Talisman Magia i Miecz: Kraina Ognia

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Talisman Magia i Miecz: Kraina Ognia

Post autor: Mały Nemo »

Dostępna w przedsprzedaży już: http://sklep.galakta.pl/product.php?id_product=934


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
megoviator
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 45
Rejestracja: wtorek 07 sty 2014, 16:23
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: megoviator »



zlosnica
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: środa 24 wrz 2014, 14:19
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:

Post autor: zlosnica »

Już jest, dzisiaj przyszło kurierem. Podtykałam wszystkim w biurze pod nos, co fajnego do mnie przyszło, ale chyba nie załapali ;/


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

zlosnica pisze:Już jest, dzisiaj przyszło kurierem. Podtykałam wszystkim w biurze pod nos, co fajnego do mnie przyszło, ale chyba nie załapali ;/
Jeszcze nie są na odpowiednim etapie, ale prędzej czy później się nawrócą ;). Kiedyś muszą... ;)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Sławomir
Kobold
Kobold
Kobold
Posty: 265
Rejestracja: czwartek 05 sty 2012, 13:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć:

Post autor: Sławomir »

Jak rozumieć ostatnią zdolność Derwisza?? Mając szczęście trafiając w spotkaniach na słabych wrogów moze wykonać kilka ruchów na raz i trochę przypakować.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Sławomir pisze:Jak rozumieć ostatnią zdolność Derwisza?? Mając szczęście trafiając w spotkaniach na słabych wrogów moze wykonać kilka ruchów na raz i trochę przypakować.
Jak najbardziej, ale generalnie za często się to nie udaje, znaczy by podczas jednej tury przeskoczyć przez kilku Wrogów.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
AsNied
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek 17 gru 2012, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 45

Post autor: AsNied »

Jak się podobają poszczególni poszukiwacze i sam dodatek?

Dodatek jest fajny, ale ciężki do gry. Zbyt mało jest kart do usuwania spalonej ziemi. Jeżeli nie gra się z rozszerzeniami planszowymi, to po jakimś czasie nie ma gdzie chodzić. Podoba mi się mechanika wzmacniania Ifrytów i tzw. globalni Bossowie.

Co do poszukiwaczy, to według mnie Derwisz jest najmocniejszy. Generalnie uważam, że najmocniejsi to ci, którzy najczęściej korzystają ze specjalnych zdolności. Sam grałem Dżinem i do testowania dodatku przygotowałem wersję podstawową wraz z rozszerzeniem Żniwiarza. Skończyły się losy, a trudno w tych dodatkach się je zdobywa i Dżin stał się zwykłą postacią bez zdolności. Nikt inny z graczy na mnie czarów nie rzucał. Stałem się zły, aby odnawiać za darmo losy na cmentarzu, ale za chwilę ta lokacja została zamieniona w ruiny oraz dodatkowo wylądował tam żeton spalenia. Natomiast Derwisz w rękach mojego syna hulał, aż miło. Strach pomyśleć co ta postać będzie wyczyniać w podziemiach jak złapie 6+ siły.

Powstają pytania.
1. Skoro wrogowie z siłą mają głównie cyferkę "2", to w przypadku podziemi, kiedy często ciągniemy 2+ kart, rozumiem, że pokonując wroga na siłę mogę skorzystać z umiejętności i uniknąć badania kart o niższych priorytetach. np. wrogów na moc? Wydaje się być bardzo mocną zdolnością w podziemiach.
2. Pokonując dwóch wrogów jednocześnie. Mogę poruszyć się o ... właśnie. Sumę ich sił, czy wybieram jednego? Sadzę, że o sumę.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

AsNied pisze:1. Skoro wrogowie z siłą mają głównie cyferkę "2", to w przypadku podziemi, kiedy często ciągniemy 2+ kart, rozumiem, że pokonując wroga na siłę mogę skorzystać z umiejętności i uniknąć badania kart o niższych priorytetach. np. wrogów na moc? Wydaje się być bardzo mocną zdolnością w podziemiach.
Tak, jak korzystasz z tej zdolności, to nie badasz pozostałych kart.
AsNied pisze:2. Pokonując dwóch wrogów jednocześnie. Mogę poruszyć się o ... właśnie. Sumę ich sił, czy wybieram jednego? Sadzę, że o sumę.
Ja także poruszyłbym się o sumę.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Cóż, stary dodatek... ale pojawiła się do niego grafika jednego z ciekawszych Wrogów z dodatku. Śmieszne, że tutaj jego nazwa to "Firecat", podczas gdy w dodatku występuje jako "Ifrit Shapeshifter".

http://level20artist.deviantart.com/art ... -499914867

"Firecat" autorstwa J. Edwina Stevensa.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Anonim
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
MiM (Pojedyncze karty)
Posty: 165
Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Anonim »

Ostatnio na gwiazdkę dostałem ten dodatek i mam pytanie czy to normalne że tyle kart się powtarza?
4x Ifrycki najeźdżca, 3x Ifrycki łupieżca, 5xSzczelina płomieni i 3x Inwazia Ifrytów.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Anonim, tak. tak ma być.


What a view.
velone
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek 06 kwie 2015, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:

Post autor: velone »

Ostatnio trochę cicho na forum o tym dodatku, a chciałbym spytać się Was o ogólne odczucia.
Czy jeżeli będę grał bez rozszerzeń planszowych ale z dwoma dodatkowymi małymi rozszerzeniami (Żniwiarz+Pani Jeziora), to po dołączeniu Krainy Ognia faktycznie gra staje się hardcorowa i po jakimś czasie nie ma gdzie chodzić, czy może przy takiej ilości kart wszystko jest już raczej wyważone?
Najczęściej gram w 2/3 osoby i raczej się to na razie nie zmieni, a nie chciałbym tracić przyjemności z gry "podpalając" dodatkiem całą planszę :?


Awatar użytkownika
blazius
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magowie Mroku
Mała Pustynia
Pojedyncze karty
Przedpola Piekieł
Źródła Magii
Posty: 913
Rejestracja: sobota 30 mar 2013, 05:38
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: blazius »

Wydaje się że często nikt nie zdąży rozwinąć Poszukiwacza do możliwości pokonania Tajemnych Wrót. Stosunkowo mało kart Przygód i mało możliwości usuwania żetonów Spalonej Ziemi może oznaczać krótką rozgrywkę. Podejrzewam że zbalansowałbyś sytuację Górami, względnie zrezygnowaniem z figurki Żniwiarza (jeśli gracie w trójkę).


velone
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek 06 kwie 2015, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:

Post autor: velone »

Jest, aż tak źle? :?
"Rozrzedzenie" Krainy Ognia dwoma innymi dodatkami karcianymi nie zmienia sytuacji?
Szkoda bo na pierwszy rzut oka rozszerzenie wydaje się ciekawe i teoretycznie wprowadza trochę świeżości do świata Talismana...


Basai
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: piątek 13 lut 2015, 16:48
Lokalizacja: Pszczółki
Płeć:

Post autor: Basai »

Dla mnie Kraina Ognia jest genialnym rozszerzeniem. Gram z kartami Żniwiarza, Pani Jeziora, Wilkołaka, i Miasta. Dzięki temu karty Ifrytów nie za często się pojawiają a Bossy krainy ognia (szczególnie sułtan) pojawiają się co kilka rozgrywek. Dwa razy doszło do sytuacji, gdzie sułtan pojawił się bardzo szybko i żetony spalonej ziemi sprawiły, że gra nas pokonała. Jestem zwolennikiem, że im więcej dzieje się na planszy tym jest ciekawiej dlatego też do mojej kolekcji niedługo dołączę też smoki :)


velone
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek 06 kwie 2015, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:

Post autor: velone »

A może ktoś powiedzieć jakie alternatywne zakończenia są w Krainie Ognia?


Nihlathak
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: środa 26 lut 2014, 11:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: Nihlathak »

Witam mam pytanie odnośnie tego dodatku. Zakupiłem go i muszę przyznać, że jest całkiem ciekawy. Jednak żetony spalonej ziemi nastręczają wielu problemów.
I teraz techniczne pytanie jeśli na skutek np. zaklęcia "Terra-morfoza, spustoszenie, wypiętrzenie lub kart przygód typu magiczna łopata czy burza piaskowa itp. Które nakazują umieszczenie kart terenu to czy jeśli na lokacji umieszczenia terenu znajduje się jakaś karta przygód i/lub żeton spalonej ziemi to czy po położeniu karty terenu usuwamy żeton i kartę? Czy podmieniamy kartę terenu a karty przygód i żetony spalonej ziemi pozostają na nowym terenie.
Będę wdzięczny za pomoc.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Hej,

Nie usuwa się ani kart, ani żetonów. Jedynie "obszar" się zmienia, a wsio inne, co na nim stało, pozostaje.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Nihlathak
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: środa 26 lut 2014, 11:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: Nihlathak »

Dziękuje za odpowiedź, tak podejrzewałem i tez tak grałem ale wolałem się upewnić. Przyznaję dodatek coraz bardziej mi się podoba :mrgreen: .


Awatar użytkownika
vincent
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 417
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 39

Re: Talisman Magia i Miecz: Kraina Ognia

Post autor: vincent »

jak dla mnie,(a gram wszystkimi dodatkami jakie posiadam czyli bez lasu i zwiastuna)kraina giiiiinie...oczywiście pojawiają się ifryci a spalona ziemia siłą rzeczy się przewija,ale ogień nie dominuje rozgrywki..Co do samych kart uważam,że są odrobine przeintelektualizowane i proste polecenia na nich zawarte są przekombinowane składniowo...wole dla szybkości orzymać polecenie,że znajduje 2 szt.złota,a nie że właśnie odnalazłem tajemne przejście a za nim ogromną komnatę z trumną na środku w której były 2 szt.złota..wiem,że w lesie też potrzeba lupy dla odczytania całego tekstu..poszukiwacze z dodatku jak najbardziej na plus..z tym derwiszem to niezłe jednak jaja,zwłaszcza jeśli się posiada tą kulę jasnowidzenia zdaje sie lub tą kule z dodatku dzieki któej można palić niechcianą karte...w podziemiach można się w takim przypadku dopakować naprawde szybko


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Re: Talisman Magia i Miecz: Kraina Ognia

Post autor: Mały Nemo »

A to masz pecha :P

Samuel bardzo lubił dodawać wstawki fabularne (a Kraina Ognia była jego pierwszym dodatkiem) i generalnie, gdzie tylko mógł, to starał się dodać słowo czy dwa. Moim zdaniem to dobra rzecz, bo przynajmniej takie teksty nadają grze odrobiny klimatu. Moim zdaniem lepiej jest dowiedzieć się, iż np. znalazłeś 2 sztuki złota gdzieś w kufrze, niźli że po prostu znalazłeś 2 sztuki złota, a gdzie, to domyśl się sam.

I nie, pomyliłeś dodatki Samuela z moimi. To do moich potrzebna jest lupa, do dodatków Samuela już nie ;). Acz fakt, iż Las może być trudniejszy do czytania z powodu jego ikonografii. Generalnie to niby tylko 2 ikonki, ale wciąż musisz pamiętać, którym z 4 możliwych stanów jesteś.

Sama Kraina Ognia jest bardzo ciekawa jak się gra ją wraz z podstawką i może jednym czy dwoma małymi dodatkami. Ja, jak grałem z nim i tylko podstawką, to potrafiłem podczas jednej gry nawet kilka razy zginąć, zwłaszcza że dużo kart to tak naprawdę "na koniec tury tracisz 1 punkt Życia". Tyle, że jak się gra z wieloma dodatkami naraz, to faktycznie na całą grę potrafi wyjść tylko 1 ifryt...


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