Talisman: Magia i Miecz FAQ jest dostępny
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Talisman: Magia i Miecz FAQ jest dostępny
Pojawił się przetłumaczony FAQ do gry Talisman: Magia i Miecz, więcej informacji na jego temat można przeczytać na stronie głównej Wydawnictwa Galakta.
Życzymy miłej lektury!
Życzymy miłej lektury!
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Arbaal
-
- Posty: 302
- Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
- Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
- Płeć:
- Wiek: 34
O tym nie wiedziałem, bardzo przydatneP1: Czy Poszukiwacz po wylosowaniu pierwszej karty Przygody
może porzucić Przedmiot lub Przyjaciela, aby uniknąć losowania
drugiej karty?
O: Tak. Należy przy tym pamiętać, że jeśli Poszukiwacz porzuci
Przedmiot lub Przyjaciela, nie będzie mógł go ponownie zabrać
podczas tej samej tury.
O tym też nie wiedziałem a nawet uważałem że jest inaczej, dobrze wiedziećMinstrel
P1: Czy Zwierzę, którego Minstrelowi nie udało się oczarować,
zaatakuje go?
O: Nie.
P2: Czy Minstrel może w tej samej turze zaatakować Zwierzę,
którego nie udało mu się oczarować?
O: Nie.
Gry przed sobą nie mam ale czy strzaskanie nie jest przypadkiem zaklęciem a zaklęcia nie można rzucać na magiczną kieszeń?Ukryta kieszeń
P1: Czy na Ukrytą kieszeń lub Przedmiot się w niej znajdujący
oddziałują następujące karty: Trąba powietrzna, Podmuch
wiatru, Strzaskanie, Transmutacja?
O: Tak.
Po za tym to nic z faq'u nie wyciągnąłem Większość pytań uważam za głupie i ktoś kto je zadawał chyba nie czytał kart i instrukcji. Odpowiedzi są oczywiste.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Zależy, jak się wczytasz w FAQ, to zauważysz, że przeczy sam sobie. Niestety, ale jest to kiepski FAQ, tak jak powiadasz właśnie. Nie dość, że przeczy sobie w przypadku Trzęsienia Ziemi i zdaje się Ducha/Upiora/Zjawy, czy też w sprawie Zniszczenia Magii, to spora część pytań jest właśnie idiotyczna i w ogóle nie powinna się tu znaleźć. Za to pytania, które naprawdę są trudne, tutaj odpowiedzi nie mają. Cóż, zobaczymy kiedy wyjdzie kolejny FAQ do niego od FFG.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Tyle jest bzdur w FAQu ze az szkoda pisać. Jest wiele odpowiedzi na pytania, z którymi sie nie zgadzam ale za duzo i nie chce mi sie pisac, masakra
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 7:50 pm ]
A o tym, ze Gdy Żniwiarz dotrze do Skarbca to moze sie teleportować na dowolny obszar w dowolnej krainie (z wyjatkiem Wewnetrznej) to nawet pojecia nie miałem. Nie było tego w zadnej instrukcjii. Jedyny pozytek z tego FAQa jak dla mnie
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 7:50 pm ]
A o tym, ze Gdy Żniwiarz dotrze do Skarbca to moze sie teleportować na dowolny obszar w dowolnej krainie (z wyjatkiem Wewnetrznej) to nawet pojecia nie miałem. Nie było tego w zadnej instrukcjii. Jedyny pozytek z tego FAQa jak dla mnie
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Arbaal
-
- Posty: 302
- Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
- Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
- Płeć:
- Wiek: 34
Te pytania są takie same Jak wy gracie. Ja grałem tak że jak nie oczarował zwierzęcia to z nim walczył.Minstrel
P1: Czy Zwierzę, którego Minstrelowi nie udało się oczarować,
zaatakuje go?
O: Nie.
P2: Czy Minstrel może w tej samej turze zaatakować Zwierzę,
którego nie udało mu się oczarować?
