Exploity Miasta

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
rkBrain [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
Lokalizacja: Warszawwa
Płeć:

Exploity Miasta

Post autor: rkBrain »

Angielskojęzyczni gracze wyłapali już sporo nieścisłości dotyczących dodatku "Miasto".

http://community.fantasyflightgames.com ... expansion/

Najbardziej kontrowersyjną kartą jest jak do tej pory "Skryba (ang. Scribe)". Przyjaciel ten pozwala w każdej chwili wziąć ze stosu użytych kart zaklęcie, które zostało przed chwilą przez nas rzucone. By móc to zrobić musimy odrzucić jedno z naszych pozostałych zaklęć. Dzięki temu gracze, które zaczynają turę z dwoma zaklęciami mogą rzucać co turę jedno i to samo zaklęcie. Wielu graczy nie używa karty "Skryby" ale moim zdaniem wystarczy ograniczyć go do jednokrotnego użycia i jest po kłopocie.

Druga sprawa to postać Alchemika. Poszukiwacz ten może bardzo szybko się wzbogacić i bez żadnego problemu kupić w Mieście bardzo potężne przedmioty. W podstawowej wersji zdobycie złota nie było takie proste. Ogólnie można grać tą postacią ale inni gracze mają bardzo małe szanse na wygraną.
Ostatnio zmieniony środa 10 lip 2013, 13:21 przez rkBrain, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

rkBrain pisze:Wielu graczy nie używa karty "Skryby" ale moim zdaniem wystarczy ograniczyć go do jednokrotnego użycia i jest po kłopocie.
Moim zdaniem ci gracze, którzy jej nie używają, nie znają za grosz historii Talismana. Zdolność ta występowała już w Drugiej Edycji w postaci Poszukiwacza - Kuglarz. Poszukiwacz ten miał ją na stałe i jakoś wtedy nie było problemów. A teraz Skryba jest tylko Przyjacielem, więc można się go pozbyć. Jest to trudne, ale możliwe. Mesmeryzm, zamiana w żabę, zabicie Poszukiwacza. Opcji jest wiele.

Alchemik to fakt sam z siebie jest zbyt potężny. Jak jeszcze Miasta nie było, to jeszcze dawało radę go zabić, teraz jest trudniej. Ale Alchemik jest niuansem jedynie. Tutaj widzę zasadność poprawy jego zdolności jeżeli gracze używają planszy Miasta. Ale tylko dlatego, iż Alchemik jest w stanie stworzyć niekończącą się pętlę zakupów i sprzedaży, która to może uniemożliwić kontynuowanie gry.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
rkBrain [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
Lokalizacja: Warszawwa
Płeć:

Post autor: rkBrain »

Tylko, że Kuglarz miał przy sobie zawsze tylko jeden czar. Aby użyć tej zdolności musiał najpierw dobrać drugi.

Postacie, które na początku tury muszą posiadać dwa Czary mogą nadużywać zdolności Skryby. Moje rozwiązanie chyba jest najrozsądniejsze. Użycie jakiegoś potężnego czaru dwa razy z rzędu narobi wystarczającego zamieszania.


Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1482
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek »

Nemomon pisze:Poszukiwacz ten miał ją na stałe i jakoś wtedy nie było problemów
#-o Naprawdę nie było, Nemo? Bo jak ja pamiętam to były dokładnie takie same, w dokładnie takich samych sytuacjach. Tylko że to był jeden jedyny Kuglarz, które mogło często nie być w grze. W odróżnieniu od Skryby którego wcześniej czy później ktoś dociągnie.
Ale chętnie bym zobaczył tekst tego skryby. Może wcale nie jest taki zepsuty jak pisze tamten forumowicz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Skryba
Przyjaciel
Jeśli posiadasz 2 lub więcej
Zaklęć, po tym jak rzucisz
jakieś Zaklęcie, możesz
je zatrzymać, a w zamian
odrzucić inne ze swoich
Zaklęć. Możesz tego dokonać
tylko raz na rundę.

