koń
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
koń
jak w temacie: czy jak znajdziecie konia to używacie go żeby gdzieś się poruszać? w teorii umożliwia szybszą wędrówkę, ale w praktyce nigdy go nie używamy i działa jak mięso armatnie kiedy trzeba poświęcać przyjaciół. Pytanie więc brzmi, do czego w praktyce przydaje się ten zwierz?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 32
- Kontakt:
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6191
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Kufir, nie chcę być niemiły, ale Twoje spojrzenie na tę grę jest co najmniej mocno spaczone. Ciągle narzekasz na nowe mechanizmy widząc nich tylko ułatwienie w osiągnięciu Korony Władzy, nie patrząc na nic innego.
Zważ na to, że aby pokonać Pana Ciemności, trzeba mieć niemało punktów Siły/Mocy i samo zyskanie Konia zbyt wiele tu nie da, a pokonanie owego przeciwnika nie gwarantuje dotarcia do Korony Władzy. Owszem, koń to ułatwi, ale spójrz na fakt, iż poza zdobyciem Konia, trzeba również osiągnąć odpowiedni poziom wyżej wspomnianych współczynników, a nie jest to tak błyskawiczne jak uważasz. Ponadto owe ułatwienie jest dostępne dla każdego z graczy, co nie psuje równowagi w grze. Odpowiedni układ kart (czyli po prostu szczęście) może to znacznie ułatwić, ale nie jest to żadną regułą i równie dobrze mógłbyś pisać, że poker jest bez sensu, bo jak ktoś jest szczęściarzem, to ma dobre karty już na wejściu
Zważ na to, że aby pokonać Pana Ciemności, trzeba mieć niemało punktów Siły/Mocy i samo zyskanie Konia zbyt wiele tu nie da, a pokonanie owego przeciwnika nie gwarantuje dotarcia do Korony Władzy. Owszem, koń to ułatwi, ale spójrz na fakt, iż poza zdobyciem Konia, trzeba również osiągnąć odpowiedni poziom wyżej wspomnianych współczynników, a nie jest to tak błyskawiczne jak uważasz. Ponadto owe ułatwienie jest dostępne dla każdego z graczy, co nie psuje równowagi w grze. Odpowiedni układ kart (czyli po prostu szczęście) może to znacznie ułatwić, ale nie jest to żadną regułą i równie dobrze mógłbyś pisać, że poker jest bez sensu, bo jak ktoś jest szczęściarzem, to ma dobre karty już na wejściu
Ja nawet nie mam Talismana.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Wystarczy wprowadzic własne modyfikacje wedle woli i po kłopocie. Jakie to ma znaczenie czy w instrukcji bedzie taki zapis czy wprowadzisz go sam do gry? I tak trzeba o tym pamietac w czasie rozgrywki.Kufir pisze:Jeśli uważasz że po podziemiach można jeździć na koniu i latać dywanem to OK, mnie to irytuje.
Całkowicie zbedna rozwiązanie, które sprawi tylko ze jeszcze mniej bedzie chetnych na odwiedzanie Podziemi. Jakby sie uprzeć to i w górach nie powinno sie koniem jezdzic a i w mieście tez nie wypada po ulicach galopem pędzić.
Nie rozumiem tego problemu z szybkim zwyciestwem w grze poprzez dotarcie na KW przez Podziemia. My gramy bardzo czesto i jakos nigdy nie mielismy takiego problemu. Najkrótsza nasza partia trwała 1godz i 20min a przewaznie gramy 3-4 godz.
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Zależy od podejścia do gry. Jak dla mnie TMiM nie musi być wierną symulacją życia i również nigdy jego zadaniem nie było ukazać mi jak życie się toczy. Jak dla mnie TMiM ma za zadanie tak zagospodarować mój czas, abym się nie nudził. Bez głębszych analiz, czy coś jest możliwe, czy nie. W świecie fantasy nawet nawet słoń może przejść przez dziurkę od klucza. Takie są prawa światów fantasy.Kufir pisze:Jeśli uważasz że po podziemiach można jeździć na koniu i latać dywanem to OK, mnie to irytuje.
