Promo Poszukiwacze w magazynie Mephisto

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Obrazek

Kurtyzana

S: 2
M: 4
Ż: 4
L: 4
Char: N
Start: Miasto

1. Zamiast atakować innego Poszukiwacza, możesz go uwieść. Poszukiwacz traci swą następną turę oraz wedle własnego wyboru: 1 sztukę złota lub 1 Przedmiot.
2. Zamiast atakować innego Poszukiwacza, możesz przypochlebić się 1 z jego Przyjaciół, który go opuści i przyłączy się do ciebie.
3. Po kupieniu czegokolwiek od Nieznajomego, możesz próbować zamieszać tak sytuację, aby nie zapłacić za zakupioną rzecz. Rzuć 1 kością, jeżeli wypadnie 5 lub 6 - udało ci się i nie musisz płacić.
4. Podczas badania Nieznajomego, który oferuje coś jedynie Poszukiwaczom o konkretnym Charakterze, możesz próbować wywrzeć na nim wrażenie, że jesteś odpowiednią osobą. Rzuć 1 kością:
1-2)* Nieznajomy reaguje tak, jakbyś miał nieodpowiedni Charakter
3-4) Nic się nie dzieje
5-6) Nieznajomy reaguje tak, jakbyś miał odpowiedni Charakter.

* Karta nie przewiduje opcji dla wyrzucenia 2 oczek, jednakże można uznać, że pierwszy efekt również ma zastosowanie po wyrzuceniu 2.

Obrazek


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Postać ma fajne, ciekawe skille ,ale jest po prostu przegięta (zero wad).


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Czy ja wiem, czy takie potężne.. Jedyne potężne jej zdolności, to "Zamiast atakować..", ale wtedy otrzymuje jedynie wybranego przez siebie Przyjaciela. W innych przypadkach atakowany gracz wybiera, czy wciśnie jej 1 SZ, czy jakiś bezużyteczny Przedmiot. Dwie dalsze zdolności będą nieczęsto używane, bowiem kart Nieznajomych od Charakteru zdaje się jest w sumie 5. Podobnie z kartami Nieznajomych, którzy handlują - ich zdaje się jest 3 sztuki.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Porównaj tego poszukiwacza z innymi z TMiMa (z podstawki, podziemi, czy żniwiarza) i jak na ich tle wypada? Zdecydowanie lepiej.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Wcale nie taki przegięty ten Poszukiwacz. Może okradać Poszukiwaczy zamiast walczyć z nimi. Reszta to już drobnostki, więc ogólnie jest taki akurat.

Jednak Nemo byłbym za tym, żeby opcja nic się nie dzieje przypadała na wyniki 2-4.
W obecnej sytuacji jest po równo, co w praktyce oznacza, że jest średnia w tym robieniu wrażenia.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Artownik pisze:Jednak Nemo byłbym za tym, żeby opcja nic się nie dzieje przypadała na wyniki 2-4.
W obecnej sytuacji jest po równo, co w praktyce oznacza, że jest średnia w tym robieniu wrażenia.
Nie no, w obecnej sytuacji ryzyko niepowodzenia jest na 1-4, to, że zareaguje jakbyś miał nieodpowiedni Charakter w praktyce oznacza, że zignorował nas (przykład z Wróżką). W oryginalnym MiMie, czy TMIMie nie ma kart, które dają coś jednemu Charakterowi i coś przeciwnego drugiemu. Takie karty wyszły tylko jako fanmade (Ty zresztą zdaje się robiłeś takie, więc mnie rozumiesz). Tak czy inaczej, dwie ostatnie zdolności są słabe. Reszta w zasadzie też.
7Tristan pisze:Porównaj tego poszukiwacza z innymi z TMiMa (z podstawki, podziemi, czy żniwiarza) i jak na ich tle wypada? Zdecydowanie lepiej.
Ano, zdecydowanie gorzej. Kurtyzana nie ma żadnych zdolności, prócz kradzieży Przyjaciół, co by jej cokolwiek wymiernego dawało. Co z tego, że może atakować innych Poszukiwaczy inaczej, skoro za każdy taki atak otrzyma bezużyteczną 1 SZ?


budzo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 83
Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: budzo »

Co z tego, że może atakować innych Poszukiwaczy inaczej, skoro za każdy taki atak otrzyma bezużyteczną 1 SZ?
Pod warunkiem, że Poszukiwacz którego spotka ono złoto posiada, co wcale nie jest tak oczywiste.


Karramba!
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Nemomon pisze:
Ano, zdecydowanie gorzej. Kurtyzana nie ma żadnych zdolności, prócz kradzieży Przyjaciół, co by jej cokolwiek wymiernego dawało. Co z tego, że może atakować innych Poszukiwaczy inaczej, skoro za każdy taki atak otrzyma bezużyteczną 1 SZ?
Zwłaszcza z takim złodziejem, co? Który co prawda może skonkretyzować rzecz którą chce ,ale ma mniejsze pole manewru. Kurtyzana zamiast przedmiotów może kraść przyjaciół, dodatkowo zamiast przyjaciela może wziąć wybrany przez przeciwnika przedmiot lub 1 SZ, (w zależności od sytuacji w jakiej zastanie poszukiwacza może swobodnie operować swoimi zdolnościami). Jeżeli to według Ciebie jest zdecydowanie gorzej to... No cóż.

Nie wspomniałem jeszcze o uciążliwym efekcie przy odebraniu 1sz lub przedmiotu - stracie tury przez przeciwnika...


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Owszem, aczkolwiek każdy z Poszukiwaczy rozpoczyna grę przynajmniej z 1 SZ. Karty, które zabierają nasze SZ bez względu na naszą wolę są zdaje się dwie: Złoto Głupców oraz Zbójnicy, nie przypominam sobie innej, która by powodowała stratę SZ. kart dających SZ za to jest sporo, przykład z Frostmarch, który daje nam 15 + 2k6 złota w sumie, czyli minimalnie 17 SZ a maxymalnie 27. Owszem, mogą zdarzać się sytuacje, gdy tego złota brakuje, ale nie są one aż tak dramatyczne, z reguły brakuje większej ilości złota, nie tylko tej 1 czy 2 sztuk.

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 2:32 pm ]
7Tristan pisze:Zwłaszcza z takim złodziejem, co? Który co prawda może skonkretyzować rzecz którą chce ,ale ma mniejsze pole manewru.
Złodziej przynajmniej kradnie co chce, nie kradnie tego, co mu inny gracz wciśnie, więc summa summarum Złodziej więcej ciekawszych rzeczy nakradnie, niźli Kurtyzana w darowiźnie otrzyma. Jak to ma mniejsze pole manewru zresztą? Chodzi Ci o to, że może kraść wszystko prócz Przyjaciół? Tyle, że w TMIMie mało jest takich ciekawych Przyjaciół i nawet Frostmarch, który daje nam 6, takowych nie wnosi. Poza tem, nie wiem jak u was w grach, ale u mnie ich liczba na Poszukiwacza, to max 3 - nieczęsto się zdarza by ktoś miał ich więcej naraz.
7Tristan pisze:Kurtyzana zamiast przedmiotów może kraść przyjaciół, dodatkowo zamiast przyjaciela może wziąć wybrany przez przeciwnika przedmiot lub 1 SZ,
A zobacz, taki Dżinn niby musi wygrać walkę, by zabrać 1 Przyjaciela, to wiadomo, że nie zaatakuje jeżeli nie ma pewności wygranej (wtedy wyciągnie kartę i ma o wiele większą szansę na otrzymanie czegoś ciekawszego niźli po zaatakowaniu Poszukiwacza), a dodatkowo może łączyć trofea, rodem z Trzeciej Edycji Talismanu, dzięki czemu będzie mógł rosnąć w Siłę ile wlezie, a całkowicie zignoruje promowanie w Moc, bo i niewiele Poszukiwaczy tym atakuje, a więc będzie miał w większości przypadków automatyczną wygraną, jeżeli oczywiście zaatakuje.

