Strona 2 z 3

: czwartek 11 lip 2013, 19:57
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:
abubu pisze:Może się niejasno wcześniej wyraziłem.
Troszeczkę ;) Ale wszystko sobie wyjaśniliśmy i żyjemy w zgodzie :D
Teraz trza się pocałować na zgodę - nie ma całusa, nie ma zgody :).
Rogo pisze:Czy to oznacza, że jeśli mam postać, która zawsze posiada co najmniej 1 zaklęcie (natychmiast po rzuceniu ostatniego dobiera następne) i rzuci jakieś zaklęcie na początku tury i od razu dobierze kolejne, też na początku tury, to może je w tej turze rzucić? W końcu to też jest zaklęcie dobrane na początku tury, co nie?
Nie, bowiem zaczynał turę z 1 Zaklęciem i już je wykorzystał.
abubu pisze:Może inaczej... kiedy kończy się początek tury? zawsze myślałem, że po wykonaniu jednej czynności (dowolnej, czy to wymiana trofeum, dobór czarów, rzucenie czaru, itp.). Stąd właśnie moje dotychczasowe podejście do rzucania (a raczej jego braku) dobranego czaru (jeżeli wcześniej się nie posiadało choćby jednego innego). Ale cóż... FAQ rzecz najświętsza
Po mojemu, staremu Tragicowcowi, początek tury się kończy wtedy, kiedy sam zadecydujesz, iż się kończy (czyli nie przejdziesz do fazy ruchu). Aczkolwiek wiele osób krzyczało, iż na początku tury można wykonać tylko 1 czynność. Niestety nie raczyli oni podać argumentów czemu właśnie tak.
Rogo pisze:sardo, to ja wiem.
Chodzi mi o taką sytuację:
Mędrzec, jeśli nie ma Zaklęcia, na początku tury może jedno dobrać. Według FAQ może rzucić to zaklęcie w tej samej turze, mimo, że teoretycznie nie miał tego zaklęcia w chwili rozpoczęcia tury.
Teraz np. Wróżka (lub ktokolwiek inny, kto zawsze ma Zaklęcie) zaczyna turę z Zaklęciem, które może rzucić na początku tury lub w dowolnym momencie i rzuca je właśnie na początku tury, po czym natychmiast dobiera następne. Natychmiast, czyli wciąż w fazie "na początku tury". Czy ma więc prawo, tak jak Mędrzec, rzucić je w tej turze? Mędrzec dobierał na początku tury i mógł, dlaczego Wróżka miałaby być gorsza?
Mędrzec dlatego znalazł się w FAQu, bowiem ta zdolność w wersji raw jest wybitnie niestrawna. Oznaczałoby to, iż Mędrzec otrzymuje Zaklęcia raz na 2 tury. Dlatego też starałbym się nie sprowadzać tej sprawy na grunt, iż ona jest wzorem do naśladowania. Jest raczej wyjątkiem potwierdzającym regułę, iż można rzucić tylko tyle zaklęć, ile się miało.

====

Strasznie spamujecie, więcej ode mnie. Nie było mnie raptem parę godzin, a tu cały temat postów.

: czwartek 11 lip 2013, 22:04
autor: abubu
cały temat postów nie na temat tematu :) ... może założyć temat pod tytułem: shoutbox :)

: czwartek 11 lip 2013, 22:25
autor: Rebelix
Ja już tutaj kiedyś pisałem, że nie zgadzam się z tą odpowiedzią dotyczącą Mędrca. Znaczy się ja gram tak, że w swojej turze możesz rzucić tyle zaklęć z iloma ją rozpoczynasz. Także Mędrzec nie może rzucić zaklęcia które dobrał na początku jeśli rozpoczął tą turę bez zaklęć. Nawet z tym limitem Mędrzec to wciąż silny poszukiwacz. A jeśli chodzi o poszukiwaczy którzy zawsze posiadają zaklęcie... no to zaczynam turę z takim zaklęciem, rzucam je już na początku co wyczerpuje mój limit na tą turę, od razu dobieram następne (co i tak jest plusem bo dobieram je zanim ktokolwiek inny położy łapska na stosie zaklęć) i to właśnie dobrane zaklęcie będę mógł użyć najwcześniej w rundzie następnego gracza.

Wiem, że jest to nie w zgodzie z FAQiem i opisem Mędrca ale ja się akurat tutaj z FAQiem nie zgadzam.

: czwartek 11 lip 2013, 23:08
autor: abubu
dokładnie tak do tej pory grałem i grał raczej będę pod warunkiem, że moi współgracze się na to zgodzą (oczywiście im dam znać o FAQu)

: piątek 12 lip 2013, 09:48
autor: Krzysiek
Rebelix, popieram twoje podejście do Mędrca.

: piątek 12 lip 2013, 10:23
autor: Rogo
Nemomon pisze:Oznaczałoby to, iż Mędrzec otrzymuje Zaklęcia raz na 2 tury.
Może po prostu tak byłoby lepiej?

