Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o TMiM niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Posty: 2112
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Postautor: Kufir » środa 24 lut 2010, 13:08

Doszedłem do wniosku że Podziemia są za łatwe i już wyjaśniam dlaczego.

Jakie poważne zagrożenia są w Podziemiach ?

- Zielona Mgła (Zdarzenie), odkładamy na stos kar zużytych wszystkie nasze Bronie i Pancerze. (Wredna karta ale jest tylko jedna)

- Łowca Niewolników, jeśli nie mamy złota tracimy przyjaciół (Też wredna karta ale jest tylko jedna, posiadanie złota w podziemiach jest ważnym aspektem gry)

- Obszary na których losujemy nawet 3 karty Podziemi (Wtedy możemy spotkać silnych wrogów którzy sumują swoje parametry)

I generalnie to tyle jeśli chodzi o poważne zagrożenia.
Dla mnie to za mało. Bo z wartością siły 8 i 8 Mocy spokojnie możemy wędrować po Podziemiach aby zyskiwać doświadczenie z pokonanych wrogów.
Obrazek


Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16221
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » środa 24 lut 2010, 13:14

Kufir pisze:- Obszary na których losujemy nawet 3 karty Podziemi (Wtedy możemy spotkać silnych wrogów którzy sumują swoje parametry)

I generalnie to tyle jeśli chodzi o poważne zagrożenia.
Dla mnie to za mało. Bo z wartością siły 8 i 8 Mocy spokojnie możemy wędrować po Podziemiach aby zyskiwać doświadczenie z pokonanych wrogów.


No... ja gram z zasadą, którą wiele razy już maglowałem, więc ją znasz, że każdy Wróg zabiera jedno swoje Życie, i kilka razy zdarzało mi się stracić Poszukiwacza na ostatnim obszarze tuż przed Panem Ciemności, mając nawet te 3 punkty Życia, a będąc 1 turę tuż przed wygraniem całej gry.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » środa 24 lut 2010, 13:16

Kufir pisze:Doszedłem do wniosku że Podziemia są za łatwe i już wyjaśniam dlaczego.


Do tego samego wniosku doszedłeś grając w podstawkę o ile dobrze pamiętam.
Nemo już kiedyś rozpisał się dlaczego ta gra jest prosta i łatwa, a dlaczego nie trudna. Przejrzałem ostatnio jego dodatki, wydrukuj, zagraj i dopiero wtedy stwierdzisz, że jest ciężko, gdyż co niektóre Karty po prostu miażdżą.
I coraz bardziej mi się to podoba :twisted:
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Posty: 2112
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Postautor: Kufir » środa 24 lut 2010, 13:29

Kaktus+ pisze:
Kufir pisze:Doszedłem do wniosku że Podziemia są za łatwe i już wyjaśniam dlaczego.


Do tego samego wniosku doszedłeś grając w podstawkę o ile dobrze pamiętam.
Nemo już kiedyś rozpisał się dlaczego ta gra jest prosta i łatwa, a dlaczego nie trudna. Przejrzałem ostatnio jego dodatki, wydrukuj, zagraj i dopiero wtedy stwierdzisz, że jest ciężko, gdyż co niektóre Karty po prostu miażdżą.
I coraz bardziej mi się to podoba :twisted:



Nie drukuje dodatków autorskich które nie stanowią osobnej grupy kart to raz :)
W przeciwnym wypadku karty są "znaczone", druga sprawa że dodatki Nemo zupełnie do mnie nie trafiają (pod względem graficznym i pomysłowym) to dwa. ;)
A trzy to to iż z moimi modyfikacjami które idealnie wpasowały się w wymagania moich graczy gra się fajnie ;)

A cztery, chyba nie chodzi o to aby do każdego dodatku trzeba było coś swojego wymyślać aby grało się trudniej :)


No... ja gram z zasadą, którą wiele razy już maglowałem, więc ją znasz, że każdy Wróg zabiera jedno swoje Życie, i kilka razy zdarzało mi się stracić Poszukiwacza na ostatnim obszarze tuż przed Panem Ciemności, mając nawet te 3 punkty Życia, a będąc 1 turę tuż przed wygraniem całej gry.



Ale to zmienia dość mechanikę.

Przykład:

Losujemy kartę wroga z numerem 2 (moc) oraz z numerem 3 (Siła)
Przegrywamy z wrogiem na Moc, tracimy życie i tura się kończy.

Wg. Twojej zasady aby miało to ręce i nogi trzeba by było walczyć też z wrogiem na Siłę.

Ale faktycznie chyba tak trzeba by było zacząć grać aby poziom trudności bez większego kombinowania wzrósł. :twisted:
Obrazek


Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16221
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » środa 24 lut 2010, 15:28

Kaktus+ pisze:Nemo już kiedyś rozpisał się dlaczego ta gra jest prosta i łatwa, a dlaczego nie trudna. Przejrzałem ostatnio jego dodatki, wydrukuj, zagraj i dopiero wtedy stwierdzisz, że jest ciężko, gdyż co niektóre Karty po prostu miażdżą.
I coraz bardziej mi się to podoba :twisted:


Dzięki za ciepłe słowa Obrazek

Kufir pisze:A cztery, chyba nie chodzi o to aby do każdego dodatku trzeba było coś swojego wymyślać aby grało się trudniej :)


Dodatki się robi. Po prostu. Są trudne, bo są. Bo zawierają takie, a nie inne karty. Jaka jest więc Twoja definicja dodatku?

Kufir pisze:Ale to zmienia dość mechanikę.

Przykład:

Losujemy kartę wroga z numerem 2 (moc) oraz z numerem 3 (Siła)
Przegrywamy z wrogiem na Moc, tracimy życie i tura się kończy.

Wg. Twojej zasady aby miało to ręce i nogi trzeba by było walczyć też z wrogiem na Siłę.

Ale faktycznie chyba tak trzeba by było zacząć grać aby poziom trudności bez większego kombinowania wzrósł. :twisted:


Nie zmienia aż tak bardzo. Wszystko jest po staremu, tylko zmienia się liczba traconych żyć. Karty wciąż bada się w tej samej kolejności, co się od dawien dawna badało. Poza tem, w Twoim przykładzie pomyliłeś cyfry:

Numer Spotkania 1 - Walka na Siłę lub Moc;
Numer Spotkania 2 - Walka na Siłę;
Numer Spotkania 3 - Walka na Moc.

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 3:27 pm ]
No, z małą dedykacją...

Obrazek Obrazek

Trzech Raidenów, to oczywiście uśmiech nie dosłownie w stronę Mortal Kombat, ale wcześniejszego tytułu - Wielkiej Draki w Chińskiej Dzielnicy.

Prawdziwy Graal z kolei jest uśmiechem do 3 innych oficjalnych "graali" w TMiMie.
Ostatnio zmieniony środa 24 lut 2010, 17:45 przez Nemomon, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Posty: 2112
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Postautor: Kufir » środa 24 lut 2010, 17:19

Nie zmienia aż tak bardzo. Wszystko jest po staremu, tylko zmienia się liczba traconych żyć. Karty wciąż bada się w tej samej kolejności, co się od dawien dawna badało.


W sumie tak ale w takim wypadku wychodzi że to istoty atakują Poszukiwacza a nie Poszukiwacz istoty. I tutaj interpretacja sztyletowania przez Zabójce może być już rożna ;)

[ Komentarz dodany przez: Nemomon: Sro Lut 24, 2010 5:35 pm ]
Też nie. Wciąż obowiązują zasady, że to Poszukiwacz atakuje zawsze pierwszy.

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 8:12 pm ]
Skoro grasz iż każdy wróg zabiera jeden punkt życia co z pancerzami.
W przypadku gdy masz stracić dwa lub więcej punktów zycia, wykonujesz jeden rzut ochronny za pancerz jeśli go posiadasz czy tyle ilu było wrogów ?
Obrazek


Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16221
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » środa 24 lut 2010, 22:54

Kufir pisze:W przypadku gdy masz stracić dwa lub więcej punktów zycia, wykonujesz jeden rzut ochronny za pancerz jeśli go posiadasz czy tyle ilu było wrogów ?


Za każdy punkt Życia z osobna.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Posty: 2112
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Postautor: Kufir » piątek 26 lut 2010, 22:19

Grając Twoim sposobem Zgromadzenie odebrało mi 3 punkty Życia, jest troszkę trudniej a to w porządku :)
Obrazek


Nathrakh
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 10:42
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Nathrakh » wtorek 02 mar 2010, 14:25

Czyli walczyłeś z każdym Duchem osobno? Bo ja gram tak, że jeżeli jest więcej wrogów np. Smok S:7 Goblin S:2 i Duch M:4. To Najpierw walczę na siłę i wtedy odbywa się jedna walka przeciwko Goblinowi i Smokowi na raz więc ich łączna siła to 9 a po tej walce niezależnie od wyniku dopiero walczę z Duchem. Czyli maksymalnie mogę stracić 2 punkty wytrzymałości.

Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16221
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » wtorek 02 mar 2010, 14:27

Nathrakh pisze:Czyli walczyłeś z każdym Duchem osobno? Bo ja gram tak, że jeżeli jest więcej wrogów np. Smok S:7 Goblin S:2 i Duch M:4. To Najpierw walczę na siłę i wtedy odbywa się jedna walka przeciwko Goblinowi i Smokowi na raz więc ich łączna siła to 9 a po tej walce niezależnie od wyniku dopiero walczę z Duchem. Czyli maksymalnie mogę stracić 2 punkty wytrzymałości.


Zgadza się, Ty grasz na normalnych zasadach gry. Tymczasem Kufir sprawdzał "mój" system gry i bardzo się cieszę, że mu się on podoba :)


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Posty: 2112
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Postautor: Kufir » wtorek 02 mar 2010, 15:28

Jest OK, w prosty sposób można naprawdę utrudnić grę, teraz obszary gdzie losuje się 2-3 karty może stanowić poważne wyzwanie. Dobra Robota Nemo.
Obrazek


Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: the MackaN » poniedziałek 29 mar 2010, 12:40

A ja mam pytanie innego rodzaju, czy mi się tylko wydaje, czy w Podziemiach w TMiM nie ma żadnego zapisu o tym, jakoby nie można tam było wprowadzać zwierzątek z kopytami. I można wchodzić sobie ot tak, z koniem i wozem nawet... A na tym na czym da się jeździć, to można jeździć?

Freeasy
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 55
Rejestracja: wtorek 29 wrz 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Postautor: Freeasy » poniedziałek 29 mar 2010, 12:56

the MackaN pisze:A ja mam pytanie innego rodzaju, czy mi się tylko wydaje, czy w Podziemiach w TMiM nie ma żadnego zapisu o tym, jakoby nie można tam było wprowadzać zwierzątek z kopytami. I można wchodzić sobie ot tak, z koniem i wozem nawet... A na tym na czym da się jeździć, to można jeździć?


Nie ma takiego zapisu. I dobrze. Przykład Łyska z pokładu Idy pokazuje, że koń jak i kończ wozem może się znakomicie w podziemiach sprawdzić. Tyle że jak za długo przebywa to może mu się na oczy rzucić

Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16221
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » poniedziałek 29 mar 2010, 13:14

Ano, Podziemia nie mają tych idiotycznych zasad, że "ta zdolność w Podziemiach nie ma efektu", czy też "tej karty nie możesz zabrać do Podziemi". Errat więc nie ma.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Posty: 2112
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Postautor: Kufir » poniedziałek 29 mar 2010, 16:25

the MackaN pisze:A ja mam pytanie innego rodzaju, czy mi się tylko wydaje, czy w Podziemiach w TMiM nie ma żadnego zapisu o tym, jakoby nie można tam było wprowadzać zwierzątek z kopytami. I można wchodzić sobie ot tak, z koniem i wozem nawet... A na tym na czym da się jeździć, to można jeździć?



