Strona 9 z 12

: środa 24 lut 2010, 13:08
autor: Kufir
Doszedłem do wniosku że Podziemia są za łatwe i już wyjaśniam dlaczego.

Jakie poważne zagrożenia są w Podziemiach ?

- Zielona Mgła (Zdarzenie), odkładamy na stos kar zużytych wszystkie nasze Bronie i Pancerze. (Wredna karta ale jest tylko jedna)

- Łowca Niewolników, jeśli nie mamy złota tracimy przyjaciół (Też wredna karta ale jest tylko jedna, posiadanie złota w podziemiach jest ważnym aspektem gry)

- Obszary na których losujemy nawet 3 karty Podziemi (Wtedy możemy spotkać silnych wrogów którzy sumują swoje parametry)

I generalnie to tyle jeśli chodzi o poważne zagrożenia.
Dla mnie to za mało. Bo z wartością siły 8 i 8 Mocy spokojnie możemy wędrować po Podziemiach aby zyskiwać doświadczenie z pokonanych wrogów.

: środa 24 lut 2010, 13:14
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:- Obszary na których losujemy nawet 3 karty Podziemi (Wtedy możemy spotkać silnych wrogów którzy sumują swoje parametry)

I generalnie to tyle jeśli chodzi o poważne zagrożenia.
Dla mnie to za mało. Bo z wartością siły 8 i 8 Mocy spokojnie możemy wędrować po Podziemiach aby zyskiwać doświadczenie z pokonanych wrogów.
No... ja gram z zasadą, którą wiele razy już maglowałem, więc ją znasz, że każdy Wróg zabiera jedno swoje Życie, i kilka razy zdarzało mi się stracić Poszukiwacza na ostatnim obszarze tuż przed Panem Ciemności, mając nawet te 3 punkty Życia, a będąc 1 turę tuż przed wygraniem całej gry.

: środa 24 lut 2010, 13:16
autor: Kaktus+
Kufir pisze:Doszedłem do wniosku że Podziemia są za łatwe i już wyjaśniam dlaczego.
Do tego samego wniosku doszedłeś grając w podstawkę o ile dobrze pamiętam.
Nemo już kiedyś rozpisał się dlaczego ta gra jest prosta i łatwa, a dlaczego nie trudna. Przejrzałem ostatnio jego dodatki, wydrukuj, zagraj i dopiero wtedy stwierdzisz, że jest ciężko, gdyż co niektóre Karty po prostu miażdżą.
I coraz bardziej mi się to podoba :twisted:

: środa 24 lut 2010, 13:29
autor: Kufir
Kaktus+ pisze:
Kufir pisze:Doszedłem do wniosku że Podziemia są za łatwe i już wyjaśniam dlaczego.
Do tego samego wniosku doszedłeś grając w podstawkę o ile dobrze pamiętam.
Nemo już kiedyś rozpisał się dlaczego ta gra jest prosta i łatwa, a dlaczego nie trudna. Przejrzałem ostatnio jego dodatki, wydrukuj, zagraj i dopiero wtedy stwierdzisz, że jest ciężko, gdyż co niektóre Karty po prostu miażdżą.
I coraz bardziej mi się to podoba :twisted:

Nie drukuje dodatków autorskich które nie stanowią osobnej grupy kart to raz :)
W przeciwnym wypadku karty są "znaczone", druga sprawa że dodatki Nemo zupełnie do mnie nie trafiają (pod względem graficznym i pomysłowym) to dwa. ;)
A trzy to to iż z moimi modyfikacjami które idealnie wpasowały się w wymagania moich graczy gra się fajnie ;)

A cztery, chyba nie chodzi o to aby do każdego dodatku trzeba było coś swojego wymyślać aby grało się trudniej :)

No... ja gram z zasadą, którą wiele razy już maglowałem, więc ją znasz, że każdy Wróg zabiera jedno swoje Życie, i kilka razy zdarzało mi się stracić Poszukiwacza na ostatnim obszarze tuż przed Panem Ciemności, mając nawet te 3 punkty Życia, a będąc 1 turę tuż przed wygraniem całej gry.

