Zasady domowe

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma »

Wódz Ogrów pisze: niedziela 01 kwie 2018, 22:30
Gamma pisze:- Zmniejszyłem talię mieszkańców z 40 kart do 30, wyrzucając zapychacze.
To też zamierzam zrobić. Którzy są najgorsi?
MarcinM79 pisze: poniedziałek 02 kwie 2018, 19:40 Witam Serdecznie,
na forum czytam o Waszych "ZASADACH DOMOWYCH" m.in. o talii Mieszkańców. Gracze proponują wprowadzenie swoich zasad, np z kolegów proponuje : Zmniejszyłem talię mieszkańców z 40 kart do 30, wyrzucając zapychacze.
Być może to banalne pytanie ale... O jakich mieszkańców chodzi?

Wielkie Dziękuję za odpowiedź.
Najgorsi są ci, którzy się wam najmniej podobają i których uważacie za niepotrzebnych. ;)

Jak będę miał chwilę to wkleję tu listę tych mieszkańców, których wyrzuciłem.


Awatar użytkownika
Wódz Ogrów
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 52
Rejestracja: piątek 26 maja 2017, 20:13
Lokalizacja: Elbląg
Płeć:
Wiek: 38

Re: Zasady domowe

Post autor: Wódz Ogrów »

Gamma pisze: Na przykład elf może przenosić się między puszczami w krainie zewnętrznej i środkowej (a nie tylko zewnętrznej jak bazowo) (...) My gramy w chwili obecnie tak, że alchemik dostaje 1sz za każdy wymieniany przedmiot - nie ważne czy magiczny czy nie.
Proste i dobre zmiany, nawet nie trzeba by drukować nowych kart postaci. To właśnie ta umiejętność alchemika irytowała mnie najbardziej :)
Gamma pisze:Jak będę miał chwilę to wkleję tu listę tych mieszkańców, których wyrzuciłem.
Fajnie :) Na moje to karty w stylu Karawana Faerie, Podróżniczka - nawet nie mają przypisanej miejscówy, tacy zwykli nieznajomi.


Wodzu, wyspa jest twoja
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Bludgeon »

Gamma pisze: wtorek 03 kwie 2018, 07:42 Co do alchemika to wciąż nie wiem jak to dokładnie rozwiązać. Sama umiejętność, że dostaje 3 sz za magiczny przedmiot nie jest taka straszna, ale możliwość kupowania tanich przedmiotów np. w Mieście i wymiany na 3 sz jest zbugowany (nieograniczone złoto). My gramy w chwili obecnie tak, że alchemik dostaje 1sz za każdy wymieniany przedmiot - nie ważne czy magiczny czy nie.
Proponuję zmianę że za 3 MZ sprzedaje tylko magiczne przedmioty które nie są drobiazgami. To go znacząco przystopuje w mieście.
Jeśli dodatkowo dać mu zasadę że może zrobić tylko 1 eliksir na turę to też zmusi do znacznie bardziej taktycznego grania.


What a view.
Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma »

Dobre zmiany. Dzięki Blu.


Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma »

To są mieszkańcy, których wyrzuciłem. 10 sztuk. Na dobrą sprawę w 30-stce, która zostaje wciąż jest kilku "zapychaczy", ale nie chciałem za bardzo odchudzić tali. Zwłaszcza, że gramy również z tą zasadą, że losuje się na początku gry kilku mieszkańców.
Oto oni: Aukcjoner / Grabarz / Kapitan Straży / Karawana Faerie / Łowca potworów / Mędrzec / Przewoźnik / Podróżniczka / Szalbierz / Żebrak


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Budowniczy Mostów »

Niedawno graliśmy, że na planszy Miasta zawsze jest Dzień. (Że niby ruch, gwar i światła miejskie permanentne). Nie pamiętam, z czego wynikła potrzeba takiego rozwiązania, ale bardzo przypadło nam do gustu.
Na pozostałych planszach Dzień i Noc działały normalnie. Wilkołak, zarówno npc, jak i Poszukiwacz, poruszali się po Mieście normalnie, nie mając jednakowoż możliwości korzystania z „nocnych” bonusów.


