The Blood Moon - NOWY! dodatek
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Anyway, na forum FFG użytkownik pewną ciekawą, według mnie, zasadą się podzielił:
Osobiście podoba mi się ta druga zasada."Death travels fast" Since nighttime gives greater effects to enemies and spirits, how about during "night time", the Reaper either rolls 2 die and moves the full roll, *or* The Reaper moves after every player's move, during Night time. Thus making the Reaper a lot more challenging.
- Oberon
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Niedźwiedź
-
- Posty: 267
- Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 39
Draugnimirze, ano mają i to sporo. Gdy przprowadzasz jakiekolwiek badania, musisz jasno sformułować czego chcesz się dowiedzieć, co by pytania zawarte w badaniu nie komplikowały wnioskowania.
PROBLEM BADAWCZY: Na jakie zakończenia powinniśmy postawić?
PYTANIE BADAWCZE: Jakie zakończenia preferujesz? a) Zaklęcie Rozkazu b) 4 Zadania Czarownika c) Jakiś "Boss" do ubicia itp.
WYNIKI: 30% Preferuje bicie Bossa, 24% Zaklęcie Rozkazu etc.
WNIOSKI: 1/3 badanych woli ubijać bossa, dlatego należy zachowywać stosunek kart zakończeń z takowymi w proporcjach wedle preferencji samych graczy, podczas wydawania kolejnych dodatków.
To jest tylko przykład. Chciałem tylko uzmysłowić jak to wygląda w rzeczywistości. No i jeszcze jest wtedy pokrycie z klimatem dodatku, bo "Boss' wtedy jest na jakiejś karcie zakończeń.
Jednego jestem natomiast pewien, badania miały miejsce, spytano multum ludzi o wiele różnych rzeczy, od zasad poczynając, poprzez modyfikację pól a na grafikach kończąc (przecież to już 4ta edycja tejże planszówki), ażeby nie okazało się, iż wydano produkt wybitny, ale niekupowany i niedoceniany.
PROBLEM BADAWCZY: Na jakie zakończenia powinniśmy postawić?
PYTANIE BADAWCZE: Jakie zakończenia preferujesz? a) Zaklęcie Rozkazu b) 4 Zadania Czarownika c) Jakiś "Boss" do ubicia itp.
WYNIKI: 30% Preferuje bicie Bossa, 24% Zaklęcie Rozkazu etc.
WNIOSKI: 1/3 badanych woli ubijać bossa, dlatego należy zachowywać stosunek kart zakończeń z takowymi w proporcjach wedle preferencji samych graczy, podczas wydawania kolejnych dodatków.
To jest tylko przykład. Chciałem tylko uzmysłowić jak to wygląda w rzeczywistości. No i jeszcze jest wtedy pokrycie z klimatem dodatku, bo "Boss' wtedy jest na jakiejś karcie zakończeń.
Jednego jestem natomiast pewien, badania miały miejsce, spytano multum ludzi o wiele różnych rzeczy, od zasad poczynając, poprzez modyfikację pól a na grafikach kończąc (przecież to już 4ta edycja tejże planszówki), ażeby nie okazało się, iż wydano produkt wybitny, ale niekupowany i niedoceniany.
Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Chciałem z tym zaczekać, aż na DA się pojawi, ale skoro Rienk się pospieszył... Nowe grafiki od Felici Cano:
1. Mummy King
2. Swamp Creature
3. Flesh Golem
4. The Bride
Mumia jest zajebista :mrgreen:
1. Mummy King
2. Swamp Creature
3. Flesh Golem
4. The Bride
Mumia jest zajebista :mrgreen:
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
Przeciwnicy 12/12 nie różnia się między sobą tylko wtedy, jak gracze szwendają się bez celu po planszy, pakując się nadmiernie i atakując koronę władzy, kiedy nie istnieją nawet matematyczne szanse na porażkę.
Jako przedstawiciel grupy graczy których celem jest zwycięstwo, a nie pakowanie postaci, uważam że potwory 12/12 na koronie władzy są bardzo potrzebne. Sądzę również, że obecne proporcje pół na pół - potwory vs inne zakończenia są bardzo sensowne.
Kiedy gram postacią która przeważa w grze, dość często staram się podbić statystyki do 13/15, aby mieć względną pewność, że wygram z końcowym bossem. Czasami jednak zdarza mi się przegrać, więc specjalne zdolności bossów czasami się uaktywniają. Zazwyczaj nie pakuję się wyżej, gdyż wtedy inne postacie mogłyby zaatakować skutecznie koronę władzy. Jakby nie było, gra to wyścig. Wilkołak pasuje tutaj idealnie, z jednej strony mamy bestię która da radę pokonać standardowo, ale jeśli poniesiemy porażkę, to skutki mogą być opłakane (stąd też statystyki postaci 13-14 mogą się okazać dość ryzykowne). A z drugiej strony, jeśli jesteśmy wilkołakiem albo jeśli boss zmieni nas w wilkołaka, to zakończenie staje się bardzo oryginalne i ciekawe.
