Chłopaki, takie "rozluźniacze" to możecie w poniedziałek rano ale w sumie na weekend też wskazaneValdi pisze:Blu, lepiej odrazu zaprezentować
Ps. Na początku też za pierwszym razem przeczytałem "MLECZ"
Chłopaki, takie "rozluźniacze" to możecie w poniedziałek rano ale w sumie na weekend też wskazaneValdi pisze:Blu, lepiej odrazu zaprezentować
Tak, de facto doszedł całkowicie nowy Rozkaz i jest on traktowany jako domyślny dla tej planszy:Kufir pisze:Czy w dodatku kataklizm doszło jakieś alternatywne zakończenie wpływające na rzucanie Rozkazu ?
Wieczna Korona
<gwiazdka>Jeśli Poszukiwacz znajduje się na obszarze
Korony Władzy i nie ma tam żadnego innego
Poszukiwacza, na początku każdej swojej tury
musi rzucić Zaklęcie Rozkazu. W tym celu rzuca
1 kością i porównuje wynik z poniższą listą:
1) Tracisz 1 punkt Życia.
2) Wszyscy Poszukiwacze tracą po 1 punkcie
Życia.
3-5) Wszyscy inni Poszukiwacze tracą po
1 punkcie Życia.
6) Wszyscy inni Poszukiwacze posiadający
najmniej punktów Życia zostają zabici.
===
Jeśli Poszukiwacz znajduje się na obszarze
Korony Władzy razem z innym Poszukiwaczem,
musi odbyć z nim spotkanie, zamiast rzucać
Zaklęcie Rozkazu.
Z punktu widzenia gracza :Odyn pisze:Nie bardzo rozumiem tylko funkcję tych kart osad/mieszkańców
Powiem szczerze, że nie zachęca ten dodatek. Obejrzałem jeszcze raz recenzję GameTrolla po przeczytaniu Twojej odpowiedzi na moje pytanie i jedyne, co mi się podoba to wykonanie planszy (ponura, a zarazem malownicza) oraz sami Poszukiwacze (Potomek Magii za bardzo przekombinowany, natomiast Mutant i przede wszystkim Barbarzyńca na plus z mojego punktu widzenia - ogólnie wszystkie figurki z tego dodatku ładnie wykonane oraz przedstawione na kartach). Patrząc od strony grywalnej to osobiście preferuję podstawową planszę. Wiem, że nie byłbym usatysfakcjonowany do końca grą na tej planszy, a 160 zł wydać by mieć to nie moja broszka Potencjał na pewno był, aczkolwiek bardziej zachęciłyby mnie dodatki narożne, na które dotychczas patrzyłem mniej łaskawym okiem (np. Las albo Miasto).Bludgeon pisze:Z punktu widzenia gracza :Odyn pisze:Nie bardzo rozumiem tylko funkcję tych kart osad/mieszkańców
+ masz mniejszą pewność co będzie na obszarach Miasto, Gospoda, Wioska, Cmentarz, Kapliczka, Zamek, ale większą różnorodność (bo kart jest 40), więc jest ciekawiej więc na plus
- różne wręcz niezbędne funkcje planszy znikają i mogą (ale nie muszą się pojawić). Jest to IMO duży minus bo utrudnia i spowalnia niepotrzebnie grę brak dostępu do leczenia czy alchemika. Karty przeklęte których można się pozbyć tylko w określonych miejscach też stają się dużo groźniejsze niż oryginalnie miały być
- spora część kart mieszkańców mogłaby spokojnie być nieznajomymi, niczym się nie różnią
Z punktu widzenia twórcy dodatków Mieszkańcy są genialni bo mogę swobodnie modyfikować co się na tych obszarach dzieje. Pole do popisu ogromne.
Tak więc sama idea Mieszkańców jest super, wykonanie do przełknięcia ale słabe i nie przemyślane.
W mojej wersji zadbałem o obie te rzeczyvincent pisze:ja nie wyobrażam już sobie gry bez Kataklizmu,aczkolwiek zgadzam się,że przydałaby się porządna talia mieszkańców i jakiś świeży pomysł mechaniczny z reliktami.
Bo jest, na samym początku.gobos77 pisze:Teraz może być nawet 10ciu Mieszkańców na jednym obszarze o ile tekst na karcie odpowiada temu obszarowi.
Generalnie podczas moich rozgrywek, obszary na rogach planszy + Zamek i Cmentarz są naprawdę mocno zaludnione i w ogóle nie rozumiem tych tekstów, które padają że w Kataklizmie jest trudniej.
Ja cały czas mówię, że jest o wiele łatwiej z Mieszkańcami i większe możliwości odwiedzin są niż na starej planszy...
Fajne rozwiązanie, bo każda rozgrywka może się inaczej ułożyć - przy odrobinie pecha bardziej ciekawi mogą spaść na stos odrzuconych. Przynajmniej niektóre pola ożyją, bo np Cmentarz/Kaplica na głowniaku były przeciętne, a czasem nawet nudne, bo u mnie to zazwyczaj próbowali sie modlić i rzadko kiedy komu to wychodziło.gobos77 pisze:Losujesz Mieszkańca i decydujesz, którego odwiedzić (jeżeli jest więcej niż jeden).
Pod koniec tury, jeżeli obszar nie odpowiada obszarowi z karty Mieszkańca, zostaje on odrzucony.