O: Nie.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Bo i nie było wspomniane o tym nigdzie, prócz własnie FAQa.Roland pisze:[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 7:50 pm ]
A o tym, ze Gdy Żniwiarz dotrze do Skarbca to moze sie teleportować na dowolny obszar w dowolnej krainie (z wyjatkiem Wewnetrznej) to nawet pojecia nie miałem. Nie było tego w zadnej instrukcjii. Jedyny pozytek z tego FAQa jak dla mnie
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 7:54 pm ]
Cóż, jeżeli Minstrelowi nie uda się oczarować Zwierzęcia, to jego tura natychmiast się kończy.Arbaal pisze:Te pytania są takie same Jak wy gracie. Ja grałem tak że jak nie oczarował zwierzęcia to z nim walczył.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Aby móc walczyc z Cerberem trzeba stanąć dokładnie na Tajemnych Wrotach - dziwne, oczywiste było dla mnie, ze mozemy poruszyc sie tak jakbysmy normalnie przekraczali Wrota, tyle tylko, ze dodatkowo trzeba Cerbera pokonać przed ich otwarciem. A tu sie okazuje, ze trzeba krązyc wokół obszaru az łaskawie na kosci wypadnie tyle oczek zeby sie tam dokładnie zatrzymać.
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Arbaal
-
- Posty: 302
- Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
- Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
- Płeć:
- Wiek: 34
ale faq to ja rozumiem ale po za nim gdzieś była taka informacja? Na karcie postaci? (nie mam jak tego sprawdzić)Nemomon pisze:Cóż, jeżeli Minstrelowi nie uda się oczarować Zwierzęcia, to jego tura natychmiast się kończy.Arbaal pisze:Te pytania są takie same Jak wy gracie. Ja grałem tak że jak nie oczarował zwierzęcia to z nim walczył.
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Albo Ekor ucieka przed kazdym Poszukiwaczem o sile wyzszej niz jego siła - czyli 2, nawet wtedy, gdy na obszarze razem z Ekorem jest inny wróg na siłe z tym samym numerem spotkania. Przeciez siła tych wrogów sie sumuje i walcza wspólnie. U nas Ekor uciekał dotąd az zatrzymał sie na obszarze gdzie był inny wróg na siłe i potem juz nie uciekał jesli obaj mieli siłe wiekszą od Poszukiwacza.
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Nie bardzo, ponieważ wtedy chciałeś otworzyć Wrota. Podobnie jak ze Strażnikiem - jeżeli chcesz przez niego przejść, przyjmując, że go pokonałeś, musisz mieć przynajmniej 1 punkt ruchu, dzięki któremu udałoby Ci się wejść do Środkowej Krainy. W takim przypadku ignorujesz wszystkie karty, które znajdują się na obszarze Strażnika. Jednakże, jeżeli jesteś na obszarze Strażnika i badasz karty na nim, to nie możesz walczyć ze Strażnikiem.Roland pisze:Aby móc walczyc z Cerberem trzeba stanąć dokładnie na Tajemnych Wrotach - dziwne, oczywiste było dla mnie, ze mozemy poruszyc sie tak jakbysmy normalnie przekraczali Wrota, tyle tylko, ze dodatkowo trzeba Cerbera pokonać przed ich otwarciem. A tu sie okazuje, ze trzeba krązyc wokół obszaru az łaskawie na kosci wypadnie tyle oczek zeby sie tam dokładnie zatrzymać.
Tutaj podobnie, dopóki kart nie było, to przechodziłeś "w ruchu" przez Wrota. Teraz musisz się na nich zatrzymać, bo badasz konkretną kartę. Następnie, w dalszym ruchu, ponieważ będziesz miał przynajmniej 1 punkt ruchu, będziesz mógł przejść przez Wrota.
Jak dla mnie tutaj nie ma niczego nielogicznego .
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 8:06 pm ]
Nigdzie nie było. Niemniej, wedle FAQa należy się domyśleć, że skoro nie możemy zaatakować takiego Zwierzęcia, a gdzieś w pliku dalej pisze, że również oczarowanie = unikaniu, to taki Minstrel po nieudanym oczarowaniu nie ma nic więcej do roboty. Może co najwyżej "rzucić se" Zaklęcie.Arbaal pisze:ale faq to ja rozumiem ale po za nim gdzieś była taka informacja? Na karcie postaci? (nie mam jak tego sprawdzić)Nemomon pisze:Cóż, jeżeli Minstrelowi nie uda się oczarować Zwierzęcia, to jego tura natychmiast się kończy.Arbaal pisze:Te pytania są takie same Jak wy gracie. Ja grałem tak że jak nie oczarował zwierzęcia to z nim walczył.
