Strona 3 z 8

: wtorek 31 sty 2012, 13:16
autor: Arbaal
@sardo: Brak separatora pomiędzy umiejętnościami Minotaura nie jest tragedią. Jest bardzo dobra strona takiego przypadku. Jest to pierwszy nakład polskiej edycji który po pewnym czasie się wyczerpie i trzeba będzie dodrukować nowy. W nowym dodruku i kolejnych już będzie separator i już nigdzie nie będzie się dało zdobyć karty z błędem, poniekąd unikalnej :) Nie wadzi mi ten błąd i szczerze się z niego trochę cieszę :)

@Artownik: Smocza Jeźdźczyni brzmi naprawdę lepiej :D ale skoro ma cycki i jest kobietą niekoniecznie trzeba jej dorabiać kobiecą końcówkę i smoczy jeździec też może być kobietą :D

@Nemo: You disappoint me #-o Jestem pewien, że miałeś kilka opcji przetłumaczenia tego bohatera a Ty musiałeś wybrać najgorszą... Może ktoś Cię szantażował albo zmusił do tego :D

: wtorek 31 sty 2012, 13:20
autor: Mały Nemo
Przekupił. W dzisiejszych czasach dodatkowe źródło dochodów zawsze jest mile widziane :).

: wtorek 31 sty 2012, 13:28
autor: Arbaal
Smocza Amazonka... przejdzie do historii :mrgreen:
Po za tym dodatek jest bardzo bardzo oryginalny, inny niż wcześniejsze ale to już było wiadomo po pojawieniu się angielskiej instrukcji. W weekend będę w niego ciupał :)
Dragon Rider miał być ulubioną postacią mojej Narzeczonej, nie wiem jak ja jej to teraz wytłumaczę, co się stało...

: wtorek 31 sty 2012, 13:33
autor: Mały Nemo
Arbaal pisze:Dragon Rider miał być ulubioną postacią mojej Narzeczonej, nie wiem jak ja jej to teraz wytłumaczę, co się stało...
Zamiast podchodzić do tego poważnie, zawsze możesz delikatnie i w żartach jej zasugerować, że nigdy byś nie chciał ażeby stała się z niej Amazonka. Czy to dosłownie - nie chcesz by straciła swoje cenne dla Ciebie piersi - czy też nie chcesz, ażeby była taka koszmarna, jak ta karta :).

Jak poskutkuje, to wystawię rachunek. Jak nie poskutkuje, nie biorę odpowiedzialności ;).

: wtorek 31 sty 2012, 13:40
autor: szymonjedrzejcz
Artownik pisze:Smoczy Jeździec nie może być... musiała by być Smocza Jeźdźczyni.

Co by nie mówić, to Smocza Amazonka brzmi duuużo lepiej niż Smocza Jeźdźczyni :P
No tak... Nie pomyślałem. No to chyba tylko ta Amazonka pasuje. Ale zresztą nie gra się nazwą postaci, tylko jej umiejętnościami.

: wtorek 31 sty 2012, 13:51
autor: Nemezis85
Macie może jakieś pomysły na uproszczenie rozgrywki?

Dzisiaj mam w planach przetestować smoki ale nie chcę przedłużać zbytnio rozgrywki nowymi zasadami. Wolałbym aby tura się zbytnio nie rozwlekała.

Czy istnieje możliwość grania wyłącznie kartami smoków bez zabawy w żetony oraz kompletną rezygnację ze smoczych królów? Same karty + zmieniona plansza wewnętrzna.

: wtorek 31 sty 2012, 13:57
autor: Mały Nemo
Nemezis85 pisze:Czy istnieje możliwość grania wyłącznie kartami smoków bez zabawy w żetony oraz kompletną rezygnację ze smoczych królów? Same karty + zmieniona plansza wewnętrzna.
Od tego, mniej więcej (jeżeli zmodyfikujesz nieznacznie) jest Alt. Zakończenie - Królestwo smoków.

: wtorek 31 sty 2012, 13:57
autor: Baltar
Nemezis85 pisze:Macie może jakieś pomysły na uproszczenie rozgrywki?

Dzisiaj mam w planach przetestować smoki ale nie chcę przedłużać zbytnio rozgrywki nowymi zasadami. Wolałbym aby tura się zbytnio nie rozwlekała.

