Strona 1 z 2

TMiM - Dodatki - Które kupić na start?

: poniedziałek 12 maja 2014, 15:37
autor: impactQuake
Witam.

Dopiero przymierzam się do kupna gry Talisman jednakże wszyscy polecają kupić od razu jakiś dodatek do niego.

Tutaj pada moje pytanie: Ponieważ Żniwiarz jest praktycznie niedostępny to jaki dodatek (albo max 2 dodatki) byłby najlepsze dla 4 osób? Najbardziej interesuje mnie "wilkołak" oraz "smoki" jednakże nie wiem czy to najrozsądniejszy wybór.

Byłbym wdzięczny o nakierowanie na właściwą decyzję i jakieś uwagi oraz porady

Przepraszam jeżeli temat jest założony w złym subforum.

: poniedziałek 12 maja 2014, 15:43
autor: Mały Nemo
Cześć,

NIE Smoki. To kampania dla doświadczonych graczy. De facto Wilkokłak wprowadza Księżycowe Zdarzenia, które także są lekko trudniejsze, a przede wszystkim nie zawsze się z nimi (i kartą Czasu) gra.

Na pewno polecałbym Ci Panią Jeziora. Wprowadza ona karty Stajni, czyli extra muły, konie z wozem i rumaki. Ponadto są tam karty dla charakteru Neutralny oraz nagrody za zadania. Dzięki temu Jaskinia Czarownika nie będzie więcej zbędnym obszarem.

Jeżeli Ty i Twoi gracze lubicie wędrować i losować karty, i nie spieszy się wam z wygraną, to polecałbym planszowy dodatek - Góry. Tam znajdują się kamienie szlachetne, które dają złoto (ażeby kupić konie i wozy, rumaki...) oraz Drobiazgi - przedmioty, które nie zajmują miejsca. Dzięki temu jest to bardziej plansza dla początkujących graczy. A poza tem ma świetny górski klimat w sobie ;).

: poniedziałek 12 maja 2014, 15:47
autor: impactQuake
@up słyszałem, że do "Pani Jeziora" lepiej zakupić "Królowe Lodu" jako uzupełnienie? Ile w tym prawdy?

Co do czasu to trochę go będzie bo to głównie na wyjazdy do domku letniskowego.

: poniedziałek 12 maja 2014, 15:52
autor: Mały Nemo
Żniwiarz oraz Królowa Lodu wprowadzają karty zadań Czarownika (część z nich wredna lub wręcz niemal niewykonalna... np. "Zabij Smoka"). Karty te są rozszerzeniem obszaru Jaskini Czarownika, ale ten obszar również sam z siebie pozwala wykonywać misje (rzut kością, 6 różnych zadań). Dlatego też ani Żniwiarz, ani Królowa Lodu nie są koniecznie potrzebne, by móc używać Pani Jeziora.

Co do "czasu", to bardziej myślałem, czy Twoja grupa lubi explorować obszary i grę, czy też chce jak najszybciej wygrać grę. Jeżeli lubi explorować, to Góry są jak znalazł. Jeżeli grają na czas i chcą jak najszybciej wygrać, to z kolei Podziemia (które zawierają masę wrogów, a więc pozwalają szybciej podnieść parametry) będą dobrym wyborem.

: poniedziałek 12 maja 2014, 15:56
autor: impactQuake
@up Hmmm. W sumie nie wiem. Ja lubię eksplorować. Jak chcę szybko wygrać to gram w chińczyka, statki itp. Popytam.

A czy Pani Jeziora nie ma jakiś kart nagród za wspomniane zadania Czarownika? Czyli tak jakby połowa zawartości była niewykorzystywana?

: poniedziałek 12 maja 2014, 16:05
autor: Mały Nemo
Myślę, iż mimo wszystko pierwej zaryzykowałbym i zainwestował w Góry, bo one wiele się nie różnią od planszy głównej. Zarówno w Górach jak i na planszy głównej karty są mniej lub bardziej zrówno0ważone. Dzięki temu w Góry można pójść już prawie na początku gry.