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 8:08 pm ]
No tak, ale instrukcja Ekora mówi, że zawsze ucieknie, gdy Siła Poszukiwacza będzie większa od 2. Ekora nie obchodzi fakt, ile on własnej Siły Posiada lub z kim walczy, znaczy, że jego efekt uciekania nie zależy od wartości jego własnej Siły, tylko od wartości Siły przeciwnika, z którym miałby walczyć.Roland pisze:Albo Ekor ucieka przed kazdym Poszukiwaczem o sile wyzszej niz jego siła - czyli 2, nawet wtedy, gdy na obszarze razem z Ekorem jest inny wróg na siłe z tym samym numerem spotkania. Przeciez siła tych wrogów sie sumuje i walcza wspólnie. U nas Ekor uciekał dotąd az zatrzymał sie na obszarze gdzie był inny wróg na siłe i potem juz nie uciekał jesli obaj mieli siłe wiekszą od Poszukiwacza.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Przykład:Nemomon pisze:Nie bardzo, ponieważ wtedy chciałeś otworzyć Wrota. Podobnie jak ze Strażnikiem - jeżeli chcesz przez niego przejść, przyjmując, że go pokonałeś, musisz mieć przynajmniej 1 punkt ruchu, dzięki któremu udałoby Ci się wejść do Środkowej Krainy. W takim przypadku ignorujesz wszystkie karty, które znajdują się na obszarze Strażnika. Jednakże, jeżeli jesteś na obszarze Strażnika i badasz karty na nim, to nie możesz walczyć ze Strażnikiem.
Tutaj podobnie, dopóki kart nie było, to przechodziłeś "w ruchu" przez Wrota. Teraz musisz się na nich zatrzymać, bo badasz konkretną kartę. Następnie, w dalszym ruchu, ponieważ będziesz miał przynajmniej 1 punkt ruchu, będziesz mógł przejść przez Wrota.
Stoje na obszarze Zamku, rzucam kościa za ruch 2 oczka. Chce przejsc przez Tajemne Wrota, na których jest Cerber. Przesuwam sie o 1 obszar na Wrota, walcze z Cerberem a potem otwieram Wrota i przechodze bo został mi 1 punkt ruchu - tak graliśmy.
Z FAQ zrozumiałem, ze nie moge tak zrobic gdy na Wroatch jest Cerber bo musiałbym zaczynając z obszaru Zamku wyrzucic 1 oczko za ruch, zatrzymac sie dokładnie na Tajemnych Wrotach, pokonac Cerbera i dopiero w nastepnej turze przechodzic przez Wrota.
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 8:16 pm ]
To juz wole moja interpretacje niz taka karte, która bedzie mi uciekac i wlac sie po planszy przez kilka godzin gryNemomon pisze:No tak, ale instrukcja Ekora mówi, że zawsze ucieknie, gdy Siła Poszukiwacza będzie większa od 2. Ekora nie obchodzi fakt, ile on własnej Siły Posiada lub z kim walczy, znaczy, że jego efekt uciekania nie zależy od wartości jego własnej Siły, tylko od wartości Siły przeciwnika, z którym miałby walczyć.
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
Czytajcie karty. Zarówno cerber jak i ekor nie potrzebują FAQ (ale dobrze że są tam opisani, skoro wzbudzają kontrowersje)
Ekor
Jeśli posiadasz siłę większą niż 2, zamiast walczyć Ekor ucieknie. - nie ma tu nic o "łączonej sile", "jego sile" itp.
Cerber
Połóż go na tajemniczych wrotach. Dopóki Cerber strzeże wrót, Poszukiwacze nie mogą dostać się na równiny grozy. - nie ma tutaj nic na temat tego że atakuje cię jak go mijasz. I dlatego karta ma sens, bo utrudnia przejście.
edit:
Tak przy okazji, niedawno odkryłem że źle używaliśmy jeziora wizji. Nie wiedzieć czemu, ale uparłem się że kładziemy na nim 4 zadania zakryte i losujemy jedno z nich jak chcemy skorzystać z jeziora. A tutaj zonk, bo na karcie napisane jest że można wziąć wybrane, a nie losowe zadanie.