Początkowo byłem rozczarowany faktem iż w Podziemiach można jeździć koniem, mozna wejśc z Rumakiem, Koniem i wozem itp. Do tego jeszcze dochodzi teleportacja Latającym Dywanem. Brak racjonalizmy i jakiegoś realizmu tak?

Czy to źle? Nie koniecznie, przez brak takich rygorystycznych zakazów Podziemia na prawdę są bardzo grywalne.
Obrazek


Freeasy
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 55
Rejestracja: wtorek 29 wrz 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Postautor: Freeasy » poniedziałek 29 mar 2010, 17:05

Kufir pisze:
Początkowo byłem rozczarowany faktem iż w Podziemiach można jeździć koniem, mozna wejśc z Rumakiem, Koniem i wozem itp. Do tego jeszcze dochodzi teleportacja Latającym Dywanem. Brak racjonalizmy i jakiegoś realizmu tak?

Czy to źle? Nie koniecznie, przez brak takich rygorystycznych zakazów Podziemia na prawdę są bardzo grywalne.


Faktycznie bardzo chętnie wszyscy lezą do Podziemi a bałem się, że będzie trzeba zachęcać. Dużo wrogów i trofeów do zgarnięcia a mało ograniczeń. Teraz mało kto łazi po Krainie Wewnętrznej (a to trzeba butelkę wody mieć, a to czarny rycerz, a to runy, a to przepaść, a to przeklęta polana). Z podziemi od razu skok do środkowej i jest pozamiatane.

Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » poniedziałek 29 mar 2010, 19:35

Freeasy pisze:Krainie Wewnętrznej


Środkowej Krainie znaczy się :P

A co do reszty to zgadzam się. Grałem już kilka razy i nadal natrafiam na nowe karty. To bardzo dobrze, że kart jest tak dużo, a mniemam że niedługo ukarzą się autorskie i zabawa jeszcze długo będzie się ciągnąć.
Moim zdaniem, poza zjeb... artami poszukiwaczy, Podziemia są rewelacyjne w każdym calu.
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Roland » poniedziałek 29 mar 2010, 19:54

Odkąd zakupiłem Podziemia to nie miałem jeszcze ani jednej rozgrywki w ktorej bym tam nie właził, za kazdym razem jak juz zdobede w krainie zewnetrzniej jakis ekwipunek + przyjaciół odrazu szturmuje podziemia, czasem na polach gdzie ciagnie sie 2-3 karty bywa ciezko ale jak juz uporam sie z Panem Ciemnosci i wyjde na powierzchnie to jestem nie do zatrzymania :twisted:
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."

Freeasy
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 55
Rejestracja: wtorek 29 wrz 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Postautor: Freeasy » poniedziałek 29 mar 2010, 20:36

Kaktus+ pisze:
Freeasy pisze:Krainie Wewnętrznej


Środkowej Krainie znaczy się :P

A co do reszty to zgadzam się. Grałem już kilka razy i nadal natrafiam na nowe karty. To bardzo dobrze, że kart jest tak dużo, a mniemam że niedługo ukarzą się autorskie i zabawa jeszcze długo będzie się ciągnąć.
Moim zdaniem, poza zjeb... artami poszukiwaczy, Podziemia są rewelacyjne w każdym calu.


Oczywiście że tak. Ale nie edytuję postu. Niech zostanie dla przyszłych pokoleń żeby wiedzieli jak zgubny wpływ ma zmiana czasu na umysł człowieka. Zieeeeewwww!!!

Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 35

Postautor: Artownik » poniedziałek 29 mar 2010, 21:51

Właśnie mi taki układ z Podziemiami się zbytnio nie podoba.

Te ograniczenia co do Zwierząt w MiMie były bardzo dobrze pomyślane, biorąc pod uwagę, że mogłeś wskoczyć od razu na Koronę Władzy.

Jednak skoro tu przejście na KW zostało ukrócone, to rzeczywiście przepis ten wielkiego sensu już nie ma. :-k

Szkoda tylko, że idea Podziemi została porzucona.


Wróć do „Dział Ogólny (TMiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości