Strona 5 z 8

: piątek 03 lut 2012, 14:05
autor: Zerden
Kilka uwag po debiucie smoków (+ wszystkie pozostałe dodatki).

- na wstępie: dodatek jest świetny :)
- grając zgodnie z normalnymi zasadami, ciągnięcie żetonów bywa trochę upierdliwe
- góry i podziemia były praktycznie nieużywane (odnosi się wrażenie, że można spokojnie obyć się tylko z główną planszą - wszyscy ganiają za nowymi kartami min. mocnymi przedmiotami)
- nowe postacie są fajne i wnoszą powiew świeżości - i tak w tej grze bez szczęścia nie ma znaczenia, że niektóre umiejętności wydają się być przegięte (np. Wrogowie na Moc przeciwko Łowcy Smoków)
- zasady nie są może jakieś skomplikowane, ale to już nie to samo, żeby można było zagrać z kimś zupełnie nowym i nieznającym tej gry i błyskawicznie go wdrożyć w jej tajniki
- ogólnie to dobrze, że jest nowa mechanika, bo jak komuś się nie podoba w zaproponowanej przez autorów wersji, to zawsze może wprowadzić jakieś wygodne zasady domowe :)
- czas trwania jednej rozgrywki faktycznie się wydłuża (lepiej kupić o browara więcej przed gierką) :)
- to tyle uwag po pierwszej sesji z grą. Polecam zakup :)

: piątek 03 lut 2012, 17:41
autor: Bludgeon
TieS91 pisze:Blud a co powiesz na temat lowcy smokow ?
Jest świetny o ile znajdzie smoka.

: piątek 03 lut 2012, 20:50
autor: Draugnimir
To ja tak jeszcze raz gwoli utrzymywania porządku na forum - na propozycje zmian w zasadach Smoków też jest odrębne miejsce: dział "Kwestia zasad TMiM" -> poddział "Autorskie zasady" -> temat "Dodatek Smoki/The Dragon - propozycje zmian w regułach" ;)

Wiem, wiem, upierdliwy jestem, ale cóż poradzić, taka praca - praca pro publico bono :-P

: sobota 04 lut 2012, 07:47
autor: TieS91
Blud zapewnie pomyslales o smoczje amazonce ktora dosiada smoka ale
lowca smokow cechuje sie tym ze ma smiertelny cios(rzucasz 2 koscmi za rzut ataku)

: sobota 04 lut 2012, 10:29
autor: Bludgeon
Proszę, nie wymawiaj smoczej amazonki przy mnie. Dragon rider 4ever :)

Tak, pomyliłem się.
Łowca smoków to dla mnie wariacja zabójcy. Ciut gorszy w walce ale ma inne zdolności które to kompensują. Niestety zabójca jest lekko przegięty więc łowca smoków pewnie też (tylko raz go widziałem w grze więc nie mam doświadczenia jak mu idzie)

: wtorek 07 lut 2012, 11:49
autor: Kufir
Draugnimir pisze:A ja Smoków chyba nie kupię - przynajmniej nie w najbliższym czasie. Szczercowska ekipa na TMiM'a i jego mnogość zasad (które Smoki jeszcze (nie)przyzwoicie rozbudowują) coraz częściej kręci nosem...
Dokłądnie mam to samo. Sama idea dodatku jest super, ale realizacja zupełni mi nie podchodzi.

@Nemo brawo, Królowa LodA, Smocza Amazonka. Czekam na kolejne urojenia.

: wtorek 07 lut 2012, 12:38
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:@Nemo brawo, Królowa LodA, Smocza Amazonka. Czekam na kolejne urojenia.
Nie marudź, grunt że swoich fantazji erotycznych nie przemycam do TMiMa. :P. A do urojeń się już każdy przyzwyczaił, Ty także :P.

: wtorek 07 lut 2012, 15:16
autor: Artownik
Kufir pisze:@Nemo brawo, Królowa LodA, Smocza Amazonka. Czekam na kolejne urojenia.
Mi też się Smocza Amazonka nie podoba. Fatalne tłumaczenie.


Jednak bym tak od razu nie wieszał psów na Nemo. Jest w końcu wydawca,a też Nemo chyba jedynym tłumaczem nie jest, przynajmniej tak było wcześniej, o ile pamięć mnie nie myli.

Ja osobiście to jestem aż ciekaw skąd pomysł, żeby ją w ogóle nazwać amazonką. Mi by takie coś do głowy nawet nie przyszło. o_O

: wtorek 07 lut 2012, 15:51
autor: Astropata
Kufir pisze: @Nemo brawo, Królowa LodA, Smocza Amazonka. Czekam na kolejne urojenia.
Wierzysz naprawdę że Nemo sam jeden tłumaczy wszystko? :D Albo, że ma decydujący głos w każdej jednej nazwie? ;)

Faktem jest, że Smocza Amazonka nie jest trafna, ale nie jest też zupełnie najgrosza. Niezbyt mi się podoba, ale "Jeźdźczyni" by brzmiało słabo, a ja jestem dużym zwolennikiem nazw które odzwierciedlają płeć.

: wtorek 07 lut 2012, 16:37
autor: TieS91
opowiem wam jak ja zmodyfikowalem zasady smokow tak by dobrze sie gralo i by byly tez ciagniete karty przygor a wiec :
-na starcie losuje sie jednego krola i zostaje on do konca gry - cos jak alternatywne zakonczenie
- na planszy losowo rokladam 6 łusek i gdy ktos na nie trafi mzoe je rozpatrywac , natomaist po rozpatrzeniu rzuca koscia o ile obszarow przeniesie sie luska zgodnie z ruchem wskazowek zegara

i dizeki tym zasadom gra mi sie owiele milej i jest to bardziej zrozumaile dla innych :)

: wtorek 07 lut 2012, 16:48
autor: Bludgeon
TieS91, czyli u ciebie łusek się nie zbiera? Co z kartami typu martial artist?

: środa 08 lut 2012, 21:53
autor: nakago
Gdyby wydali smoki takie jak kiedyś - dodatek karciany do każdej z talii z rozszerzenia (np. dodatkowe 60 kart Przygód, 20 kart Podziemii itd.) to byłoby prościej i nikt nie miałby im tego za złe (bo same karty są naprawdę super).

A tak mamy "super nowatorskie" zasady, który wszyscy chcą zmieniać.

Karty są świetne, ale co z tego jak cała rozgrywka stała się do bani. Jestem rozczarowany tym dodatkiem. Po to wydaje 120zł, żeby zagrać w coś przemyślanego do końca, a nie żebym chciał modyfikować zasady po 2 grach.

Podobnie z Poszukiwaczami - piękne rysunki, super i pomysłowe zdolności - co z tego jak wszystkie zawierają błąd - bo są zbyt mocne w stosunku do innych Poszukiwaczy, taki kolejny nieprzemyślany bajer - porażka.

: środa 08 lut 2012, 22:00
autor: Western
Ja jeszcze nie grałem, ale te łuski zaczynają mnie przerażać... aż do instrukcji boję się podejść... :-)

P.S. Nakago, sprawdzasz może prywatne wiadomości...? :-)

: środa 08 lut 2012, 22:54
autor: Artownik
Uważam, że przesadzacie z tym narzekaniem.


MiM jest grą tak banalną, że aż się czasem przykro robi.

Zrobili w końcu odświeżający dodatek, który też zawyża nieco poziom trudności w walkach i nagle głosy rozczarowania.

Mechanika wcale skomplikowana nie jest, a sam dodatek stanowi jak Nemo zauważył kampanię w tej grze - a więc nie musi i nawet nie powinien się w każdej rozgrywce pojawiać.

Sądzę, że autorowi należą się brawa za tak rozbudowany pomysł, którego zresztą MiM jak dotąd nie uświadczył.

Kart Przygód i tak jest w cholerę, więc dodatkowa setka do Przygód to byłaby kpina.

