Strona 7 z 12

: niedziela 31 sty 2010, 12:07
autor: Roland
Ja po kilku partiach z Gladiatorem ostatecznie gram tak ze nie moze on trenowac jedynie muła, konia i konia z wozem oraz Błazna (jako ze ten powoduje -1 do rzutu ataku).

: niedziela 31 sty 2010, 12:14
autor: Mały Nemo
A co z Przyjaciółmi, którzy się nimi stają z jakiegośtam powodu (np. Czarny Jednorożec, Duch Zemsty, Krasnolud-Samotnik &c)?

: niedziela 31 sty 2010, 12:34
autor: Roland
A co z Przyjaciółmi, którzy się nimi stają z jakiegośtam powodu (np. Czarny Jednorożec, Duch Zemsty, Krasnolud-Samotnik &c)?
Moze trenowac takich przyjaciół (z wyjatkiem Błazna co juz napisałem wczesniej). Byc moze po kilku kolejnych grach cos jeszcze tu zmienie zaleznie od tego jak bedzie to sie sprawdzac w grze i co na to powiedza osoby z ktorymi gram. Jak narazie takie rozwiazanie wydaje mi sie najlepsze bo nie osłabia Gladiatora na tyle zeby był on slabszy od innych poszukiwaczy a jedynie troche temperuje jego podstawowa zdolnosc czyniac gre w miare wyrównana.

: niedziela 31 sty 2010, 12:41
autor: HunteR
To gra losowa, to że komuś parę razy się noga powinęła Gladiatorem i nie zdobył żadnych przyjaciół (zablokowane konto na naszej klasie, te sprawy :P ) to nie znaczy że jest cienki. To samo z przytoczoną sytuacją zmiany w ropuchę. Czasem ma się farta, czasem pecha, ale zwykle sytuacja się odwraca. Akurat Gladiator opiera się na takiej taktyce że musi mieć większą ekipę wtedy jest mocarny a gdyby zawsze mógł mieć nadmiar ludków w kompanii to znowu postać byłaby za mocna.

Tak sobie teraz pomyślałem, mamy już podstawkę i dwa dodatki (trzy jeśli liczyć z tymi niewydanymi w Polsce) i już tu i tam pojawiają się pomysły ulepszania/naginania/zmieniania zasad nierzadko oparte na logice np. nie trenuję konia bo przecież to logiczne że taki zwierz nie chwyci miecza i nie wesprze mnie w walce :P Może warto by więc założyć subforum do zasad i zbierać tam takie pomysły podobnie jak było w starym MiMie?

: niedziela 31 sty 2010, 12:46
autor: Kufir
Dla mnie Gladiator nie może trenować jedynie Muła i Konia z Wozem.
Muła Nie może bo: Po pierwsze można go kupić, po drugie podobnie jak z Koniem i Wozem argument że może on kopnąć z kopyta może trafić jedynie do 15 latka.

Może natomiast trenować Konia (po prostu, jeździ na nim co jest wielkim autem), oraz wszystkich innych chcianych czy też nie chcianych Przyjaciół.



Ewentualnie rozpatruje jeszcze zasadę iż nie może szkolić Przyjaciół którzy sami z siebie dodają już punkty do Siły.

: niedziela 31 sty 2010, 12:59
autor: Roland
Osobiscie staram sie unikac wprowadzania własnych zmian do zasad gry, jednak jesli sa jakies "drobiazgi" w Talismanie, które od razu rzucaja mi sie w oczy i az prosza sie aby je zmodyfikowac wtedy to robie, a jest takich kilka (Wewnetrzna kraina, Mroczna kultystka, Ponury Żniwiarz a teraz takze Gladiator). Jednak staram sie zmieniac rzeczy mi nie odpowiadajace tylko na tyle na ile to konieczne konsultujac to z moimi graczami i jesli sie na to godza.
Kufir pisze:Ewentualnie rozpatruje jeszcze zasadę iż nie może szkolić Przyjaciół którzy sami z siebie dodają już punkty do Siły.
Tez tak grałem przez jedna partie ale odszedłem od tego pomysłu.
Ale co z trenowaniem Błazna? Przeciez to niechciany przyjaciel który powoduje ze -1 do rzutu ataku w walce. Jesli go trenujemy to wtedy mimo iz Błazen jest z nami nic sie nie dzieje...