A teraz inna perspektywa: kiedy jestem raczej na tyłach stawki, to muszę ocenić swoje szanse i zdecydować się na pewne ryzyko. Czy spróbuję przejść przez wewnętrzną krainę? Czy spróbuję zdobyć arnkel? W obu przypadkach, raczej nie będę miał szans na pokonanie potwora 12/12, a zatem jak taki się trafi, to albo mnie wykończy (demon) albo dziabnie tylko raz (orzeł) albo będę się stresował czy ucieczka się powiedzie (lodziara) albo w ogóle zrobi się zabawnie (smok). Wilkołak pasuje tutaj bardzo fajnie, gdyż albo zginę marnie albo jako wilkołak, podejmę się desperackiej próby wykończenia innych przeciwników (a co lepsze, ma to szanse powodzenia nawet jak gram słabszą postaci, po pierwsze mam +2 do ataku jako wilkołak, a po drugie wystarczy raz odnieść zwycięstwo żeby wykończyć przeciwnika).
Moim zdaniem zakończenie jest rewelacyjne.
Jako przedstawiciel grupy graczy których celem jest zwycięstwo, a nie pakowanie postaci, uważam że potwory 12/12 na koronie władzy są bardzo potrzebne. Sądzę również, że obecne proporcje pół na pół - potwory vs inne zakończenia są bardzo sensowne.
Kiedy gram postacią która przeważa w grze, dość często staram się podbić statystyki do 13/15, aby mieć względną pewność, że wygram z końcowym bossem. Czasami jednak zdarza mi się przegrać, więc specjalne zdolności bossów czasami się uaktywniają. Zazwyczaj nie pakuję się wyżej, gdyż wtedy inne postacie mogłyby zaatakować skutecznie koronę władzy. Jakby nie było, gra to wyścig. Wilkołak pasuje tutaj idealnie, z jednej strony mamy bestię która da radę pokonać standardowo, ale jeśli poniesiemy porażkę, to skutki mogą być opłakane (stąd też statystyki postaci 13-14 mogą się okazać dość ryzykowne). A z drugiej strony, jeśli jesteśmy wilkołakiem albo jeśli boss zmieni nas w wilkołaka, to zakończenie staje się bardzo oryginalne i ciekawe.
A teraz inna perspektywa: kiedy jestem raczej na tyłach stawki, to muszę ocenić swoje szanse i zdecydować się na pewne ryzyko. Czy spróbuję przejść przez wewnętrzną krainę? Czy spróbuję zdobyć arnkel? W obu przypadkach, raczej nie będę miał szans na pokonanie potwora 12/12, a zatem jak taki się trafi, to albo mnie wykończy (demon) albo dziabnie tylko raz (orzeł) albo będę się stresował czy ucieczka się powiedzie (lodziara) albo w ogóle zrobi się zabawnie (smok). Wilkołak pasuje tutaj bardzo fajnie, gdyż albo zginę marnie albo jako wilkołak, podejmę się desperackiej próby wykończenia innych przeciwników (a co lepsze, ma to szanse powodzenia nawet jak gram słabszą postaci, po pierwsze mam +2 do ataku jako wilkołak, a po drugie wystarczy raz odnieść zwycięstwo żeby wykończyć przeciwnika).
Moim zdaniem zakończenie jest rewelacyjne.