Z kolei w Podziemiach na około 130 kart, ~100 to Wrogowie. Do Podziemi się nie idzie na początku gry, bo się tam zginie. Myślę, iż Podziemia raczej także są już dla bardziej doświadczonych graczy, którzy są już obeznani z grą i jej systemem i chcą zacząć grać na serio.

W podstawowej wersji gry w Jaskini Czarownika otrzymujesz zadanie, po wykonaniu którego otrzymujesz Talizman (który jest potrzebny do wygrania gry). Ponieważ potrzebujesz tylko 1 Talizmanu, a czasami podczas wędrówki się możesz o niego potknąć, to obszar ten jest dosyć... opustoszały. Pani Jeziora wprowadza nagrody za zadania, dzięki czemu ludzie będą bardziej zainteresowani wykonywać zadania, bo zamiast Talizmanu otrzymają jakąś inną, wymierną, nagrodę. Więc kupując Panią Jeziora, będziesz wykorzystywał całość dodatku, bowiem tak czy inaczej zadania wykonywać w podstawce można.

: poniedziałek 12 maja 2014, 16:10
autor: impactQuake
Czyli w podstawowej wersji też już są jakieś zadania czarownika, za które można dostać te nagrody tak?

: poniedziałek 12 maja 2014, 16:14
autor: Mały Nemo
Tak, jak wspominałem wyżej w podstawowej wersji gry rzuca się kością, by otrzymać zadanie.

Możesz rzucić kością, aby podjąć się wykonania zadania:
1) Odbierz innemu Poszukiwaczowi 1 punkt Życia. 4) Przynieś 1 Magiczny Przedmiot
2) Zabij 1 Wroga. (odrzuć jego kartę).
3) Odpraw 1 Przyjaciela (odrzuć jego kartę). 5) Przynieś 3 sztuki złota (odrzuć je).
6) Przynieś 2 sztuki złota (odrzuć je).

Kiedy wypełnisz swoje zadanie, Czarownik natychmiast
cię tu teleportuje i w nagrodę wręczy ci Talizman (jeśli
jeszcze jakieś pozostały).

: poniedziałek 12 maja 2014, 16:20
autor: impactQuake
I zamiast talizmanu dzięki nagrodom z Pani Jeziora można dostać coś innego co spowoduje, że będzie się trzeba trochę bardziej namęczyć by zdobyć właściwy artefakt? Na takiej zasadzie?

: poniedziałek 12 maja 2014, 16:24
autor: Mały Nemo
Nie. Możesz wybrać, czy chcesz otrzymać Talizman, czy nagrodę za zadanie. Ale jak już masz 1 Talizman (lub póki co nie potrzebujesz żadnego, by nikt Ci go nie ukradł), to w międzyczasie możesz wykonywać zadania, by jakieś inne nagrody otrzymać (np. permanentne zwiększenie startowych wartości, nielimitowane wartością mocy Zaklęcia, extra punkty Losu czy jakieś przeszkadzajki).

: poniedziałek 12 maja 2014, 16:29
autor: impactQuake
Taki myk. Łapie :) no cóż, dzięki za pomoc. Może ktoś jeszcze coś od siebie doda, zobaczymy. Jednakże myślę, iż skorzystam z Twojej porady :)

: poniedziałek 12 maja 2014, 16:32
autor: Mały Nemo
Np. ;)

Tutaj znajduje się spis (prawie wsio) kart do TMiM: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=3482

Tematu co prawda nie chce mi się jeszcze aktualizować (a poza tem silnik forum się popsuł i mi wsio kotwiczki zjadł, a mi się nie chce poprawiać...), ale póki co powinien Ci coś doradzić ;).

: poniedziałek 12 maja 2014, 16:35
autor: impactQuake
Uh problem bo w żadnym sklepie "Góry" nie są dostępne a na allegro jedyna aukcja kończy się za 4 godziny XD

: poniedziałek 12 maja 2014, 16:39
autor: Mały Nemo
Jeżeli chcesz, to w sklepie Galakty Góry są dostępne: http://sklep.galakta.pl/product.php?id_product=64

Ponadto zgodnie ze spisem dodruków: http://galakta.pl/plany-wydawnicze/plan ... e-dodruki/ nowa partia Gór ma być dostępna w maju (czyli pewnie już jest dostępna).

