Talisman: Magia i Miecz Miasto
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Pas... ale uwierz, że chęci mam szczere.
Swoją drogą po przejrzeniu całej zawartości Miasta muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem. Wszystko ładnie współgra, wiele ciekawych kart, przypadły mi do gustu chowańce... widziałem tam jedno takie miłe duo... jeden sprawia, że odzyskujesz punkt losu co turę a drugi (jeszcze nie nauczyłem się nazw), że po wykorzystaniu żetonu losu sam sobie wybierasz wynik. Znaczy się jak masz oba to co turę masz jeden rzut kostką którego wynik sam sobie ustalasz - pysznie!
Generalnie podsumowując to mam tylko jedno zastrzeżenie do całego dodatku... kurde aż się prosiło żeby jednak dodali trochę złota. Jeśli nie drugie 30 żetonów to chociaż kilka większych które działały by tak jak przy żetonach życia/siły/mocy 5:1
Jakoś mocno mnie drażni myśl o wykorzystywaniu jakiś grosików czy czegoś innego.
O właśnie... może ktoś ma ochotę odsprzedać 30 sztuk złota z podstawki?
Swoją drogą po przejrzeniu całej zawartości Miasta muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem. Wszystko ładnie współgra, wiele ciekawych kart, przypadły mi do gustu chowańce... widziałem tam jedno takie miłe duo... jeden sprawia, że odzyskujesz punkt losu co turę a drugi (jeszcze nie nauczyłem się nazw), że po wykorzystaniu żetonu losu sam sobie wybierasz wynik. Znaczy się jak masz oba to co turę masz jeden rzut kostką którego wynik sam sobie ustalasz - pysznie!
Generalnie podsumowując to mam tylko jedno zastrzeżenie do całego dodatku... kurde aż się prosiło żeby jednak dodali trochę złota. Jeśli nie drugie 30 żetonów to chociaż kilka większych które działały by tak jak przy żetonach życia/siły/mocy 5:1
Jakoś mocno mnie drażni myśl o wykorzystywaniu jakiś grosików czy czegoś innego.
O właśnie... może ktoś ma ochotę odsprzedać 30 sztuk złota z podstawki?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23520
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Xan
-
- Posty: 503
- Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 31
Oddam Ci za darmo. I tak już od dawna korzystam z 1-groszówek.Rebelix pisze: O właśnie... może ktoś ma ochotę odsprzedać 30 sztuk złota z podstawki?
Napisz do mnie na PW w tej kwestii.
PS "Miasto" dotarło! Nie mam jednak czasu na przetestowanie, bo mam gości z Egiptu.
Ostatnio zmieniony czwartek 01 sie 2013, 23:23 przez Xan, łącznie zmieniany 1 raz.
Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Ja dorzuciłem kilka monet 5-groszowych, każda jest warta 5 SZ. Sprawdza się świetnie.Rebelix pisze:Generalnie podsumowując to mam tylko jedno zastrzeżenie do całego dodatku... kurde aż się prosiło żeby jednak dodali trochę złota. Jeśli nie drugie 30 żetonów to chociaż kilka większych które działały by tak jak przy żetonach życia/siły/mocy 5:1
What a view.
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Nie, Nemo to nie jest odpowiedź bo alternatywne zakończenie to tylko nazwa ale to wciąż cześć tego dodatku z którego mogę mieć ochotę skorzystać. A zapis który zacytowałem jest pójściem na łatwiznę ze strony FFG, dorzucenie kilku większych moment o wartości 5 SZ wyglądałoby dużo lepiej. Stąd Napisałem, że to jedyne w tym dodatku co powoduje u mnie zgrzyt.
Z drugiej strony może na wyrost bo jeszcze nie miałem okazji zagrać więc nie wiem tak naprawdę czy te 30 sztuk z podstawki wystarczy czy będzie zakłócało rozgrywkę. Po przeczytaniu kart i wszystkiego przemiał złota wydaje się być spory.
@Bludgeon
No ja rozumiem, jest to coś co mi przyszło do głowy w pierwszej kolejności aczkolwiek jak już napisałem wywołuje to u mnie zgrzyt.
Z drugiej strony może na wyrost bo jeszcze nie miałem okazji zagrać więc nie wiem tak naprawdę czy te 30 sztuk z podstawki wystarczy czy będzie zakłócało rozgrywkę. Po przeczytaniu kart i wszystkiego przemiał złota wydaje się być spory.
@Bludgeon
No ja rozumiem, jest to coś co mi przyszło do głowy w pierwszej kolejności aczkolwiek jak już napisałem wywołuje to u mnie zgrzyt.