Czy istnieje możliwość grania wyłącznie kartami smoków bez zabawy w żetony oraz kompletną rezygnację ze smoczych królów? Same karty + zmieniona plansza wewnętrzna.
A tutaj patrzyłeś?
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=4683

: wtorek 31 sty 2012, 15:25
autor: Etamin
Nemezis85 pisze:Macie może jakieś pomysły na uproszczenie rozgrywki?
Z tego co zauważyłem po przeczytaniu instrukcji, to ten dodatek wcale aż tak nie przedłuża rozgrywki. Wystarczy wyznaczyć jedną osobę, która co turę będzie ciągnęła łuski i koronowała smoki. Przecież woreczek z łuskami nie musi krążyć po wszystkich graczach. Położenie łuski na planszy raz na 3-5 tur też się tragedią nie wydaje. Jedyne co mnie boli w tym dodatku to to, że w pewnym sensie zamienia Talisman w Runebounda. Zawsze ceniłem dodatki do Talismana za to, że zamiast zastępować pewne aspekty gry cały czas dodają nowe, po prostu rozbudowując podstawkę. Ten dodatek niestety łamie tę zasadę. Od teraz wydaje mi się, że za każdym razem jak będziemy zasiadać do rozgrywki będziemy musieli decydować, czy gramy ze Smokami, czy bez.

: wtorek 31 sty 2012, 16:31
autor: Artownik
Etamin pisze:Przecież woreczek z łuskami nie musi krążyć po wszystkich graczach.
No nie bardzo. Może się trafić żeton Smoczego Gniewu, który oddziałuje na gracza, który go wyciągnął.

: wtorek 31 sty 2012, 18:24
autor: szymonjedrzejcz
Tak z innej beczki, jako iż nie posiadam smoków i przez długi czas ich posiadać nie będę, może mi ktoś napisać statystyki i umiejętności nowych poszukiwaczy? Z góry dziękuję.

: wtorek 31 sty 2012, 18:38
autor: Mały Nemo
Łowca Smoków
Siła: 3
Moc: 3
Życie: 4
Los: 2
Obszar startowy: Ruiny • Charakter: Neutralny
Rozpoczynasz grę posiadając Topór (z talii
Ekwipunku).
Zamiast rzucać kością za ruch, możesz
przesunąć się na najbliższy inny obszar w
twojej Krainie, na którym znajduje się Smok.
Jeśli dwa lub więcej obszarów ze Smokiem
są w tej samej odległości, wybierasz, na
który z tych obszarów się poruszysz.
Za każdym razem, kiedy wdajesz się
w walkę z Wrogiem, możesz wykonać
śmiertelny cios. Rzuć dwoma kośćmi za swój
rzut ataku. Jeżeli wykonujesz śmiertelny
cios i wyrzuciłeś dublet, zostajesz pokonany,
niezależnie od twojej skuteczności ataku.

===

Smocza Amazonka
Siła: 3
Moc: 4
Życie: 4
Los: 3
Obszar startowy: Las • Charakter: Dobry
Za każdym razem, kiedy wdajesz się w
walkę lub walkę psychiczną ze Smokiem,
dodaj 3 do swojego rzutu ataku.
Jeżeli pokonasz Smoka, możesz go dosiąść i
zatrzymać jako Przyjaciela (a nie trofeum).
Na raz możesz dosiadać tylko jednego
Smoka. Kiedy dosiadasz Smoka,
otrzymujesz następujące korzyści:
• Po wykonaniu swojego rzutu za ruch,
możesz do wyniku dodać do 3 punktów.
• Wykonując rzut ataku w jakiejkolwiek
walce, możesz rzucać dwiema kośćmi
i wybrać wyższy wynik, aby określić
swoją skuteczność ataku.

===

Smocza Kapłanka
Siła: 2
Moc: 4
Życie: 4
Los: 5
Obszar startowy: Świątynia • Charakter: Zły
Rozpoczynasz grę posiadając 2 Zaklęcia.
Za każdym razem, kiedy spotykasz Kultystę,
zamiast go atakować, możesz zabrać go jako
Przyjaciela.
Po wykonaniu rzutu za modlitwę, możesz
wykorzystać dowolną liczbę swoich Przyjaciół,
aby odprawić rytuał. Każdy wykorzystany
w ten sposób Przyjaciel dodaje 1 do twojego
wyniku.
Za każdym razem kiedy spotykasz Smoka,
możesz złożyć ofiarę, zamiast go atakować.
Odrzuć jednego ze swoich Przyjaciół,
Przedmiotów lub Zaklęć i rzuć dwiema kośćmi,
aby się pomodlić, tak jakbyś znajdował się w
Świątyni. Jeśli zostaniesz uwięziony, zamiast
tego tracisz swoją następną turę.
Efekty Smoczego Gniewu nie wywierają na
ciebie wpływu.

