Strona 2 z 6

: czwartek 01 sie 2013, 21:54
autor: Rebelix
Pas... ale uwierz, że chęci mam szczere.

Swoją drogą po przejrzeniu całej zawartości Miasta muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem. Wszystko ładnie współgra, wiele ciekawych kart, przypadły mi do gustu chowańce... widziałem tam jedno takie miłe duo... jeden sprawia, że odzyskujesz punkt losu co turę a drugi (jeszcze nie nauczyłem się nazw), że po wykorzystaniu żetonu losu sam sobie wybierasz wynik. Znaczy się jak masz oba to co turę masz jeden rzut kostką którego wynik sam sobie ustalasz - pysznie!

Generalnie podsumowując to mam tylko jedno zastrzeżenie do całego dodatku... kurde aż się prosiło żeby jednak dodali trochę złota. Jeśli nie drugie 30 żetonów to chociaż kilka większych które działały by tak jak przy żetonach życia/siły/mocy 5:1
Jakoś mocno mnie drażni myśl o wykorzystywaniu jakiś grosików czy czegoś innego.
O właśnie... może ktoś ma ochotę odsprzedać 30 sztuk złota z podstawki?

: czwartek 01 sie 2013, 23:08
autor: Wiktor
Zdaje się, że liczba żetonów złota jest celowo ograniczona w grze. Nie dobiera się spoza zestawu jak zabraknie. Jak zabraknie to po prostu nie ma. Chyba TMiMowcy to potwierdzą...

: czwartek 01 sie 2013, 23:15
autor: Mały Nemo
Ano, tak właśnie jest. Nawet w instrukcji jest napisane, iż jak czegoś nie ma, to nie ma. To się nie używa innych żetonów w zamian.

: czwartek 01 sie 2013, 23:21
autor: Xan
Rebelix pisze: O właśnie... może ktoś ma ochotę odsprzedać 30 sztuk złota z podstawki?
Oddam Ci za darmo. I tak już od dawna korzystam z 1-groszówek. ;)
Napisz do mnie na PW w tej kwestii.

PS "Miasto" dotarło! Nie mam jednak czasu na przetestowanie, bo mam gości z Egiptu.

: czwartek 01 sie 2013, 23:23
autor: Mały Nemo
Czekam na relację z partyjki Xan vs Rebelix ;)

: czwartek 01 sie 2013, 23:57
autor: Rebelix
Miasto: Alternatywne Zakończenie: Gildia Kupców:

Dopóki to Alternatywne Zakończenie znajduje się w grze, ilość złota dostępnego dla graczy jest nieograniczona; jeśli żetony złota ze wspólnego stosu wyczerpią się, należy zastąpić brakujące złoto innymi żetonami lub znacznikami.

Yyy...

: piątek 02 sie 2013, 00:11
autor: Mały Nemo
Rebelix pisze: Alternatywne Zakończenie
Sam sobie odpowiedziałeś.

: piątek 02 sie 2013, 05:14
autor: Bludgeon
Rebelix pisze:Generalnie podsumowując to mam tylko jedno zastrzeżenie do całego dodatku... kurde aż się prosiło żeby jednak dodali trochę złota. Jeśli nie drugie 30 żetonów to chociaż kilka większych które działały by tak jak przy żetonach życia/siły/mocy 5:1
Ja dorzuciłem kilka monet 5-groszowych, każda jest warta 5 SZ. Sprawdza się świetnie.

: piątek 02 sie 2013, 10:50
autor: Rebelix
Nie, Nemo to nie jest odpowiedź bo alternatywne zakończenie to tylko nazwa ale to wciąż cześć tego dodatku z którego mogę mieć ochotę skorzystać. A zapis który zacytowałem jest pójściem na łatwiznę ze strony FFG, dorzucenie kilku większych moment o wartości 5 SZ wyglądałoby dużo lepiej. Stąd Napisałem, że to jedyne w tym dodatku co powoduje u mnie zgrzyt.

Z drugiej strony może na wyrost bo jeszcze nie miałem okazji zagrać więc nie wiem tak naprawdę czy te 30 sztuk z podstawki wystarczy czy będzie zakłócało rozgrywkę. Po przeczytaniu kart i wszystkiego przemiał złota wydaje się być spory.

@Bludgeon
No ja rozumiem, jest to coś co mi przyszło do głowy w pierwszej kolejności aczkolwiek jak już napisałem wywołuje to u mnie zgrzyt.