Też osobiście się z tym zapisem w FAQ nie zgadzam, dlatego podałem powyższy przykład. W ogóle zapis z limitem zaklęć mi się nie podoba. Zdobędę 3 zaklęcia i nie mogę ich użyć, a do następnej tury mogę je stracić (np. ktoś rzuci likwidację, a ja nie mogę rzucić zdobytego właśnie rozproszenia magii). Lepiej by było, gdyby wszystkie postacie magiczne dobierały zaklęcia na początku tury, ale nie miały głupich ograniczeń.

: piątek 12 lip 2013, 10:34
autor: abubu
Rogo pisze:
Nemomon pisze:Oznaczałoby to, iż Mędrzec otrzymuje Zaklęcia raz na 2 tury.
Może po prostu tak byłoby lepiej?

Też osobiście się z tym zapisem w FAQ nie zgadzam, dlatego podałem powyższy przykład. W ogóle zapis z limitem zaklęć mi się nie podoba. Zdobędę 3 zaklęcia i nie mogę ich użyć, a do następnej tury mogę je stracić (np. ktoś rzuci likwidację, a ja nie mogę rzucić zdobytego właśnie rozproszenia magii). Lepiej by było, gdyby wszystkie postacie magiczne dobierały zaklęcia na początku tury, ale nie miały głupich ograniczeń.
rozproszenie możesz, bo jest w turze innego gracza... przypominam:
- w swojej turze max tyle co na jej początku
- w turze innego gracza max 1 zaklęcie

Czyli przykładowo:
- nie masz czarów, ale możesz na początku dobrać 2 (dobierasz rozproszenie i cios psioniczny)
- dobierasz 2, wykonujesz ruch i kończysz turę
- przeciwnik na początku ma 2 czary, i decyduje rzucić na ciebie likwidację
- jako że jest jego tura, możesz rzucić dobrane wcześniej rozproszenie
- następnie przeciwnik wykonuje ruch i trafia na twoje pole, decyduje się z tobą walczyć na siłę bo ma sporą przewagę
- mimo iż posiadasz cios psioniczny, nie możesz już go rzucić, bo już zużyłeś "całą manę" w jego turze na rozproszenie

... cóż, bywa :)

Limit jest bardzo sensowny... moim skromnym zdaniem

: piątek 12 lip 2013, 11:10
autor: Krzysiek
Rogo pisze:Lepiej by było, gdyby wszystkie postacie magiczne dobierały zaklęcia na początku tury, ale nie miały głupich ograniczeń.
Zdecydowanie jestem za:) To ograniczenie jest sztuczne i nieintuicyjne. Jest to patch na tych co spamują zaklęciami. Ale po jego wprowadzeniu okazało się że potrzebna jest nowa łatka dla Mędrca. Jeśli potrzebujesz patchować patcha, to znaczy że coś zostało nieprzemyślane.
abubu pisze:Limit jest bardzo sensowny... moim skromnym zdaniem
Limit jest jakimś rozwiązaniem. Ale gdyby nie postacie które dobierają zaklęcia w kółko to nie byłby potrzebny.
(Choć w KMiM będą takie postacie. Ale tam pozwala mi na to większy redesign.)

: piątek 12 lip 2013, 11:15
autor: Rogo
abubu, a co powiesz na taką sytuację:
Znajdujesz coś tam, co pozwala Ci dobrać tyle zaklęć na ile pozwala Ci moc. Dobierasz 3 zaklęcia, a ktoś od razu w Twojej turze rzuca likwidację. Nic nie zrobisz, nawet jeśli dobrałeś rozproszenie.
Krzysiek pisze:To ograniczenie jest sztuczne i nieintuicyjne.
I tyle na ten temat.

: piątek 12 lip 2013, 11:26
autor: abubu
To się nazywa pech... proste... tak samo mogę się czuć "pokrzywdzony" gdy zdobędę 2 punkty siły a ktoś mi je zaraz zabierze różdżką zniszczenia.

Nie no, owszem możemy sobie tak grać, że nic nikomu złego się nie dzieje... sielankowo :) A co! Można...
Rogo pisze:
Krzysiek pisze:To ograniczenie jest sztuczne i nieintuicyjne.
I tyle na ten temat.
jak do tej pory u mnie działało w 100% i zdecydowanie na plus względem MiM

: piątek 12 lip 2013, 11:32
autor: Mały Nemo
Nie tylko postaci dobierają Zaklęcia w kółko. Są jeszcze karty dające taką możliwość jak Różdżka, pewna karta Skarbu czy dająca się kupić, w kilku egzemplarzach, Kniga z Miasta. Przyszłość pewnie też przyniesie jeszcze parę takich kart.

Limit jest potrzebny, bowiem reguluje on spamowanie Zaklęciami. Zauważ, iż gdybyś ograniczył dobieranie Zaklęć czarodziejom, to stali by się wybitnie łatwi do pokonania, bowiem nie mieliby możliwości się bronić. Teraz mogą delikatnie wachlować Zaklęciami, przez co te obronne lub ofensywne szybciej mogą im dojść.