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 2:34 pm ]
7Tristan pisze:Nie wspomniałem jeszcze o uciążliwym efekcie przy odebraniu 1sz lub przedmiotu - stracie tury przez przeciwnika...
I tylko tyle jest dobrego z tej zdolności, że przeciwnik traci turę. Tyle, że jak mam wybór pociągnąć kartę, albo zmusić Poszukiwacza do straty tury, to wybiorę ciągnięcie karty, bo ta ma szansę uczynić mnie mocniejszym.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Nemomon pisze:Owszem, aczkolwiek każdy z Poszukiwaczy rozpoczyna grę przynajmniej z 1 SZ. Karty, które zabierają nasze SZ bez względu na naszą wolę są zdaje się dwie: Złoto Głupców oraz Zbójnicy, nie przypominam sobie innej, która by powodowała stratę SZ. kart dających SZ za to jest sporo, przykład z Frostmarch, który daje nam 15 + 2k6 złota w sumie, czyli minimalnie 17 SZ a maxymalnie 27. Owszem, mogą zdarzać się sytuacje, gdy tego złota brakuje, ale nie są one aż tak dramatyczne, z reguły brakuje większej ilości złota, nie tylko tej 1 czy 2 sztuk.
Nemo to tak jakby tłumaczyć ,że zdolność kradzieży złodzieja jest beznadziejna bo oprócz kilku wyjątków żaden z Poszukiwaczy nie ma na starcie przedmiotów.

Złoto się wydaje, a ta jedna sztuka złota przepada i to szybko. Grając zwłaszcza przy podstawce + żniwiarz złota jest jak na lekarstwo i zawsze go brakuje, dopiero w zaawansowanym etapie gry gdy myśli się już o zdobyciu KW nie stanowi ono problemu.


Ps co do straty tury - chyba ,że przeciwnik akurat ma gołą koronę salomona ,albo jeszcze inny fajny przedmiot, to wtedy też pociągniesz kartę? :) A jeżeli nie ma to może ma jakiegoś fajnego przyjaciela, a jeżeli nie ma to pociągnę kartę. Za każdym razem kiedy staniesz na polu zajmowanym przez innego poszukiwacza masz kilka opcji do wyboru i to jest kozackie, bo pojedyńczo te zdolności byłyby słabe ,ale umieszczone na jednej karcie dają duże pole manewru.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Niby racja z tym co mówisz Tristan. Tyle że:
1) wcale nie tak często dochodzi do konfrontacji pomiędzy Poszukiwaczami;
2) łażenie za kimś tylko po to żeby coś wyciągnąć mija się nieco z celem - bo w ten sposób omijamy możliwości walki / przypakowania się.
Sprzęt zawsze łatwo stracić.

Istnieją duuużo potężniejsi Poszukiwacze, wpływający na walkę, poruszanie się, także majstrujący przy pomocy Zaklęć.

Nie wyobrażam sobie żeby ktoś notorycznie polował nią na innych Poszukiwaczy.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Może przy tym bajerowaniu Nieznajomego dodać jeszcze opcję np. przy wyniku 1-2:

"Nieznajomy przyłapał cię na próbie kradzieży, musisz zapłacić podwójnie albo bierzesz list gończy."

Fakt, póki co nie ma jeszcze miasta więc nie mamy listów gończych ale co szkodzi zrobić 'mieszczucha' na zapas :)

Co do odbierania przedmiotów, moim zdaniem nie ma tu przesady. Taka np. Wiedźma mogła omamić Poszukiwacza i o ile pamiętam wyrwać dowolny przedmiot, tutaj nie ma takiej opcji. Poza tym gracz może jeszcze wybrać mieszek zamiast Talizmanu czy innego dobrego przedmiotu.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

7Tristan pisze: Nemo to tak jakby tłumaczyć ,że zdolność kradzieży złodzieja jest beznadziejna bo oprócz kilku wyjątków żaden z Poszukiwaczy nie ma na starcie przedmiotów.
Nie, chodzi o częstotliwość występowania Przedmiotów oraz Przyjaciół oraz poziom ich "używalności". Przedmiotów jest o wiele więcej, taki Frostmarch przynosi nam ponad 21 Przedmiotów oraz jedynie 5 Przyjaciół, z czego ponad 10 z tych Przedmiotów są więcej warte niźli wszyscy ci Przyjaciele razem wzięci. Dlatego kradzież Przyjaciół ma marginalne znaczenie, bo nie ma niczego wartościowego do ukradzenia, z kolei kradzież dowolnego, wybranego przez nas Przedmiotu ma kolosalne znaczenie. Dlatego Złodziej ze swą 1 zdolnością jest o wiele lepszy od Kurtyzany, ktora ma ich 4, z czego dwie może użyje ze 2 razy w grze, a generalnie i tak jej nic nie dają, jedna czasem może się przydać, gdy Poszukiwacz będzie spłukany i będzie miał tylko pożądane Przedmioty oraz ta 1 z kradzieżą Przyjaciół, która czasem ewentualnie może się przydać.
7Tristan pisze:Złoto się wydaje, a ta jedna sztuka złota przepada i to szybko. Grając zwłaszcza przy podstawce + żniwiarz złota jest jak na lekarstwo i zawsze go brakuje, dopiero w zaawansowanym etapie gry gdy myśli się już o zdobyciu KW nie stanowi ono problemu.
Ja analizuję to pod względem wszystkich oficjalnie ukazanych dodatków, nie tylko względem kombinacji jakichś wybranych. A im więcej dodatków, tym więcej złota jest w grze i tym szybciej się je otrzymuje. Podobnie z kradzieżą Przedmiotów przez Kurtyzanę, lepsze Przedmioty się otrzymuje z czasem, a przede wszystkim trza mieć miejsce, aby je gdzieś trzymać. Limit 4 przedmiotów jednak boli przez sporą część gry, a więc Kurtyzana nie będzie ryzykowała kradzieży czegokolwiek, jeżeli nie będzie miała miejsca, by to przyjąć. Kwestią sporną interpretacji zasad jest to, czy Kurtyzana może użyć tej zdolności, jeżeli nie ma miejsca, aby dany Przedmiot przyjąć (zasady zabraniają nam wykonania jakiegoś efektu, jeżeli nie możemy przyjąć rezultatu, a więc zabraniają nam np. rzucenia Zaklęcia Mesmeryzmu po to, aby ukradziony Przyjaciel pozostał zostawiony na planszy).
7Tristan pisze: Ps co do straty tury - chyba ,że przeciwnik akurat ma gołą koronę salomona ,albo jeszcze inny fajny przedmiot, to wtedy też pociągniesz kartę? :)
To juz jest wchodzenie z detale, co by było, gdyby babcia miała wąsy. Ja mówię o generalnej sytuacji, nie o jakiś przypadkach, że jakimś cudem Poszukiwacz jest goły, prócz czegośtam.
7Tristan pisze:Za każdym razem kiedy staniesz na polu zajmowanym przez innego poszukiwacza masz kilka opcji do wyboru i to jest kozackie, bo pojedyńczo te zdolności byłyby słabe ,ale umieszczone na jednej karcie dają duże pole manewru.
Owszem, tutaj jest element strategii, bo masz kilka opcji i musisz zdecydować się na którąś. Tyle, że wiele z tych opcji wiele nam nie dają, oczywiście patrząc przez pryzmat całości gry, nie jakiś konkretnych przypadków, a pociągnięcie karty zawsze nam coś konkretnego daje. Możemy wyciągnąć Wroga, który nas zabije, a możemy też wyciągnąć np. Runiczny Miecz. Tak czy inaczej wyciągamy coś, co na pewno wpłynie na nas inaczej, częstokroć nawet lepiej niźli kradzież.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Artownik pisze:Niby racja z tym co mówisz Tristan. Tyle że:
1) wcale nie tak często dochodzi do konfrontacji pomiędzy Poszukiwaczami;
2) łażenie za kimś tylko po to żeby coś wyciągnąć mija się nieco z celem - bo w ten sposób omijamy możliwości walki / przypakowania się.
Sprzęt zawsze łatwo stracić.

Istnieją duuużo potężniejsi Poszukiwacze, wpływający na walkę, poruszanie się, także majstrujący przy pomocy Zaklęć.

Nie wyobrażam sobie żeby ktoś notorycznie polował nią na innych Poszukiwaczy.
Artowniku ja po prostu lubię, gdy Poszukiwacze mają jeszcze jakąś zdolność o negatywnym na nich wpływie :D

Rycerz fortuny mi się strasznie podoba :) Zwłaszcza z tymi ryzykanckimi sztuczkami +1 , -1 :D I w ogóle klimat tej postaci :)

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 2:59 pm ]
Zarzucasz mi, że przedstawiam wyrywkowe sytuacje, a sam stosujesz uproszczenia, żeby pokazać mi ,że masz rację. (np porównując kradzież złodzieja tylko do kradzieży kurtyzany ,a nie biorąc możliwości kombowania jej zdolności, co daje większe pole manewru) Dlatego też taka dyskusja nie ma sensu. Podsumowując: nie przekonałeś mnie do swoich racji, jeżeli to było Twoim zamiarem i zostaję przy swoim.

Ps co to za argument ,że lepsze przedmioty się otrzymuje z czasem? Myślałem ,że TMiM jest na tyle losowy ,że mogę wyciągnąć koronę salomona (albo inny fajny przedmiot) w pierwszej turze... :D


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Proszę więc wymień mi Przyjaciół, którzy są warci by zostać ukradzionymi, a jestem pewien, że Ci znajdę ze 2x tyle Przedmiotów ;)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Nemomon pisze:Proszę więc wymień mi Przyjaciół, którzy są warci by zostać ukradzionymi, a jestem pewien, że Ci znajdę ze 2x tyle Przedmiotów ;)
Tu nie chodzi o liczbę. TMiM jest grą o ogromnym poziomie losowości, a co za tym idzie nieprzewidywalną. Możesz sobie wyliczać rachunki prawdopodobieństwa a i tak będzie Cię zaskakiwał, a w takich warunkach lepiej sprawdzają się Ci, którzy mają fortele na różne okazje, a nie tylko na jedną :)

Hunter może uda się zgadać na partyjkę w coś w lutym w przerwie między semestrami?:)