====

Scribe
Follower
If you have 2 or more Spells,
you may keep a Spell after
you cast it and discard
1 of your other Spells
in its place. You can only
do this once per round.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
rkBrain [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
Lokalizacja: Warszawwa
Płeć:

Post autor: rkBrain »

Ja pierniczę. Co to w takim razie jest runda?


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: sardo »

Ale śmiesznie :D
Dzięki zaklęciu "Kradzież Czasu" można komuś co rundę zabierać turę, tak że sobie nie pogra. Wiele nieprzyjemnych kombosów z tego może wyjść z Wyssaniem Siły i innymi ;) Oczywiście mając Leśnego Duszka/Czarownika lub w innej sytuacji gdy mamy co turę 2 zaklęcia.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Runda to tury wszystkich graczy. Czyli jak gracie we trójkę i każdy z was wykona 1 swoją turę (ruch i badan ie obszaru lub atak), to minie 1 runda.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

sardo pisze:Ale śmiesznie :D
Dzięki zaklęciu "Kradzież Czasu" można komuś co rundę zabierać turę, tak że sobie nie pogra. Wiele nieprzyjemnych kombosów z tego może wyjść z Wyssaniem Siły i innymi ;) Oczywiście mając Leśnego Duszka/Czarownika lub w innej sytuacji gdy mamy co turę 2 zaklęcia.
A muszę się zastanowić, czy tak można. Na pierwszy rzut oka nie można, bowiem wtedy nie mija runda (dwie Twoje tury nie oznaczają dwóch różnych rund).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
rkBrain [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 03 lip 2013, 20:00
Lokalizacja: Warszawwa
Płeć:

Post autor: rkBrain »

Można. Niewykonanie ruchu przecież liczy się jako tura, tylko że stracona. Z resztą można nadużywać inne karty zaklęć. W "Podziemiach" jest czar zwiększający permanentnie siłę o jeden. http://www.talismanwiki.com/Strength

Ewidentnie jest to exploit. Wystarczy zmienić końcówkę z "... once per round" na "...once per game" i tyle. Potem odrzucamy kartę.

Można też zwiększyć liczbę odrzucanych zaklęć do 2. Dzięki temu będzie można używać Skryby tylko gdy jest się w posiadaniu kompletu 3 zaklęć.


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: sardo »

Nemomon pisze:
sardo pisze:Ale śmiesznie :D
Dzięki zaklęciu "Kradzież Czasu" można komuś co rundę zabierać turę, tak że sobie nie pogra. Wiele nieprzyjemnych kombosów z tego może wyjść z Wyssaniem Siły i innymi ;) Oczywiście mając Leśnego Duszka/Czarownika lub w innej sytuacji gdy mamy co turę 2 zaklęcia.
A muszę się zastanowić, czy tak można. Na pierwszy rzut oka nie można, bowiem wtedy nie mija runda (dwie Twoje tury nie oznaczają dwóch różnych rund).
Tylko jak gramy w więcej niż 2 osoby, to to zaklęcie nie przesuwa kolejki na mnie tylko robię za kogoś turę, więc wg mnie można. I rzeczywiście będzie trzeba jakiś homerule wprowadzić.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

sardo pisze:
Nemomon pisze:
sardo pisze:Ale śmiesznie :D
Dzięki zaklęciu "Kradzież Czasu" można komuś co rundę zabierać turę, tak że sobie nie pogra. Wiele nieprzyjemnych kombosów z tego może wyjść z Wyssaniem Siły i innymi ;) Oczywiście mając Leśnego Duszka/Czarownika lub w innej sytuacji gdy mamy co turę 2 zaklęcia.
A muszę się zastanowić, czy tak można. Na pierwszy rzut oka nie można, bowiem wtedy nie mija runda (dwie Twoje tury nie oznaczają dwóch różnych rund).
Tylko jak gramy w więcej niż 2 osoby, to to zaklęcie nie przesuwa kolejki na mnie tylko robię za kogoś turę, więc wg mnie można. I rzeczywiście będzie trzeba jakiś homerule wprowadzić.
No właśnie - robisz za kogoś turę. Więc ta tura de facto się odbywa, a więc runda nie mija. Tak samo jak z Zakrzywieniem Przestrzeni - masz 3 tury pod rząd, ale to wciąż pojedyncza runda.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: sardo »

Chyba się nie dogadujemy. To zobrazuję jak to widzę:

Runda 1
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C

Runda 2
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C

...