: niedziela 01 cze 2014, 00:29
autor: arcanuss
Góry zostały dodrukowane. Także można się już skusić :)
Osobiście odniosę się do kwestii Królowej Lodu jako uzupełnienia Pani Jeziora. Myślę, że nie chodzi tu tylko o zadania Czarownika, ale także o siłę potworów. Pani Jeziora ma bardzo silne karty. Pamiętam jak po zakupie Pani Jeziora i Żniwiarza zasiedliśmy od razu do gry. Tak się złożyło, że potwory z Pani Jeziora wylosowały się jako pierwsze i smoki nas pogoniły. Wstępny rozwój w takich warunkach był bardzo mozolny. Dlatego uważam, że dobrą przeciwwagą jest Królowa Lodu. Większa szansa, że przyjdzie nam na początku walczyć z kimś z siłą 4, a nie 10.

Dodatki do Talisman

: wtorek 19 lip 2016, 14:53
autor: tuptak89
Cześć z jakimi dodatkami gracie? Które najlepiej sprawdzają się w grze dla nowicjuszy . Mam póki co podstawkę ,żniwiarz i miasto myślę co by kupić jako następną rozbudowę gry .

ps. Oto lista dodatków którą znalazłem w internecie :

Talisman: Magia i Miecz – wersja podstawowa
Talisman: Magia i Miecz: Żniwiarz – poszukiwacze i karty
Talisman: Magia i Miecz: Podziemia – poszukiwacze, plansza i karty
Talisman: Magia i Miecz: Królowa Lodu – poszukiwacze i karty
Talisman: Magia i Miecz: Góry – poszukiwacze, plansza i karty
Talisman z większością dodatków przygotowany do rozgrywki
Talisman: Magia i Miecz: Pani Jeziora – poszukiwacze i karty
Talisman: Magia i Miecz: Smoki – poszukiwacze, nakładka na planszę i karty
Talisman: Magia i Miecz: Wilkołak – poszukiwacze i karty
Talisman: Magia i Miecz: Miasto – poszukiwacze, plansza i karty
Talisman: Magia i Miecz: Puszka Pandory – karty
Talisman: Magia i Miecz: Kraina Ognia – poszukiwacze i karty
Talisman: Magia i Miecz: Las – poszukiwacze, plansza i karty
Talisman: Magia i Miecz: Zwiastun – poszukiwacze i karty
Talisman: Magia i Miecz: Krainy Odmętów – karty
 ! Wiadomość z: abubu
Tematy połączone ze względu na powtórzone pytanie

Re: TMiM - Dodatki - Które kupić na start?

: środa 27 lip 2016, 11:59
autor: vincent
Jako zawodnik,który spędził ze starą Magią i Mieczem lata podstawówki,a teraz wrócił do zabawy powiem tak..Teraz mam już 5 dodatków..Jeśli chodzi o krainę na początek ja również zainwestowałem w góry..To był rozsądny wybór..Zbalansowana kraina z ciekawymi przyjaciółmi i przedmiotami..Z małych dodatków Królowa Lodu i Pani Jeziora.Nagrody za zadania plus ich dodatkowa pula,stajnie,niemal niemożliwa do strawienia w jednej rozgrywce ilość kart przygód...krok drugi w moim przypadku to Podziemia i Reaper...Stoje teraz przed innym dylematem...Co dalej?? Miasto?Smoki?Wilkołak?? Kusi kraina ognia...

Re: Dodatki do Talisman

: środa 27 lip 2016, 13:35
autor: Bludgeon
tuptak89 pisze:Które najlepiej sprawdzają się w grze dla nowicjuszy?
Te starsze raczej, nowsze mają tendencje do wprowadzania komplikacji.
Początkującym poleciłbym (niekoniecznie w jakiejś kolejności)
żniwiarz
królowa lodu
góry
pani jeziora
podziemia
tuptak89 pisze:Cześć z jakimi dodatkami gracie?
Standardowo gram ze wszystkim oprócz Smoków, Krainy Ognia i Zwiastuna, oraz bez niektórych elementów Żniwiarza i Wilkołaka (a dokładnie bez NPC). Co więcej wprowadziłem zasady wg których dodatkowe plansze nie są dostępne od początku ale pojawiają się dopiero w trakcie gry.