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Budowniczy Mostów »

Jeszcze jedna fajna zasada domowa – Żniwiarz przychodzi do ciebie, gdy popełnisz błąd. Za dużo Przedmiotów, za dużo Zaklęć, coś przeoczone itp. Szczególnie użyteczne przy grze z nowicjuszami ;)


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2220
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 36

Re: Zasady domowe

Post autor: Arthan »

Budowniczy Mostów pisze: niedziela 12 maja 2019, 18:47 Jeszcze jedna fajna zasada domowa – Żniwiarz przychodzi do ciebie, gdy popełnisz błąd. Za dużo Przedmiotów, za dużo Zaklęć, coś przeoczone itp. Szczególnie użyteczne przy grze z nowicjuszami ;)
Dobre to :D Szybciej się nauczą, ale zmniejsza szanse na to, że polubią tę grę :P


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Budowniczy Mostów »

Arthan pisze: poniedziałek 13 maja 2019, 08:12
Budowniczy Mostów pisze: niedziela 12 maja 2019, 18:47 Jeszcze jedna fajna zasada domowa – Żniwiarz przychodzi do ciebie, gdy popełnisz błąd. Za dużo Przedmiotów, za dużo Zaklęć, coś przeoczone itp. Szczególnie użyteczne przy grze z nowicjuszami ;)
Dobre to :D Szybciej się nauczą, ale zmniejsza szanse na to, że polubią tę grę :P
Coś ty, przeciwnie. Ludzi nie znasz ;)


madbl
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: środa 06 wrz 2017, 12:05

Re: Zasady domowe

Post autor: madbl »

Witam.
Mi się podoba wybuch kości z Relica. Cytat:
"Gdy gracz lub wróg rzuca kością podczas walki lub testu umiejętności, nawet gdy rzuca większą liczbą kości, każda kość na której wypadnie 6,wybucha i gracz natychmiast rzuca dodatkową kością za każdy taki wynik. Wyniki dodatkowych rzutów dodaje się do poprzednich. Wybuchy się kumulują i nie ma ograniczenia w liczbie wybuchów, które gracz lub wróg może uzyskać.Przykład: Aktywny gracz wykonuje rzut walki i uzyskuje wynik 6. Natychmiast rzuca dodatkową kością, na której również uzyskuje wynik 6. Rzuca więc kolejną kością, na której uzyskuje wynik 2. Gracz dodaje wyniki ze wszystkich trzech kości. Suma wynosi 14 i jest to jego wartość walki."
Często się zdarzało tak że w późniejszym etapie graczom nie chciało się rzucać kością w walce ze słabymi przeciwnikami bo przeciwnicy nie mieli żadnych szans lub też zaczynały się pościgi za słabymi graczami. To daje większe ryzyko walki i możliwość obronienia się przed znacznie silniejszym wrogiem (no ale zwiększa się losowość).


Awatar użytkownika
Budowniczy Mostów
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 3996
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Budowniczy Mostów »

madbl pisze: piątek 24 maja 2019, 12:18 Witam.
Mi się podoba wybuch kości z Relica. Cytat:
"Gdy gracz lub wróg rzuca kością podczas walki lub testu umiejętności, nawet gdy rzuca większą liczbą kości, każda kość na której wypadnie 6,wybucha i gracz natychmiast rzuca dodatkową kością za każdy taki wynik. Wyniki dodatkowych rzutów dodaje się do poprzednich. Wybuchy się kumulują i nie ma ograniczenia w liczbie wybuchów, które gracz lub wróg może uzyskać.Przykład: Aktywny gracz wykonuje rzut walki i uzyskuje wynik 6. Natychmiast rzuca dodatkową kością, na której również uzyskuje wynik 6. Rzuca więc kolejną kością, na której uzyskuje wynik 2. Gracz dodaje wyniki ze wszystkich trzech kości. Suma wynosi 14 i jest to jego wartość walki."
Często się zdarzało tak że w późniejszym etapie graczom nie chciało się rzucać kością w walce ze słabymi przeciwnikami bo przeciwnicy nie mieli żadnych szans lub też zaczynały się pościgi za słabymi graczami. To daje większe ryzyko walki i możliwość obronienia się przed znacznie silniejszym wrogiem (no ale zwiększa się losowość).
Może „wybuchy” to nie jest najfortunniejsze określenie ;) Prędzej coś w stylu „koncentracja Siły”, „koncentracja Mocy”.
Generalnie pomysł ciekawy, choć osobiście jestem za tym, żeby kończyć grę, gdy czas po temu. Za tym, by mieć możliwość szybkiego wzrostu statystyk kosztem słabych Wrogów.


ODPOWIEDZ