: niedziela 31 sty 2010, 12:07
Ja po kilku partiach z Gladiatorem ostatecznie gram tak ze nie moze on trenowac jedynie muła, konia i konia z wozem oraz Błazna (jako ze ten powoduje -1 do rzutu ataku).
Ogólnopolskie forum miłośników gier planszowych i ich twórczości fanowskiej
https://forum.magiaimiecz.eu/
Moze trenowac takich przyjaciół (z wyjatkiem Błazna co juz napisałem wczesniej). Byc moze po kilku kolejnych grach cos jeszcze tu zmienie zaleznie od tego jak bedzie to sie sprawdzac w grze i co na to powiedza osoby z ktorymi gram. Jak narazie takie rozwiazanie wydaje mi sie najlepsze bo nie osłabia Gladiatora na tyle zeby był on slabszy od innych poszukiwaczy a jedynie troche temperuje jego podstawowa zdolnosc czyniac gre w miare wyrównana.A co z Przyjaciółmi, którzy się nimi stają z jakiegośtam powodu (np. Czarny Jednorożec, Duch Zemsty, Krasnolud-Samotnik &c)?
Tez tak grałem przez jedna partie ale odszedłem od tego pomysłu.Kufir pisze:Ewentualnie rozpatruje jeszcze zasadę iż nie może szkolić Przyjaciół którzy sami z siebie dodają już punkty do Siły.
HunteR, Skarbiec, albo PM Moderatora działu .HunteR pisze:Może warto by więc założyć subforum do zasad i zbierać tam takie pomysły podobnie jak było w starym MiMie?
Zawsze może stratować :mrgreen:Kufir pisze:Koniem i Wozem argument że może on kopnąć z kopyta może trafić jedynie do 15 latka.
Jest jeszcze Straszydło, które ma efekt identyczny z Błaznem. A chodzi mi o to, że generalnie śmiesznie jest dzielić Przyjaciół na takich, co mogą wspomagać Gladiatora i takich, co nie. Czy Święta Józefina także walczy ramie w ramię z Gladiatorem? Albo Dziewica? Portera z waszymi Przedmiotami także wciągniecie w wir walki? ;> Jeżeli już dzielicie, kto może, a kto nie, wspomagać Gladiatora, to zważcie na wszystkich Przyjaciół .Roland pisze:Moze trenowac takich przyjaciół (z wyjatkiem Błazna co juz napisałem wczesniej).
A chodzi mi o to, że generalnie śmiesznie jest dzielić Przyjaciół na takich, co mogą wspomagać Gladiatora i takich, co nie. Czy Święta Józefina także walczy ramie w ramię z Gladiatorem? Albo Dziewica?
Faktycznie Koń z zapchanym Wozem tak samo jak i powolny załadowany Muł to istne maszyny do tratowania.Kufir napisał/a:
Koniem i Wozem argument że może on kopnąć z kopyta może trafić jedynie do 15 latka.
Zawsze może stratować :mrgreen:
Bardzo, ale to bardzo mądra zasada.7Tristan pisze:Graliśmy na obu planszach, z tym że, żeby zdobyć Koronę Władzy, każdy musiał pokonać Władcę.
Poruszyłem tą sprawę wieki temu i Bludgeon tłumaczył to tym, że te 4 krainy to:Kaktus+ pisze:Jedyne co spowodowało, że uśmiech nieco mi zbladł, to jeden zapis w instrukcji, który uświadomił mi pewną rzecz. Niby bardzo logiczna, aczkolwiek w podświadomości człowiek liczył, że to się jeszcze bardzo długo nie skończy... Mowa tu o dodatkach planszowych. Czytamy w instrukcji, że świat Magii otaczają 4 Krainy i jedną z nich są Podziemia. Można wywnioskować, że dodatków planszowych będzie więc tylko 4, po jednym na każdy róg planszy podstawowej. To i tak więcej niż w MiMie jednak nie zdawałem sobie z tego sprawy.
Hellhound pisze:Ja kierowałem się tym opisem:Bludgeon pisze:Taa, a chwilę potem wymienia te regiony: inner-middle-outer-dungeon czyli kraina wewnętrzna, środkowa, zewnętrzna i podziemia.Hellhound pisze:Ze swojej strony chciałem jeszcze dodać, że instrukcja od Dungeon wspomina o czterech regionach, więc wiemy że na 100% będą cztery dodatki w kształcie rogów.
Z 4 dodatkami miałbyś (oby będziesz miał :) ) 7 regionów.Land of Talisman to według mnie plansza z podstawki (no bo chyba nie Korona Władzy), ale masz rację. Krainy wewnętrzna, środkowa i zewnętrzna też są tłumaczone jako "Region".Instrukcja pisze:Surrounding the land of Talisman are four great kingdoms known as Regions. Each Region offers great opportunities, as well as terrible dangers, for adventurers brave enough to enter them. This expansion allows you to enter one of these extraordinary areas – the Dungeon Region ruled by the dreaded Lord of Darkness.
No ale bezplanszowe to są przecież karciane. Co miałeś dokładnie na myśli?Nemomon pisze:No i bezplanszowe może ze dwa będą, jako, że wątpię, aby FFG nagle przestało doić z MiMa-krowy. Pomiędzy nimi oczywiście będą dodatki karciane tylko :).