: czwartek 09 lut 2012, 01:05
autor: Zerden
Uważam, że Artownik ma racje - pomimo faktu, iż mechanika dodatku Smoki (w swej oryginalnej postaci) trochę ssie, same karty są świetne. W przypadku dodania ich (w formie kart przygody) do stery prawie już 400 kart + plansza krainy wewnętrznej, to byłoby dopiero rozpaczanie i narzekanie! :) Pierwszy raz od MiMa (a mam wszystkie dodatki, łącznie ze smokami) z sentymentem rozstaję się z totalną prostotą tej gry. Teraz każdy może stworzyć swoje unikatowe zasady i bawić się niejako - jak słusznie zauważył Nemomon - od nowa w "Kampanię Smoków".
A nawiasem mówiąc to sam pomysł Wieży Smoków jest świetny i sprawdza się doskonale (tj. na podstawie 3 gier z tą opcją). Graliśmy tak, iż w Wieży Smoków nie można było otrzymywać trofeów za wrogów, ani łusek (być może zbyt hardcorowe i do zmiany - kwestia praktyki) :).
Reasumując zawsze komuś będzie źle - narzekanie na zasady gry (z dodatkiem smoki), w której możesz wszystko zmienić, ba nawet zaproponować na forum jakieś swoje pomysły - mija się z celem. Konstruktywniej będzie jak napiszę się, że z tym co wymyśliłem było naprawdę miło spędzić (a nie poświęcić) kilka godzin na gierkę z przyjaciółmi (i to nie z tymi z nr spotkania 5) :)

: piątek 10 lut 2012, 11:09
autor: wook
My po wielu grach nadal gramy z prawie nie zmienionymi zasadami - rozgrywka (jak już każdy wie co ma robić na poczatku swojej tury) tak bardzo się wcale nie wydłuża. Gra nam się przyjemnie i popieram Artownika - wielkie brawa dla autora dodatku.
Od siebie jeszcze dorzucę, że ze wszystkich dodatków które mam ten ma najlepszą grafikę kart wg. mnie.

: środa 15 lut 2012, 00:20
autor: the MackaN
Jak czytam instrukcję smoków, to nie wiem o co te narzekania o reguły gry. Zasady wydają się proste i ciekawe. Jakiś taki powiew świeżości czuję jak je czytam. Co do wieszania psów na tłumaczach za Smoczą Amazonkę. To powiem tak. Królowa Loda była naprawdę nie na miejscu. Natomiast na tę postać nic lepszego nie da się wymyślić. Smoczą Dżokejkę, Jeźdźczynię, Najemczynię czy Ujeżdżaczkę na pewno witalibyście mniej chętnie niż Amazonkę. :D

: środa 15 lut 2012, 00:26
autor: Mały Nemo
To skoro już ta cała afera lekko ostygła i już jadem nie plujecie, to zapodam taki oto link: http://www.sjp.pl/amazonka w którym to między innymi można przeczytać:

1. kobieta jeżdżąca konno;

: środa 15 lut 2012, 03:05
autor: the MackaN
Ja tylko dodam, że Słownik Języka polskiego wydawnictwa PWN też się zgadza z tą definicją. Cytuję:

AMAZONKA ż III, lm D. -u ~nek 1. Amazonka <<kobieta należąca, do legendarnego plemienia wojowniczych niewiast, mających swe państwo na wybrzeżu Morza Czarnego>> |przen. <<wysoka, silna kobieta o wojowniczym usposobieniu>> 2. <<kobieta jeżdżąca konno>> 3. <<kobiecy strój noszony dawnej do jazdy konnej, składający się z kurtki i długiej spódnicy>> <gr.>

Człowiek się uczy przez całe, życie. Nic sam lepszego bym pewnie nie wymyślił niż Smocza Amazonka,
ale nigdy bym nie przypuszczał że "amazonka" ma w języku polskim jakiekolwiek inne znaczenie niż to pierwsze ze słownika PWN.

: środa 15 lut 2012, 20:36
autor: guciomir
Świetny argument słownikowy :)

: środa 07 mar 2012, 16:11
autor: Kufir
Dysponuje ktoś skanami poszukiwaczy ze Smoków?
Nie wiem do tej pory jakie mają umiejętności owi Poszukiwacze :(

: środa 07 mar 2012, 17:17
autor: Bludgeon

: sobota 10 mar 2012, 21:49
autor: Mały Nemo
Na Talisman Island, w dziale downloads dostępne są szablony .psd do tworzenia kart homebrew do Smoków :).

: środa 04 kwie 2012, 02:26
autor: Mały Nemo

: środa 12 wrz 2012, 17:41
autor: Mały Nemo
A dzisiaj znalazłem ciekawostkę pewną, mianowicie grafika karty Piewczyni snów (Dream Singer) z talii Varthraxa oryginalnie przeznaczona była do karcianki LOTR:

http://jezebel.deviantart.com/art/Poisoning-115375093