: piątek 02 sie 2013, 11:05
autor: abubu
Jeżeli chodzi o Miasto, to 30 powinno wystarczyć, ze względu na kosztowne i przydatne przedmioty. Nie będzie już takiego kiszenia każdej monety... będzie na co wydawać.
Jeżeli jednak mowa o tym konkretnym alt.zakończeniu, to tutaj już będzie problem z ilością. Zatem, jest to jedyny wyjątek, kiedy to brak można (a nawet powinno się) uzupełnić. Oczywiście jestem zdania, iż dodanie 10 sztuk monet o nominale 5, było by idealnym rozwiązaniem. Pula w sumie by wzrosła do 80sz, a na dodatek, w przypadku standardowych rozgrywek, łatwo było by je wykluczyć z gry (inny wygląd), co by jej nie wypaczyć. Kolejnym plusem, było by zachowanie spójności gry i ukłon w stronę graczy, którzy nie lubią stosować półśrodków/substytutów/itp.

Pamiętajcie, iż wprowadzenie do obiegu niekontrolowanej ilości gotówki, może wpłynąć niekorzystnie na inflację! :P

: piątek 02 sie 2013, 20:02
autor: Bludgeon
abubu pisze:Pamiętajcie, iż wprowadzenie do obiegu niekontrolowanej ilości gotówki, może wpłynąć niekorzystnie na inflację!
Nie zauważyłem :). Można się wprawdzie skupić na mnożeniu kasy, ale jesli skupisz się na tym za bardzo ktoś inny może w tym czasie iść po koronę władzy.

: piątek 02 sie 2013, 20:57
autor: Wiktor
Z tego co pamiętam w grze jest taka postać jak leperkun, który zdaje się, może w krótkim czasie posiąść nawet 30 monet. Sposób gry nim polega na szybkim odcięciu od złota innych graczy; jeśli w grze będzie więcej złota ponad przewidziany limit, zmniejsza to szansę na wygraną kogoś, kto gra karzełkiem.

: piątek 02 sie 2013, 21:26
autor: Rebelix
Jeszcze nie grałem w Miasto więc jak na razie, jak to mam w zwyczaju, gdybam sobie coby było gdyby...

I tak chodzi mi po głowie teraz Szpieg z tym jego obszarem startowym. O ile na samym początku gdy rozpoczynamy rozgrywkę nie przychodzi mi do głowy nic niepokojącego o tyle zastanawia mnie sytuacja gdy zginiemy i losujemy sobie nowego Poszukiwacza w trakcie rozgrywki...

Coby było gdyby to była gra 1 na 1 i w momencie gdy wylosujemy sobie Szpiega drugi Poszukiwacz stoi na obszarze więzienia. Znaczy to, że startujemy z więzienia i już na starcie musimy próbować wydostać się co stanowczo może utrudnić start naszemu Szpiegowi?

A jeśli ten drugi Poszukiwacz stoi na obszarze doliny ognia to zaczynamy stamtąd pomimo braku talizmanu? O ile pamiętam jest też karta której efekt jest taki, że stajemy na obszarze startowym. Czy w takiej sytuacji jeśli drugi Poszukiwacz stoi w dolinie ognia to się tam przesuwamy jeśli nie mamy talizmanu? Czy np. stosujemy zasadę zakaz ma pierwszeństwo i brak talizmanu niweluje efekt tej karty?

: piątek 02 sie 2013, 21:30
autor: Mały Nemo
Rebelix pisze:Coby było gdyby to była gra 1 na 1 i w momencie gdy wylosujemy sobie Szpiega drugi Poszukiwacz stoi na obszarze więzienia. Znaczy to, że startujemy z więzienia i już na starcie musimy próbować wydostać się co stanowczo może utrudnić start naszemu Szpiegowi?
W zasadzie to tak. W sumie jedynym pocieszeniem dla tego szpiega byłoby to, iż poszedł do pierdla zamiast dostać w czapę za szpiegowanie ;).
Rebelix pisze:A jeśli ten drugi Poszukiwacz stoi na obszarze doliny ognia to zaczynamy stamtąd pomimo braku talizmanu? O ile pamiętam jest też karta której efekt jest taki, że stajemy na obszarze startowym. Czy w takiej sytuacji jeśli drugi Poszukiwacz stoi w dolinie ognia to się tam przesuwamy jeśli nie mamy talizmanu? Czy np. stosujemy zasadę zakaz ma pierwszeństwo i brak talizmanu niweluje efekt tej karty?
Trudno mi powiedzieć.

: piątek 02 sie 2013, 21:31
autor: Krzysiek
Fajne corner case'y. :-)

: piątek 02 sie 2013, 21:32
autor: Bludgeon
Rebelix pisze:Znaczy to, że startujemy z więzienia i już na starcie musimy próbować wydostać się co stanowczo może utrudnić start naszemu Szpiegowi?
Pewnie tak.
Rebelix pisze: O ile pamiętam jest też karta której efekt jest taki, że stajemy na obszarze startowym.
Patrol chyba. Tu wazny jest wording patrolu. Jest tam napisane że przemieszcza Cię na obszar z którego rozpocząłeś grę, a nie na obszar startowy. Więc jako szpieg musisz zapamiętać gdzie zacząłeś bo możesz tam kiedyś trafić. Tak przynajmniej wynika z angielskich kart.
A jeśli ten drugi Poszukiwacz stoi na obszarze doliny ognia to zaczynamy stamtąd pomimo braku talizmanu?
Tak. Do doliny ognia nie można wejść bez talizmanu, ale najwyraźniej można tam zacząć grę :P

: piątek 02 sie 2013, 21:42
autor: Rebelix
Po polsku karta Patrolu brzmi tak:

W tych stronach patrol wojska stara się utrzymać ład i porządek. Żołnierze natychmiast odsyłają cię na twój obszar startowy, po czym odmaszerują na stos kart odrzuconych.

Taki przypadek pewnie i tak może się nigdy nie wydarzyć no ale wiecie... po głowie mi chodzi. Żadnych planów na piątkowy wieczór... :neutral:

: piątek 02 sie 2013, 21:43
autor: Mały Nemo
Rebelix pisze:ale wiecie... po głowie mi chodzi. Żadnych planów na piątkowy wieczór... :neutral:
Rozumiemy ;)

: wtorek 13 sie 2013, 12:42
autor: Etamin
Miałem półtora roku przerwy od Talismana. Wilkołaka sobie podarowałem, bo nie wnosił moim zdaniem niczego ciekawego (no może poza Czarną Dziurą). Na planszy i tak jest Żniwiarz, o którym często się zapomina, więc nie widziałem sensu kolejnej postaci. Ponad to system dnia i nocy wydawał mi się niepotrzebnie komplikować rozgrywkę. A jak jest z miastem? Warto kupować ten dodatek? W mimie do miasta szło się głównie po Arcymaga. Czy w tej wersji jest jakiś jego odpowiednik? Jakiś szybki sposób na wygranie gry jak Arnkhel w górach np., dla postaci, które giną w połowie gry? Jakiś porządny czar jak Pech, Hydra, czy Dotyk Śmierci?

: wtorek 13 sie 2013, 14:49
autor: rkBrain
Wilkołak jest świetny. Wprowadza sporo modyfikatorów i różnorodności do gry. Niestety wiąże się to z zapamiętywaniem kolejnych stron zasad ale nie ma tego tak dużo.

: wtorek 13 sie 2013, 16:27
autor: Etamin
Generalnie nie lubię kart, które zalegają z boku planszy i o których trzeba cały czas pamiętać, a Wilkołak z tego słynie (karta dnia/nocy + księżycowe wydarzenia). Sama postać Wilkołaka, też nie wydawała mi się specjalnie interesująca. Z wilkołaka żal mi tylko Czarnej Dziury (nie chce ktoś sprzedać :P?).

: wtorek 13 sie 2013, 16:29
autor: Mały Nemo
Etamin pisze:Z wilkołaka żal mi tylko Czarnej Dziury (nie chce ktoś sprzedać :P ?).
Wydrukuj sobie rewers, na awersie napisz "Czarna Dziura" (lub czarny prostokąt z MS Paint) i masz ją gratis.

: wtorek 13 sie 2013, 16:48
autor: Etamin
To był żart. Pewnie i tak dokupię ten dodatek, ale dużo później, jak już mi się całkiem ograją pozostałe. A wracając do tematu. Jak jest z Miastem? Jest jakaś szczególna karta dla której warto go kupić?

: wtorek 13 sie 2013, 20:07
autor: Andur
Przy okazji pytania Etamina o szczególną kartę z Miasta zapytam czy będzie zaktualizowany spis zawartości dodatków, ponieważ skończył się na Wilkołaku, a chciałem sprawdzić czy prawidłowa ilość listów gończych to: dobry poszukiwacz - 1, neutralny - 2, zły - 3, czy miało być po 2 z każdego?

: wtorek 13 sie 2013, 20:30
autor: Rebelix
Jakby co to ja mam taką samą ilość listów gończych co Andur.