Inny przykład, który akurat się nie przydarzył, ale mógł. Na szczęście graliśmy dobrze. Kolos bitewny wygląda jak zwykły potwór z gatunku "grasuje na tym obszarze, zostanie tu dopóki ktoś nie zrobi mu lania". A na karcie jest "możesz się mu wymknąć, jeśli tylko chcesz". Diabeł tkwi w szczegółach.
Tak przy okazji, jeśli kolos walczy z innym potworem i ja chce wymknąć się kolosowi to wymykam się obu, czy tylko jednemu?
Ekor
Jeśli posiadasz siłę większą niż 2, zamiast walczyć Ekor ucieknie. - nie ma tu nic o "łączonej sile", "jego sile" itp.
Cerber
Połóż go na tajemniczych wrotach. Dopóki Cerber strzeże wrót, Poszukiwacze nie mogą dostać się na równiny grozy. - nie ma tutaj nic na temat tego że atakuje cię jak go mijasz. I dlatego karta ma sens, bo utrudnia przejście.
edit:
Tak przy okazji, niedawno odkryłem że źle używaliśmy jeziora wizji. Nie wiedzieć czemu, ale uparłem się że kładziemy na nim 4 zadania zakryte i losujemy jedno z nich jak chcemy skorzystać z jeziora. A tutaj zonk, bo na karcie napisane jest że można wziąć wybrane, a nie losowe zadanie.
Inny przykład, który akurat się nie przydarzył, ale mógł. Na szczęście graliśmy dobrze. Kolos bitewny wygląda jak zwykły potwór z gatunku "grasuje na tym obszarze, zostanie tu dopóki ktoś nie zrobi mu lania". A na karcie jest "możesz się mu wymknąć, jeśli tylko chcesz". Diabeł tkwi w szczegółach.
Tak przy okazji, jeśli kolos walczy z innym potworem i ja chce wymknąć się kolosowi to wymykam się obu, czy tylko jednemu?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 17 sty 2011, 20:23 przez guciomir, łącznie zmieniany 2 razy.
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
Ekor który zawsze ucieka ma sens. Wbrew pozorom rzecz jasna! Zasyfia planszę, zmieniając przez to sposób w jaki Poszukiwacz się poruszają. Jak plansza jest bardzo zasyfiona to trzeba się przenieść do innej krainy itp.
Ale fakt, wkurza drań bo utrudnia ciągnięcie kart.
Za to jaka radocha jak ktoś go ubije na początku albo w środku gry! Albo jak ktoś oberwie osłabieniem i ku swemu zdziwieniu odkryje że walczy z ekorem a ma tylko 1 pkt życia
edit:
ważna sprawa
Zniszczenie
P1: Poszukiwacz zakończył swój ruch na obszarze nakazującym
graczowi wylosować 1 kartę. Następnie rzucił Zaklęcie
Zniszczenia na kartę znajdującą się na tym obszarze. Czy musi
losować kolejną kartę Przygody?
O: Tak, o ile zdecydował się odbyć spotkanie wynikające z tego
obszaru.
Zniszczenie brzmi tak: możesz rzucić je po wykonaniu ruchu. Zawsze interpretowaliśmy to tak, że rzucamy kością, przechodzimy na obszar, ciągniemy kartę, rozpatrujemy ją. Kończy się nasz ruch i teraz rzucamy Zniszczenie.
To, że kończenie ruchu jest przed badaniem obszaru BARDZO dużo zmienia. Zaraz zacznę przeglądać wszystkie zaklęcia.
edit 2
Magiczny portal itp. Możesz rzucić to zaklęcie na początku tury, przed wykonaniem ruchu.
Czyli rzucam kością za ruch, wynik mi się nie podoba więc się nie ruszam i przed wykonaniem ruchu rzucam magiczny portal żeby się gdzieś przenieść ?
Ale fakt, wkurza drań bo utrudnia ciągnięcie kart.
Za to jaka radocha jak ktoś go ubije na początku albo w środku gry! Albo jak ktoś oberwie osłabieniem i ku swemu zdziwieniu odkryje że walczy z ekorem a ma tylko 1 pkt życia
edit:
ważna sprawa
Zniszczenie
P1: Poszukiwacz zakończył swój ruch na obszarze nakazującym
graczowi wylosować 1 kartę. Następnie rzucił Zaklęcie
Zniszczenia na kartę znajdującą się na tym obszarze. Czy musi
losować kolejną kartę Przygody?
O: Tak, o ile zdecydował się odbyć spotkanie wynikające z tego
obszaru.
Zniszczenie brzmi tak: możesz rzucić je po wykonaniu ruchu. Zawsze interpretowaliśmy to tak, że rzucamy kością, przechodzimy na obszar, ciągniemy kartę, rozpatrujemy ją. Kończy się nasz ruch i teraz rzucamy Zniszczenie.
To, że kończenie ruchu jest przed badaniem obszaru BARDZO dużo zmienia. Zaraz zacznę przeglądać wszystkie zaklęcia.
edit 2
Magiczny portal itp. Możesz rzucić to zaklęcie na początku tury, przed wykonaniem ruchu.
Czyli rzucam kością za ruch, wynik mi się nie podoba więc się nie ruszam i przed wykonaniem ruchu rzucam magiczny portal żeby się gdzieś przenieść ?
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Aj, rzeczywiście mój błąd. Graliśmy tak, ze gdy sie zatrzymujemy na obszarze na którym jest Ekor to on uciekał a my ciągnęlismy odrazu nastepną karte. A tak nie wolno bo karta która badamy na tym obszarze jest Ekor własnie. Czyli on tak działa, ze przez niego nie mozemy sobie karty pociągnąć. Wkurzająca karta tym bardziej.
Wczytałem sie dokładnie w tego FAQa i cofam to co napisałem wczesniej. Mimo iz nie jest idealny to jednak przydatny. Myliłem sie w paru kwestiach choć wydawało mi sie ze wiem juz wszystko. Czasem jak sie źle karte zrozumie po pierwszym przeczytaniu to juz tak człowiek gra i sie przyzwyczaja i tak mu zostaje. No i gra błędnie, tak jak ja ;P Jak to dobrze, ze istnieje to forum własnie
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 8:55 pm ]
Wczytałem sie dokładnie w tego FAQa i cofam to co napisałem wczesniej. Mimo iz nie jest idealny to jednak przydatny. Myliłem sie w paru kwestiach choć wydawało mi sie ze wiem juz wszystko. Czasem jak sie źle karte zrozumie po pierwszym przeczytaniu to juz tak człowiek gra i sie przyzwyczaja i tak mu zostaje. No i gra błędnie, tak jak ja ;P Jak to dobrze, ze istnieje to forum własnie
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 8:55 pm ]
Mam nadzieje, ze tak nie jest bo znowu sie okaze, ze źle gralismy a takich zaklęc jest sporo :-kguciomir pisze:To, że kończenie ruchu jest przed badaniem obszaru BARDZO dużo zmienia. Zaraz zacznę przeglądać wszystkie zaklęcia.
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
To jest własnie zasada tej karty. Siła Poszukiwacza jedynie jest brana pod uwagę. Swoją drogą, Ekora oraz te dwie mroźne nimfy, czy jak im tam, odrzucamy zaraz po wylosowaniu i ciągniemy nowe karty. Więc w moich prywatnych grach na te 3 karty się nie gra.guciomir pisze:Ekor
Jeśli posiadasz siłę większą niż 2, zamiast walczyć Ekor ucieknie. - nie ma tu nic o "łączonej sile", "jego sile" itp.
Tu też się zgodzę, zadaniem Cerbera jest utrudniać dojście do KW. Pierwej sort karta, już nie ma wolnej amerykanki, że trza było mieć tragicznego pecha, aby do Wewnętrznej się nie dostać. Moim zdaniem Cerber jest bardzo dobrą kartą.guciomir pisze:Cerber
Połóż go na tajemniczych wrotach. Dopóki Cerber strzeże wrót, Poszukiwacze nie mogą dostać się na równiny grozy. - nie ma tutaj nic na temat tego że atakuje cię jak go mijasz. I dlatego karta ma sens, bo utrudnia przejście.