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Sam poziom siły i mocy jest ok, wiadomo że nie ma co przedłużać gry w nieskończoność pakując postać, a Talisman to prosta gra i nie oferuje zbyt wielu opcji, albo ktoś nas atakuje na moc albo na siłę, albo to i to Przydałaby się jednak większa różnorodność wśród dodatkowych efektów u takich bossów. Ot, przed walką tracisz wszystkich przyjaciół czy przedmioty, boss z punktami losu do przerzucania kostek, albo taki który może zadać obrażenia jeszcze przed walką. I nie są to wymysły z kosmosu bo niektóre z ww. zdolności posiadają już zwykłe mobki na kartach przygód
Zarzut, że bardziej skomplikowane, wymyślne zakończenia niepotrzebnie wydłużają rozgrywkę jest moim zdaniem bez sensu. Jak ktoś ma ochotę na szybką partię to gra bez zakończeń, albo tylko z kilkoma wybranymi. Jeśli ktoś chce czegoś nowego, sięga po dodatki, ale niestety w przypadku zakończeń, w większości są one kiepskie i robione na jedno kopyto. No, ale to moje zdanie, nikt się zgadzać nie musi
Zarzut, że bardziej skomplikowane, wymyślne zakończenia niepotrzebnie wydłużają rozgrywkę jest moim zdaniem bez sensu. Jak ktoś ma ochotę na szybką partię to gra bez zakończeń, albo tylko z kilkoma wybranymi. Jeśli ktoś chce czegoś nowego, sięga po dodatki, ale niestety w przypadku zakończeń, w większości są one kiepskie i robione na jedno kopyto. No, ale to moje zdanie, nikt się zgadzać nie musi
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
Tutaj jak najbardziej się zgadzam. Trochę dodatkowych efektów by się przydało. Taki potworek 10/10 , ale zabijający wszystkich przyjaciół albo odbierający wszystkie przedmioty przed walką mógłby być wyjątkowo ciekawy. Na szczęście, na tle Lodziary czy Orła, Wilkołak ma już w sobie pewną dawkę oryginalności.HunteR pisze:Sam poziom siły i mocy jest ok, wiadomo że nie ma co przedłużać gry w nieskończoność pakując postać, a Talisman to prosta gra i nie oferuje zbyt wielu opcji, albo ktoś nas atakuje na moc albo na siłę, albo to i to Przydałaby się jednak większa różnorodność wśród dodatkowych efektów u takich bossów. Ot, przed walką tracisz wszystkich przyjaciół czy przedmioty, boss z punktami losu do przerzucania kostek, albo taki który może zadać obrażenia jeszcze przed walką. I nie są to wymysły z kosmosu bo niektóre z ww. zdolności posiadają już zwykłe mobki na kartach przygód
- Niedźwiedź
-
- Posty: 267
- Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 39
@ Guciomir - Dokładnie, jeśli ktoś lubi podejmować ryzyko to będzie to zdecydowanym urozmaiceniem. Wilkołak jest o niebo bardziej klimatyczny aniżelilodziara" czy "orzełek".
@ Hunter - To też prawda, przecież to gracze ustalają między sobą jaki karty zakończeń będą losowane.
Tak naprawdę na co ja czekam, to na nakładki jak z magii i miecza na postacie. Na razie pozostaje nam dopingować Draugnimirowi, żeby dokończył wreszcie "Umiejętności". http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=2964
@ Hunter - To też prawda, przecież to gracze ustalają między sobą jaki karty zakończeń będą losowane.
Tak naprawdę na co ja czekam, to na nakładki jak z magii i miecza na postacie. Na razie pozostaje nam dopingować Draugnimirowi, żeby dokończył wreszcie "Umiejętności". http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=2964
Grammar - The difference between knowing your shit and knowing you're shit!
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Dzisiaj Felicia Cano udostępniła grafikę Wilkołaka oraz Witch Finderkę, oraz uploadowała na DA poprzednio zaprezentowane grafiki:
http://feliciacano.deviantart.com/art/M ... -295061759
http://feliciacano.deviantart.com/art/T ... -295060552
http://feliciacano.deviantart.com/art/S ... -295060800
http://feliciacano.deviantart.com/art/F ... -295060357
http://feliciacano.deviantart.com/art/M ... -295061759
http://feliciacano.deviantart.com/art/T ... -295060552
http://feliciacano.deviantart.com/art/S ... -295060800
http://feliciacano.deviantart.com/art/F ... -295060357
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
Zawsze czekam na porcję grafik Felicji, ale jak zobaczyłem na żywo karty z TMiMa to jakąś masakrę robią z tych dziełek. 2cm kwadratowe obrazka na karcie, toż to szkoda się starać dla takich mikrusów.
Lóbiem jej kobiecy styl rysowania, często daje się poznać jaka płeć coś rysowała, bo skupia się na czym innym. Te są podobnie delikatne, choć bardziej kolorowe niż obrazy Rebeccy Guay mojej ulubionej twórczyni z MtG.
Lóbiem jej kobiecy styl rysowania, często daje się poznać jaka płeć coś rysowała, bo skupia się na czym innym. Te są podobnie delikatne, choć bardziej kolorowe niż obrazy Rebeccy Guay mojej ulubionej twórczyni z MtG.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Kolejny news i parę kart: http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3205
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 116
- Rejestracja: czwartek 06 paź 2011, 22:38
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 35
Ciekawe są te karty "Lunar Event" zastanawia mnie czy mogą się zdarzyć karty których się nie odrzuca po zmianie pory dnia tylko zostają do końca gry, na przykład są nie aktywne i z powrotem się aktywują o odpowiedniej porze. Mogłoby urozmaicić to ciekawie grę.
"A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają"
- Niedźwiedź
-
- Posty: 267
- Rejestracja: poniedziałek 27 lut 2012, 14:36
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 39
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Zdjęcie przedstawiające wilkołaka w akcji. Jest GIGANTYCZNY!!
Jednym z poszukiwaczy może być Pit Fighter (ciekawe jak go przetłumaczą skoro gladiator jest zajęty )
Siła 3, Moc 3, Życia 4, Los ?
Neutralny, start w mieście
Zaczyna grę z zbroją, hełmem i mieczem (coś mi tu nie gra ale okej)
Podwaja bonusy które otrzymuje od broni.
EDIT: niestety jednak wilkołak to ściema. W sensie z innej gry pochodzi figurka.
Natomiast pit fighter może okazać się prawdziwy.
Jednym z poszukiwaczy może być Pit Fighter (ciekawe jak go przetłumaczą skoro gladiator jest zajęty )
Siła 3, Moc 3, Życia 4, Los ?
Neutralny, start w mieście
Zaczyna grę z zbroją, hełmem i mieczem (coś mi tu nie gra ale okej)
Podwaja bonusy które otrzymuje od broni.
EDIT: niestety jednak wilkołak to ściema. W sensie z innej gry pochodzi figurka.
Natomiast pit fighter może okazać się prawdziwy.
Ostatnio zmieniony czwartek 19 kwie 2012, 23:26 przez Bludgeon, łącznie zmieniany 1 raz.
What a view.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Te zdjęcia to Rienk powiedział, że sobie już figurkę kupił xD. To nie jest figurka oryginalnego Wilkołaka . Poza tem on jest expertem 3 edycji, bo tylko taką posiada, więc ta postać, o której mówi, to tylko hipoteza.
Zresztą Blood Moon jeszcze nie wyszedł, skąd Rienk miałby więc mieć figurkę wilkołaka? xD
Zresztą Blood Moon jeszcze nie wyszedł, skąd Rienk miałby więc mieć figurkę wilkołaka? xD
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Na FFG zaprezentowano dwóch Poszukiwaczy: Hieny Cmentarnej oraz Minę Harker: http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3224
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Hiena Cmentarna (czyżbyś podpowiadał nam, Nemo, jakie tłumaczenie będziesz forsował? ) zapowiada się świetnie, sądzę, że będzie to jednej z bardziej lubianych przeze mnie Poszukiwaczy.
Vampire's Hunter też wygląda nieźle (znaczy, nieźle zapowiadają się zdolności, bo nad estetyką obrazka to bym może dyskutował), ale nie do końca rozumiem tę pierwszą zdolność. Że niby działałaby tylko wówczas, kiedy gracz trafiałby na obszar, na którym już leży jakaś karta i do której trzeba jeszcze przynajmniej jedną kartę dociągnąć?
Vampire's Hunter też wygląda nieźle (znaczy, nieźle zapowiadają się zdolności, bo nad estetyką obrazka to bym może dyskutował), ale nie do końca rozumiem tę pierwszą zdolność. Że niby działałaby tylko wówczas, kiedy gracz trafiałby na obszar, na którym już leży jakaś karta i do której trzeba jeszcze przynajmniej jedną kartę dociągnąć?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Rozpatrzmy 2 opcje, w pierwszej wchodzisz na pusty obszar, a w drugiej na obszar z 1 kartą, niebędącą Wrogiem. W pierwszej opcji losujesz 1 kartę i jeżeli nie jest ona Wrogiem, możesz ją odrzucić i wylosować nową. W drugiem opcji możesz odrzucić tę kartę i w jej miejsce wylosować nową.Draugnimir pisze:Że niby działałaby tylko wówczas, kiedy gracz trafiałby na obszar, na którym już leży jakaś karta i do której trzeba jeszcze przynajmniej jedną kartę dociągnąć?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Ach, więc tak to działa (zapomniałem, że zaraz po wylosowaniu karta ląduje na obszarze, więc zdolność tyczy się i tych dopiero co wyciągniętych). No, no, coraz ciekawsza ta postać
(swoją drogą, ciekawym, jak przetłumaczycie jej nazwę - bo wydaje mi się, że o ile "Łowca wampirów" wygląda w porządku, tak "Łowczyni..." brzmi już niekoniecznie tak dobrze [analogicznie do Dragon Ridera] )
(swoją drogą, ciekawym, jak przetłumaczycie jej nazwę - bo wydaje mi się, że o ile "Łowca wampirów" wygląda w porządku, tak "Łowczyni..." brzmi już niekoniecznie tak dobrze [analogicznie do Dragon Ridera] )