Dlatego też uważam, iż TMiM idealnie spełnia swe zadanie, a jedynie rzeczy, które wymagają poprawy domowej, to nie kwestie, czy można jeździć koniem po Podziemiach, bo to tak ważne... tylko prawdziwe problemy, jak zasada stosu, nakładanie się efektów na siebie i ich rozpatrywanie. To jest najważniejszy problem. Czy możesz rzucić dotyk śmierci, potem przyzwanie czaru, następnie znów dotyk śmierci? Owszem - możesz - wtedy wrogi Poszukiwacz traci 4 punkty Życia na starcie walki.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Hmm... ja wiem, że to nie na temat, ale... naprawdę możesz? A co z zasadą, że rzucić w ciągu tury można najwyżej tyle Zaklęć, ile się ich miało na jej początku...?Nemomon pisze: Czy możesz rzucić dotyk śmierci, potem przyzwanie czaru, następnie znów dotyk śmierci? Owszem - możesz - wtedy wrogi Poszukiwacz traci 4 punkty Życia na starcie walki.
A co do konia - nie rozumiem problemu, mógłbym wskazać jeszcze kilku innych Poszukiwaczy wątpliwej przydatności (ot, Przewodnik czy Gnom choćby - niezmiernie rzadko się u mnie zdarza, by ktoś był z posiadania takiej karty wielce kontent). Sam koń zaś - dobry środek transportu, umożliwiający względnie szybkie przedostanie się z jednego końca Krainy na drugi...
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
Gnom to jeden z najlepszych przyjaciół dostępnych w grze. Znacznie przybliża gracza do zwycięstwa bo już mając 6-7 mocy można pchać się do korony władzy. No chyba że miałeś na myśli skrzata, ten faktycznie słabiutki bo bezpieczeństwo w lesie i puszczy nic nie jest warte (bo i tak się o tym zapomina)
To że konie są moim zdaniem nieprzydatne w praktyce, podniosłem bo w sacred pool będzie więcej koni dostępnych dla poszukiwaczy.
To że konie są moim zdaniem nieprzydatne w praktyce, podniosłem bo w sacred pool będzie więcej koni dostępnych dla poszukiwaczy.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Przy Mocy 6 możesz mieć 3 Zaklęcia. Dwa z nich, to FoD oraz Spell Call. Trzecie, to byle co. Rzucasz FoDa, następnie Spell Callerem przyzywasz FoDa. Spell Call schodzi na grave, więc masz wolny slot, by przygarnąć FoDa i go rzucasz. Problem tutaj jest także taki, czy możesz "przed rozpoczęciem walki" użyć 3 efektów stackujących się. Póki co nie ma nic o liczbie efektów działających naraz i ich rozpatrywaniu oraz przykładowo czy Cyganka, czy Spell Call ma priorytet. A więc czy abilitka Cyganki pierwsza triggeruje, czy też Spell Call gdy FoD jest rzucany, a więc co wejdzie pierwsze na stack i go sobie weźmie, a co nie będzie miało legalnego celu i nie wprowadzi swego efektu do gry.Draugnimir pisze:Hmm... ja wiem, że to nie na temat, ale... naprawdę możesz? A co z zasadą, że rzucić w ciągu tury można najwyżej tyle Zaklęć, ile się ich miało na jej początku...?Nemomon pisze: Czy możesz rzucić dotyk śmierci, potem przyzwanie czaru, następnie znów dotyk śmierci? Owszem - możesz - wtedy wrogi Poszukiwacz traci 4 punkty Życia na starcie walki.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Z tym koniem w Podziemiach twórcy gry mieli dwie mozliwości - albo postawic na realizm albo na grywalność. Na szczescie wybrali to drugie. Talisman ma byc grywalny i to jest najwazniejsze i pod tym wzgledem powinno sie ewentalne zasady modyfikowac aby był jeszcze bardziej grywalny a nie po to aby był bardziej realistyczny. Jesli ktos szuka w tej grze realizmu to raczej nie powinien w nią grac bo własnie moze sie zirytowac tylko. Ja sam na poczatku miałem taka tendencje zeby modyfikowac niektóre zasady w strone realizmu. Np. czy Gladiator powinien szkolic Konia lub Konia z wozem albo Muła? Na szczescie szybko sie z tego wycofałem i teraz nie zaprzatam sobie głowy takimi drobiazgami. Jesli cos modyfikuje to w celu poprawy grywalności jedynie i ciesze sie grą, poprostu
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- guciomir