W jednej z roboczych wersji, sprzed ostatecznego wydania, miał nawet text fabularny .guciomir pisze:Inny przykład, który akurat się nie przydarzył, ale mógł. Na szczęście graliśmy dobrze. Kolos bitewny wygląda jak zwykły potwór z gatunku "grasuje na tym obszarze, zostanie tu dopóki ktoś nie zrobi mu lania". A na karcie jest "możesz się mu wymknąć, jeśli tylko chcesz". Diabeł tkwi w szczegółach.
Tylko Kolosowi.guciomir pisze:Tak przy okazji, jeśli kolos walczy z innym potworem i ja chce wymknąć się kolosowi to wymykam się obu, czy tylko jednemu?
Nie chciałbym zabrzmieć jako złośliwiec, ale to akurat jest nawet bardziej niż logiczne, że kończysz ruch, a następnie badasz obszar. Tutaj nie ma żadnej magii Początek tury --> ruch --> badanie obszaru --> koniec tury.guciomir pisze:To, że kończenie ruchu jest przed badaniem obszaru BARDZO dużo zmienia. Zaraz zacznę przeglądać wszystkie zaklęcia.
Nie. Rzucasz Portal przed ruchem, a nie po nim. Rzucasz Portal, ale obszar, do którego mógłby Ciebie przenieść Ci się nie podoba, więc ignorujesz portal i wykonujesz normalny ruch.guciomir pisze:Czyli rzucam kością za ruch, wynik mi się nie podoba więc się nie ruszam i przed wykonaniem ruchu rzucam magiczny portal żeby się gdzieś przenieść ?
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 9:17 pm ]
Roland pisze:Mam nadzieje, ze tak nie jest bo znowu sie okaze, ze źle gralismy a
takich zaklęc jest sporo
guciomir pisze:ja też...
ile zamieszania...
jeśli to prawda, to jest to masakra. Takich kart jest sporo i mocno gra się zmienia.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Dobrze, ze wreszcie jasno zostało określony moment "przed wykonaniem ruchu" i "po wykonaniu ruchu". Tak jak guciomir az do tej pory myślałem, ze po wykonaniu ruchu to przemieszczeniu sie i po zbadaniu obszaru.
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
heh sprawdziłem zaklęcia i nie jest tak źle (no chyba że coś przeoczyłem)
zwrot po wykonaniu ruchu mają zaklęcia:
- zniszczenie
- unicestwienie
- przemieszczenie
- bariera
Bariera dużej różnicy nie robi, ale pierwsze trzy zaklęcia zyskały nowe zastosowanie. Można ich użyć, żeby "pozbyć" się jakiegoś syfu w który właśnie ma się wejść. Ciekawe
zwrot po wykonaniu ruchu mają zaklęcia:
- zniszczenie
- unicestwienie
- przemieszczenie
- bariera
Bariera dużej różnicy nie robi, ale pierwsze trzy zaklęcia zyskały nowe zastosowanie. Można ich użyć, żeby "pozbyć" się jakiegoś syfu w który właśnie ma się wejść. Ciekawe
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Tylko troche dziwne, ze musimy w tym przypadku ciągnąć kolejną karte przygody. Spotykamy jakąś karte i niszczymy ja zaklęciem Zniszczenia zeby nie badać ale nie rozumiem dlaczego mamy ciągnąć nową, przecież zbadaliśmy obszar...guciomir pisze:Zniszczenie
P1: Poszukiwacz zakończył swój ruch na obszarze nakazującym
graczowi wylosować 1 kartę. Następnie rzucił Zaklęcie
Zniszczenia na kartę znajdującą się na tym obszarze. Czy musi
losować kolejną kartę Przygody?
O: Tak, o ile zdecydował się odbyć spotkanie wynikające z tego
obszaru.
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 9:48 pm ]
I dokładnie to samo z zakleciami Przemieszczenie i Unicestwienie
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ponieważ niszczysz/przesuwasz je przed badaniem obszaru, ale po zakończeniu ruchu. Czyli w tej dziurce pomiędzy tymi fazami gry.Roland pisze:Tylko troche dziwne, ze musimy w tym przypadku ciągnąć kolejną karte przygody. Spotykamy jakąś karte i niszczymy ja zaklęciem Zniszczenia zeby nie badać ale nie rozumiem dlaczego mamy ciągnąć nową, przecież zbadaliśmy obszar...
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 9:48 pm ]
I dokładnie to samo z zakleciami Przemieszczenie i Unicestwienie
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!