Strona 1 z 1

NPC w Talismanie

: sobota 05 maja 2012, 16:17
autor: Mały Nemo
W moim odczuciu NPC, w szczególności Reaper, nie sprawdził się, ponieważ ludzie zapominali się nim poruszać. Teraz wiadomo, że pojawi się również Wilkołak.

Czy uważacie, że wprowadzanie nowych NPC do Talismana, to dobry pomysł? Przykładowo ja się bardzo cieszę, że Wilkołak także porusza się na "1", ponieważ przynajmniej liczba ta nabierze magii. Może gracze zaczną pamiętać się nim poruszyć.

Planuję u siebie grać również z dwoma innymi NPC - "Królową Lodu" autorstwa Jona New jak również "Ropuszym Królem" autorstwa Lasse Broggera (tłumaczony jak mnie pamięć nie myli przez Erestora). I pomimo, że ani Królowa, ani Król nie poruszają się na wynik kością "1", mam zamiar zmodyfikować ich ruch w taki sposób, by się poruszali. Dodatkowo Królowa teleportowała by się na obszar Poszukiwacza, który wyciągnął kartę z Frostmarch, a Król byłby przyciągany magią Zaklęć oraz Magicznych Przedmiotów (i mógłby przekraczać Rwącą Rzekę).

Pytanie więc drugie, czy uważacie że poruszenie 4 NPC w jednej turze, raz na 10 tur, to tak wielki pożeracz czasu, iż dla was byłby nie do przełknięcia? Czy w imię pamięci, że ci NPC istnieją i należy się nim poruszyć, bylibyście zdolni znieść tę turę gracza trwającą 1 minutę dłużej?

: sobota 05 maja 2012, 18:43
autor: Draugnimir
Cztery postaci naraz to jak dla mnie za dużo, ale cztery różne wyniki i spamiętywanie, kto miał się ruszać na 1, kto na 2, a kto na 3, to też przesada. Dlatego osobiście rozbiłbym to na pół - dwie postaci poruszane na jeden wynik i pozostałe dwie poruszane na drugi wynik.

Zakładając, że w ogóle bym chciał mieć 4 NPC'ów, bo jak dla mnie Żniwiarz - jeśli tylko zmodyfikować lekko zasady przemieszczania go i zwiększyć w ten sposób częstotliwość jego spotkań z Poszukiwaczami - jakichś większych zastrzeżeń co do swojej funkcjonalności nie budzi. Choć taki Wilkołak z drugiej strony nadal nieodparcie kojarzy mi się z prostą kalką i odcinaniem kuponów...

: sobota 05 maja 2012, 18:48
autor: Niedźwiedź
Dwie postacie to wystarczająca liczba, nie mniej dla "manczkinów" niech będzie ich nawet dziesięć.

Jeśli chodzi o poruszanie się nimi, u nas po prostu ruszamy się najpierw "kosą" a potem wykonujemy ruch własny. Takto nie zapomina się o tym. Co więcej u nas nie tylko po rzucie "1" następuje manewr, ale także po rzuceniu "2". W grze dla dwóch osób ma to sens, gdy zbiera się ilość graczy 4+ wtedy dyskutujemy czy zostajemy przy tym czy wracamy do oryginalnej "1".

Tyle ode mnie Pany i Panie!

: sobota 05 maja 2012, 19:50
autor: Bludgeon
Ja bym jeszcze inaczej zrobił. Po turze wszystkich graczy jest tura NPCów. Dokładnie zasady jak i czy co turę (swoją) się ruszają którzy to już szczegóły. Gram tak od czasu do czasu z żniwiarzem i smokami i przy większej ilości graczy jest to bardzo wygodne.

: sobota 05 maja 2012, 19:55
autor: Mały Nemo
W sumie ciekawy pomysł, jak ustalacie kto w danej turze porusza NPC?

: sobota 05 maja 2012, 20:06
autor: Bludgeon
My akurat gramy tak że żniwiarz wykonuje ruch w stronę najbliższego gracza. Kto rzuci kostką za jego ruch nie ma wtedy znaczenia.
Ale jeśli ktoś chciałby mieć większą kontrolę, to wtedy można wprowadzić reguły, np. każdy rzuca kostką, kto wyrzuci najwięcej to o tyle lub mniej może się ruszyć żniwiarzem. Przy remisach dorzut albo powtórka.

: sobota 05 maja 2012, 21:46
autor: Niedźwiedź
Hmmm, z chęcią przetestuje tą waszą metodę. Z góry uprzedzam, że ruszanie "Kosy" co ruch każdego poszukiwacza jest zbyt przegięte, sprawdzone i przetestowane na ludziach, tak gwoli ścisłości. No chyba, że ktoś tęskni za czasami "nagłej śmierci". :twisted:

: sobota 05 maja 2012, 22:36
autor: Bludgeon
Nie raz na ruch każdego gracza tylko raz na ruch wszystkich graczy. U mnie to przetestowane i działa fajnie (ale nie przy 2 graczach, wtedy faktycznie rusza się trochę zbyt często).

Re: NPC w Talismanie

: poniedziałek 16 kwie 2018, 08:38
autor: Pablo
Cześć. Wątek stary, ale może ktoś odpisze. Używacie losu przy rzucie kostką za spotkanie ze Żniwiarzem? (Ja rożnie gram). Może ktoś tu wrzucić kartę NPC Żniwiarz, gdzie rzuca się dwa razy kostką za spotkanie? Gdzieś była na forum ale nie mogę już jej znaleźć.

Re: NPC w Talismanie

: poniedziałek 16 kwie 2018, 09:33
autor: Valdi
pabloq1 pisze: poniedziałek 16 kwie 2018, 08:38 Może ktoś tu wrzucić kartę NPC Żniwiarz, gdzie rzuca się dwa razy kostką za spotkanie?
Ta karta znajduje się w dodatku Czas Żniw : http://magiaimiecz.eu/projects-archive/ ... czas-zniw/

Re: NPC w Talismanie

: poniedziałek 16 kwie 2018, 12:45
autor: Pablo
Valdi pisze: poniedziałek 16 kwie 2018, 09:33
pabloq1 pisze: poniedziałek 16 kwie 2018, 08:38 Może ktoś tu wrzucić kartę NPC Żniwiarz, gdzie rzuca się dwa razy kostką za spotkanie?
Ta karta znajduje się w dodatku Czas Żniw : http://magiaimiecz.eu/projects-archive/ ... czas-zniw/
Dzięki za odp. BTW jak będziesz mieć chwilę, to odpowiedz proszę na moje prywatne wiadomości. Chciałbym złożyć zamówienie druku...