-
- Posty: 376
- Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
- Lokalizacja: 3city
- Płeć:
Dokładnie, sprawa konia w podziemiach to szukanie dziury w całym i wynika moim zdaniem ze starych przyzwyczajeń ("bo dawniej nie można było, a ja nie lubię zmian"). Zresztą, skoro Smok mieści się w podziemiach to dlaczego nie koń? Idąc dalej tym tropem, jeśli ktoś uważa że koń jest za duży na podziemia to dlaczego poszukiwacz troll może tam wejść ? tak czy inaczej, przedmówcy mają rację, to jest gra, a nie wierne odtworzenie świata i chyba tylko ktoś naiwny sądzi że jest inaczej
-
-
- Posty: 33
- Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Astropata
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
- Lokalizacja: Józefów
- Płeć:
- Wiek: 33
Mam wrażenie , że to mylna interpretacja i rzuca się dwiema i się idzie o ilość pół z dwóch kostek zsumowanych. Więc wyboru nie ma.sekol pisze:Dla mnie koń jest dobry bo masz wybór czy iść o obszar sumy kostek czy wybrać jedną... ponieważ na karcie jest napisane "możesz przemieścić się o sumę obszarów" a więc nie musisz tylko możesz, a jeśli nie zechcesz to skąd masz wiedzieć która kostka to ta podstawowa bez użycia konia?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
sekol pisze:Dla mnie koń jest dobry bo masz wybór czy iść o obszar sumy kostek czy wybrać jedną... ponieważ na karcie jest napisane "możesz przemieścić się o sumę obszarów" a więc nie musisz tylko możesz, a jeśli nie zechcesz to skąd masz wiedzieć która kostka to ta podstawowa bez użycia konia?
Interpretacja Astropaty jest poprawna - musisz się poruszyć o sumę wyrzuconych cyfr na obu kościach. Nie wybierasz którejś z tych kości.sekol pisze:Jest napisane MOŻESZ więc nie musisz, bo jak większość zauważyła jest to mało przydatne jeżeli byś musiał.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6191
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
-
-
- Posty: 25
- Rejestracja: niedziela 18 lip 2010, 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Płeć:
- Wiek: 27
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
MasiVeman pisze:A co sie dzieje ze Zniwiarzem ? Dzisiaj jak gralismy to kolega wyrzucil 1,1. Po dyskusji doszlismy do wniosku ze Zniwiarzem sie nie porusza bo wartosc ruchu to 2 a nie 1. Ale nie jestem do konca pewien.
FAQ pisze:Ponury Żniwiarz
P1: Gdy Poszukiwacz używa konia w celu określenia liczby obszarów, o które może się poruszyć, to czy wynik "1" na którejkolwiek z kości upoważnia do poruszenia Ponurego Żniwiarza?
O: Nie, używając konia Poszukiwacz sumuje wyniki obu kości, podczas gdy Ponury Żniwiarz porusza się jedynie wtedy, gdy gracz wyrzuci naturalną "1" na pojedynczej kości.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Zgodnie z zasadami Żniwiarzem mozna poruszyc jedynie wtedy gdy wyrzuci sie 1 podczas normalnego niemodyfikowanego rzutu za ruch, czyli rzutu jedna kościa.
Oczywiscie mozesz sie z graczami umówic ze rzucajac dwiema koścmi za ruch tez mozna poruszyc Żniwiarzem gdy wypadna dwie jedynki, my tak własnie gramy.
Oczywiscie mozesz sie z graczami umówic ze rzucajac dwiema koścmi za ruch tez mozna poruszyc Żniwiarzem gdy wypadna dwie jedynki, my tak własnie gramy.
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Duch17
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Poszukiwacze - Posty: 223
- Rejestracja: wtorek 30 gru 2008, 11:15
- Lokalizacja: Toruń
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
a tak wracając do konia bo u nas zazwyczaj też jest nie grywalny... używając go przemieszczamy się po planszy razem z przyjaciółmi ?? i drugie pytanie odnośnie zdolności amazonki z podwójnym rzutem... podaje przykład rzucam za ruch dwiema kostkami wychodzi 1 i 4 wybieram 1 aby wykonać ruch Śmiercią... i po wykonaniu jej tury (Śmierci) mam prawo ponownie rzucić dwiema kostkami i wybrać wynik ruchu amazonki ???