Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

NPC w Talismanie

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o TMiM niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

NPC w Talismanie

Post autor: Little Nemo » sobota 05 maja 2012, 16:17

W moim odczuciu NPC, w szczególności Reaper, nie sprawdził się, ponieważ ludzie zapominali się nim poruszać. Teraz wiadomo, że pojawi się również Wilkołak.

Czy uważacie, że wprowadzanie nowych NPC do Talismana, to dobry pomysł? Przykładowo ja się bardzo cieszę, że Wilkołak także porusza się na "1", ponieważ przynajmniej liczba ta nabierze magii. Może gracze zaczną pamiętać się nim poruszyć.

Planuję u siebie grać również z dwoma innymi NPC - "Królową Lodu" autorstwa Jona New jak również "Ropuszym Królem" autorstwa Lasse Broggera (tłumaczony jak mnie pamięć nie myli przez Erestora). I pomimo, że ani Królowa, ani Król nie poruszają się na wynik kością "1", mam zamiar zmodyfikować ich ruch w taki sposób, by się poruszali. Dodatkowo Królowa teleportowała by się na obszar Poszukiwacza, który wyciągnął kartę z Frostmarch, a Król byłby przyciągany magią Zaklęć oraz Magicznych Przedmiotów (i mógłby przekraczać Rwącą Rzekę).

Pytanie więc drugie, czy uważacie że poruszenie 4 NPC w jednej turze, raz na 10 tur, to tak wielki pożeracz czasu, iż dla was byłby nie do przełknięcia? Czy w imię pamięci, że ci NPC istnieją i należy się nim poruszyć, bylibyście zdolni znieść tę turę gracza trwającą 1 minutę dłużej?


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir » sobota 05 maja 2012, 18:43

Cztery postaci naraz to jak dla mnie za dużo, ale cztery różne wyniki i spamiętywanie, kto miał się ruszać na 1, kto na 2, a kto na 3, to też przesada. Dlatego osobiście rozbiłbym to na pół - dwie postaci poruszane na jeden wynik i pozostałe dwie poruszane na drugi wynik.

Zakładając, że w ogóle bym chciał mieć 4 NPC'ów, bo jak dla mnie Żniwiarz - jeśli tylko zmodyfikować lekko zasady przemieszczania go i zwiększyć w ten sposób częstotliwość jego spotkań z Poszukiwaczami - jakichś większych zastrzeżeń co do swojej funkcjonalności nie budzi. Choć taki Wilkołak z drugiej strony nadal nieodparcie kojarzy mi się z prostą kalką i odcinaniem kuponów...



Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Niedźwiedź » sobota 05 maja 2012, 18:48

Dwie postacie to wystarczająca liczba, nie mniej dla "manczkinów" niech będzie ich nawet dziesięć.

Jeśli chodzi o poruszanie się nimi, u nas po prostu ruszamy się najpierw "kosą" a potem wykonujemy ruch własny. Takto nie zapomina się o tym. Co więcej u nas nie tylko po rzucie "1" następuje manewr, ale także po rzuceniu "2". W grze dla dwóch osób ma to sens, gdy zbiera się ilość graczy 4+ wtedy dyskutujemy czy zostajemy przy tym czy wracamy do oryginalnej "1".

Tyle ode mnie Pany i Panie!


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3337
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon » sobota 05 maja 2012, 19:50

Ja bym jeszcze inaczej zrobił. Po turze wszystkich graczy jest tura NPCów. Dokładnie zasady jak i czy co turę (swoją) się ruszają którzy to już szczegóły. Gram tak od czasu do czasu z żniwiarzem i smokami i przy większej ilości graczy jest to bardzo wygodne.


What a view.


Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » sobota 05 maja 2012, 19:55

W sumie ciekawy pomysł, jak ustalacie kto w danej turze porusza NPC?


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3337
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon » sobota 05 maja 2012, 20:06

My akurat gramy tak że żniwiarz wykonuje ruch w stronę najbliższego gracza. Kto rzuci kostką za jego ruch nie ma wtedy znaczenia.
Ale jeśli ktoś chciałby mieć większą kontrolę, to wtedy można wprowadzić reguły, np. każdy rzuca kostką, kto wyrzuci najwięcej to o tyle lub mniej może się ruszyć żniwiarzem. Przy remisach dorzut albo powtórka.


What a view.


Awatar użytkownika
Niedźwiedź
Kobold
Kobold
Kobold
Uczestnik Zjazdów
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Niedźwiedź » sobota 05 maja 2012, 21:46

Hmmm, z chęcią przetestuje tą waszą metodę. Z góry uprzedzam, że ruszanie "Kosy" co ruch każdego poszukiwacza jest zbyt przegięte, sprawdzone i przetestowane na ludziach, tak gwoli ścisłości. No chyba, że ktoś tęskni za czasami "nagłej śmierci". :twisted:
Ostatnio zmieniony niedziela 06 maja 2012, 12:04 przez Niedźwiedź, łącznie zmieniany 1 raz.


Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3337
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon » sobota 05 maja 2012, 22:36

Nie raz na ruch każdego gracza tylko raz na ruch wszystkich graczy. U mnie to przetestowane i działa fajnie (ale nie przy 2 graczach, wtedy faktycznie rusza się trochę zbyt często).


What a view.


ODPOWIEDZ