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Fakt, nie spojrzałem na tę sytuację z tejże perspektywy. Tak, jest to jak najbardziej poprawne zagranie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

rkBrain pisze:Druga sprawa to postać Alchemika. Poszukiwacz ten może bardzo szybko się wzbogacić i bez żadnego problemu kupić w Mieście bardzo potężne przedmioty.
Kupiec też bardzo szybko. Na szczęście sam z siebie był słabą postacią więc teraz jest w sam raz.


What a view.
Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1482
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek »

sardo pisze:Runda 1
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C
Ach, od razu mi się przypomina Magic: the Gathering.

Jeśli koniecznie ktoś chce grać ze Skrybą to proponuję taki houserule: Żeby użyć jego umiejętności należy dodatkowo wydać punkt losu.


Awatar użytkownika
Xan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 503
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Xan »

Widzę, że jednak Miasto ma swoje "uroki" ;>

Jest jakaś szansa na Miasto PL jeszcze w lipcu? Ktoś ma jakieś info.?


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

tak jak HunteR (albo Rogo?) gdzieś tam pisał, na niektórych sklepach jest już preorder zarówno Miasta PL (około 120zł) jak i Relic PL (około 160zł).

Na sklepie Galakty: UWAGA! Produkt dostępny w przedsprzedaży. Zamówienia na ten produkt będą realizowane po 23.07.2013.
http://sklep.galakta.pl/product.php?id_product=638


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Krzysiek pisze:
sardo pisze:Runda 1
Tura gracza A
Tura gracza B - gracz A rzuca na gracza B Kradzież Czasu i używa Skryby by je odzyskać
Tura gracza C
Ach, od razu mi się przypomina Magic: the Gathering.

Jeśli koniecznie ktoś chce grać ze Skrybą to proponuję taki houserule: Żeby użyć jego umiejętności należy dodatkowo wydać punkt losu.
Bardziej by pasowała sztuka złota. Zarówno logicznie jak i z punktu widzenia przynależności karty do Miasta.


What a view.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Wystarczy ograniczenie, że jak się zachowa jakieś zaklęcie, to nie można go zachować następnym razem, gdy się je rzuci.
abubu pisze:tak jak HunteR (albo Rogo?) gdzieś tam pisał, na niektórych sklepach jest już preorder zarówno Miasta PL (około 120zł) jak i Relic PL (około 160zł).
HunteR to pisał ;) Wciąż mam wątpliwości czy się skusić na Relic - gra bez walk wydaje się dziwna :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Rogo pisze:Wciąż mam wątpliwości czy się skusić na Relic - gra bez walk wydaje się dziwna :P
Nic nie stoi na przeszkodzie, by dodać zasady walk ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

No można dodać, ale czy przy 3 statystykach to nie namiesza za bardzo? Na szczęście mam jeszcze chwilę na zastanowienie, żeby załapać się na przedsprzedaż ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Czy ja wiem, każdy teraz mógłby atakować wszystkim, więc nie byłoby "exclusivów" jak to było w MiMie czy TMiMie. Poza tem w Relic postaci z reguły mają 2 silne atrybuty i trzeci słaby, więc też nie zawsze to będzie jechanie na kozła.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Poza tym, różnica statystyk może wpłynąć na częstsze walki pomiędzy poszukiwaczami. W moim gronie znajomych, jakoś wolą oni unikać walki na rzecz ciągnięcia karty / badania obszaru / itp. Jak ktoś będzie słaby w jednym atrybucie i ktoś go zaatakuje, to później będzie mógł się tym samym zrewanżować używając innego atrybutu, który akurat ma lepszy.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ano, w MiMie są dwie statystyki i czasami nie ma jak zaatakować. W Relic prawie zawsze każdy jest słaby przynajmniej w 1 atrybucie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