===

Czarodziej Ognia
Siła: 2
Moc: 4
Życie: 4
Los: 3
Obszar startowy: Strażnik • Charakter: Neutralny
Na początku swojej tury możesz otrzymać 1
Zaklęcie, jeśli pozwali ci na to twoja Moc.
Za każdym razem, kiedy wdajesz się w
walkę z Poszukiwaczem lub istotą, tuż przed
jej rozpoczęciem możesz razić strumieniem
ognia. Rzuć jedną kością i dodaj swoją
Moc. Jeżeli wynik jest wyższy od Siły
Poszukiwacza, traci on jeden punkt Życia.
Jeżeli wynik jest wyższy od Siły istoty,
zostaje ona zabita (nie możesz zachowywać
zabitych w ten sposób Wrogów jako
trofeum). Jeżeli wynik jest równy lub niższy
od Siły Poszukiwacza lub istoty, strumień
ognia nie wywołuje żadnego efektu, a walka
przebiega normalnie (z tym wyjątkiem,
że nie możesz rzucać kością za swój rzut
ataku).
Efekty zionięcia Smoka nie wywierają na
ciebie wpływu.

===

Iluzjonistka
Siła: 2
Moc: 4
Życie: 4
Los: 1
Obszar startowy: Miasto • Charakter: Dobry
Rozpoczynasz grę posiadając 1 Zaklęcie.
Zawsze musisz posiadać przynajmniej
jedno Zaklęcie (za każdym razem, kiedy
wykorzystasz swoje ostatnie Zaklęcie,
losujesz nowe).
Za każdym razem, kiedy odbywasz
spotkanie wynikające z obszaru, który
nakazuje wylosować jedną lub więcej kart
Przygód, możesz czarować. Jeżeli nie ma
na nim żadnej karty Przygody, możesz
przesunąć na ten obszar odkrytą kartę
Przygody, która znajduje się w tej samej
Krainie. Możesz tego dokonać tylko raz na
rundę.

===

Minotaur
Siła: 4
Moc: 2
Życie: 5
Los: 2
Obszar startowy: Skały • Charakter: Zły
Za każdym razem, kiedy podczas swojej
tury wdajesz się w walkę, tuż przed jej
rozpoczęciem możesz nacierać. Do końca tej
walki możesz dodawać wynik rzutu kością
za swój ruch do swojej Siły.
Nie możesz używać żadnego Pancerza.

: wtorek 31 sty 2012, 18:59
autor: Draugnimir
Smocza Amazonka? Czarodziej Ognia? Szkoda, że nikt nie miał okazji napisać dla tłumaczy kilku kolejnych elaboratów... :mrgreen: ;)

BTW, dzięki, Nemo, za rozpisanie zdolności Poszukiwaczy. Raz, że nad wyraz interesujący mi się oni nagle wydali (jak również sam dodatek), a dwa, że będę mógł dzięki nim stworzyć kiedyś Umiejętności Klasowe dla postaci z tego rozszerzenia, nawet jeśli nie będę posiadał jego samego :-P

: wtorek 31 sty 2012, 19:16
autor: Bludgeon
szymonjedrzejcz pisze:
Popieram, lepiej brzmiało by ,,Smoczy Jeździec"... :D
Grzybiarz Stefan by brzmiał lepiej :D

: wtorek 31 sty 2012, 20:34
autor: witek
Nemezis85 pisze:Macie może jakieś pomysły na uproszczenie rozgrywki?

Dzisiaj mam w planach przetestować smoki ale nie chcę przedłużać zbytnio rozgrywki nowymi zasadami. Wolałbym aby tura się zbytnio nie rozwlekała.

Czy istnieje możliwość grania wyłącznie kartami smoków bez zabawy w żetony oraz kompletną rezygnację ze smoczych królów? Same karty + zmieniona plansza wewnętrzna.
Opisałem moją testową partię na forum Galakty poniżej link:
http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?p=57698#57698


pzdr,

: wtorek 31 sty 2012, 21:56
autor: wook
Rozegraliśmy wczoraj 3osobową partię. Graliśmy wg.oryginalnych zadad z tą różnicą że losowaliśmy postacie tylko z dodatkow.

Gra nam się mocno wydłużyła - graliśmy 6.5h ;]
na początku padlo kilka mocnych kombosów przez co chodziliśmy po planszy z 1-2 życia. potem nabraliśmy wprawy i poszło szybciej.
Ogólne wrażenia bardzo pozytywne, nawet zważywszy na fakt, że skończyliśmy po 2 w nocy.
Pogramy jeszcze na normalnych zasadach kilka razy aby spdawdzić czy zawsze będzie się to tak ciągło.

