Strona 1 z 1

Miejsce na karty przedmiotów

: niedziela 22 sie 2010, 11:35
autor: michalb20
Mam pytanie przeglądałem tematy i znalazłem to zdjęcie http://www.epic-metal.com/host/poland/talisman/2.jpg

Czy jest wersja tej tekturki na której gracze trzymają karty przedmiotów do druku?

Jeśli tak bardzo bym prosił o udostępnienie.

: niedziela 22 sie 2010, 12:39
autor: Mały Nemo
To jest karta Poszukiwacza do starego MiMa. Nie znalazłem u siebie dokładnie tej ze zdjęcia, ale mam coś takiego:
http://www.sendspace.com/file/p286ie

: niedziela 22 sie 2010, 13:30
autor: michalb20
Dzięki wielkie. Bardzo mi się to przyda, do tego jest nawet lepsze niż to ze zdjęcia Kufira

: niedziela 29 sie 2010, 12:24
autor: PanHasan
Z nadmiaru czasu sam męczę sobie taki szablon strefy gracza trochę większy od tych już dostępnych bo formatu ok A4 ale żeby zawierał prawie wszystko ;p Ale nie ma jak sugestia i pomysły wprawnych graczy. Pomysł ma na celu uporządkować strefę poszukiwacza. Końcowa wersja będzie laminowana z kieszonkami na poszczególne karty (taki jest plan) ale jak całość sprawdzi się w grze czas pokarze ;p Sugestie mile widziane :p

Obrazek

: niedziela 29 sie 2010, 18:08
autor: michalb20
Naprawdę świetne. Ładne wykonanie. Magiczna Kieszeń ma być do przechowywania ... czego?

: niedziela 29 sie 2010, 19:25
autor: Hellhound
Fajnie wygląda, ale jeśli mam konia z wozem, muła i tragarza to gdzie mam położyć przedmioty które oni niosą?

: niedziela 29 sie 2010, 20:40
autor: PanHasan
Magiczna kieszeń to slocik na magiczną kieszeń i przedmiot w niej schowany :p a co do muła i konia z wozem to plan jest taki aby znalazło się to na odrębnych szablonach w formacie mniej więcej 1/3 a4 coś tak jak ten poszukiwacz z boku tylko z mułem wtedy jak ktoś ukradnie muła z przedmiotami to weźmie taki szablon i przyłączy do swojej postaci jeśli całość zbytnio się rozrośnie to może gdzieś ich wcisnę na ten szablon :p

: niedziela 29 sie 2010, 20:54
autor: Roland
Przeciez nie da sie ukrasc muła wraz z przedmiotami :?

[ Dodano: Nie Sie 29, 2010 9:01 pm ]
Poza tym odrebny szablona dla muła, odrebny dla konia z wozem i moze jeszcze jeden dla tragarza?

[ Dodano: Nie Sie 29, 2010 9:04 pm ]
I jeszcze jak powrzucac karty w takie sloty to inni gracze beda mało zorientowani co tam mamy bo poprostu nie bedzie ich widac

: niedziela 29 sie 2010, 22:41
autor: PanHasan
A no fakt :D dzięki za info :p co do mula się zgodzę a co do slotów to widać będzie tytuł karty i w większości przypadków to wystarczy w pozostałych zawsze można szybko wyjąć i zaprezentować ;p

: poniedziałek 30 sie 2010, 17:29
autor: Mały Nemo
Wiele jest kart pozwalających nosić inne Przedmioty, zarówno są to Przedmioty (Sakwa Bez Dna, Bezdenna Sakwa), jak i Przyjaciele (Górnik, Tragarz), więc nie ma powodu, aby robić osoby szablon na te karty - zbyt dużo tego jest, a przyszłe dodatki także wprowadzą nowe karty do przechowywania Przedmiotów.

: poniedziałek 30 sie 2010, 18:22
autor: Hellhound
No więc jak ten fakt pogodzić z szablonem? Czy taki szablon jest w ogóle potrzebny?

: poniedziałek 30 sie 2010, 18:54
autor: Roland
Jak dla mnie to nie potrzebny wogóle, wiadomo ze gra sie w róznych warunkach, czasem na mocno ograniczonej przestrzeni i róznie sie te karty układa niekiedy zeby sie tylko jakos pomiescić i zeby było czytelne dla pozostałych garczy to co najwazniejsze. Zapewne taki szablon najbardziej przyda sie maniakom estetom, którzy zawsze wszystko lubia miec pieknie poukładane ;-) No ale przyznac trzeba, ze wyglada całkiem fajnie.
Z załozenia ma porzadkowac strefe gracza, tyle, ze nie zawsze znajdzie sie miejsce na taki szablon bo on sam zajmuje miejsce a jakby miały byc jeszcze dodatkowe szablony dla muła itp. to juz wogóle. Czasem w trakcie gry nabywa sie ogromna liczbe kart i zaden szablon sie tu nie sprawdzi moim zdaniem. Luzne karty zawsze mozna jakos tam porozkładac na skrawku wolnego stołu. Poza tym sama karta Poszukiwacza określa jak nalezy porzadkowac strefe gracza bo wskazuje gdzie nalezy układac zdobyte karty przedmiotów czy przyjaciół i dla kazdego jest to czytelne bo kazdy juz sie do tego przyzwyczaił. No ale moze komus sie taki szablon przyda wiec powodzenia

