Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Hej, jeszcze nie zagralem ale godzina rozgrywki sie zbliza :mrgreen: mysle ze zajrze tu wieczorem i podziele sie z Wami pierwszymi wrazeniami z rozgrywki.
wlasnie skonczylem czytac instrukcje i tu takze nie doszukalem sie zadnych bledów w druku, wszystko jasno i czytelnie, zadnych pytan, brawo dla wydawcy.
Zastanawiam sie tylko nad jedna karta. W zestawie Podziemi jest 10 nowych kart przygod ktore wtasowuje sie do talii z podstawki, sa one zwiazane z Podziemiami. Konkretnie chodzi mi o karte "Runiczne Wrota", sa 3 karty Runicznych wrót w zestawie, jest to karta miejsca a instrukcja na niej mówi:
"Podczas swojej nastepnej tury, zamiast normalnego ruchu, możesz przenieść się na dowolne, inne Runiczne Wrota lub dowolny obszar Runów. Kiedy ktoś skorzysta z Runicznych Wrót, znikają one na stosie kart odrzuconych."
Co to jest ten "obszar Runów"??? nie wiem czy to bład czy moze mi coś umknęło, w zasadzie to szczegół ale moze ktoś wie...?
wlasnie skonczylem czytac instrukcje i tu takze nie doszukalem sie zadnych bledów w druku, wszystko jasno i czytelnie, zadnych pytan, brawo dla wydawcy.
Zastanawiam sie tylko nad jedna karta. W zestawie Podziemi jest 10 nowych kart przygod ktore wtasowuje sie do talii z podstawki, sa one zwiazane z Podziemiami. Konkretnie chodzi mi o karte "Runiczne Wrota", sa 3 karty Runicznych wrót w zestawie, jest to karta miejsca a instrukcja na niej mówi:
"Podczas swojej nastepnej tury, zamiast normalnego ruchu, możesz przenieść się na dowolne, inne Runiczne Wrota lub dowolny obszar Runów. Kiedy ktoś skorzysta z Runicznych Wrót, znikają one na stosie kart odrzuconych."
Co to jest ten "obszar Runów"??? nie wiem czy to bład czy moze mi coś umknęło, w zasadzie to szczegół ale moze ktoś wie...?
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Ups... Rzeczywiście to sa te obszary z podstawki w Krainie środkowej mają taka nazwe, zapomnialem o nich a szukałem na planszy z Podziemi :roll:
no to wiem juz wszystko, czas tasowac karty i siadac do gry
no to wiem juz wszystko, czas tasowac karty i siadac do gry
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Ajwer
-
- Posty: 544
- Rejestracja: środa 12 lis 2008, 16:37
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 37
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Na stronie Galakty wprowadzenie do Podziemi a ja jestem juz po pierwszej rozgrywce z tymze dodatkiem
Musze powiedziec ze gralo sie naprawde super, nowa plansza to nowe mozliwosci i ogolnie wiecej wszystkiego. Podziemia maja swój specyficzny troche mroczny klimat, mniejsze pole manewru i wiecej niebezpieczenstw. Lepiej nie wchodzic tam na samym poczatku rozgrywki bo szybko mozna tam zginac ewentualnie sie ewakuowac na powierzchnie. Ogólnie to tak z 2/3 kart podziemi to wrogowie i w wiekszosci sa naprawde mocni a niektórzy mają dodatkowo rózne ciekawe mozliwosci uprzykrzenia zycia poszukiwaczowi poza samym odebraniem mu punktów zycia. O ile w podstawce jest kilku wrogow ktorzy potrafia byc naprawde grozni tylko na poczatku gry to tutaj nawet z bonusami z przyjaciół czy przedmiotów moze byc naprawde ciezko (oczywiscie do pewnego etapu kiedy to juz mocno przypakujemy poszukiwacza). Wystarczy zakonczyc ruch na obszarze gdzie ciagniemy 2 lub 3 karty i trafic na wrogów ktorych siła czy tez moc sie zsumuje i juz mamy walke z przeciwnikiem o parametrze kilkunastu punktów. :mrgreen: A w Podziemiach nie tak łatwo o odzyskanie punktów zycia. Jest tu tez sporo ciekwaych kart miejsc i spotkan.
Nowi poszukiwacze wg maja bardzo ciekawe zdolnosci, szczególnie Amazonka, Cyganka i Gladiator. Fajnie jest kiedy w podziemiach pojawi sie Żniwiarz, o ile na planszy podstawowej mamy spore szanse na unikanie go bo poruszamy sie w zasadzie po okręgu to tutaj juz nie jest tak łatwo i spotkania z nim sa zdecydowanie czestsze, zwłaszcza gdy gramy w 3 lub 4 osoby :mrgreen:
A czy warto wchodzic do Podziemi? Pewnie ze tak. Juz samo wyciaganie nowych kart to duza radocha, poza tym im wieksze ryzyko tym ciekawsza zabawa :mrgreen: A poza tym jesli mamy paru przyjaciól lub jakies przedmioty ktore zwiekszaja moc i siłe poszukiwacza czyli jestesmy juz w miare mocni ale jeszcze nie na tyle zeby wygrac rozgrywke i mamy troche szczescia w rzutach kostka to tu mozna naprawde szybko dopakowac poszukiwacza. Silniejsi pokonani wrogowie to wiecej punktów z trofeum do wymiany.
Krótko mówiac mozna tu szybciej zginąc albo szybciej stworzyc potężnego Poszukiwacza i wyprzedzic innych graczy. W kazdym razie dobra zabawa gwarantowana a to jest najwazniejsze
Musze powiedziec ze gralo sie naprawde super, nowa plansza to nowe mozliwosci i ogolnie wiecej wszystkiego. Podziemia maja swój specyficzny troche mroczny klimat, mniejsze pole manewru i wiecej niebezpieczenstw. Lepiej nie wchodzic tam na samym poczatku rozgrywki bo szybko mozna tam zginac ewentualnie sie ewakuowac na powierzchnie. Ogólnie to tak z 2/3 kart podziemi to wrogowie i w wiekszosci sa naprawde mocni a niektórzy mają dodatkowo rózne ciekawe mozliwosci uprzykrzenia zycia poszukiwaczowi poza samym odebraniem mu punktów zycia. O ile w podstawce jest kilku wrogow ktorzy potrafia byc naprawde grozni tylko na poczatku gry to tutaj nawet z bonusami z przyjaciół czy przedmiotów moze byc naprawde ciezko (oczywiscie do pewnego etapu kiedy to juz mocno przypakujemy poszukiwacza). Wystarczy zakonczyc ruch na obszarze gdzie ciagniemy 2 lub 3 karty i trafic na wrogów ktorych siła czy tez moc sie zsumuje i juz mamy walke z przeciwnikiem o parametrze kilkunastu punktów. :mrgreen: A w Podziemiach nie tak łatwo o odzyskanie punktów zycia. Jest tu tez sporo ciekwaych kart miejsc i spotkan.
Nowi poszukiwacze wg maja bardzo ciekawe zdolnosci, szczególnie Amazonka, Cyganka i Gladiator. Fajnie jest kiedy w podziemiach pojawi sie Żniwiarz, o ile na planszy podstawowej mamy spore szanse na unikanie go bo poruszamy sie w zasadzie po okręgu to tutaj juz nie jest tak łatwo i spotkania z nim sa zdecydowanie czestsze, zwłaszcza gdy gramy w 3 lub 4 osoby :mrgreen:
A czy warto wchodzic do Podziemi? Pewnie ze tak. Juz samo wyciaganie nowych kart to duza radocha, poza tym im wieksze ryzyko tym ciekawsza zabawa :mrgreen: A poza tym jesli mamy paru przyjaciól lub jakies przedmioty ktore zwiekszaja moc i siłe poszukiwacza czyli jestesmy juz w miare mocni ale jeszcze nie na tyle zeby wygrac rozgrywke i mamy troche szczescia w rzutach kostka to tu mozna naprawde szybko dopakowac poszukiwacza. Silniejsi pokonani wrogowie to wiecej punktów z trofeum do wymiany.
Krótko mówiac mozna tu szybciej zginąc albo szybciej stworzyc potężnego Poszukiwacza i wyprzedzic innych graczy. W kazdym razie dobra zabawa gwarantowana a to jest najwazniejsze
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Fajnie napisane to wprowadzenie, z klimatem, super
Dzięki za opis wrażeń
Zastanawiam się jedynie nad jednym wariantem.
Mianowicie poruszania się w Podziemiach. Czy możemy iśc jedynie do przodu z zawracamy gdy oświadczymy iż uciekamy w Podziemi, czy też możemy poruszać się w dowolnym kierunku kiedy sobie tego życzymy. Nie lubie niczego zabraniać swoim graczom więc pewnie będę grać z opcją druga.
Dzięki za opis wrażeń
Zastanawiam się jedynie nad jednym wariantem.
Mianowicie poruszania się w Podziemiach. Czy możemy iśc jedynie do przodu z zawracamy gdy oświadczymy iż uciekamy w Podziemi, czy też możemy poruszać się w dowolnym kierunku kiedy sobie tego życzymy. Nie lubie niczego zabraniać swoim graczom więc pewnie będę grać z opcją druga.