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Owszem, jest grą o wysokim poziomie losowości, ale biorąc pod uwagę, że póki co (do Frostmarch włącznie) jest dokładnie 32 pojedynczych Przyjaciół (w sumie będzie ich około 36, dodatkowy Koń, Koń z wozem, Porter i Muł), a pojedynczych Przedmiotów (prócz Mieszków Złota, które występują jako Jeden Mieszek Złota, Dwa Mieszki Złota oraz Trzy Mieszki Złota) jest 86 (a w sumie będzie ich ponad 100, licząc wszelkie karty Mieczy, Hełmów, Talizmanów &c), to wydaje się, że wyciągnięcie Przedmiotu (których jest 3x więcej) będzie częstsze niźli Przyjaciela. A więc zdolność ukradzenia Przedmiotu (których powtarzam jest 3x więcej) wedle naszego wyboru, a możliwość ukradzenia Przyjaciela, ewentualnie Przedmiotu wedle czyjegoś życzenia jest zdaje się lepsza. Przyjaciele gry nie robią, że tak to ujmę językiem Magicowców, Przedmioty tak. Jest ich o wiele za mało oraz o wiele nieprzydatni, a więc możliwość zgarnięcia jakiegoś jest tylko miłym bonusem, a nie powinna być zasadniczą zdolnością Poszukiwacza. Jak zdaje się Hunter powiedział, porównaj sobie Czarownicę czy też tego Dżinna.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Nemomon pisze:Owszem, jest grą o wysokim poziomie losowości, ale biorąc pod uwagę, że póki co (do Frostmarch włącznie) jest dokładnie 32 pojedynczych Przyjaciół (w sumie będzie ich około 36, dodatkowy Koń, Koń z wozem, Porter i Muł), a pojedynczych Przedmiotów (prócz Mieszków Złota, które występują jako Jeden Mieszek Złota, Dwa Mieszki Złota oraz Trzy Mieszki Złota) jest 86 (a w sumie będzie ich ponad 100, licząc wszelkie karty Mieczy, Hełmów, Talizmanów &c), to wydaje się, że wyciągnięcie Przedmiotu (których jest 3x więcej) będzie częstsze niźli Przyjaciela. A więc zdolność ukradzenia Przedmiotu (których powtarzam jest 3x więcej) wedle naszego wyboru, a możliwość ukradzenia Przyjaciela, ewentualnie Przedmiotu wedle czyjegoś życzenia jest zdaje się lepsza. Przyjaciele gry nie robią, że tak to ujmę językiem Magicowców, Przedmioty tak. Jest ich o wiele za mało oraz o wiele nieprzydatni, a więc możliwość zgarnięcia jakiegoś jest tylko miłym bonusem, a nie powinna być zasadniczą zdolnością Poszukiwacza. Jak zdaje się Hunter powiedział, porównaj sobie Czarownicę czy też tego Dżinna.

Cóż, chyba ostatni przekaz nie trafił do Ciebie do końca:

Możesz sobie wyliczać rachunki prawdopodobieństwa, a i tak będzie Cię zaskakiwał, a w takich warunkach lepiej sprawdzają się Ci, którzy mają fortele na różne okazje, a nie tylko na jedną :)

Próbujesz przedstawić jakąś stałą prawdę ,ale w grze losowej jest za dużo zmiennych. Może się zdarzyć ,że przez długi czas będą sami wrogowie i przyjaciele ,a przedmiotów mało ,albo słabe i złodziej będzie kwiczał, kurtyzana nie, może się zdarzyć i w drugą stronę ,a wtedy Kurtyzana również będzie mogła się czaić i w zależności od sytuacji korzystać ze swojej przedmiotowej kradzieży, nie tak skutecznie jak złodziej ,ale zawsze. Dlatego jest lepiej przystosowana do losowości gry.

Jak przyjaciele gry nie robią i są tacy beznadziejni to po co są? :D

Nemo tak jak powiedziałem ,nie przekonałeś mnie i jeżeli do tej pory tego nie zrobiłeś, to już raczej nie przekonasz, a na pewno nie takim tokiem myślenia.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

W matematyce znane jest pewne doświadczenie, mianowicie rzucając igłą na podziałkę jesteśmy w stanie oszacować przybliżoną wartość liczby Pi. Tam też jest losowość, albo igła spadnie tam, gdzie potrzeba, albo nie, a jednak wartość tę się wylicza. Dlatego nigdy nie będziemy mieli takiej losowości, któa miałaby kogoś zaskoczyć, i jeżeli czegoś jest więcej, to tego jest więcej i w nieskończonej liczbie partii wyjdzie ta przewaga. Od tego właśnie jest prawdopodobieństwo, aby w losowym środowisku wyznaczyć jak bardzo dana rzecz jest możliwa. A prawdopodobieństwo opiera się na ścisłych danych, nie na wziętych z powietrza, a więc otrzymane dane można uznać, że są bardziej właściwsze, bez względu na poziom losowości. A to, że ktoś ma jeszcze jakąś marginalną zdolność, to niewiele to zmienia biorąc pod uwagę ogół. A Przyjaciele są tak naprawdę zwykłymi Przedmiotami, których traci się w innych zdarzeniach, co nie znaczy, że są bardzo ważną częścią gry (a dane liczbowe, których nie wyssałem z palca, tylko opieram się na tym, co FFG wydało, doskonale wskazują, że Przyjaciele, to marginalna część "ekwipunku" Poszukiwacza).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Dobrze :) wziąłem k6, rzuciłem nią 6 razy. Wiesz co mi wypadło?

1 razy 2
2 razy 0
3 razy 1
4 razy 2
5 razy 0
6 razy 1

Wyliczyłbyś mi to prawda? :) To ,że przedmiotów jest więcej wcale nie znaczy, że o ile nie przeleci się całego stosu to wypadnie ich więcej (a zwłaszcza na początku gry).

Rachunek prawdopodobieństwa daje Ci tylko szanse na jakiś wynik ,a to co przynosi życie to już całkiem inna bajka. Żyjesz już tyle wiosen, że powinieneś to wiedzieć :)

Gdy gram konkretną partię to nie interesuje mnie nieskończona ilość innych partii, liczy się tylko ten moment prawda?

To zaczyna być nużące Nemo - nie przeliczam życia na matematykę, a Talisman to chyba ostatnia gra w której chciałbym się posługiwać rachunkiem prawdopodobieństwa :D


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Ja już naprawdę nie wiem o czym mówicie :biggrin:

Dajcie Panowie trochę na luz ;)

Dla mnie naprawdę silny Poszukiwacz, to taki który potrafi sobie szybko przypakować cechy (swoje własne) lub ma modyfikatory ruchu.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

A na czym to doświadczenie z igłą dokładnie polega?


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Artownik pisze:Ja już naprawdę nie wiem o czym mówicie :biggrin:

Dajcie Panowie trochę na luz ;)

Dla mnie naprawdę silny Poszukiwacz, to taki który potrafi sobie szybko przypakować cechy (swoje własne) lub ma modyfikatory ruchu.
Dobra Artownik - ja już skończyłem :D


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Uczeń czarnoksięstwa

Obrazek

S: 3
M: 3
Ż: 4
L: 5
Char: N
Start: Miasto

1. Rozpoczyna grę z 1 Zaklęciem
2. Zawsze musi posiadać przynajmniej 1 Zaklęcie, jeżeli ma ich mniej, musi dobrać ich tyle, aby przynajmniej mieć 1
3. Za każdym razem, gdy rzuca Zaklęcie, musi rzucić 1 kością:
1) Zaklęcie nie działa, a ty tracisz 1 punkt Życia
2) Zaklęcie nie działa
3-6) Zaklęcie działa normalnie
Gdy twoja Moc jest równa 7 lub więcej, nie musisz już rzucać kością.
4. Za każdym razem, gdy otrzymujesz 1 Zaklęcie, możesz wziąć 1 ze stosu kart odrzuconych.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

nigdy nie przepadałem za tego typu postaciami. Do starego MiMa również takowa powstała, bodajże Pillowa.
Ale do rzeczy:
Beznadziejna jest ta zdolność, że Poszukiwacz musi rzucać kostką za każdym razem, gdy chce wykorzystać Czar. Podobny zapis był u wspomnianego wcześniej Pillowa. Doprowadza to do sytuacji gdy istota uber niemagiczna jak Troll, może bez przeszkód rzucać Czary, a taki Uczniak, musi za każdym razem sprawdzać, czy mu się uda.
Moim zdaniem, nie rekompensuje tego nawet posiadanie przez cały czas 1 zaklęcia.

Niejasna jest również ostatnia zdolność. Za każdym razem gdy otrzymujemy 1 Zaklęcie, możemy wziąć z ze stosu użytych lub nieużytych czy tylko ze zużytych?

Osobiście uważam, że jest to najsłabszy z dotychczas zaprezentowanych Poszukiwaczy, jednak w każdym stadzie jakaś czarna owieczka musi się znaleźć...


ODPOWIEDZ