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 1:05 pm ]
Zapomniałem dodac ze u mnie Gladiator nie moze tez trenowac Poltergeista z tego prostego powodu iz jest on duchem.

: niedziela 31 sty 2010, 13:05
autor: Mały Nemo
HunteR pisze:Może warto by więc założyć subforum do zasad i zbierać tam takie pomysły podobnie jak było w starym MiMie?
HunteR, Skarbiec, albo PM Moderatora działu :).
Kufir pisze:Koniem i Wozem argument że może on kopnąć z kopyta może trafić jedynie do 15 latka.
Zawsze może stratować :mrgreen:
Roland pisze:Moze trenowac takich przyjaciół (z wyjatkiem Błazna co juz napisałem wczesniej).
Jest jeszcze Straszydło, które ma efekt identyczny z Błaznem. A chodzi mi o to, że generalnie śmiesznie jest dzielić Przyjaciół na takich, co mogą wspomagać Gladiatora i takich, co nie. Czy Święta Józefina także walczy ramie w ramię z Gladiatorem? Albo Dziewica? Portera z waszymi Przedmiotami także wciągniecie w wir walki? ;> Jeżeli już dzielicie, kto może, a kto nie, wspomagać Gladiatora, to zważcie na wszystkich Przyjaciół ;).

: niedziela 31 sty 2010, 13:09
autor: Kufir
A chodzi mi o to, że generalnie śmiesznie jest dzielić Przyjaciół na takich, co mogą wspomagać Gladiatora i takich, co nie. Czy Święta Józefina także walczy ramie w ramię z Gladiatorem? Albo Dziewica?

Oczywiście.


Kufir napisał/a:
Koniem i Wozem argument że może on kopnąć z kopyta może trafić jedynie do 15 latka.


Zawsze może stratować :mrgreen:
Faktycznie Koń z zapchanym Wozem tak samo jak i powolny załadowany Muł to istne maszyny do tratowania.
Może od razu dodajmy + 1 do Siły podczas walki dla Butelki z Wodą.
Przecież możemy nią rzucić w przeciwnika!

: niedziela 31 sty 2010, 13:51
autor: Mały Nemo
Może od razu dodajmy + 1 do Siły podczas walki dla Butelki z Wodą.
Przecież możemy nią rzucić w przeciwnika!
Obrazek

Pozdrawiam, Nemomon :mrgreen:

: niedziela 31 sty 2010, 14:14
autor: Rogo
A może by taki wóz uzbroić jakimiś dzidami i dlatego koń z wozem dodaje +1 do Siły? ;> np:
WÓZ
Obrazek =>
WÓZ GLADIATORA
Obrazek
(Na rysunku konia brak, ale to chyba każdy może sobie dorysować :))

: niedziela 31 sty 2010, 14:21
autor: Mały Nemo
Była kiedyś karta do MtG, która nazywała się Tarpan, oczywiście paru graczy zmieniło jej grafikę na oryginalny tarpan (byli nawet tacy, co uważali ją za oryginalną kartę :D). Anyway, ostatnio robię 1 kartę dziennie, dzisiaj mnie Kufir zmusił, to zrobiłem jedną nadliczbową. Pochwalę się tą jedną kartą na dzisiaj i grzecznie poproszę, aby nie kontynuować wątku z tarpanami, maluchami ani innymi "sam go pcham go, ale mam go" samochodami:

Obrazek

Dziękuję.

: niedziela 31 sty 2010, 15:42
autor: Kufir
Rogo, zniszczyłeś mnie ;)

: niedziela 31 sty 2010, 16:58
autor: 7Tristan
Grałem wczoraj ponownie z Podziemiami ,tym razem na 3 i muszę przyznać ,że dodatek naprawdę przyjemnie urozmaicił grę :) Dodam ,że gramy z zasadą ,że Koronę Władzy może posiadać tylko ten kto pokona Władcę Ciemności, a Talismany można zdobyć tylko wypełniając zadanie w Jaskini Czarnoksiężnika.

Tym razem grałem Mędrcem i gdy tak się skoksowałem ,że chciałem iść na Władcę to ukatrupił mnie... Żniwiarz :D Było wiele radości. Potem Kupcem szybko pozbierałem to co zostało z mojego poprzednika, pomnożyłem złoto i zacząłem się trenować u instruktora :) Przeciwnicy w tym czasie próbowali się z Władcą, ale mieli mega pechowe rzuty :) Co też wykorzystałem ja na podbudowanie się i ponowną próbę i tym razem się udało. Spacer po Koronę był w zasadzie formalnością :)

: poniedziałek 01 lut 2010, 21:23
autor: Mały Nemo
Temat Przeczyszczony, sprawy Mieszkańców Mroku kontynuujcie tutaj.

: piątek 05 lut 2010, 10:01
autor: Nathrakh
W końcu zakupiliśmy Podziemia, i wczoraj rozegrałem pierwsza partie. Przyznam że jest to ciekawy dodatek, można tam dostać solidny łomot jak i łatwo stracić przyjaciół. Graliśmy we 3 i tylko jedna nowa postać została wylosowana, Gladiator. Po przeczytaniu tego wątku bardzo się go bałem i myślałem ma wygraną w kieszeni. Jednak Gladiator bez odrobiny szczęścia albo z solidną dawka pecha jest słaby. Praktycznie na początku gry wylosował Klątwę Wiedźmy. Chwile później zanim pozbył się wiedźmy poszedł na ruiny i musiał tam zostawić jednorożca i dziewicę. Zabierając ich Czarnoksiężnikiem i przy wsparciu czarów Moc i Siła szybko zszedłem do podziemi gdzie już łatwo nabijałem kolejne żetony siły i mocy. Niestety mając 12 mocy nie poradziłem sobie z Władcą ciemności ale i tak szybko doszedłem na Koronę Władzy i zakończyłem grę.

W tej grze Gladiator miał pecha, jednak gdyby wylosował jednorożca i dziewicę nie mając klątwy Wiedźmy pewnie by wygrał ;-)

Pochwale się jeszcze że kolega pracuje w Bardzie i za Podziemia zapłaciliśmy 91zł

Pozdrawiam ;-)

: piątek 05 lut 2010, 11:29
autor: Hellhound
7Tristan pisze:Graliśmy na obu planszach, z tym że, żeby zdobyć Koronę Władzy, każdy musiał pokonać Władcę.
Bardzo, ale to bardzo mądra zasada.

Po pierwsze gra nie skończy się nagle (wszyscy sobie chodzą beztrosko po planszy głównej pakując postacie, aż nagle ktoś przekracza Tajemne Wrota i koniec gry) - widać kiedy rozpoczyna się wyścig po koronę.

Po drugie wyrównuje trochę szansę - słabsza postać może nagle wejść do Podziemi i wygrać mając powiedzmy tylko jakiś jeden dobry przedmiot czy czar specjalnie na LOD.