Ale to zmienia dość mechanikę.

Przykład:

Losujemy kartę wroga z numerem 2 (moc) oraz z numerem 3 (Siła)
Przegrywamy z wrogiem na Moc, tracimy życie i tura się kończy.

Wg. Twojej zasady aby miało to ręce i nogi trzeba by było walczyć też z wrogiem na Siłę.

Ale faktycznie chyba tak trzeba by było zacząć grać aby poziom trudności bez większego kombinowania wzrósł. :twisted:

: środa 24 lut 2010, 15:28
autor: Mały Nemo
Kaktus+ pisze:Nemo już kiedyś rozpisał się dlaczego ta gra jest prosta i łatwa, a dlaczego nie trudna. Przejrzałem ostatnio jego dodatki, wydrukuj, zagraj i dopiero wtedy stwierdzisz, że jest ciężko, gdyż co niektóre Karty po prostu miażdżą.
I coraz bardziej mi się to podoba :twisted:
Dzięki za ciepłe słowa Obrazek
Kufir pisze:A cztery, chyba nie chodzi o to aby do każdego dodatku trzeba było coś swojego wymyślać aby grało się trudniej :)
Dodatki się robi. Po prostu. Są trudne, bo są. Bo zawierają takie, a nie inne karty. Jaka jest więc Twoja definicja dodatku?
Kufir pisze:Ale to zmienia dość mechanikę.

Przykład:

Losujemy kartę wroga z numerem 2 (moc) oraz z numerem 3 (Siła)
Przegrywamy z wrogiem na Moc, tracimy życie i tura się kończy.

Wg. Twojej zasady aby miało to ręce i nogi trzeba by było walczyć też z wrogiem na Siłę.

Ale faktycznie chyba tak trzeba by było zacząć grać aby poziom trudności bez większego kombinowania wzrósł. :twisted:
Nie zmienia aż tak bardzo. Wszystko jest po staremu, tylko zmienia się liczba traconych żyć. Karty wciąż bada się w tej samej kolejności, co się od dawien dawna badało. Poza tem, w Twoim przykładzie pomyliłeś cyfry:

Numer Spotkania 1 - Walka na Siłę lub Moc;
Numer Spotkania 2 - Walka na Siłę;
Numer Spotkania 3 - Walka na Moc.

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 3:27 pm ]
No, z małą dedykacją...

Obrazek Obrazek

Trzech Raidenów, to oczywiście uśmiech nie dosłownie w stronę Mortal Kombat, ale wcześniejszego tytułu - Wielkiej Draki w Chińskiej Dzielnicy.

Prawdziwy Graal z kolei jest uśmiechem do 3 innych oficjalnych "graali" w TMiMie.

: środa 24 lut 2010, 17:19
autor: Kufir
Nie zmienia aż tak bardzo. Wszystko jest po staremu, tylko zmienia się liczba traconych żyć. Karty wciąż bada się w tej samej kolejności, co się od dawien dawna badało.
W sumie tak ale w takim wypadku wychodzi że to istoty atakują Poszukiwacza a nie Poszukiwacz istoty. I tutaj interpretacja sztyletowania przez Zabójce może być już rożna ;)

[ Komentarz dodany przez: Nemomon: Sro Lut 24, 2010 5:35 pm ]
Też nie. Wciąż obowiązują zasady, że to Poszukiwacz atakuje zawsze pierwszy.

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 8:12 pm ]
Skoro grasz iż każdy wróg zabiera jeden punkt życia co z pancerzami.
W przypadku gdy masz stracić dwa lub więcej punktów zycia, wykonujesz jeden rzut ochronny za pancerz jeśli go posiadasz czy tyle ilu było wrogów ?

: środa 24 lut 2010, 22:54
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:W przypadku gdy masz stracić dwa lub więcej punktów zycia, wykonujesz jeden rzut ochronny za pancerz jeśli go posiadasz czy tyle ilu było wrogów ?
Za każdy punkt Życia z osobna.

: piątek 26 lut 2010, 22:19
autor: Kufir
Grając Twoim sposobem Zgromadzenie odebrało mi 3 punkty Życia, jest troszkę trudniej a to w porządku :)

: wtorek 02 mar 2010, 14:25
autor: Nathrakh
Czyli walczyłeś z każdym Duchem osobno? Bo ja gram tak, że jeżeli jest więcej wrogów np. Smok S:7 Goblin S:2 i Duch M:4. To Najpierw walczę na siłę i wtedy odbywa się jedna walka przeciwko Goblinowi i Smokowi na raz więc ich łączna siła to 9 a po tej walce niezależnie od wyniku dopiero walczę z Duchem. Czyli maksymalnie mogę stracić 2 punkty wytrzymałości.

: wtorek 02 mar 2010, 14:27
autor: Mały Nemo
Nathrakh pisze:Czyli walczyłeś z każdym Duchem osobno? Bo ja gram tak, że jeżeli jest więcej wrogów np. Smok S:7 Goblin S:2 i Duch M:4. To Najpierw walczę na siłę i wtedy odbywa się jedna walka przeciwko Goblinowi i Smokowi na raz więc ich łączna siła to 9 a po tej walce niezależnie od wyniku dopiero walczę z Duchem. Czyli maksymalnie mogę stracić 2 punkty wytrzymałości.
Zgadza się, Ty grasz na normalnych zasadach gry. Tymczasem Kufir sprawdzał "mój" system gry i bardzo się cieszę, że mu się on podoba :)

: wtorek 02 mar 2010, 15:28
autor: Kufir
Jest OK, w prosty sposób można naprawdę utrudnić grę, teraz obszary gdzie losuje się 2-3 karty może stanowić poważne wyzwanie. Dobra Robota Nemo.

: poniedziałek 29 mar 2010, 12:40
autor: the MackaN
A ja mam pytanie innego rodzaju, czy mi się tylko wydaje, czy w Podziemiach w TMiM nie ma żadnego zapisu o tym, jakoby nie można tam było wprowadzać zwierzątek z kopytami. I można wchodzić sobie ot tak, z koniem i wozem nawet... A na tym na czym da się jeździć, to można jeździć?

: poniedziałek 29 mar 2010, 12:56
autor: Freeasy
the MackaN pisze:A ja mam pytanie innego rodzaju, czy mi się tylko wydaje, czy w Podziemiach w TMiM nie ma żadnego zapisu o tym, jakoby nie można tam było wprowadzać zwierzątek z kopytami. I można wchodzić sobie ot tak, z koniem i wozem nawet... A na tym na czym da się jeździć, to można jeździć?
Nie ma takiego zapisu. I dobrze. Przykład Łyska z pokładu Idy pokazuje, że koń jak i kończ wozem może się znakomicie w podziemiach sprawdzić. Tyle że jak za długo przebywa to może mu się na oczy rzucić

: poniedziałek 29 mar 2010, 13:14
autor: Mały Nemo
Ano, Podziemia nie mają tych idiotycznych zasad, że "ta zdolność w Podziemiach nie ma efektu", czy też "tej karty nie możesz zabrać do Podziemi". Errat więc nie ma.

: poniedziałek 29 mar 2010, 16:25
autor: Kufir
the MackaN pisze:A ja mam pytanie innego rodzaju, czy mi się tylko wydaje, czy w Podziemiach w TMiM nie ma żadnego zapisu o tym, jakoby nie można tam było wprowadzać zwierzątek z kopytami. I można wchodzić sobie ot tak, z koniem i wozem nawet... A na tym na czym da się jeździć, to można jeździć?

Początkowo byłem rozczarowany faktem iż w Podziemiach można jeździć koniem, mozna wejśc z Rumakiem, Koniem i wozem itp. Do tego jeszcze dochodzi teleportacja Latającym Dywanem. Brak racjonalizmy i jakiegoś realizmu tak?

Czy to źle? Nie koniecznie, przez brak takich rygorystycznych zakazów Podziemia na prawdę są bardzo grywalne.

: poniedziałek 29 mar 2010, 17:05
autor: Freeasy
Kufir pisze:
Początkowo byłem rozczarowany faktem iż w Podziemiach można jeździć koniem, mozna wejśc z Rumakiem, Koniem i wozem itp. Do tego jeszcze dochodzi teleportacja Latającym Dywanem. Brak racjonalizmy i jakiegoś realizmu tak?

Czy to źle? Nie koniecznie, przez brak takich rygorystycznych zakazów Podziemia na prawdę są bardzo grywalne.
Faktycznie bardzo chętnie wszyscy lezą do Podziemi a bałem się, że będzie trzeba zachęcać. Dużo wrogów i trofeów do zgarnięcia a mało ograniczeń. Teraz mało kto łazi po Krainie Wewnętrznej (a to trzeba butelkę wody mieć, a to czarny rycerz, a to runy, a to przepaść, a to przeklęta polana). Z podziemi od razu skok do środkowej i jest pozamiatane.

: poniedziałek 29 mar 2010, 19:35
autor: Kaktus+
Freeasy pisze:Krainie Wewnętrznej
Środkowej Krainie znaczy się :P

A co do reszty to zgadzam się. Grałem już kilka razy i nadal natrafiam na nowe karty. To bardzo dobrze, że kart jest tak dużo, a mniemam że niedługo ukarzą się autorskie i zabawa jeszcze długo będzie się ciągnąć.
Moim zdaniem, poza zjeb... artami poszukiwaczy, Podziemia są rewelacyjne w każdym calu.

: poniedziałek 29 mar 2010, 19:54
autor: Roland
Odkąd zakupiłem Podziemia to nie miałem jeszcze ani jednej rozgrywki w ktorej bym tam nie właził, za kazdym razem jak juz zdobede w krainie zewnetrzniej jakis ekwipunek + przyjaciół odrazu szturmuje podziemia, czasem na polach gdzie ciagnie sie 2-3 karty bywa ciezko ale jak juz uporam sie z Panem Ciemnosci i wyjde na powierzchnie to jestem nie do zatrzymania :twisted:

: poniedziałek 29 mar 2010, 20:36
autor: Freeasy
Kaktus+ pisze:
Freeasy pisze:Krainie Wewnętrznej
Środkowej Krainie znaczy się :P

A co do reszty to zgadzam się. Grałem już kilka razy i nadal natrafiam na nowe karty. To bardzo dobrze, że kart jest tak dużo, a mniemam że niedługo ukarzą się autorskie i zabawa jeszcze długo będzie się ciągnąć.
Moim zdaniem, poza zjeb... artami poszukiwaczy, Podziemia są rewelacyjne w każdym calu.
Oczywiście że tak. Ale nie edytuję postu. Niech zostanie dla przyszłych pokoleń żeby wiedzieli jak zgubny wpływ ma zmiana czasu na umysł człowieka. Zieeeeewwww!!!

: poniedziałek 29 mar 2010, 21:51
autor: Artownik
Właśnie mi taki układ z Podziemiami się zbytnio nie podoba.

Te ograniczenia co do Zwierząt w MiMie były bardzo dobrze pomyślane, biorąc pod uwagę, że mogłeś wskoczyć od razu na Koronę Władzy.

Jednak skoro tu przejście na KW zostało ukrócone, to rzeczywiście przepis ten wielkiego sensu już nie ma. :-k

Szkoda tylko, że idea Podziemi została porzucona.

: poniedziałek 29 mar 2010, 21:56
autor: Mały Nemo
Jeszcze się nie narodził, coby wszystkim dogodził :P

Ja się cieszę z tego powodu, bowiem nie chcę mieć do każdego dodatku erratę, co w nim można, a czego nie można. Nie oszukujmy się, ale jak byliśmy młodsi w te klocki, to jakoś tak słabo się pamiętało, że Amazonka nie może rzucać tam kością za ruch. Te erraty do Poszukiwaczy były mocno denerwujące. Zwłaszcza, że dosyć swobodnie one były tworzone i czasami umiejętności Poszukiwaczy, które nie powinne były być używane tam, były. Zresztą stary dobry cytat: "Platformę Antygrawitacyjną można zabrać do Podziemi". :P

: sobota 24 kwie 2010, 16:42
autor: Roland
Jaką opcje wybraliscie jesli chodzi o Karty Skarbów po pokonaniu Pana Ciemności, gracz który go pokona bierze wybrany skarb czy losuje z talii? U mnie do tej pory gramy tak, ze mozna sobie wybrac ale zastanawiam sie czy tego nie zmienic i nie lepiej losowac. Ostatnio zauwazyłem, ze kazdy ma juz jakis upatrzony skarb i zazwyczaj bierze ten sam. Ja tez tak robie i ostatnio zawsze biore Płaszcz Piór, potem tylko wkraczam do Środkowej Krainy i odrazu bez Talizmanu ląduje na Koronie :mrgreen: Rozgrywka czesto robi sie przez to przewidywalna wiec pomyślałem ze chyba lepiej losowac...
Wiadomo, ze obie opcje maja wady i zalety. Wybieranie jest dobre bo ciągnie do szybszego wejscia do Podziemi i walki z bossem zeby byc tym pierwszym i wybrac lepszy Skarb, poza tym mozna wziac to co dla danego Poszukiwacza bedzie najbardziej przydatne. Z kolei losowe Skarby to wielka niewiadoma na co sie trafi, czasem mozna np. trafic na drugi Talizman albo cos mało przydatnego. No ale to tez wiecej emocji a co za tym idzie chyba wiecej radochy z gry no nie?
Co o tym myslicie?

: sobota 07 sie 2010, 09:35
autor: Etamin
W MiMie do Podziemi chodziło się głównie po to, by szybko i łatwo (przy odrobinie szczęścia) dostać się na koronę władzy. Wiele razy było tak, że ktoś padł w połowie rozgrywki i był już za słaby by dorównać do reszty, więc zasuwał w kółko do Podziemi z nadzieją wyrzucenia 6. Z tego co widzę to ta wersja działa inaczej. By dostać się do KW trzeba mieć min. 15 pkt Mocy lub Siły. Z tyloma punktami można spokojnie dostać się tam normalną drogą. Stąd moje pytanie - po co w ogóle tam wchodzić? Po to by sobie pooglądać nowe karty za pierwszym razem? Ta wersja Podziemi wydaje mi się mało grywalna, a już na pewno mniej niż ta z MiMa. Ktoś widzi jakieś praktyczne zastosowanie tego dodatku? Jakiś uber przedmiot jak w Jaskini? Jakiś myk by pomimo małej Siły/Mocy mimo to wylądować na KW (jak czar weryfikacja w MiMie)?

: sobota 07 sie 2010, 11:12
autor: Kufir
Do Podziemi wchodzi się po to aby zdobyć KW nie posiadając Talismana.
Jednak zdobycie Talismana grając z oryginalnymi zasadami jest BANALNIE proste i ten dodatek faktycznie robi się bezużyteczny.

Dlatego gram z dodatkiem "Zadania Czarownika" i jest COOL :twisted:

: sobota 07 sie 2010, 11:50
autor: Rogo
Ponadto w Podziemiach jest dużo Wrogów, co dla średnio rozwiniętej postaci daje dużą szansę wzmocnienia się (słabe postacie raczej nie dadzą rady tam dużo pozwiedzać)