Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
khorN [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 10:58
Płeć:

Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: khorN »

Cześć,

Aktualnie posiadam podstawkę z poniższymi dodatkami:
- Żniwiarz
- Wilkołak
- Pani Jeziora
- Zwiastun
- Smoki
- Las
- Podziemia
- Kataklizm (świeży zakup, jeszcze nie grałem)

Moje wieczory z Talismanem zazwyczaj zaczynają się koło 18-20 i kończą ~1 w nocy przy grze na od 3 do max 6 osób. Co nie ukrywam jest trochę męczące.

Natomiast już teraz muszę dzielić dodatki i takim sposobem np. Zwiastun od dłuższego czasu leży i się kurzy nieużywany, a Smoki wyciągam jedynie przy rozgrywce na 3 lub 4 osoby max.

Do tego gramy albo z samym Żniwiarzem albo samym Wilkołakiem, a dzielenie kart Przygód przed każdą rozgrywką jest nie do zniesienia w momencie wymiany dodatków.

Usuwamy też z gry Konie, bo wg mnie to zbyt duże ułatwienie gry.

Ostatnio nawet zrobiłem eksperyment i graliśmy w 10 !! osób. Śmiechu było bardzo dużo, bo większość skupiała się na walce ze sobą niż na samej grze, której oczywiście nie ukończyliśmy ale przyznaje, gdyby nie długi czas oczekiwania na swoją turę to całkiem fajnie się grało.

Natomiast powracając do sedna, gdyż zaraz na urodziny dostaję dodatek Góry, a oprócz tego planuję skompletować Miasto dla 4 narożników oraz Krainę Ognia i Królową Lodu dla kart poszukiwaczy.

I tutaj chciałbym zapytać jak Wy sobie z tym wszystkim radzicie? Z czasem trwania rozgrywki, z ilością kart Przygód, które przy takiej ilości dodatków mogą być mało spójne, a przede wszystkim z zapamiętaniem wszystkich mechanizmów itp.

Chciałbym rozpocząć dyskusję, ponieważ po dłuższej przerwie wracamy ze znajomymi do bardziej aktywnego i regularnego grania i jestem otwarty w tym miejscu na porady każdej maści.

P.S. Czy wieża do rzutów kostką się sprawdza? Bo rozważam zakup ale jako że już na Talisman pękł wydany 1000zł a kilka dodatków jeszcze zostało do kupienia to trochę zacząłem się zastanawiać nad sensem wydatków tego typu. Już i tak muszę dokupić drugiego E-raptora.


Awatar użytkownika
Odyn
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 897
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Odyn »

Ja zauważyłem, że najlepiej gra się max 4,5h. Nigdy nie wydzielam kart Przygód. Mam Żniwiarza, Królową Lodu, Panią Jeziora, Wilkołaka, Las, Miasto, Kataklizm, a z dodatków autorskich (które zawierają karty Przygód) Smocze Ziemie, Plagę Nieumarłych - wszystkie karty Przygód jakie występują w tych dodatkach mam zmiksowane. Po skończonej rozgrywce stos kart odrzuconych wędruje na koniec tej dużej talii. I tyle. Gram w konfiguracji 3, 4 osób, ale wolę w 4kę. W więcej osób się nie opłaca. Za długo czeka się na swoją kolej i wieje nudą. No i wydłuża się strasznie rozgrywka.
Co do zapamiętania wszystkich mechanizmów... Ja sobie z tym radzę w ten sposób, że spisałem wszystkie nurtujące mnie niejasności (też na tym forum jest to dostępne w osobnym temacie) oraz posiłkuję się czasem instrukcją.
My zaczynamy grę po 15, 16-stej, by skończyć w najgorszym przypadku o 21. Miasto i Smocze Ziemie ułatwiają grę, więc optymalnie powinno się grać do 4 godzin. Chyba, że lubicie eksplorować krainy i się pakować ( jak ja to robię dość często :D).
Gram z Żniwiarzem i Wilkołakiem naraz, aczkolwiek czasem się zapomina o tych postaciach... Berni ma na to dobry sposób :D
Wieża na kostki to dla mnie pieroństwo. Nie warte swej kasy. Lepiej rzucić normalnie kośćmi. E-raptory jak najbardziej polecam.