- abubu
-
- Posty: 5811
- Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Jeżeli chodzi o Miasto, to 30 powinno wystarczyć, ze względu na kosztowne i przydatne przedmioty. Nie będzie już takiego kiszenia każdej monety... będzie na co wydawać.
Jeżeli jednak mowa o tym konkretnym alt.zakończeniu, to tutaj już będzie problem z ilością. Zatem, jest to jedyny wyjątek, kiedy to brak można (a nawet powinno się) uzupełnić. Oczywiście jestem zdania, iż dodanie 10 sztuk monet o nominale 5, było by idealnym rozwiązaniem. Pula w sumie by wzrosła do 80sz, a na dodatek, w przypadku standardowych rozgrywek, łatwo było by je wykluczyć z gry (inny wygląd), co by jej nie wypaczyć. Kolejnym plusem, było by zachowanie spójności gry i ukłon w stronę graczy, którzy nie lubią stosować półśrodków/substytutów/itp.
Pamiętajcie, iż wprowadzenie do obiegu niekontrolowanej ilości gotówki, może wpłynąć niekorzystnie na inflację!
Jeżeli jednak mowa o tym konkretnym alt.zakończeniu, to tutaj już będzie problem z ilością. Zatem, jest to jedyny wyjątek, kiedy to brak można (a nawet powinno się) uzupełnić. Oczywiście jestem zdania, iż dodanie 10 sztuk monet o nominale 5, było by idealnym rozwiązaniem. Pula w sumie by wzrosła do 80sz, a na dodatek, w przypadku standardowych rozgrywek, łatwo było by je wykluczyć z gry (inny wygląd), co by jej nie wypaczyć. Kolejnym plusem, było by zachowanie spójności gry i ukłon w stronę graczy, którzy nie lubią stosować półśrodków/substytutów/itp.
Pamiętajcie, iż wprowadzenie do obiegu niekontrolowanej ilości gotówki, może wpłynąć niekorzystnie na inflację!
Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Z tego co pamiętam w grze jest taka postać jak leperkun, który zdaje się, może w krótkim czasie posiąść nawet 30 monet. Sposób gry nim polega na szybkim odcięciu od złota innych graczy; jeśli w grze będzie więcej złota ponad przewidziany limit, zmniejsza to szansę na wygraną kogoś, kto gra karzełkiem.
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Jeszcze nie grałem w Miasto więc jak na razie, jak to mam w zwyczaju, gdybam sobie coby było gdyby...
I tak chodzi mi po głowie teraz Szpieg z tym jego obszarem startowym. O ile na samym początku gdy rozpoczynamy rozgrywkę nie przychodzi mi do głowy nic niepokojącego o tyle zastanawia mnie sytuacja gdy zginiemy i losujemy sobie nowego Poszukiwacza w trakcie rozgrywki...
Coby było gdyby to była gra 1 na 1 i w momencie gdy wylosujemy sobie Szpiega drugi Poszukiwacz stoi na obszarze więzienia. Znaczy to, że startujemy z więzienia i już na starcie musimy próbować wydostać się co stanowczo może utrudnić start naszemu Szpiegowi?
A jeśli ten drugi Poszukiwacz stoi na obszarze doliny ognia to zaczynamy stamtąd pomimo braku talizmanu? O ile pamiętam jest też karta której efekt jest taki, że stajemy na obszarze startowym. Czy w takiej sytuacji jeśli drugi Poszukiwacz stoi w dolinie ognia to się tam przesuwamy jeśli nie mamy talizmanu? Czy np. stosujemy zasadę zakaz ma pierwszeństwo i brak talizmanu niweluje efekt tej karty?
I tak chodzi mi po głowie teraz Szpieg z tym jego obszarem startowym. O ile na samym początku gdy rozpoczynamy rozgrywkę nie przychodzi mi do głowy nic niepokojącego o tyle zastanawia mnie sytuacja gdy zginiemy i losujemy sobie nowego Poszukiwacza w trakcie rozgrywki...
Coby było gdyby to była gra 1 na 1 i w momencie gdy wylosujemy sobie Szpiega drugi Poszukiwacz stoi na obszarze więzienia. Znaczy to, że startujemy z więzienia i już na starcie musimy próbować wydostać się co stanowczo może utrudnić start naszemu Szpiegowi?
A jeśli ten drugi Poszukiwacz stoi na obszarze doliny ognia to zaczynamy stamtąd pomimo braku talizmanu? O ile pamiętam jest też karta której efekt jest taki, że stajemy na obszarze startowym. Czy w takiej sytuacji jeśli drugi Poszukiwacz stoi w dolinie ognia to się tam przesuwamy jeśli nie mamy talizmanu? Czy np. stosujemy zasadę zakaz ma pierwszeństwo i brak talizmanu niweluje efekt tej karty?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23520
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
W zasadzie to tak. W sumie jedynym pocieszeniem dla tego szpiega byłoby to, iż poszedł do pierdla zamiast dostać w czapę za szpiegowanie .Rebelix pisze:Coby było gdyby to była gra 1 na 1 i w momencie gdy wylosujemy sobie Szpiega drugi Poszukiwacz stoi na obszarze więzienia. Znaczy to, że startujemy z więzienia i już na starcie musimy próbować wydostać się co stanowczo może utrudnić start naszemu Szpiegowi?
Trudno mi powiedzieć.Rebelix pisze:A jeśli ten drugi Poszukiwacz stoi na obszarze doliny ognia to zaczynamy stamtąd pomimo braku talizmanu? O ile pamiętam jest też karta której efekt jest taki, że stajemy na obszarze startowym. Czy w takiej sytuacji jeśli drugi Poszukiwacz stoi w dolinie ognia to się tam przesuwamy jeśli nie mamy talizmanu? Czy np. stosujemy zasadę zakaz ma pierwszeństwo i brak talizmanu niweluje efekt tej karty?
Ostatnio zmieniony piątek 02 sie 2013, 21:36 przez Mały Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Pewnie tak.Rebelix pisze:Znaczy to, że startujemy z więzienia i już na starcie musimy próbować wydostać się co stanowczo może utrudnić start naszemu Szpiegowi?
Patrol chyba. Tu wazny jest wording patrolu. Jest tam napisane że przemieszcza Cię na obszar z którego rozpocząłeś grę, a nie na obszar startowy. Więc jako szpieg musisz zapamiętać gdzie zacząłeś bo możesz tam kiedyś trafić. Tak przynajmniej wynika z angielskich kart.Rebelix pisze: O ile pamiętam jest też karta której efekt jest taki, że stajemy na obszarze startowym.
Tak. Do doliny ognia nie można wejść bez talizmanu, ale najwyraźniej można tam zacząć gręA jeśli ten drugi Poszukiwacz stoi na obszarze doliny ognia to zaczynamy stamtąd pomimo braku talizmanu?
What a view.
- Rebelix
-
- Posty: 384
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
Po polsku karta Patrolu brzmi tak:
W tych stronach patrol wojska stara się utrzymać ład i porządek. Żołnierze natychmiast odsyłają cię na twój obszar startowy, po czym odmaszerują na stos kart odrzuconych.
Taki przypadek pewnie i tak może się nigdy nie wydarzyć no ale wiecie... po głowie mi chodzi. Żadnych planów na piątkowy wieczór... :neutral:
W tych stronach patrol wojska stara się utrzymać ład i porządek. Żołnierze natychmiast odsyłają cię na twój obszar startowy, po czym odmaszerują na stos kart odrzuconych.
Taki przypadek pewnie i tak może się nigdy nie wydarzyć no ale wiecie... po głowie mi chodzi. Żadnych planów na piątkowy wieczór... :neutral:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23520
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Etamin
-
- Posty: 71
- Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Miałem półtora roku przerwy od Talismana. Wilkołaka sobie podarowałem, bo nie wnosił moim zdaniem niczego ciekawego (no może poza Czarną Dziurą). Na planszy i tak jest Żniwiarz, o którym często się zapomina, więc nie widziałem sensu kolejnej postaci. Ponad to system dnia i nocy wydawał mi się niepotrzebnie komplikować rozgrywkę. A jak jest z miastem? Warto kupować ten dodatek? W mimie do miasta szło się głównie po Arcymaga. Czy w tej wersji jest jakiś jego odpowiednik? Jakiś szybki sposób na wygranie gry jak Arnkhel w górach np., dla postaci, które giną w połowie gry? Jakiś porządny czar jak Pech, Hydra, czy Dotyk Śmierci?
- Etamin
-
- Posty: 71
- Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Generalnie nie lubię kart, które zalegają z boku planszy i o których trzeba cały czas pamiętać, a Wilkołak z tego słynie (karta dnia/nocy + księżycowe wydarzenia). Sama postać Wilkołaka, też nie wydawała mi się specjalnie interesująca. Z wilkołaka żal mi tylko Czarnej Dziury (nie chce ktoś sprzedać ?).
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23520
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Andur
-
- Posty: 86
- Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2013, 19:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 43