: piątek 12 lip 2013, 11:45
autor: Krzysiek
Nemomon pisze:Nie tylko postaci dobierają Zaklęcia w kółko. Są jeszcze karty dające taką możliwość jak Różdżka(...)
Różdżka czyni z postaci, postać dobierającą w kółko. :)
Nemomon pisze:Teraz mogą delikatnie wachlować Zaklęciami, przez co te obronne lub ofensywne szybciej mogą im dojść.
To prawda. Lecz wolałbym inne rozwiązanie.

Aaa, przypomniało mi się. Rozważałem kiedyś limit ale miał on być taki sam jak maksymalna ilość posiadanych Zaklęć, czyli zależny od Mocy. Wydaje mi się to bardziej intuicyjne niż dwa różne sposoby obliczania i kombinowanie czy ktoś zaczynał turę z Zaklęciem czy nie. Jeśli Moc pozwala ci na posiadanie dwóch Zaklęć to możesz rzucić w turze również dwa, niezależnie od tego w którym momencie je dobrałeś.

: piątek 12 lip 2013, 11:52
autor: Mały Nemo
Krzysiek pisze:Aaa, przypomniało mi się. Rozważałem kiedyś limit ale miał on być taki sam jak maksymalna ilość posiadanych Zaklęć, czyli zależny od Mocy. Wydaje mi się to bardziej intuicyjne niż dwa różne sposoby obliczania i kombinowanie czy ktoś zaczynał turę z Zaklęciem czy nie. Jeśli Moc pozwala ci na posiadanie dwóch Zaklęć to możesz rzucić w turze również dwa, niezależnie od tego w którym momencie je dobrałeś.
Ten wariant także jest warty przemyślenia. Obawiam się jednak, iż może on być trochę zbyt pomocny w przypadku postaci z Mocą 6+. Teraz, ażeby móc rzucić tyle Zaklęć na turę, potrzebują mieć te 3 Zaklęcia. To jest sporo. Gdyby dać im możliwość rzucania 3 Zaklęć na turę, to extremalnie szybko by przewachlowali cały stos Zaklęć. W sumie nie bez powodu chyba jedynym Poszukiwaczem, który może rzucać 3 Zaklęcia na turę, jest Czarnoksiężnik (z Jaskini), ale też jest ograniczony, iż tyle Zaklęć otrzymuje tylko na początku tury, a nie cały czas.

: piątek 12 lip 2013, 11:59
autor: Krzysiek
Nemomon pisze:Obawiam się jednak, iż może on być trochę zbyt pomocny w przypadku postaci z Mocą 6+
Musiałbym to testować, ale na chwilę obecną wolę taką lukę niż obecne podejście. Wydaje mi się że 3 Zaklęcia na turę to jeszcze nie jest problem. Zresztą jak zwykle uważam że każdy może sobie wybrać to podejście mu pasuje, nie widzę powodów do unifikacji innych niż oficjalne turnieje.

: piątek 12 lip 2013, 12:27
autor: Rogo
Nie tylko postaci dobierają Zaklęcia w kółko. Są jeszcze karty dające taką możliwość jak Różdżka, pewna karta Skarbu czy dająca się kupić, w kilku egzemplarzach, Kniga z Miasta. Przyszłość pewnie też przyniesie jeszcze parę takich kart.
W przypadku Różdżki i całej reszty też można dać ograniczenie, że pozwalają dobierać zaklęcia na początku tury. I w danej turze możesz rzucić te zaklęcia i te co zdobędziesz w wyniku spotkań, ewentualnie jakieś zachowane z tur poprzednich.

A to blokuje spamowanie czarami, bo jak zaklęcia się skończą, to następne dojdą dopiero na początku nowej tury

: piątek 12 lip 2013, 21:18
autor: Rebelix
No cóż każdy niech tam sobie śmiga z tymi zaklęciami jak tam chce, w końcu jeśli ktoś zapłacił za tą grę to ma prawo grać jak mu się widzi.

Przykład który podał abubu z rozproszeniem magii i ciosem psionicznym to przykład tego jak ja podchodzę do tematu i gram. Jak na razie sprawdza się w praktyce bardzo miodnie, że się tak wyrażę.

: piątek 12 lip 2013, 22:20
autor: abubu
Przykład podany przez abubu jest zgodny z literą prawa ... znaczy się instrukcji ... uwzględniając jeszcze FAcQ, pierwszy poszukiwacz może rzucić w swojej turze dobrane na początku czary, mimo iż przed jej rozpoczęciem ich nie posiadał (chodzi mi o ilość a nie konkretnie "te" czary).

Osobiście raczej nie będę stosował się do FAcQ, no chyba że wspólnie ze znajomymi zadecydujemy inaczej. Podczas gry w innym towarzystwie, stosował będę wszelkie znane mi zasady, chyba że znowu wspólną decyzją je zmienimy.