: piątek 05 lut 2010, 13:37
autor: Padre
wrzucie zdjęcia planasz figurki etc bo jeszcze dodatku nie posiadam a chiałbym go pogladac :)

: piątek 05 lut 2010, 14:51
autor: Erestor
Wiele zdjęć możesz obejrzeć tutaj: OGLĄDAJ

: czwartek 11 lut 2010, 10:33
autor: Kaktus+
A więc stało się, i ja jestem po pierwszej partii Podziemi. 8)

Mam kilka uwag. O ile wcześniej krytykowałem opinie na temat małoklimatyczności Poszukiwaczy dołączonych do Podziemi, teraz sam podejmę się krytyki Poszukiwaczy.
Po kolei:
Od strony graficznej prezentują się tragicznie. :roll: Te grafiki aż rażą po oczach, są na wskroś komputerowe a grafika Zawadiaki woła o pomstę do nieba. ](*,) Gladiator wygląda jak Obcy, Filozof jako tako się trzyma. O reszcie również nie można powiedzieć nic dobrego. [-(
Od strony merytorycznej, Poszukiwacze prezentują się bardzo przeciętnie. Nie ma żadnego, który w jakikolwiek sposób wybijałby się z tego szarego, przeciętnego tłumu. Podsumowując: Poszukiwacze - wielki zawód i za to pejczyk dla twórców /bicz Na szczęście dalej było już tylko lepiej.

Plansza, piękna. Na prawdę ślicznie zrobiona, grafiki dopieszczone i niby kolorowe, wesołe, a jednak doskonale oddające ducha Podziemnego świata. Dużo pól na których ciągniemy Karty, niekiedy nawet 3. Rewelacja. :grin:
Jedyne co spowodowało, że uśmiech nieco mi zbladł, to jeden zapis w instrukcji, który uświadomił mi pewną rzecz. Niby bardzo logiczna, aczkolwiek w podświadomości człowiek liczył, że to się jeszcze bardzo długo nie skończy... Mowa tu o dodatkach planszowych. Czytamy w instrukcji, że świat Magii otaczają 4 Krainy i jedną z nich są Podziemia. Można wywnioskować, że dodatków planszowych będzie więc tylko 4, po jednym na każdy róg planszy podstawowej. To i tak więcej niż w MiMie jednak nie zdawałem sobie z tego sprawy. :roll:
Wiadomo, to nie żadna wada gry, po prostu moje offtopowe przemyślenie.
Wracając do tematu. Bardzo podoba mi się pomysł z poruszaniem się po podziemiach w dowolnym kierunku, doskonale się to sprawdziło. Ciekawe lokacje sprawiają, że aż chce się w dalszym ciągu eksplorować planszę.
Kolejny plus to doskonałe zakończenie gry. Władca na chwilę obecną jest doskonałym zwieńczeniem gry i opcja, że każdy musi go pokonać by powziąć KW jest świetna. Dodatkowo w ciekawy sposób rozwiązano opuszczenie skarbca. Nie wystarczy wklepać Władcy, gdyż do tego żadnego kozaka nie potrzeba, jednak by zrobić to z 8 punktową przewagą, nieco przykoksowanym Poszukiwaczem trzeba być.
Czyli, można mu wklepać ot tak, dla zasady i Skarbu lub ukierunkować od razu na zniszczenie go i teleportację na KW. :twisted:
Kart Podziemi są świetne. Pierwsze co rzuca się w oczy to ich ilość. SZOK! 128 Kart to pełen wypas połączony z radością tak wielką, że aż skórka na... się kurczy :P . Świetne zbalansowanie Wrogów, są zarówno słabi, których rozpykałem moim Mędrcem jak i całkiem kozaccy, stanowiący wyzwanie. Widać również pewną równowagę między Wrogami walczącymi na Moc i Siłę, to dobrze.

Muszę powiedzieć, że Podziemia zrobiły na mnie rewelacyjne wrażenie. O ile całkowicie odpuszczeni zostali Poszukiwacze, to cała reszta jest świetnie dopieszczona. Plansza, Karty, klimat, cel, skarby. Uważam, że całość prezentuje się doskonale.
Moja ocena dodatku 4. Z czystym sumieniem dałbym 5, gdyby Poszukiwacze prezentowali coś więcej niż tylko zerżnięte z MiMa kolny okraszone szpetną grafiką.

Aha, bym zapomniał. Podczas całej rozgrywki, co prawda Gladiatora nie było w grze, jednak wspólnie z drugim graczem mieliśmy aż 6 Poszukiwaczy przez całą partię.
To tak dla wiadomości Kufira, że Przyjaciele jednak nie trafiają się aż tak często. Po prostu miałeś szczęście chłopie ;-)

: czwartek 11 lut 2010, 12:35
autor: Hellhound
Kaktus+ pisze:Jedyne co spowodowało, że uśmiech nieco mi zbladł, to jeden zapis w instrukcji, który uświadomił mi pewną rzecz. Niby bardzo logiczna, aczkolwiek w podświadomości człowiek liczył, że to się jeszcze bardzo długo nie skończy... Mowa tu o dodatkach planszowych. Czytamy w instrukcji, że świat Magii otaczają 4 Krainy i jedną z nich są Podziemia. Można wywnioskować, że dodatków planszowych będzie więc tylko 4, po jednym na każdy róg planszy podstawowej. To i tak więcej niż w MiMie jednak nie zdawałem sobie z tego sprawy.
Poruszyłem tą sprawę wieki temu i Bludgeon tłumaczył to tym, że te 4 krainy to:
- Podziemia
- Kraina Zewnętrzna
- Kraina Środkowa
- Kraina Wewnętrzna

Wklejam tu całego posta:
Hellhound pisze:
Bludgeon pisze:
Hellhound pisze:Ze swojej strony chciałem jeszcze dodać, że instrukcja od Dungeon wspomina o czterech regionach, więc wiemy że na 100% będą cztery dodatki w kształcie rogów.
Taa, a chwilę potem wymienia te regiony: inner-middle-outer-dungeon czyli kraina wewnętrzna, środkowa, zewnętrzna i podziemia.
Z 4 dodatkami miałbyś (oby będziesz miał :) ) 7 regionów.
Ja kierowałem się tym opisem:
Instrukcja pisze:Surrounding the land of Talisman are four great kingdoms known as Regions. Each Region offers great opportunities, as well as terrible dangers, for adventurers brave enough to enter them. This expansion allows you to enter one of these extraordinary areas – the Dungeon Region ruled by the dreaded Lord of Darkness.
Land of Talisman to według mnie plansza z podstawki (no bo chyba nie Korona Władzy), ale masz rację. Krainy wewnętrzna, środkowa i zewnętrzna też są tłumaczone jako "Region".

: czwartek 11 lut 2010, 12:43
autor: Mały Nemo
Będą 4 Realmy, najprawdopodobniej będzie Smocza Wieża oraz możliwe, że całkowicie planszowe, nie narożnikowe Krainy.

: czwartek 11 lut 2010, 12:48
autor: Hellhound
Jakie jest źródło tych informacji skoro Goodenough nie zdradza się z żadnymi szczegółami?

: czwartek 11 lut 2010, 12:53
autor: Mały Nemo
Przeczucie. Skoro zrobił 1 realm, to nie zostawi go samemu sobie, a trzy pozostałe nieobsadzone. Smocza Wieża jest powszechnie pożądana, a bazowana na Trzeciej Edycji, z której Goodenough czerpie. No i bezplanszowe może ze dwa będą, jako, że wątpię, aby FFG nagle przestało doić z MiMa-krowy. Pomiędzy nimi oczywiście będą dodatki karciane tylko :).

: czwartek 11 lut 2010, 13:28
autor: Hellhound
Nemomon pisze:No i bezplanszowe może ze dwa będą, jako, że wątpię, aby FFG nagle przestało doić z MiMa-krowy. Pomiędzy nimi oczywiście będą dodatki karciane tylko :).
No ale bezplanszowe to są przecież karciane. Co miałeś dokładnie na myśli?

: czwartek 11 lut 2010, 13:41
autor: Mały Nemo
Heh, pomylilem się ^^" Miałem na myśli takie, które są osobnymi planszami niedołączanymi do planszy głównej ^^""