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
khorN [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 10:58
Płeć:

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: khorN »

Odyn pisze: czwartek 21 gru 2017, 11:30 Ja zauważyłem, że najlepiej gra się max 4,5h. Nigdy nie wydzielam kart Przygód. Mam Żniwiarza, Królową Lodu, Panią Jeziora, Wilkołaka, Las, Miasto, Kataklizm, a z dodatków autorskich (które zawierają karty Przygód) Smocze Ziemie, Plagę Nieumarłych - wszystkie karty Przygód jakie występują w tych dodatkach mam zmiksowane. Po skończonej rozgrywce stos kart odrzuconych wędruje na koniec tej dużej talii. I tyle. Gram w konfiguracji 3, 4 osób, ale wolę w 4kę. W więcej osób się nie opłaca. Za długo czeka się na swoją kolej i wieje nudą. No i wydłuża się strasznie rozgrywka.
Co do zapamiętania wszystkich mechanizmów... Ja sobie z tym radzę w ten sposób, że spisałem wszystkie nurtujące mnie niejasności (też na tym forum jest to dostępne w osobnym temacie) oraz posiłkuję się czasem instrukcją.
My zaczynamy grę po 15-stej, by skończyć w najgorszym przypadku o 21
Dzięki za odpowiedź! Ja się co raz bardziej przekonuję do tego, żeby wszystko zmieszać (oczywiście mowa o kartach Przygód, bo wiadomo, że karty Podziemi itp to sobie na oddzielnych kupkach leżą) odkąd wpadłem na fajny sposób tasowania (rozdaję wszystkie karty na około 30 kupek i potem losowo zbieram). Co do zapisywania mechanizmów to już to testowałem, niby pomaga ale jednak fajniej jest jak się wszystko ma "w głowie". Jednak ta wielokrotność mechanizmów ma też wpływ na długość rozgrywki.

Powiedz mi więcej o tych dodatkach autorskich? Jak to wygląda itp? Rozumiem, że trzeba samemu dodrukować ale czy wtedy różnica kart nie jest na tyle duża, że z góry się wie, że idzie "inna" karta z kupki?

My niestety praktycznie nie mamy szans zaczynać o 15, bo w tygodniu każdy pracuje i w domu jest ~16-18 minimum, a w weekendy różnie bywa. Najwcześniej udało nam się zacząć o 17:30 co i tak było szokiem. Problem pojawia się później koło 23 jak łapie pierwszy zamuł i zmęczenie i rozgrywka traci na uroku.


Awatar użytkownika
Odyn
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 897
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Odyn »

Ja to co zapisałem, a jest tego kilka stron A4, to już pamiętam (powiem skromnie że mam dobrą pamięć), więc to nie jest zły pomysł :) jedynie czasem człowiek sięgnie po papier by coś sobie przyswoić, ale głównie to instrukcja. Nie traci się na tym zbyt wiele czasu :)

Co do autorskich to widać różnicę, bo papier jest inny, aczkolwiek nie przeszkadza to w rozgrywce w żaden sposób. W tej chwili wszystkie karty mam zakoszulkowane. Te wydrukowane są po prostu bielsze lub czasem różnią się odcieniem.Możesz samemu je drukować albo skierować się do Valdiego - wtedy on Ci wyceni :) Ja osobiście zawsze korzystam z Druku na Żądanie. Robi to profesjonalnie, tyle mogę dodać.

My gramy tylko w weekendy. Mnie się udaje z 2 partie na miesiąc zorganizować. Może nie dużo, ale apetyt rośnie :D


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Gamma »

Dodatki autorskie możesz drukować sam, ale zajmuję się tym też Valdi więc możesz się do niego uśmiechnąć. Karty się różnią, ale minimalnie. Są bardzo ładnie wydrukowane i w koszulkach (foliach) tego nie widać. Dodatków autorskich jest tyle, że musisz sam zdecydować czego szukasz. :)
Ostatnio zmieniony czwartek 21 gru 2017, 11:52 przez Gamma, łącznie zmieniany 2 razy.


khorN [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 10:58
Płeć:

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: khorN »

Odyn pisze: czwartek 21 gru 2017, 11:44 Ja to co zapisałem, a jest tego kilka stron A4, to już pamiętam (powiem skromnie że mam dobrą pamięć), więc to nie jest zły pomysł :) jedynie czasem człowiek sięgnie po papier by coś sobie przyswoić, ale głównie to instrukcja. Nie traci się na tym zbyt wiele czasu :)

Co do autorskich to widać różnicę, bo papier jest inny, aczkolwiek nie przeszkadza to w rozgrywce w żaden sposób. W tej chwili wszystkie karty mam zakoszulkowane. Te wydrukowane są po prostu bielsze lub czasem różnią się odcieniem.Możesz samemu je drukować albo skierować się do Valdiego - wtedy on Ci wyceni :) Ja osobiście zawsze korzystam z Druku na Żądanie. Robi to profesjonalnie, tyle mogę dodać.

My gramy tylko w weekendy. Mnie się udaje z 2 partie na miesiąc zorganizować. Może nie dużo, ale apetyt rośnie :D
U mnie podobnie, 2 partie na miesiąc. Kurcze muszę pomyśleć o tych dodatkach ale to już pewnie w nowym roku, najpierw skompletuję resztę czyli Góry -> Miasto -> Królowa Lodu -> Kraina Ognia, a potem będę działał dalej :)
No chyba, że któryś z tych dodatków to totalny must have? Co do koszulek to jakoś nie mogę się przekonać i nie używam, wiem że to mało rozsądne ale póki co tak zostanie chyba.. :(

A może byś był chętny zeskanować mi te Twoje kartki?:D


Awatar użytkownika
Odyn
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 897
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Odyn »

Nie ma problemu. Wyślę Ci z domu (pod wieczór jak wrócę) Worda :) nie wydrukowałem sobie tego, jedynie dopisuję punkty jak pojawiaja sie kolejne niescislosci :D
Must have to na pewno Miasto. Nie zastanawiaj się :) !


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Gamma »

khorN pisze: czwartek 21 gru 2017, 11:49 U mnie podobnie, 2 partie na miesiąc. Kurcze muszę pomyśleć o tych dodatkach ale to już pewnie w nowym roku, najpierw skompletuję resztę czyli Góry -> Miasto -> Królowa Lodu -> Kraina Ognia, a potem będę działał dalej :)
No chyba, że któryś z tych dodatków to totalny must have? Co do koszulek to jakoś nie mogę się przekonać i nie używam, wiem że to mało rozsądne ale póki co tak zostanie chyba.. :(

A może byś był chętny zeskanować mi te Twoje kartki?:D
Na długość rozgrywki wpływa mocno ilość graczy, ale też ułożenie kart przygód. My gramy w różnych konfiguracjach w 2-4 osoby. Czasem potrafimy się wyrobić w 2-3h, a czasem potrzebujemy 6 godzin. W ostatnim czasie mimo napiętych terminarzy udaje nam się zagrać 2-3 razy w tygodniu. Rzadko kiedy zaczynamy przed 20. ;)
Miasto nam niesamowicie przyśpieszyło rozgrywkę - polecam ten dodatek koniecznie jako pierwszy. Ja się na niego zdecydowałem po męczącej 7 godzinnej partii, która się nie skończyła - i od tej pory widzę dużą różnicę.

Koszulki na karty to fajna sprawa. Sam się nie mogłem przekonać przez długi czas, ale teraz nie żałuję. Po za tym bez nich różnica z dodatkami autorskimi będzie bardziej zauważalna.
Ostatnio zmieniony czwartek 21 gru 2017, 11:58 przez Gamma, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Odyn
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 897
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Odyn »

Stąd dobrze mieć dodatki narożne, bo przy dużej liczbie kart Przygód na głównej planszy czasami trudno się wypakować. Góry na pewno ułatwią rozgrywkę, ale wg mnie dodatek autorski Smocze Ziemie bardziej się opłaca :)


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
khorN [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 10:58
Płeć:

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: khorN »

@Odyn - Super, puść mi na eaglehorn.khorn@gmail.com będę wdzięczny :)

Kurcze to mnie z tym Miastem teraz trochę zamurowało, długo się zawsze zastanawiałem przy kupnie kolejnych dodatków i jakoś tak nigdy to Miasto do mnie nie przemawiało na tyle. Nawet teraz jak zakupiłem Kataklizm, a zaraz na urodziny zażyczyłem sobie kolejny dodatek to poprosiłem o Góry, więc Miasto zostało by jako ostatni narożnik w którego posiadanie bym wszedł.

Serio uważacie, że lepiej jeszcze zmienić ten wybór? My jak gramy w 4-5 osób to problemem największym są bezużyteczne karty, które się trafiają w stylu Dzień Targowy albo Karnawał, a walk jak na lekarstwo a jak już to wyleci jakiś z atrybutem 8-10 i i tak jest średnio. I generalnie wolno się postaci rozwijają, a to się odczuwa gdy na każdą turę czeka się te kilka minut. I podobno Góry to jest dobry dodatek właśnie, żeby tam na początku dopakować postać.


Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Gamma »

Dla mnie Góry były za proste. Fakt, łatwo się tam wypakować, ale dla mnie wręcz za łatwo. Swój egzemplarz Gór sprzedałem w tym roku. Teraz zastanawiam się czy nie odkupić i nie dorobić kart do niego żeby zupełnie zmienić charakter tej planszy narożnej.
Dla mnie Miasto to świetny dodatek. Ma zupełnie inny charakter niż cała reszta narożnych dodatków. Ale jak chcesz żeby było łatwiej to jest. Możesz tam zrobić takie rzeczy jak: odkupienie losu, sprzedaż/kupno zaklęć, zmiana charakteru, teleportacja na wybrane pole na planszy + 5 sklepów.


Awatar użytkownika
Odyn
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 897
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Odyn »

Masz rację z Górami, ale moim zdaniem Góry troszkę zabijają klimat głównej planszy (oczywiście graj na Kataklizmie - zauważysz niebotyczną różnicę), bo kuszą łatwością. Moim zdaniem są zbyt banalne, zwłaszcza sama walka finałowa. A nagrody też baardzo ułatwią szpil. Miasta nie chciałem nigdy, ale skusiłem się tymi zakupami. Czasem potrzeba broni, czy chowańca, który może fest wspomóc w walkach na głównej planszy.


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Gamma »

Dla nas Miasto to podstawa. Jak nie mamy miejsca i gramy tylko z 1 narożnym to gramy właśnie z Miastem. Po pierwsze dodrukowałem tam karty przygód żeby nie było aż tak łatwo. Po drugie kilka "home rules" - przede wszystkim na Kiścień, który jest zbyt op. Po drugie Kataklizm + teraz bardzo często Puszka Pandory powodują, że jest trudno i nawet zakupy w mieście nie powodują, że partia kończy się za szybko.
Ostatnio zmieniony czwartek 21 gru 2017, 12:17 przez Gamma, łącznie zmieniany 1 raz.


khorN [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 10:58
Płeć:

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: khorN »

Kurcze chyba mnie przekonujecie powoli, bo generalnie w takim wypadku kupowanie Gór mija się z celem jeśli dopiero co zakupiłem Kataklizm, bo każdy będzie uciekał z głównej do narożnika. A z tego co mówicie w Mieście jak się ma kasę to można tez się ładnie dopakować. Po prostu kwestia, żeby jak najbardziej urozmaicić tzw early game.

Do tego teraz mi się nasunęły pytania:
- czy usuwacie jakieś karty wg Was bezużyteczne lub zbyt OP z talii? Np. Runiczne Wrota czy Koń (w ogóle co sądzicie o tej mechanice?..)?
- jaki macie ustalony sposób wyboru poszukiwacza? My losujemy 3 karty z całości (a całość już jest bardzo pokaźna) i wybieramy, a potem ewentualnie jak ktoś umrze to z 2 już tylko losuje.
- często gracie z jakimiś alternatywnymi zakończeniami? Jeśli tak to, które są Wasze ulubione?


Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Gamma »

khorN pisze: czwartek 21 gru 2017, 12:16 Do tego teraz mi się nasunęły pytania:
- czy usuwacie jakieś karty wg Was bezużyteczne lub zbyt OP z talii? Np. Runiczne Wrota czy Koń (w ogóle co sądzicie o tej mechanice?..)?
- jaki macie ustalony sposób wyboru poszukiwacza? My losujemy 3 karty z całości (a całość już jest bardzo pokaźna) i wybieramy, a potem ewentualnie jak ktoś umrze to z 2 już tylko losuje.
- często gracie z jakimiś alternatywnymi zakończeniami? Jeśli tak to, które są Wasze ulubione?
- Mam usuniętą całą mechanikę Wilkołaka i likantropów bo mi się nie podoba. Z Wilkołaka zrobiłem za to dodatkowego bohatera.
- Dodałem zamiast tego kilka kart związanych ze Żniwiarzem żeby interakcja z nim była większa.
- My losujemy 5 poszukiwaczy bo zrobiło się ich sporo. Zwiększa to szanse zadowolenia wśród graczy. Bez sensu grać postacią, której nie chcesz.
- Z normalnym zakończeniem gram tylko z nowymi graczami. Moje ulubione to : Jedyny talizman, te związane z zadaniami czarownika (+ przerobione) i te z Puszki Pandory (+ przerobione)
Ostatnio zmieniony czwartek 21 gru 2017, 12:23 przez Gamma, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Odyn
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 897
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Odyn »

Ja nie usuwam żadnych oficjalnych kart, choć nie lubię kilku "zapychaczy". Co do losowania Poszukiwaczy to u mnie losuje się 2 i wybiera jednego z nich, ale rozszerzę chyba możliwość do 3, bo za często grają te same postaci ;) Jak ktoś zginie to ta sama zasada. Chyba, że grasz z dod. autorskim Śmierć Postaci? Nie, to tylko draśnięcie. Wtedy masz talię Ran i nie giniesz :)
Co do alt. zakończeń to zaczynam powoli wprowadzać. Zwykle grałem z zakończeniem z Kataklizmu :)
Ogólnie staram się nie wprowadzać home rules. Wolę oficjalne zasady.


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
Awatar użytkownika
Odyn
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 897
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Odyn »

Ja natomiast lubię Wilkołaka zwłaszcza w Nocy. Żniwiarz lepszy, aczkolwiek jak wprowadziliśmy dodatek autorski Czas Żniw, a co za tym idzie, doszła talia Żniwiarza to rozgrywka mocno się utrudniła i wydłużyła. Przy rzucie kością za ruch gdy wypada jedynka to oprócz losowania kart z odpowiedniej talii dodatkowo ciągnie się kartę z talii Żniwiarza - co bardzo często owocuje spotkaniem ze Śmiercią ;)


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Gamma »

Mnie kilka kart tak denerwowało, że przejrzałem wszystkie i po prostu "wyrzuciłem" te, które nam nie odpowiadają. Wyszło tego może ze 30-40 kart łącznie. Dla mnie podstawa to doszlifowanie Talismana żeby sprawiał nam przyjemność. Po co korzystać z kart, które ci się nie podobają? Tylko dlatego, że są oficjalne?

A Czas Żniw mi się nie podoba ;) Podoba mi się rozszerzona karta żniwiarza tylko. Uważam, że z tym dodatkiem interakcja ze Żniwiarzem jest za duża.


khorN [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 10:58
Płeć:

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: khorN »

O kurczę, no to teraz już mi kompletną wode z mózgu zrobiliście.

@Gamma ja ostatnio też usunąłem całą mechanikę Wilkołaka, dzień/noc + wszystkie karty które oddziałują na to i zostawiłem tylko same karty "neutralne" z tego dodatku. Samej postaci Wilkołaka też nie wrzucaliśmy do rozgrywki. A pochwal się jakiego poszukiwacza zrobiłeś z tej figurki?:)
Ja muszę chyba powoli jakieś alt. zakończenia wprowadzić w takim razie.
Rozszerzona karta żniwiarza?

@Odyn wow, ten Czas Żniw brzmi super, bo my właśnie narzekaliśmy na małą interakcję ze żniwiarzem i nawet wprowadziliśmy zasadę, że jak ktoś rzuci 1 i potem zapomni że ma się ruszyć żniwiarzem to automatycznie żwiniarz się na niego teleportuje i musi rzucać.

Kurde myślałem, że coś o tej grze już wiem a wychodzi na to, że gówno wiem :D


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Mały Nemo »

khorN pisze: czwartek 21 gru 2017, 12:39 O kurczę, no to teraz już mi kompletną wode z mózgu zrobiliście.
Polecamy się na przyszłość! <3~


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Gamma »

khorN pisze: czwartek 21 gru 2017, 12:39 O kurczę, no to teraz już mi kompletną wode z mózgu zrobiliście.

@Gamma ja ostatnio też usunąłem całą mechanikę Wilkołaka, dzień/noc + wszystkie karty które oddziałują na to i zostawiłem tylko same karty "neutralne" z tego dodatku. Samej postaci Wilkołaka też nie wrzucaliśmy do rozgrywki. A pochwal się jakiego poszukiwacza zrobiłeś z tej figurki?:)
Ja muszę chyba powoli jakieś alt. zakończenia wprowadzić w takim razie.
Rozszerzona karta żniwiarza?

@Odyn wow, ten Czas Żniw brzmi super, bo my właśnie narzekaliśmy na małą interakcję ze żniwiarzem i nawet wprowadziliśmy zasadę, że jak ktoś rzuci 1 i potem zapomni że ma się ruszyć żniwiarzem to automatycznie żwiniarz się na niego teleportuje i musi rzucać.

Kurde myślałem, że coś o tej grze już wiem a wychodzi na to, że gówno wiem :D
Nie usuwałem mechaniki dzień/noc - bardzo ją lubię. Usunąłem tylko Wilkołaka i likantropię. Link: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... ead#unread

Rozszerzona karta Żniwiarza- rzucasz 2 kośćmi, a nie 1 jak w oryginalnej. Więcej się dzieje i jest trudniejsza. ;)


khorN [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 10:58
Płeć:

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: khorN »

Gamma pisze: czwartek 21 gru 2017, 12:45
khorN pisze: czwartek 21 gru 2017, 12:39 O kurczę, no to teraz już mi kompletną wode z mózgu zrobiliście.

@Gamma ja ostatnio też usunąłem całą mechanikę Wilkołaka, dzień/noc + wszystkie karty które oddziałują na to i zostawiłem tylko same karty "neutralne" z tego dodatku. Samej postaci Wilkołaka też nie wrzucaliśmy do rozgrywki. A pochwal się jakiego poszukiwacza zrobiłeś z tej figurki?:)
Ja muszę chyba powoli jakieś alt. zakończenia wprowadzić w takim razie.
Rozszerzona karta żniwiarza?

@Odyn wow, ten Czas Żniw brzmi super, bo my właśnie narzekaliśmy na małą interakcję ze żniwiarzem i nawet wprowadziliśmy zasadę, że jak ktoś rzuci 1 i potem zapomni że ma się ruszyć żniwiarzem to automatycznie żwiniarz się na niego teleportuje i musi rzucać.

Kurde myślałem, że coś o tej grze już wiem a wychodzi na to, że gówno wiem :D
Nie usuwałem mechaniki dzień/noc - bardzo ją lubię. Usunąłem tylko Wilkołaka i likantropię. Link: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... ead#unread

Rozszerzona karta Żniwiarza- rzucasz 2 kośćmi, a nie 1 jak w oryginalnej. Więcej się dzieje i jest trudniejsza. ;)
A no właśnie dosłownie parę minut po tym jak napisałem post to się gdzieś dokopałem do tego Twojego tematu, bardzo mi się postać podoba z tym, że mam dodatek Zwiastun więc i mam Opętanego. Ale generalnie na pewno pomysł super aby wykorzystać figurkę. Na pewno jak będę miał możliwość to gdzieś to spróbuję wydrukować.

2 kośćmi w sensie, że jakby podwójne spotkanie? Kurde to jest hardcore chyba, bo jednak tę jedynkę to wcale nie tak trudno wyrzucić :P


Awatar użytkownika
Odyn
Astropata
Astropata
Astropata
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 897
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Odyn »

Jakbym miał usuwać karty, które mi się nie podobają to jaka byłaby idea samej gry? To, że ja nie lubię karty Archiwum; tych które nakazują wylosować 4 zadania czarownika i na nich położyć; czy wszelakich, które mogą zamienić Poszukiwacza w ropuchę to nie znaczy, że mam je usunąć z gry. Są upierdliwe (jak "fałszywi" Przyjaciele) i tyle. Taki urok gry ;) Na szczęście tych kart nie ma dużo.


"Więcej Życie nie pozwoli rozdzielić, niż Śmierć połączyć może." Percy Shelley
Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Gamma »

khorN pisze: czwartek 21 gru 2017, 12:49 2 kośćmi w sensie, że jakby podwójne spotkanie? Kurde to jest hardcore chyba, bo jednak tę jedynkę to wcale nie tak trudno wyrzucić :P
Jest zrobiona nowa karta Żniwiarza. Można ją wydrukować. Ma więcej opcji niż ta oryginalna. Sprawdź sobie tu : http://magiaimiecz.eu/projects-archive/ ... czas-zniw/


Awatar użytkownika
Gamma
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Porady dotyczące dodatków oraz rozgrywki

Post autor: Gamma »

Odyn pisze: czwartek 21 gru 2017, 12:50 Jakbym miał usuwać karty, które mi się nie podobają to jaka byłaby idea samej gry? To, że ja nie lubię karty Archiwum; tych które nakazują wylosować 4 zadania czarownika i na nich położyć; czy wszelakich, które mogą zamienić Poszukiwacza w ropuchę to nie znaczy, że mam je usunąć z gry. Są upierdliwe (jak "fałszywi" Przyjaciele) i tyle. Taki urok gry ;) Na szczęście tych kart nie ma dużo.
Nie mam nic do Archiwum. Dla mnie fajna karta.
Ogólnie to graj sobie jak chcesz. Mnie to "tito". Grasz na tyle rzadko, że może Ci to po prostu nie przeszkadza. My się sporo nagraliśmy i nie będziemy grać z mechanikami czy kartami, które nas po prostu kompletnie denerwują. Mnie się właśnie to podoba w tej grze, że mogę ją dostosować pod siebie.


ODPOWIEDZ