: wtorek 31 sie 2010, 14:23
autor: PanHasan
Heh i właśnie dlatego postanowiłem zaczerpnąć rad fachowców :p To czy szablon jest potrzebny zależy od gracza Z własnego doświadczenia wiem że w początkowej fazie moi gracze jeszcze jak tako starają sie sortować przyjaciół przedmioty itp to w końcowej fazie ich strefa gracza wygląda jak dodatkowy stos kart przygód :p Dzięki za sugestie jak coś dalej wymęczę to nie omieszkam się podzielić może komuś się przyda ;D

[ Dodano: Sob Wrz 04, 2010 5:32 pm ]
Ostatnia mini wersja szablonu :p

Obrazek

: wtorek 02 lut 2016, 16:14
autor: Mak
:lol:

: wtorek 02 lut 2016, 16:43
autor: Bludgeon
Mak, super wykonanie, gratuluję :)
Kilka spostrzeżeń:
- Co jest napisane na pergaminie? Nie jestem w stanie rozczytać.
- Choć nie jest to super potrzebne, to może dodać pole na charakter?
- Licznik na siłę i moc jest fajny, ale potencjalny problem który widzę to taki że po potrąceniu tej karty żetony polecą i zgaduj teraz co gdzie było. Pomyslałem o tym bo w moich grach często ktoś coś niechcąco przesunie u siebie (choćby rękawem).
- Brakuje miejsca na Los :P Pewnie zrobiłeś tę kartę do 2 edycji.

: wtorek 02 lut 2016, 17:00
autor: Mak
"Idzie Grześ przez wieś
Niesie worek zioła
Worek się rozerwał
Cała wieś wesoła."

: wtorek 02 lut 2016, 17:06
autor: Bludgeon
Mak pisze:Dziękuję. To jest podkładka do najnowszej wersji (4,5) i żetony Losu, podobnie jak karta Charakteru już się nie zmieściły.
Zawsze można zrobić kartę po prostu szerszą. No chyba że zależy Ci żeby miała określone wymiary.

Mak pisze:Z tymi licznikami Siły i Mocy masz trochę racji, ale tylko trochę :) Pomyślałem o tym i zaprojektowałem je tak, że przez większość czasu gry plastikowe znaczniki znajdują się dalej od gracza (1 na górze, 20 na dole czyli bliżej) i jeżeli stół jest dostatecznie duży, to znacznikom nic nie grozi. A przynajmniej mniej, niż w przypadku większej ich ilości. Wyszedłem też z założenia, że mimo wszystko każdy posiada jakąś tam lepszą lub gorszą pamięć i na wszelki wypadek orientuje się w aktualnie posiadanej ilości punktów Siły, Mocy i Wytrzymałości.
Można też spróbować patent który widziałem w jakiejś grze, bodajże deadlands. Zamiast kłaść na karcie żeton, wsuwasz spinacz w odpowiednie miejsce. To się na pewno nie ruszy.

: wtorek 02 lut 2016, 17:38
autor: Coldar
Bludgeon pisze: - (...) ale potencjalny problem który widzę to taki że po potrąceniu tej karty żetony polecą i zgaduj teraz co gdzie było. Pomyslałem o tym bo w moich grach często ktoś coś niechcąco przesunie u siebie (choćby rękawem).
Można przed laminowaniem ponacinać skalpelem folię do laminowania robiąc tak miejsce do wsuwania kart,... albo zalaminować (lub przykleić) wycięty pasek folii na już zalaminowaną kartkę (wcześniej wkładając jakąś cienką tekturkę w miejsce w kt będzie się wsuwać karty.


Na Charakter można zrobić mały ciemny suwak który by zakrywał te 2 nieaktywne charaktery (Druid by się ucieszył)

: wtorek 02 lut 2016, 17:56
autor: Mak
:lol:

: wtorek 02 lut 2016, 23:13
autor: abubu
Dla majsterkowiczów proponuję patent z kalendarzy ściennych (przykład tutaj).

Ten sam patent można zastosować do charakteru (ot nowy pasek z "kursorem"). Aby rozwiązanie było bardziej uniwersalne, proponuję skalę pozostawić na doklejanym pasku (np. zwykłe naklejki z numerami w odpowiednim kolorze, dostępne w papierniczym).

: wtorek 02 lut 2016, 23:18
autor: Mak
:lol:

: wtorek 02 lut 2016, 23:28
autor: abubu
Ewentualnie patent ze starej gry w statki:
Modelarska płyta PCV (5mm), na którą nakleja się odpowiednio przygotowany wydruk za pomocą kleju VICOL, następnie za pomocą odpowiedniego wiertła (najlepiej wiertarka ręczna) nawiercone wgłębienia (na wydruku można przygotować odpowiednie punkty wiercenia) na skali punktów w które podczas rozgrywki wpina się odpowiednio nity (na przykład takie). Na koniec można powierzchnię zabezpieczyć lakierem w sprayu.

Ale to już dla majsterkowiczów (chociaż nie wymaga to super zdolności manualnych).


Ps. Jeżeli martwicie się iż z czasem otwory były by zbyt luźne, to problem ten można rozwiązać odrobiną plasteliny. Więc to tak na prawdę nie problem. Z takim patentem to nawet na otwartym morzu podczas sztormu "żetony" cech wam nie powywracają się :)

Strefa Gracza

: piątek 23 cze 2017, 23:58
autor: Mak
:lol: