TMiM podstawka, a dodatki?

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
TOB [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: czwartek 16 sie 2012, 13:32
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 38

TMiM podstawka, a dodatki?

Post autor: TOB »

Na wstępie małe "witam wszystkich". Kilkanaście lat temu z tego co pamiętam grałem kilka razy lub przyglądałem się grze MiM. Tak więc teraz po latach postanowiłem zakupić wkońcu swoją własną kopię TMiM (jako, że od jakiegos czasu śledze dość uważnie to co dzieje się w "planszówkowym świecie"). I teraz mam takie pytanie (zaznaczam, że nie znalazłem nic podobnego na forum). Jak oceniacie poziom grywalności wersji podstawowej TMiM a wersji z dodatkami. Nie chodzi mi o same dodatki, bo o tych zostało na tym forum powiedziane już wiele. Chodzi mi o to, czy poziom grywalności wg Was mocno wzrasta wraz z dodatkami? Jeśli tak to czemu?

Edit: Aha i jeszcze jedno techniczne pytanie mam jako "nowicjusz" w pierwszej partii jak graliśmy z narzeczoną interesowało mnie i zastanowiało jak szybko gracze juz obyci wchodzą do wewnętrznej krainy (czy rozwijacie się do np 10 siły 10 mocy?, czy naprzykład już 5/5 atakujecie kraine wewnętrzną).

Edit2: Jak często gracie w TMiM? Raz w mięsiacu? Raz w tygodniu? Raz dziennie?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ja gram w TMiMa odkąd wyszedł i zanim się pojawiły jakiekolwiek dodatki. W grze bez dodatków brakuje kart Przygód. Zdarzało mi się nie raz tasować stos kart odrzuconych, by utworzyć nowy deck. Dlatego przydaje się co najmniej jeden, byle jaki, z małych dodatków.

Druga sprawa, to Poszukiwacze, którzy w Core Secie są lekko niewyważeni. Szansa na wygranie rozgrywki TMIMa grając Kapłanem, czy nawet Elfem, jest niewiele niższa od szansy wygrania szóstki w totka, a poza tem po jakimś czasie Poszukiwacze się ogrywają, więc z dodatków w zasadzie bardzo ważni są jedynie Poszukiwacze. Karty Przygód nawet mniej, bo tych i tak nie idzie wszystkich zbyt szybko ograć.

Co do atakowania Wewnętrznej... różnie to bywa, zależnie od stylu gry graczy. U mnie jak się nie ma co najmniej 12~15 w parametrze, to się do Wewnętrznej nikt nie pcha.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

W Krainie Wewnętrznej jedyną poważną przeszkodą są Kopalnia i Krypta. W zależności od wybranej drogi, trzeba mieć Siłę bądź Moc rozwiniętą na co najmniej 10 punktów (wartość oczekiwana rzutu 3 symetrycznymi kostkami sześciennymi wynosi 10,5). Można później, jest większa szansa na bezproblemowe przejście tych obszarów, ale już nieraz zostałem zaskoczony szybkim szturmem (udanym przy odrobinie szczęścia i punktów Losu) na Koronę Władzy przez gracza mającego ~10 Siły/Mocy, podczas gdy ja, trochę lepiej rozwiniętym Poszukiwaczem, byłem daleko w polu bez Talizmanu ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
ODPOWIEDZ