Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Talisman - Cataclysm

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o TMiM niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
ernin
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 450
Rejestracja: niedziela 24 gru 2006, 15:04
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 26

Postautor: ernin » środa 16 gru 2015, 17:13

Bludgeon pisze:
ernin pisze:Bo zawsze gram ze wszystkimi dodatkami nie lubię grać tylko z częścią. Wiec podmiana jednej z plansz nie za bardzo mi się podoba. Chociaż może wymyśli jakiś fajny sposób na połączenie tego tak by dało radę grać także z podstawką.
uuu, nie chciałbym grać jednoczesnie z wilkołakiem, żniwiarzem, harbingerem, smoczymi łuskami i fireland tokenami....

Dokładnie tak gram. Z pominięciem harbingera bo go nie ma jeszcze PL.

Poochacz pisze:
ernin pisze:Chociaż może wymyśli jakiś fajny sposób na połączenie tego tak by dało radę grać także z podstawką.

Ale zanim to wyjdzie po polsku to myślę, że tą kwestię ktoś już rozwiąże.


Fabularnie możesz to załatwić tworząc z nowej planszy inny wymiar w który przenoszą Cię np. Runiczne Wrota.

Ale aż tak dużego stołu nie mam. Teraz idealnie mieści się plansza główna + 4 narożniki.


alioth9
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 27
Rejestracja: wtorek 01 wrz 2015, 12:31
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:

Postautor: alioth9 » sobota 26 gru 2015, 23:48

Tyle dodatków kupione i czekać na ten, chyba jednak warto przerzucić się na wersje angielską. Mega to wygląda, bardziej mrocznie. Mam nadzieję, ze będzie trudniejsze niż plansza podstawowa.

Awatar użytkownika
Bludgeon [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3020
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Postautor: Bludgeon » niedziela 27 gru 2015, 00:22

Mnie najbardziej jara oczywiście nowa plansza, ale na drugim miejscu talia denizenów. Się normalnie zastanawiam czy nie dodać do niej kart i kompletnie zastąpić planszę Miasta.
What a view.


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16162
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » niedziela 27 gru 2015, 13:38

alioth9 pisze:Mam nadzieję, ze będzie trudniejsze niż plansza podstawowa.


A jak bardzo chcielibyście, ażeby była ona trudniejsza? Albo może, co byście zmienili w planszy podstawowej, gdybyście mieli okazję ją przemodelować?


Awatar użytkownika
Bludgeon [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3020
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Postautor: Bludgeon » niedziela 27 gru 2015, 22:19

Nemomon pisze: Albo może, co byście zmienili w planszy podstawowej, gdybyście mieli okazję ją przemodelować?
o rany, gdzie tu zacząć...
(potem dopiszę, ale dużo)
Las i Skały, dodałbym że po rzucie ciągniesz kartę

cmentarz i kapliczka - ciekawsze wyniki modlitwy

obszar dla neutralnych w krainie zewnętrznej

coś więcej do roboty w tawernie (może to być połączone z poprzednim punktem)

dodatkowy obszar z ciągnięciem 2 kart między tawerną i miastem

niech kowal w wiosce sprzedaje też muła, obniżyć ceny

sklep w środkowej krainie, z butelką wody i nowymi przedmiotami

przerobienie czarnego rycerza i przepaści tak, żeby było ryzykownie ale żeby coś można było tam dostać

dodatkowy obszar w środkowej krainie z ciągnięciem 2 kart

dodatkowe rzeczy do robienia w zamku

minimalnie łatwiejsze krypta i kopalnia, trudniejsza otchłań i może minimalnie wilkołak

coś więcej w dolinie ognia

a najchętniej to kraina wewnętrzna jak w moim starym projekcie, tzn 2 drogi do KW, jedna krótka i zabójcza, druga dłuższa i trochę łatwiejsza. I każda z tych dróg powinna być do przejścia dla postaci która stawia na siłę, i dla postaci która stawia na moc

podobnie jak w relicu, dałbym planszę gdzie w zależności od obszaru ciągnie się z 1 z 2 lub 3 talii. Co to konkretnie byłyby za talie pozostawiam kwestią otwartą

podobnie jak w relicu dałbym symbole zamiast tekstu tam gdzie ciągnie się karty, super fajnie przyspiesza to grę
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 gru 2015, 09:37 przez Bludgeon, łącznie zmieniany 5 razy.
What a view.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » niedziela 27 gru 2015, 22:20

Zmieniłbym obszary które bardziej zaśmiecają niż coś dają, np. Czarnego Rycerza, Zamek. Na szczęście Pustynię poprawili w nowej edycji, aczkolwiek dodałbym, że traci się tam punkt Życia niezależnie od tego czy bada się obszar czy spotyka się tam Poszukiwacza. W Lesie i Skałach wynik 4-5 zamieniłbym na "Wyciągnij 1 kartę, chyba, że jakaś już tu jest" lub na "Wyciągnij jedna kartę, odrzuć ją na koniec swojej tury". W środkowej krainie na wszystkich obszarach (tych gdzie nie ciągnie się karty też) dałbym +2 do skuteczności wrogów i ewentualnie dodałbym żetony do oznaczenia, że trofea z nich są warte punkt więcej. Od razu na Runach wrogom dałbym kolejne +2 czyli łącznie +4 do skuteczności. Zwiększyłoby to poziom trudności tej krainy ale dodatkowy punkt za trofea zachęcałby, żeby się tam udać. Zmieniłbym Świątynię. Profity mogłyby zostać takie same, ale przy innych wynikach (tj. zmieniłbym kolejność tych wyników, bo za łatwo tam coś zyskać, zwłaszcza Siłę lub Moc). I coś by trzeba było zrobić z przepaścią.
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Bludgeon [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3020
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Postautor: Bludgeon » poniedziałek 28 gru 2015, 13:36

Właśnie rozkminiłem o co chodzi z obszarami które mają jaśniejsze pole z tekstem i złotą strzałkę. Na tych obszarach ciągnie się karty z talii Pozostałości (Remnants). Te obszary to:
cmentarz, skały, wzgórza i równiny między miastem a gospodą, ruiny, ukryta dolina, przeklęta polana, 1 runy, 1 pustynia, zamek i równiny grozy (!).

Rogo pisze:W środkowej krainie na wszystkich obszarach (tych gdzie nie ciągnie się karty też) dałbym +2 do skuteczności wrogów i ewentualnie dodałbym żetony do oznaczenia, że trofea z nich są warte punkt więcej.
U mnie gramy tak że jeśli gramy ze smokami to w krainie środkowej na każdym obszarze ciągnie się 1 dodatkową kartę Smoków (nawet na obszarach gdzie normalnie nie ciągnie się kart).
What a view.


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16162
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » piątek 01 sty 2016, 16:38

Pierwsza graficzna nowinka od Jona New z Talisman Island!

Jest to grafika "Rebirth" autorstwa by Sashy Jones.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16162
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » czwartek 14 sty 2016, 16:15

ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Bludgeon [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3020
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Postautor: Bludgeon » wtorek 08 mar 2016, 13:58

Forum działa z powrotem? Bo mam newsa.

EDIT działa, super:

https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... -the-fall/
What a view.


Salemmtg
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 01 sie 2013, 13:14
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:

Postautor: Salemmtg » wtorek 08 mar 2016, 21:11

Trochę nowych kart z Cataclysm


Obrazek ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
blazius
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 365
Rejestracja: sobota 30 mar 2013, 05:38
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Postautor: blazius » środa 09 mar 2016, 11:10

Settlement - osada, osiedle, kolonia

Pora na wyjaśnienie o co chodzi z tymi Mieszkańcami, że się ich umieszcza na obszary, potem sie spotyka, potem usuwa z obszarów. Będzie talia Mieszkańców? Bludgeon o co w tym chodzi?
Moje autorskie karty i zestawy kart do gry Talisman: Magia i Miecz (TMiM) na Chomiku: http://chomikuj.pl/blazius12

Awatar użytkownika
Bludgeon [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3020
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Postautor: Bludgeon » środa 09 mar 2016, 15:49

blazius pisze:Settlement - osada, osiedle, kolonia

Pora na wyjaśnienie o co chodzi z tymi Mieszkańcami, że się ich umieszcza na obszary, potem sie spotyka, potem usuwa z obszarów. Będzie talia Mieszkańców? Bludgeon o co w tym chodzi?
Wiem tyle co Ty mogę co najwyżej spekulować.
Obstawiam że to będzie działało podobnie jak talia terenu, tyle że z większym naciskiem na zakupy i rzuty jak u nieznajomych.
Założę się też że na samej planszy będą reguły dotyczące umieszczania mieszkańców.
What a view.


Awatar użytkownika
blazius
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 365
Rejestracja: sobota 30 mar 2013, 05:38
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Postautor: blazius » czwartek 10 mar 2016, 15:29

Czyli jakby Przyjaciele i Nieznajomi w jednej talii zusammen?
Bo chyba Mieszkańcy nie będą mieli atrybutów Wrogów? To by sensu nie miało.
Moje autorskie karty i zestawy kart do gry Talisman: Magia i Miecz (TMiM) na Chomiku: http://chomikuj.pl/blazius12

Awatar użytkownika
Bludgeon [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3020
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Postautor: Bludgeon » czwartek 10 mar 2016, 16:11

blazius pisze:Czyli jakby Przyjaciele i Nieznajomi w jednej talii zusammen?

Bardziej sami Nieznajomi. Podobnie jak karty terenu to prawie to samo co Miejsca tylko mają inną interakcję z innymi elementami gry.

blazius pisze:Bo chyba Mieszkańcy nie będą mieli atrybutów Wrogów? To by sensu nie miało.
Teoretycznie mogą mieć (bo taki np. Sentinel ma), ale wątpię.
What a view.


Awatar użytkownika
blazius
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 365
Rejestracja: sobota 30 mar 2013, 05:38
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Postautor: blazius » piątek 11 mar 2016, 13:02

Coś takiego mi wychodzi:

Obrazek

lub takie coś:

Obrazek
Moje autorskie karty i zestawy kart do gry Talisman: Magia i Miecz (TMiM) na Chomiku: http://chomikuj.pl/blazius12

Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16162
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » poniedziałek 14 mar 2016, 13:53

Nasza znana i lubiana przez większość artystka, Felicia Cano, zapodała grafiki nowych Poszukiwaczy:

- Black Knight
- Scavenger


krzyss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: środa 13 sty 2016, 13:24
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Postautor: krzyss » poniedziałek 14 mar 2016, 13:54

Jeszcze w tym roku w Polsce Kataklizm?
Byłoby przyjemnie. Oby tylko cena była przyjemna :twisted:

Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16162
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Talisman - Cataclysm

Postautor: Nemomon » czwartek 28 kwie 2016, 21:06

Awatar uzytkownikaWiadomość od Nemo:
Temat otwarty, bo ten linkowany gdzieś zaginął...
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Arithil
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: piątek 07 gru 2007, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Re: Talisman - Cataclysm

Postautor: Arithil » niedziela 02 paź 2016, 10:21

Gotowi na film o najnowszego dodatku do gry Talisman? No to klikajcie w link!

https://www.youtube.com/watch?v=a8LqVPlvbSE

Obrazek


Wróć do „Dział Ogólny (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości