Talisman: Magia i Miecz FAQ jest dostępny

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Talisman: Magia i Miecz FAQ jest dostępny

Post autor: Mały Nemo »

Pojawił się przetłumaczony FAQ do gry Talisman: Magia i Miecz, więcej informacji na jego temat można przeczytać na stronie głównej Wydawnictwa Galakta.

Życzymy miłej lektury!


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Arbaal »

P1: Czy Poszukiwacz po wylosowaniu pierwszej karty Przygody
może porzucić Przedmiot lub Przyjaciela, aby uniknąć losowania
drugiej karty?
O: Tak. Należy przy tym pamiętać, że jeśli Poszukiwacz porzuci
Przedmiot lub Przyjaciela, nie będzie mógł go ponownie zabrać
podczas tej samej tury.
O tym nie wiedziałem, bardzo przydatne :)
Minstrel
P1: Czy Zwierzę, którego Minstrelowi nie udało się oczarować,
zaatakuje go?
O: Nie.
P2: Czy Minstrel może w tej samej turze zaatakować Zwierzę,
którego nie udało mu się oczarować?
O: Nie.
O tym też nie wiedziałem a nawet uważałem że jest inaczej, dobrze wiedzieć :)
Ukryta kieszeń
P1: Czy na Ukrytą kieszeń lub Przedmiot się w niej znajdujący
oddziałują następujące karty: Trąba powietrzna, Podmuch
wiatru, Strzaskanie, Transmutacja?
O: Tak.
Gry przed sobą nie mam ale czy strzaskanie nie jest przypadkiem zaklęciem a zaklęcia nie można rzucać na magiczną kieszeń?

Po za tym to nic z faq'u nie wyciągnąłem :) Większość pytań uważam za głupie i ktoś kto je zadawał chyba nie czytał kart i instrukcji. Odpowiedzi są oczywiste.


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Zależy, jak się wczytasz w FAQ, to zauważysz, że przeczy sam sobie. Niestety, ale jest to kiepski FAQ, tak jak powiadasz właśnie. Nie dość, że przeczy sobie w przypadku Trzęsienia Ziemi i zdaje się Ducha/Upiora/Zjawy, czy też w sprawie Zniszczenia Magii, to spora część pytań jest właśnie idiotyczna i w ogóle nie powinna się tu znaleźć. Za to pytania, które naprawdę są trudne, tutaj odpowiedzi nie mają. Cóż, zobaczymy kiedy wyjdzie kolejny FAQ do niego od FFG.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

Tyle jest bzdur w FAQu ze az szkoda pisać. Jest wiele odpowiedzi na pytania, z którymi sie nie zgadzam ale za duzo i nie chce mi sie pisac, masakra

[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 7:50 pm ]
A o tym, ze Gdy Żniwiarz dotrze do Skarbca to moze sie teleportować na dowolny obszar w dowolnej krainie (z wyjatkiem Wewnetrznej) to nawet pojecia nie miałem. Nie było tego w zadnej instrukcjii. Jedyny pozytek z tego FAQa jak dla mnie


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Napisz, ciekaw jestem :mrgreen: i wspomnij dlaczego się nie zgadzasz ;)

Opcjonalnie, jest możliwość, że nie grasz w Talisman Magię i Miecz, tylko w Magiczny Miecz xD :twisted:


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Arbaal »

Minstrel
P1: Czy Zwierzę, którego Minstrelowi nie udało się oczarować,
zaatakuje go?
O: Nie.
P2: Czy Minstrel może w tej samej turze zaatakować Zwierzę,
którego nie udało mu się oczarować?
O: Nie.
Te pytania są takie same :( Jak wy gracie. Ja grałem tak że jak nie oczarował zwierzęcia to z nim walczył.


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Roland pisze:[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 7:50 pm ]
A o tym, ze Gdy Żniwiarz dotrze do Skarbca to moze sie teleportować na dowolny obszar w dowolnej krainie (z wyjatkiem Wewnetrznej) to nawet pojecia nie miałem. Nie było tego w zadnej instrukcjii. Jedyny pozytek z tego FAQa jak dla mnie
Bo i nie było wspomniane o tym nigdzie, prócz własnie FAQa.

[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 7:54 pm ]
Arbaal pisze:Te pytania są takie same Jak wy gracie. Ja grałem tak że jak nie oczarował zwierzęcia to z nim walczył.
Cóż, jeżeli Minstrelowi nie uda się oczarować Zwierzęcia, to jego tura natychmiast się kończy.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

Aby móc walczyc z Cerberem trzeba stanąć dokładnie na Tajemnych Wrotach - dziwne, oczywiste było dla mnie, ze mozemy poruszyc sie tak jakbysmy normalnie przekraczali Wrota, tyle tylko, ze dodatkowo trzeba Cerbera pokonać przed ich otwarciem. A tu sie okazuje, ze trzeba krązyc wokół obszaru az łaskawie na kosci wypadnie tyle oczek zeby sie tam dokładnie zatrzymać.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Arbaal »

Nemomon pisze:
Arbaal pisze:Te pytania są takie same Jak wy gracie. Ja grałem tak że jak nie oczarował zwierzęcia to z nim walczył.
Cóż, jeżeli Minstrelowi nie uda się oczarować Zwierzęcia, to jego tura natychmiast się kończy.
ale faq to ja rozumiem :D ale po za nim gdzieś była taka informacja? Na karcie postaci? (nie mam jak tego sprawdzić)


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

Albo Ekor ucieka przed kazdym Poszukiwaczem o sile wyzszej niz jego siła - czyli 2, nawet wtedy, gdy na obszarze razem z Ekorem jest inny wróg na siłe z tym samym numerem spotkania. Przeciez siła tych wrogów sie sumuje i walcza wspólnie. U nas Ekor uciekał dotąd az zatrzymał sie na obszarze gdzie był inny wróg na siłe i potem juz nie uciekał jesli obaj mieli siłe wiekszą od Poszukiwacza.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Roland pisze:Aby móc walczyc z Cerberem trzeba stanąć dokładnie na Tajemnych Wrotach - dziwne, oczywiste było dla mnie, ze mozemy poruszyc sie tak jakbysmy normalnie przekraczali Wrota, tyle tylko, ze dodatkowo trzeba Cerbera pokonać przed ich otwarciem. A tu sie okazuje, ze trzeba krązyc wokół obszaru az łaskawie na kosci wypadnie tyle oczek zeby sie tam dokładnie zatrzymać.
Nie bardzo, ponieważ wtedy chciałeś otworzyć Wrota. Podobnie jak ze Strażnikiem - jeżeli chcesz przez niego przejść, przyjmując, że go pokonałeś, musisz mieć przynajmniej 1 punkt ruchu, dzięki któremu udałoby Ci się wejść do Środkowej Krainy. W takim przypadku ignorujesz wszystkie karty, które znajdują się na obszarze Strażnika. Jednakże, jeżeli jesteś na obszarze Strażnika i badasz karty na nim, to nie możesz walczyć ze Strażnikiem.

Tutaj podobnie, dopóki kart nie było, to przechodziłeś "w ruchu" przez Wrota. Teraz musisz się na nich zatrzymać, bo badasz konkretną kartę. Następnie, w dalszym ruchu, ponieważ będziesz miał przynajmniej 1 punkt ruchu, będziesz mógł przejść przez Wrota.

Jak dla mnie tutaj nie ma niczego nielogicznego :).

[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 8:06 pm ]
Arbaal pisze:
Nemomon pisze:
Arbaal pisze:Te pytania są takie same Jak wy gracie. Ja grałem tak że jak nie oczarował zwierzęcia to z nim walczył.
Cóż, jeżeli Minstrelowi nie uda się oczarować Zwierzęcia, to jego tura natychmiast się kończy.
ale faq to ja rozumiem :D ale po za nim gdzieś była taka informacja? Na karcie postaci? (nie mam jak tego sprawdzić)
Nigdzie nie było. Niemniej, wedle FAQa należy się domyśleć, że skoro nie możemy zaatakować takiego Zwierzęcia, a gdzieś w pliku dalej pisze, że również oczarowanie =/= unikaniu, to taki Minstrel po nieudanym oczarowaniu nie ma nic więcej do roboty. Może co najwyżej "rzucić se" Zaklęcie.

[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 8:08 pm ]
Roland pisze:Albo Ekor ucieka przed kazdym Poszukiwaczem o sile wyzszej niz jego siła - czyli 2, nawet wtedy, gdy na obszarze razem z Ekorem jest inny wróg na siłe z tym samym numerem spotkania. Przeciez siła tych wrogów sie sumuje i walcza wspólnie. U nas Ekor uciekał dotąd az zatrzymał sie na obszarze gdzie był inny wróg na siłe i potem juz nie uciekał jesli obaj mieli siłe wiekszą od Poszukiwacza.
No tak, ale instrukcja Ekora mówi, że zawsze ucieknie, gdy Siła Poszukiwacza będzie większa od 2. Ekora nie obchodzi fakt, ile on własnej Siły Posiada lub z kim walczy, znaczy, że jego efekt uciekania nie zależy od wartości jego własnej Siły, tylko od wartości Siły przeciwnika, z którym miałby walczyć.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

Nemomon pisze:Nie bardzo, ponieważ wtedy chciałeś otworzyć Wrota. Podobnie jak ze Strażnikiem - jeżeli chcesz przez niego przejść, przyjmując, że go pokonałeś, musisz mieć przynajmniej 1 punkt ruchu, dzięki któremu udałoby Ci się wejść do Środkowej Krainy. W takim przypadku ignorujesz wszystkie karty, które znajdują się na obszarze Strażnika. Jednakże, jeżeli jesteś na obszarze Strażnika i badasz karty na nim, to nie możesz walczyć ze Strażnikiem.

Tutaj podobnie, dopóki kart nie było, to przechodziłeś "w ruchu" przez Wrota. Teraz musisz się na nich zatrzymać, bo badasz konkretną kartę. Następnie, w dalszym ruchu, ponieważ będziesz miał przynajmniej 1 punkt ruchu, będziesz mógł przejść przez Wrota.
Przykład:
Stoje na obszarze Zamku, rzucam kościa za ruch 2 oczka. Chce przejsc przez Tajemne Wrota, na których jest Cerber. Przesuwam sie o 1 obszar na Wrota, walcze z Cerberem a potem otwieram Wrota i przechodze bo został mi 1 punkt ruchu - tak graliśmy.

Z FAQ zrozumiałem, ze nie moge tak zrobic gdy na Wroatch jest Cerber bo musiałbym zaczynając z obszaru Zamku wyrzucic 1 oczko za ruch, zatrzymac sie dokładnie na Tajemnych Wrotach, pokonac Cerbera i dopiero w nastepnej turze przechodzic przez Wrota.

[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 8:16 pm ]
Nemomon pisze:No tak, ale instrukcja Ekora mówi, że zawsze ucieknie, gdy Siła Poszukiwacza będzie większa od 2. Ekora nie obchodzi fakt, ile on własnej Siły Posiada lub z kim walczy, znaczy, że jego efekt uciekania nie zależy od wartości jego własnej Siły, tylko od wartości Siły przeciwnika, z którym miałby walczyć.
To juz wole moja interpretacje niz taka karte, która bedzie mi uciekac i wlac sie po planszy przez kilka godzin gry


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Czytajcie karty. Zarówno cerber jak i ekor nie potrzebują FAQ (ale dobrze że są tam opisani, skoro wzbudzają kontrowersje)

Ekor
Jeśli posiadasz siłę większą niż 2, zamiast walczyć Ekor ucieknie. - nie ma tu nic o "łączonej sile", "jego sile" itp.

Cerber
Połóż go na tajemniczych wrotach. Dopóki Cerber strzeże wrót, Poszukiwacze nie mogą dostać się na równiny grozy. - nie ma tutaj nic na temat tego że atakuje cię jak go mijasz. I dlatego karta ma sens, bo utrudnia przejście.


edit:
Tak przy okazji, niedawno odkryłem że źle używaliśmy jeziora wizji. Nie wiedzieć czemu, ale uparłem się że kładziemy na nim 4 zadania zakryte i losujemy jedno z nich jak chcemy skorzystać z jeziora. A tutaj zonk, bo na karcie napisane jest że można wziąć wybrane, a nie losowe zadanie.

Inny przykład, który akurat się nie przydarzył, ale mógł. Na szczęście graliśmy dobrze. Kolos bitewny wygląda jak zwykły potwór z gatunku "grasuje na tym obszarze, zostanie tu dopóki ktoś nie zrobi mu lania". A na karcie jest "możesz się mu wymknąć, jeśli tylko chcesz". Diabeł tkwi w szczegółach.

Tak przy okazji, jeśli kolos walczy z innym potworem i ja chce wymknąć się kolosowi to wymykam się obu, czy tylko jednemu?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 17 sty 2011, 20:23 przez guciomir, łącznie zmieniany 2 razy.


sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol »

Co do Cerbera też zawsze grałem, że trzeba na niego trafić i zabić i dopiero potem można wejść do krainy wewnętrznej. A co do jeziora wizji też w poprzedniej grze dopiero zauważyłem słowo wybrane xD


Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Ekor który zawsze ucieka ma sens. Wbrew pozorom rzecz jasna! Zasyfia planszę, zmieniając przez to sposób w jaki Poszukiwacz się poruszają. Jak plansza jest bardzo zasyfiona to trzeba się przenieść do innej krainy itp.

Ale fakt, wkurza drań bo utrudnia ciągnięcie kart.

Za to jaka radocha jak ktoś go ubije na początku albo w środku gry! Albo jak ktoś oberwie osłabieniem i ku swemu zdziwieniu odkryje że walczy z ekorem a ma tylko 1 pkt życia :)


edit:
ważna sprawa

Zniszczenie
P1: Poszukiwacz zakończył swój ruch na obszarze nakazującym
graczowi wylosować 1 kartę. Następnie rzucił Zaklęcie
Zniszczenia na kartę znajdującą się na tym obszarze. Czy musi
losować kolejną kartę Przygody?
O: Tak, o ile zdecydował się odbyć spotkanie wynikające z tego
obszaru.

Zniszczenie brzmi tak: możesz rzucić je po wykonaniu ruchu. Zawsze interpretowaliśmy to tak, że rzucamy kością, przechodzimy na obszar, ciągniemy kartę, rozpatrujemy ją. Kończy się nasz ruch i teraz rzucamy Zniszczenie.


To, że kończenie ruchu jest przed badaniem obszaru BARDZO dużo zmienia. Zaraz zacznę przeglądać wszystkie zaklęcia.

edit 2

Magiczny portal itp. Możesz rzucić to zaklęcie na początku tury, przed wykonaniem ruchu.

Czyli rzucam kością za ruch, wynik mi się nie podoba więc się nie ruszam i przed wykonaniem ruchu rzucam magiczny portal żeby się gdzieś przenieść ?


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

Aj, rzeczywiście mój błąd. Graliśmy tak, ze gdy sie zatrzymujemy na obszarze na którym jest Ekor to on uciekał a my ciągnęlismy odrazu nastepną karte. A tak nie wolno bo karta która badamy na tym obszarze jest Ekor własnie. Czyli on tak działa, ze przez niego nie mozemy sobie karty pociągnąć. Wkurzająca karta tym bardziej.
Wczytałem sie dokładnie w tego FAQa i cofam to co napisałem wczesniej. Mimo iz nie jest idealny to jednak przydatny. Myliłem sie w paru kwestiach choć wydawało mi sie ze wiem juz wszystko. Czasem jak sie źle karte zrozumie po pierwszym przeczytaniu to juz tak człowiek gra i sie przyzwyczaja i tak mu zostaje. No i gra błędnie, tak jak ja ;P Jak to dobrze, ze istnieje to forum własnie ;-)

[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 8:55 pm ]
guciomir pisze:To, że kończenie ruchu jest przed badaniem obszaru BARDZO dużo zmienia. Zaraz zacznę przeglądać wszystkie zaklęcia.
Mam nadzieje, ze tak nie jest bo znowu sie okaze, ze źle gralismy a takich zaklęc jest sporo :-k


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

ja też...

ile zamieszania...

jeśli to prawda, to jest to masakra. Takich kart jest sporo i mocno gra się zmienia.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

guciomir pisze:Ekor
Jeśli posiadasz siłę większą niż 2, zamiast walczyć Ekor ucieknie. - nie ma tu nic o "łączonej sile", "jego sile" itp.
To jest własnie zasada tej karty. Siła Poszukiwacza jedynie jest brana pod uwagę. Swoją drogą, Ekora oraz te dwie mroźne nimfy, czy jak im tam, odrzucamy zaraz po wylosowaniu i ciągniemy nowe karty. Więc w moich prywatnych grach na te 3 karty się nie gra.
guciomir pisze:Cerber
Połóż go na tajemniczych wrotach. Dopóki Cerber strzeże wrót, Poszukiwacze nie mogą dostać się na równiny grozy. - nie ma tutaj nic na temat tego że atakuje cię jak go mijasz. I dlatego karta ma sens, bo utrudnia przejście.
Tu też się zgodzę, zadaniem Cerbera jest utrudniać dojście do KW. Pierwej sort karta, już nie ma wolnej amerykanki, że trza było mieć tragicznego pecha, aby do Wewnętrznej się nie dostać. Moim zdaniem Cerber jest bardzo dobrą kartą.
guciomir pisze:Inny przykład, który akurat się nie przydarzył, ale mógł. Na szczęście graliśmy dobrze. Kolos bitewny wygląda jak zwykły potwór z gatunku "grasuje na tym obszarze, zostanie tu dopóki ktoś nie zrobi mu lania". A na karcie jest "możesz się mu wymknąć, jeśli tylko chcesz". Diabeł tkwi w szczegółach.
W jednej z roboczych wersji, sprzed ostatecznego wydania, miał nawet text fabularny ;).
guciomir pisze:Tak przy okazji, jeśli kolos walczy z innym potworem i ja chce wymknąć się kolosowi to wymykam się obu, czy tylko jednemu?
Tylko Kolosowi.
guciomir pisze:To, że kończenie ruchu jest przed badaniem obszaru BARDZO dużo zmienia. Zaraz zacznę przeglądać wszystkie zaklęcia.
Nie chciałbym zabrzmieć jako złośliwiec, ale to akurat jest nawet bardziej niż logiczne, że kończysz ruch, a następnie badasz obszar. Tutaj nie ma żadnej magii ;) Początek tury --> ruch --> badanie obszaru --> koniec tury.
guciomir pisze:Czyli rzucam kością za ruch, wynik mi się nie podoba więc się nie ruszam i przed wykonaniem ruchu rzucam magiczny portal żeby się gdzieś przenieść ?
Nie. Rzucasz Portal przed ruchem, a nie po nim. Rzucasz Portal, ale obszar, do którego mógłby Ciebie przenieść Ci się nie podoba, więc ignorujesz portal i wykonujesz normalny ruch.

[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 9:17 pm ]
Roland pisze:Mam nadzieje, ze tak nie jest bo znowu sie okaze, ze źle gralismy a
takich zaklęc jest sporo
guciomir pisze:ja też...

ile zamieszania...

jeśli to prawda, to jest to masakra. Takich kart jest sporo i mocno gra się zmienia.
Obrazek


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

hmm czyli po wykonaniu ruchu jest przed badaniem obszaru. Rozumiem

A co z przed wykonaniem ruchu. Bo korzystając z tłumaczenia "po wykonaniu ruchu", wychodzi, że "przed wykonaniem ruchu" jest po rzucie kością, a przed przemieszczeniem figurki....


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Przed wykonaniem ruchu, to początek tury. Rzut kością za ruch jest ruchem.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

Dobrze, ze wreszcie jasno zostało określony moment "przed wykonaniem ruchu" i "po wykonaniu ruchu". Tak jak guciomir az do tej pory myślałem, ze po wykonaniu ruchu to przemieszczeniu sie i po zbadaniu obszaru.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

heh sprawdziłem zaklęcia i nie jest tak źle (no chyba że coś przeoczyłem)

zwrot po wykonaniu ruchu mają zaklęcia:
- zniszczenie
- unicestwienie
- przemieszczenie
- bariera

Bariera dużej różnicy nie robi, ale pierwsze trzy zaklęcia zyskały nowe zastosowanie. Można ich użyć, żeby "pozbyć" się jakiegoś syfu w który właśnie ma się wejść. Ciekawe :)


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Znaczy, w FAQu to nie zostało określone. Ale tak hmm... może to brzydko zabrzmi, "od zawsze się uznawało".


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Roland »

guciomir pisze:Zniszczenie
P1: Poszukiwacz zakończył swój ruch na obszarze nakazującym
graczowi wylosować 1 kartę. Następnie rzucił Zaklęcie
Zniszczenia na kartę znajdującą się na tym obszarze. Czy musi
losować kolejną kartę Przygody?
O: Tak, o ile zdecydował się odbyć spotkanie wynikające z tego
obszaru.
Tylko troche dziwne, ze musimy w tym przypadku ciągnąć kolejną karte przygody. Spotykamy jakąś karte i niszczymy ja zaklęciem Zniszczenia zeby nie badać ale nie rozumiem dlaczego mamy ciągnąć nową, przecież zbadaliśmy obszar...

[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 9:48 pm ]
I dokładnie to samo z zakleciami Przemieszczenie i Unicestwienie


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Roland pisze:Tylko troche dziwne, ze musimy w tym przypadku ciągnąć kolejną karte przygody. Spotykamy jakąś karte i niszczymy ja zaklęciem Zniszczenia zeby nie badać ale nie rozumiem dlaczego mamy ciągnąć nową, przecież zbadaliśmy obszar...

[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 9:48 pm ]
I dokładnie to samo z zakleciami Przemieszczenie i Unicestwienie
Ponieważ niszczysz/przesuwasz je przed badaniem obszaru, ale po zakończeniu ruchu. Czyli w tej dziurce pomiędzy tymi fazami gry.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