: wtorek 31 sty 2012, 21:57
autor: glooth
No fajnie fajnie, coś nowego w Smokach. Troche głupio że trzeba wybierać czy gra się ze smokami czy np z alternatywnym zakończeniem, no ale niech przejdzie jako wprowadzanie różnorodności. :P Mam za to takie pytanie co do zasad po 1 partii: Czy jesli na jakims obszarze będą 2 łuski danego smoczego władcy(który jednocześnie jest królem) i wejdę na to pole wyciągnę 2 wrogów i przegram, to czy gdy ktoś wejdzie na ten obszar to znów ciągnie 2 nowe karty i rozpatruje wszystkie 4? Czy jak jest na jakims obszarze 1 łuska, ktoś wyciagnie karte miejsca, to czy mogę wejść na ten obszar i pociągnąć kolejną kartę smoka?

: wtorek 31 sty 2012, 22:11
autor: Mały Nemo
No fajnie fajnie, coś nowego w Smokach. Troche głupio że trzeba wybierać czy gra się ze smokami czy np z alternatywnym zakończeniem, no ale niech przejdzie jako wprowadzanie różnorodności. :P
Jeszcze raz podpowiem, przeczytajcie "Królestwo smoków" i pomyślcie jak bardzo łatwo można je zmodyfikować, bardzo łatwo, ażeby można było grać w TMiMa używając elementów Smoków.

: środa 01 lut 2012, 08:31
autor: Etamin
glooth pisze:No fajnie fajnie, coś nowego w Smokach. Troche głupio że trzeba wybierać czy gra się ze smokami czy np z alternatywnym zakończeniem, no ale niech przejdzie jako wprowadzanie różnorodności. :P
Można zmodyfikować zakończenie "Król Smoków" by grać ze wszystkimi alternatywnymi zakończeniami.

KRÓL SMOKÓW

Będąc na Koronie Władzy na początku kolejki rzucasz kością:

1-2) Odrzucasz talizman, albo zostajesz zabity.
3-4) Każdy z graczy, zgodnie z ruchem wskazówek zegara po kolei atakuje aktualnego Króla Smoków używając Siły lub Mocy. Jeśli zostanie pokonany poza utratą punktu życia pada ofiarą smoczego gniewu.
5-6) Atakujesz aktualnego Króla Smoków przy pomocy Siły lub Mocy. Jeśli wygrasz z nim walkę odbierasz mu punkt życia i od razu atakujesz go ponownie. Jeśli przegrasz, poza utratą punktu życia padasz ofiarą smoczego gniewu i twoja tura kończy się. Jeśli zremisujesz twoja tura kończy się.

Na początku nowego starcia z Królem Smoków ponownie rzucasz kością i rozpatrujesz wynik.

Dopóki któryś z graczy jest na Koronie Władzy, aktualny Król Smoków nie zmienia się.

: środa 01 lut 2012, 11:42
autor: Mały Nemo
Nasza artystka - Felicia Cano - uploadowała grafiki do kolejnych kart z dodatku "Smoki":

- Luck Dragon
- Sprite Dragon
- Wyvern Fledgling

Muszę wspomnieć, iż z Luck Dragonem mam pewnie miłe wspomnienia... :r

: środa 01 lut 2012, 12:05
autor: Western
Luck Dragon - hehe toż to prawie Never Ending Story :-P

: środa 01 lut 2012, 12:11
autor: Mały Nemo
Tylko słabo psa przypomina xD

: środa 01 lut 2012, 12:19
autor: Western
No ej... W filmie tak wyglądał SMOK...bo to BYŁ smok... Mimo że wyglądał właśnie jak pies... :-( I nawet imię miał Falkor.

: środa 01 lut 2012, 12:35
autor: Misiek
Nemomon pisze:Tylko słabo psa przypomina xD
W książce był raczej Chińskim Smokiem, bynajmniej nie psem jak w filmie. Obrazek więc na 100% inspirowany, taki easter dla czytelnika.

: środa 01 lut 2012, 17:58
autor: sardo
Właśnie rozegrałem drugą partię ze Smokami. Drugi raz trafił się Minotaur i prawie od początku w obu partiach miał konia. Jego zdolność + koń to jest combo nie do zatrzymania praktycznie więc w swoich rozgrywkach pozwolę używać jego zdolności przy rzucie 1 kością.