Strona 8 z 12

: czwartek 11 lut 2010, 12:43
autor: Mały Nemo
Będą 4 Realmy, najprawdopodobniej będzie Smocza Wieża oraz możliwe, że całkowicie planszowe, nie narożnikowe Krainy.

: czwartek 11 lut 2010, 12:48
autor: Hellhound
Jakie jest źródło tych informacji skoro Goodenough nie zdradza się z żadnymi szczegółami?

: czwartek 11 lut 2010, 12:53
autor: Mały Nemo
Przeczucie. Skoro zrobił 1 realm, to nie zostawi go samemu sobie, a trzy pozostałe nieobsadzone. Smocza Wieża jest powszechnie pożądana, a bazowana na Trzeciej Edycji, z której Goodenough czerpie. No i bezplanszowe może ze dwa będą, jako, że wątpię, aby FFG nagle przestało doić z MiMa-krowy. Pomiędzy nimi oczywiście będą dodatki karciane tylko :).

: czwartek 11 lut 2010, 13:28
autor: Hellhound
Nemomon pisze:No i bezplanszowe może ze dwa będą, jako, że wątpię, aby FFG nagle przestało doić z MiMa-krowy. Pomiędzy nimi oczywiście będą dodatki karciane tylko :).
No ale bezplanszowe to są przecież karciane. Co miałeś dokładnie na myśli?

: czwartek 11 lut 2010, 13:41
autor: Mały Nemo
Heh, pomylilem się ^^" Miałem na myśli takie, które są osobnymi planszami niedołączanymi do planszy głównej ^^""

: czwartek 11 lut 2010, 16:57
autor: Duch17
do mnie dziś dotarły podziemia, niestety figurka filozofa ma dłoń oderwaną ;/ no ale poza tym wszystko ok. jakoś przeżyje taką usterkę aczkolwiek szkoda ;/

: piątek 12 lut 2010, 00:33
autor: 8janek8
Duch17 pisze:do mnie dziś dotarły podziemia, niestety figurka filozofa ma dłoń oderwaną ;/ no ale poza tym wszystko ok. jakoś przeżyje taką usterkę aczkolwiek szkoda ;/
Zgłoś sprzedawcy, to Ci przyślą nową figurkę.

: piątek 12 lut 2010, 21:18
autor: Duch17
8janek8 pisze:Zgłoś sprzedawcy, to Ci przyślą nową figurkę.
chyba za późno bo go pomalowałem już ;)

: piątek 12 lut 2010, 21:39
autor: Kaktus+
możesz się pochwalić wymalowanymi figurkami?

: piątek 12 lut 2010, 23:33
autor: Duch17
Prawda jest taka ze nie ma czym się chwalić. Mam mały zestaw tylko 7 kolorów i talentu za grosz nie posiadam ale na własny użytek sobie pomalowałem ;) na razie jest tylko Filozof jutro bawię się z resztą jak skończę to może się przemogę i fotkę zrobię... wcześniejsze z podstawki można u mnie na pb zobaczyć w kleje link: http://www.photoblog.pl/duch17/30214371 ... ekipa.html

: sobota 13 lut 2010, 01:03
autor: Roland
Jak sie tak dokładnie przyjzec tym figurkom z Podziemi to sa one znacznie gorzej wykonane niz te z podstawki czy Żniwiarza. Figurki z podstawki prezentuja sie swietnie, sa solidne z dobrego plastiku, mocne, te ze Żniwiarza tez sa w porzadku. Dopiero dzis tak sie im dokładnie przyjzałem. Figurki z Podziemi sa mniejsze, jakies takie wątłe, ze słabego plastiku i maja skłonnosc do wyginania sie, wydaje sie ze łatwo moze sie cos w nich wyłamac (np. szpada Zawadiaki czy włócznia Amazonki). Wystarczy wziac do reki np. figurke Czarnoksieznika z podstawki i porównac ja z figurka np. Gladiatora, od razu widac ze róznica jest znaczna a co najsmiszniejsze Czarnoksieznik jest wiekszy niz muskularny Gladiator, żenada...
Całe Podziemia wykonane bardzo solidnie ale na tych figurkach chyba wydawca postanowił oszczedzic...

: sobota 13 lut 2010, 01:18
autor: Kaktus+
Roland pisze:Jak sie tak dokładnie przyjzec tym figurkom z Podziemi to sa one znacznie gorzej wykonane niz te z podstawki czy Żniwiarza. Figurki z podstawki prezentuja sie swietnie, sa solidne z dobrego plastiku, mocne, te ze Żniwiarza tez sa w porzadku.
Ja tam bardzo dokładnie przyjrzałem się swoim i żadnej różnicy w wykonaniu nie widzę. Jakość ta sama, a brak zachowania proporcji, o którym piszesz, to zupełnie inna sprawa. Podejrzewam, że po prostu miałeś pecha i trafiłeś na figurki z "końca serii" :)

: sobota 13 lut 2010, 09:51
autor: Rogo
Duch17, te figurki się nieźle prezentują jak na początki z malowaniem :P Poczytaj trochę o drybrush'u, to będziesz mógł je jeszcze udoskonalić ;)

: niedziela 14 lut 2010, 01:08
autor: Matthias[Wlkp]
Czy Wam też stosunkowo często zdarza się zdobywać Koronę Władzy po teleportacji ze Skarbca? Po 6 grach 1v1 (z czego 1 nie była dokończona) zdarzyło mi się to w 3. Właściwie Laska Władzy i karty pozwalające wybrać rezultat rzutu kością pozwalają dosyć mocno skrócić grę... Nie trzeba mieć nawet specjalnie mocno podbitych parametrów - wystarczy np. Siła 7-8 - w Podziemiach ten parametr skacze bardzo szybko - przed dotarciem do skarbca ma się już zazwyczaj 11-12 plus bron, kilku przyjaciół, eliksir bądź czar i koniec gry właściwie.

Z tego też względu chyba od następnej gry podniesiemy sobie ilość pkt. siły z trofeów do 9 albo nawet 10, albo progresję +2 / poziom. Zastanawiam się też nad zlikwidowaniem możliwości bezpośredniego wskoczenia na KW - po prostu różnica ataku 7+ to Równina Grozy.

: niedziela 14 lut 2010, 02:02
autor: Kaktus+
Matthias[Wlkp] pisze:Z tego też względu chyba od następnej gry podniesiemy sobie ilość pkt. siły z trofeów do 9 albo nawet 10, albo progresję +2 / poziom. Zastanawiam się też nad zlikwidowaniem możliwości bezpośredniego wskoczenia na KW - po prostu różnica ataku 7+ to Równina Grozy.
Grałem tylko raz, zgodnie przepisami instrukcji, że należy zebrać 7 punktów. Wróciłem do starej sprawdzonej reguły: 2xSiła/Moc.
Matthias[Wlkp] pisze:Zastanawiam się też nad zlikwidowaniem możliwości bezpośredniego wskoczenia na KW - po prostu różnica ataku 7+ to Równina Grozy.
Zniszczysz sens i cel dodatku. Czytaj wyżej: Podziemia zawsze były drogą na skróty po KW. Tak było, jest i póki co nic nie wskazuje by miało się to zmienić.

: niedziela 21 lut 2010, 00:47
autor: Kufir
Mam już chyba 6 partii za sobą z Podziemiami i co zaobserwowałem:

- Gra się o dziwo krócej niż z samą wersją Podstawową.
- W tych 6 grach każdy wygrywał zdobywając Koronę Władzy poprzez pokonanie Pana Ciemności.
- W każdej z gier ktoś używał latającego dywanu bądź Konia aby szybciej dostać się do Skarbca ;)

: niedziela 21 lut 2010, 12:10
autor: Kaktus+
Kufir pisze:Gra się o dziwo krócej niż z samą wersją Podstawową.
To jest chyba spowodowane tym, że Wrogowie są tam potężniejsi, a co za tym idzie, pakowanie naszego Poszukiwacza przebiega znacznie szybciej.
Kufir pisze:W tych 6 grach każdy wygrywał zdobywając Koronę Władzy poprzez pokonanie Pana Ciemności.
Bo jest to chyba najciekawszy sposób w chwili obecnej na zdobycie KW, a poza tym możemy się stamtąd dostać bezpośrednio na KW.

Ja na razie grałem tylko kilka razy z Podziemiami, wrażenia są jednak jak najbardziej pozytywne. ;)

I moi gracze wręcz przeciwnie niż u Ciebie Kufir, nikomu się nie śpieszy do Księcia gdyż za każdym razem odkrywamy coraz to nowe Karty i o dziwo, wszystkim podoba się ich eksploracja więc kręcą się w kółko i pakują :P

: niedziela 21 lut 2010, 12:17
autor: Mały Nemo
A ja z kolei, już nie pamiętam kiedy się zapuściłem do podziemi, albo moj kolega także. My tylko zadręczamy over and over planszę główną.. Zobaczymy, co przyniosą nam góry...

: niedziela 21 lut 2010, 14:08
autor: Kufir
Kaktus+ pisze:
Kufir pisze:Gra się o dziwo krócej niż z samą wersją Podstawową.
To jest chyba spowodowane tym, że Wrogowie są tam potężniejsi, a co za tym idzie, pakowanie naszego Poszukiwacza przebiega znacznie szybciej.
Kufir pisze:W tych 6 grach każdy wygrywał zdobywając Koronę Władzy poprzez pokonanie Pana Ciemności.
Bo jest to chyba najciekawszy sposób w chwili obecnej na zdobycie KW, a poza tym możemy się stamtąd dostać bezpośrednio na KW.

Ja na razie grałem tylko kilka razy z Podziemiami, wrażenia są jednak jak najbardziej pozytywne. ;)

I moi gracze wręcz przeciwnie niż u Ciebie Kufir, nikomu się nie śpieszy do Księcia gdyż za każdym razem odkrywamy coraz to nowe Karty i o dziwo, wszystkim podoba się ich eksploracja więc kręcą się w kółko i pakują :P

Kręcenie i pakowanie jest fajne ale do pewnego momentu.
Mając całkowita wartość Siły/Mocy rzędu 18-20 punktów trudno nie iść po Koronę. Ileż można się pakować. ;)

: wtorek 23 lut 2010, 08:58
autor: prymonm
Zgadzam się z Kufirem w 100%. Zresztą raczej nikt przy zdrowych zmysłach nie wchodzi do Podziemi na początku gry, tylko jak się nieco "dopakuje", a jeżeli dodamy do tego sporą liczbę trofeów (wrogów) jaka znajduje się w podziemiach oraz parę ciekawych przedmiotów, w tym skarby droga do KW staje się banalnie prosta.

: środa 24 lut 2010, 13:08
autor: Kufir
Doszedłem do wniosku że Podziemia są za łatwe i już wyjaśniam dlaczego.

Jakie poważne zagrożenia są w Podziemiach ?

- Zielona Mgła (Zdarzenie), odkładamy na stos kar zużytych wszystkie nasze Bronie i Pancerze. (Wredna karta ale jest tylko jedna)

- Łowca Niewolników, jeśli nie mamy złota tracimy przyjaciół (Też wredna karta ale jest tylko jedna, posiadanie złota w podziemiach jest ważnym aspektem gry)

- Obszary na których losujemy nawet 3 karty Podziemi (Wtedy możemy spotkać silnych wrogów którzy sumują swoje parametry)

I generalnie to tyle jeśli chodzi o poważne zagrożenia.
Dla mnie to za mało. Bo z wartością siły 8 i 8 Mocy spokojnie możemy wędrować po Podziemiach aby zyskiwać doświadczenie z pokonanych wrogów.

: środa 24 lut 2010, 13:14
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:- Obszary na których losujemy nawet 3 karty Podziemi (Wtedy możemy spotkać silnych wrogów którzy sumują swoje parametry)

I generalnie to tyle jeśli chodzi o poważne zagrożenia.
Dla mnie to za mało. Bo z wartością siły 8 i 8 Mocy spokojnie możemy wędrować po Podziemiach aby zyskiwać doświadczenie z pokonanych wrogów.
No... ja gram z zasadą, którą wiele razy już maglowałem, więc ją znasz, że każdy Wróg zabiera jedno swoje Życie, i kilka razy zdarzało mi się stracić Poszukiwacza na ostatnim obszarze tuż przed Panem Ciemności, mając nawet te 3 punkty Życia, a będąc 1 turę tuż przed wygraniem całej gry.

: środa 24 lut 2010, 13:16
autor: Kaktus+
Kufir pisze:Doszedłem do wniosku że Podziemia są za łatwe i już wyjaśniam dlaczego.
Do tego samego wniosku doszedłeś grając w podstawkę o ile dobrze pamiętam.
Nemo już kiedyś rozpisał się dlaczego ta gra jest prosta i łatwa, a dlaczego nie trudna. Przejrzałem ostatnio jego dodatki, wydrukuj, zagraj i dopiero wtedy stwierdzisz, że jest ciężko, gdyż co niektóre Karty po prostu miażdżą.
I coraz bardziej mi się to podoba :twisted:

: środa 24 lut 2010, 13:29
autor: Kufir
Kaktus+ pisze:
Kufir pisze:Doszedłem do wniosku że Podziemia są za łatwe i już wyjaśniam dlaczego.
Do tego samego wniosku doszedłeś grając w podstawkę o ile dobrze pamiętam.
Nemo już kiedyś rozpisał się dlaczego ta gra jest prosta i łatwa, a dlaczego nie trudna. Przejrzałem ostatnio jego dodatki, wydrukuj, zagraj i dopiero wtedy stwierdzisz, że jest ciężko, gdyż co niektóre Karty po prostu miażdżą.
I coraz bardziej mi się to podoba :twisted:

Nie drukuje dodatków autorskich które nie stanowią osobnej grupy kart to raz :)
W przeciwnym wypadku karty są "znaczone", druga sprawa że dodatki Nemo zupełnie do mnie nie trafiają (pod względem graficznym i pomysłowym) to dwa. ;)
A trzy to to iż z moimi modyfikacjami które idealnie wpasowały się w wymagania moich graczy gra się fajnie ;)

A cztery, chyba nie chodzi o to aby do każdego dodatku trzeba było coś swojego wymyślać aby grało się trudniej :)

No... ja gram z zasadą, którą wiele razy już maglowałem, więc ją znasz, że każdy Wróg zabiera jedno swoje Życie, i kilka razy zdarzało mi się stracić Poszukiwacza na ostatnim obszarze tuż przed Panem Ciemności, mając nawet te 3 punkty Życia, a będąc 1 turę tuż przed wygraniem całej gry.

Ale to zmienia dość mechanikę.

Przykład:

Losujemy kartę wroga z numerem 2 (moc) oraz z numerem 3 (Siła)
Przegrywamy z wrogiem na Moc, tracimy życie i tura się kończy.

Wg. Twojej zasady aby miało to ręce i nogi trzeba by było walczyć też z wrogiem na Siłę.

Ale faktycznie chyba tak trzeba by było zacząć grać aby poziom trudności bez większego kombinowania wzrósł. :twisted:

: środa 24 lut 2010, 15:28
autor: Mały Nemo
Kaktus+ pisze:Nemo już kiedyś rozpisał się dlaczego ta gra jest prosta i łatwa, a dlaczego nie trudna. Przejrzałem ostatnio jego dodatki, wydrukuj, zagraj i dopiero wtedy stwierdzisz, że jest ciężko, gdyż co niektóre Karty po prostu miażdżą.
I coraz bardziej mi się to podoba :twisted:
Dzięki za ciepłe słowa Obrazek
Kufir pisze:A cztery, chyba nie chodzi o to aby do każdego dodatku trzeba było coś swojego wymyślać aby grało się trudniej :)
Dodatki się robi. Po prostu. Są trudne, bo są. Bo zawierają takie, a nie inne karty. Jaka jest więc Twoja definicja dodatku?
Kufir pisze:Ale to zmienia dość mechanikę.

Przykład:

Losujemy kartę wroga z numerem 2 (moc) oraz z numerem 3 (Siła)
Przegrywamy z wrogiem na Moc, tracimy życie i tura się kończy.

Wg. Twojej zasady aby miało to ręce i nogi trzeba by było walczyć też z wrogiem na Siłę.

Ale faktycznie chyba tak trzeba by było zacząć grać aby poziom trudności bez większego kombinowania wzrósł. :twisted:
Nie zmienia aż tak bardzo. Wszystko jest po staremu, tylko zmienia się liczba traconych żyć. Karty wciąż bada się w tej samej kolejności, co się od dawien dawna badało. Poza tem, w Twoim przykładzie pomyliłeś cyfry:

Numer Spotkania 1 - Walka na Siłę lub Moc;
Numer Spotkania 2 - Walka na Siłę;
Numer Spotkania 3 - Walka na Moc.

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 3:27 pm ]
No, z małą dedykacją...

Obrazek Obrazek

Trzech Raidenów, to oczywiście uśmiech nie dosłownie w stronę Mortal Kombat, ale wcześniejszego tytułu - Wielkiej Draki w Chińskiej Dzielnicy.

Prawdziwy Graal z kolei jest uśmiechem do 3 innych oficjalnych "graali" w TMiMie.