficjalnych dodatków W takim scenariuszu talia Przygód liczy dość dużo kart - losowanie kart Przygód aż wylosujesz 3 Nieumarłych może spowodować, że i połowę talii będzie trzeba przemielić zanim sie dokopiesz do tych 3 Nieumarłych. [/quote] [b]Wiem, ale to już sprawdziłem w praktyce i wielkiej szkody to nie robiło, dlatego to zostawiłem.[/b] [quote=Swiraz post_id=163524 time=1548842926 user_id=13039] Armia Kościotrupów też jest dość problematyczna - będziesz pamietał który z innych graczy pokonał już Niemarłego, a kto nie? [/quote] [b]Mi sie jeszcze nie zdarzyło, abym nie pamietał kogo pokonałem. Poza tym zawsze jest cos takiego jak stos kart odrzuconych... [/b] [quote=Swiraz post_id=163524 time=1548842926 user_id=13039] Tutaj można by zastosować jakiś żeton i wprowadzić jakąś ciekawą mechanikę/bonus, np Mieszakniec/Obszar - Kolekcjoner Kości - po pokonaniu Nieumarłego dostajesz dodatkowo żeton - Kość, który możesz wymeinić na jedno Zaklęcie o ile pozwala Ci na to Twoja Moc, Alternatywnie - możesz na Cmentarzu odzyskać żeton Losu za jeden żeton Kości jeżeli jesteś Dobry/Neutralny (w takim wypadku nie tracisz punktu Życia) a jak jesteś Zły możesz dostać dodatkowy żeton Losu Ale to już dodatkowo komplikuje grę i najlepiej byłoby mieć osobny obszar Cmentarza wydrukowany ze zmienionym opisem Sorki za ten mały offtop [/quote] [b]Do dzieła :)[/b] [quote=Swiraz post_id=163524 time=1548842926 user_id=13039] Co do samego Legionu Kościotrupów, nie widzę przeszkód do liczenia pól do Cmentarza idąc z Nekropolii - wiadomo, im dalej w Nekropolii zajdziemy tym łatwiej bedzie z Legionem Kościotrupów walczyć. Ciekawi mnie tam zapis odnośnie Rwącej Rzeki którą przekraczasz również przy Mieście/Wiosce przez most. Wychodzi na to, że nalepiej wylosować tą kartę będąc w Środkowiej Krainie, na terenie pustyni (łacznie -10) Natomiast będąc w Zewnętrznej krainie na Wzgórzach pomiędzy Miastem a Gospodą, odległość do Cmentarza jest taka sama, przy czym stosując się do opisu karty wychodzi albo -2 albo -9 so Siły/Mocy Legionu [/quote] [b]Poniżej rysunek, o co mi chodziło przy naliczaniu obszarów dla Legionu Kościotrupów. Fakt chodziło mi tylko o przekraczanie Rwącej Rzeki jako rozdzielenie Krain. Rozpatrywać tą karte się powinno zgodnie z tym rysunkiem. Wzgórza są w tej samej krainie co Cmentarz, więc naliczasz idąc do okoła. Obszar Wzgórz ma -12. Teraz widzę, że ta karta wymaga bardziej precyzyjnego zapisu. Pomyślę nad tym , dzięki.[/b] [img]https://i.imgur.com/27dhHDf.png[/img]
Chciałbym sam coś stworzyć, ale nie wiem czy ogarnąłebym temat merytorycznie i artystycznie.
Do tego dochodzi czas, pomysł... pomysł przede wszystkim.
Może jak się taki pojawi w mojej głowie i po miesiącu dalej bedzie się wydawał ciekawy, może wtedy spróbuje sił.
[quote=ModulO post_id=163594 time=1548864796 user_id=7080] Poniżej rysunek, o co mi chodziło przy naliczaniu obszarów dla Legionu Kościotrupów [/quote] Teraz jest to jaśniejsze. Przy Nekropolii nie będę miał z tym problemów ale chiałem rozwiać wątpliwości [quote=ModulO post_id=163594 time=1548864796 user_id=7080]Do dzieła[/quote] Chciałbym sam coś stworzyć, ale nie wiem czy ogarnąłebym temat merytorycznie i artystycznie. Do tego dochodzi czas, pomysł... pomysł przede wszystkim. Może jak się taki pojawi w mojej głowie i po miesiącu dalej bedzie się wydawał ciekawy, może wtedy spróbuje sił.
Swiraz pisze: ↑wtorek 29 sty 2019, 09:56
na myśl o rozdzielaniu poszczególnych dodatków z głównej talii przechodzą mnie dreszcze
coś ty, najlepsza zabawa!
[quote=Swiraz post_id=163303 time=1548752195 user_id=13039] na myśl o rozdzielaniu poszczególnych dodatków z głównej talii przechodzą mnie dreszcze [/quote] coś ty, najlepsza zabawa! ;)
Swiraz pisze: ↑środa 30 sty 2019, 17:30
pomysł przede wszystkim
Jedyne co mi wpadło do głowy do tej pory to przerobienie planszy.
Na stole cięzko mi upchnąć podstawę i wszystkie karty, co dopiero narożniki.
Tak więc myślalem o okrojeniu narożników z częsci pól i zrobienia z nich częsci głownej planszy tak, że na przykład przez Góry, Podziemia lub Las można przejść do Krainy Środkowej, a Miasto byłoby zbiorem 6/12 pól z boku.
Taka wersja light. Ale to osobny temat.
[quote=Swiraz post_id=163596 time=1548865826 user_id=13039] pomysł przede wszystkim [/quote] Jedyne co mi wpadło do głowy do tej pory to przerobienie planszy. Na stole cięzko mi upchnąć podstawę i wszystkie karty, co dopiero narożniki. Tak więc myślalem o okrojeniu narożników z częsci pól i zrobienia z nich częsci głownej planszy tak, że na przykład przez Góry, Podziemia lub Las można przejść do Krainy Środkowej, a Miasto byłoby zbiorem 6/12 pól z boku. Taka wersja light. Ale to osobny temat.
@Swiraz zajrzyj do dodatku Great Talisman. Tam jest okrojona plansza.
Co do Nekropolii. Wczoraj graliśmy w nią z kolegą i jego dzieciakami. Wszedłem z Życiem równym 4. Zginąłem jako Ropucha próbując się wycofać. Nawet rzucenie snu przez kolegę na jedną z istot będących na mojej drodze nie pomogło, pech w rzutach kością. Polecam, ale lepiej wpierw "napakować" się życiem
Pozdrawiam
Roman
[usermention2=13039 color=#000000]Swiraz[/usermention2] zajrzyj do dodatku Great Talisman. Tam jest okrojona plansza.
Co do Nekropolii. Wczoraj graliśmy w nią z kolegą i jego dzieciakami. Wszedłem z Życiem równym 4. Zginąłem jako Ropucha próbując się wycofać. Nawet rzucenie snu przez kolegę na jedną z istot będących na mojej drodze nie pomogło, pech w rzutach kością. Polecam, ale lepiej wpierw "napakować" się życiem
husar pisze: ↑wtorek 05 lut 2019, 16:43
zajrzyj do dodatku Great Talisman
Boje się wkręcić ale zerknę z ciekawości na ta plansze
Co do pecha, ostatnio jak grałem to zginąłem 3 razy (byłem jedynym graczem któremu przekręcił się poszukiwacz przed wejściem na KW)
Aż w końcu wylosowałem Wojownika, kilka fartownych kolejek I ostatecznie wygrałem partię.
Jak przekraczasz Rwący Rubikon to kości zostały rzucone, tylko czesto wynik jest taki, jakby sam Brutus Ci czarny los podrzucił
[quote=husar post_id=164025 time=1549381436 user_id=12909] zajrzyj do dodatku Great Talisman [/quote] Boje się wkręcić :P ale zerknę z ciekawości na ta plansze Co do pecha, ostatnio jak grałem to zginąłem 3 razy (byłem jedynym graczem któremu przekręcił się poszukiwacz przed wejściem na KW) Aż w końcu wylosowałem Wojownika, kilka fartownych kolejek I ostatecznie wygrałem partię. Jak przekraczasz Rwący Rubikon to kości zostały rzucone, tylko czesto wynik jest taki, jakby sam Brutus Ci czarny los podrzucił