Re: Dodatki do Talisman

: sobota 30 lip 2016, 09:33
autor: tuptak89
Bludgeon pisze: Co więcej wprowadziłem zasady wg których dodatkowe plansze nie są dostępne od początku ale pojawiają się dopiero w trakcie gry.
A po jakim czasie dorzucasz? Ja mam tylko podstawkę ,miasto i żniwiarza jednak miasta nie używam raczej tylko postacie i karty a planszy nie.

Re: Dodatki do Talisman

: niedziela 31 lip 2016, 00:05
autor: Bludgeon
tuptak89 pisze:
Bludgeon pisze: Co więcej wprowadziłem zasady wg których dodatkowe plansze nie są dostępne od początku ale pojawiają się dopiero w trakcie gry.
A po jakim czasie dorzucasz? Ja mam tylko podstawkę ,miasto i żniwiarza jednak miasta nie używam raczej tylko postacie i karty a planszy nie.
Jak się pojawi odpowiedni Mieszkaniec.

Re: TMiM - Dodatki - Które kupić na start?

: środa 31 sie 2016, 12:50
autor: Ziemba
To mój pierwszy post więc witam wszystkich.

Ze swojej strony polecam taką kolejność dodatków, w jakiej sam je kupowałem:
- Pani jeziora
- Żniwiarz
- Miasto i Królowa lodu (zakupione jednocześnie)
- Podziemia
- Wilkołak
W chwili obecnej czekam na dostawę Krain ognia. Moim następnym celem są Góry.

W moim przypadku taka kolejność się sprawdziła.

Re: TMiM - Dodatki - Które kupić na start?

: środa 26 paź 2016, 14:59
autor: Elya
Osobiście polecałabym gdzieś wcześniej zakupić Podziemia. Może nie wprowadzają rewolucyjnych mechanik, ale jest taki moment chodzenia po podstawowej planszy, gdy wrogowie nie stanowią większego wyzwania i można już tylko wyruszać po Koronę Władzy. Podziemia dodają trudniejszych wrogów i to jest ciekawe - boisz się tam wejść na początku, ale potem to bardzo kuszące miejsce.

Re: TMiM - Dodatki - Które kupić na start?

: środa 26 paź 2016, 15:07
autor: Berni
Jak chcesz Góry za rozsądne pieniądze to ja chcę sprzedać moje z uszkodzoną planszą (naderwana i posklejana).
Kupiłem je jeszcze raz by mieć wszystko kompletne więc starszy dodatek mogę tanio sprzedać :)
Jak chcesz to mogę wysłać fotki celem pokazania tego uszkodzenia.

Re: TMiM - Dodatki - Które kupić na start?

: środa 26 paź 2016, 15:13
autor: Berni
Co do dodatków to polecam dokupić jeszcze Las - bardzo mocno modyfikuje rozgrywkę (pojawiają sie dwie strony Losu, przez co możesz wpływać na wynik rzutu innych graczy).
Zwiastun - bardzo podnosi trudność rozgrywki i przyspiesza koniec gry :)
Kataklizm - całkowicie nowa plansza główna z bardzo ciekawymi modyfikacjami gry (Mieszkańcy).
Smoki - też ogromny wpływ na mechanikę gry (skomplikowane do ogarnięcia dla niektórych i jakoś niewielu przyjęło optymistycznie ten dodatek). Ja go bardzo lubię, ze względu na talie Smoczych Władców, które dość mocno wpływają na to co dzieje się na planszy przy rozpatrywaniu przygód. Dodatkowo ten dodatek (jako chyba jedyny) ma mocny wpływ na wszystkie pozostałe krainy, których używasz podczas rozgrywki (chodzi o smocze łuski i konieczność ich rozpatrywania zamiast standardowych pól).

Re: TMiM - Dodatki - Które kupić na start?

: czwartek 27 paź 2016, 07:27
autor: Kufir
Moim zdaniem:

1. Zniwiarz - Najbardziej autrakcyjnia rozgrywke
2. Podziemia - Daje alternatywę zdobycia Korony
3. Wilkołak - wprowadza zmiane pory dnia co jest swietnym pomysłem

A reszta wg. uznania ;)