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
Oczywiście normalnie mozna poruszac sie zarówno do przodu jak i do tyłu, sa tez obszary i karty podziemi które w wyniku rzutu kością nakazuja nam przesunac sie o kilka pól w jednym lub w drugim kierunku. W instrukcji jest tez zasada alternatywna gry, ktora mówi ze mozemy grac tak iz jesli oświadczamy ze uciekamy z podziemi to musimy sie wycofac az do wejscia do podziemi, nazywa sie to "Walcz lub uciekaj".Zastanawiam się jedynie nad jednym wariantem.
Mianowicie poruszania się w Podziemiach. Czy możemy iśc jedynie do przodu z zawracamy gdy oświadczymy iż uciekamy w Podziemi, czy też możemy poruszać się w dowolnym kierunku kiedy sobie tego życzymy. Nie lubie niczego zabraniać swoim graczom więc pewnie będę grać z opcją druga.
Przypomnialo mi sie ze jest jedna rzecz, której mi brakuje w tym dodatku, przydalyby sie jeszcze jakies nowe zadania czarownika ktore bylyby powiazane z podziemiami, ale ich nie ma. Byc moze pojawia sie takie w Królowej Lodu...
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Nie pojawią. Osobiście tez bardzo wątpię, by kiedykolwiek takowe się pojawiły, bo to nie jest marketingowe zagranie (dodatek docelowo kierowany byłby jedynie do grupy nabywców, którzy posiadają Podziemia),Roland pisze:. Byc moze pojawia sie takie w Królowej Lodu...
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Właśnie przyszła paczka. Wszystko super, plansza trochę mniejsza niż się spodziewałem ale generalnie spoko :)
EDIT:
Wszystko popakowane już w koszulki, figurki poszły do malowania.
To zaklęcie "Zrządzenie losu" to istny przypadek! I występuje dwa razy. W połączeniu z Reaperem i Toadify to będzie masakra.
EDIT:
Wszystko popakowane już w koszulki, figurki poszły do malowania.
To zaklęcie "Zrządzenie losu" to istny przypadek! I występuje dwa razy. W połączeniu z Reaperem i Toadify to będzie masakra.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Mam też dodatek.
Przejrzałem pobieżnie jego dodatek i co mnie zastanawia:
1.Magiczny Taran. Na karcie jest mowa o kartach Przygody a powinno pisać Podziemi ](*,)
2. Aegis'a można też użyć w walce na Moc ?
3. Zielony Śluź. Nie do końca rozumiem tą kartę, jest problematyczna. Gracz może stwierdzić iż w walce z nim nie korzysta z żadnej broni? Jeśli tak to OK, jeśli nie to co gdy mamy w ekwipunku kilka broni? Która z nich mamy stracić ?
4. Zrządzenie losu, ale zagmatwana instrukcja, a można było to o wiele prościej napisać
Generalnie super dodatek!
Przejrzałem pobieżnie jego dodatek i co mnie zastanawia:
1.Magiczny Taran. Na karcie jest mowa o kartach Przygody a powinno pisać Podziemi ](*,)
2. Aegis'a można też użyć w walce na Moc ?
3. Zielony Śluź. Nie do końca rozumiem tą kartę, jest problematyczna. Gracz może stwierdzić iż w walce z nim nie korzysta z żadnej broni? Jeśli tak to OK, jeśli nie to co gdy mamy w ekwipunku kilka broni? Która z nich mamy stracić ?
4. Zrządzenie losu, ale zagmatwana instrukcja, a można było to o wiele prościej napisać
Generalnie super dodatek!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
To akurat nie jest błąd. W instrukcji jest wyjaśnione.Kufir pisze:1.Magiczny Taran. Na karcie jest mowa o kartach Przygody a powinno pisać Podziemi ](*,)
Tak, w jakiejkolwiek walce zanim przeciwnik zdecyduje się jaką wybierze nagrodę za wygranie jakiejkolwiek walki (punkt Życia, czy Przedmiot, czy sztukę złota).Kufir pisze:2. Aegis'a można też użyć w walce na Moc ?
Tylko tę, której używałeś w walce. W danej walce możesz użyć tylko 1 Broni i tę tracisz (Wojownik traci 2 Bronie, jeżeli ich używał naraz).Kufir pisze:3. Zielony Śluź. Nie do końca rozumiem tą kartę, jest problematyczna. Gracz może stwierdzić iż w walce z nim nie korzysta z żadnej broni? Jeśli tak to OK, jeśli nie to co gdy mamy w ekwipunku kilka broni? Która z nich mamy stracić ?
Cóż.. jak wiele innych kart.Kufir pisze:4. Zrządzenie losu, ale zagmatwana instrukcja, a można było to o wiele prościej napisać
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ale możesz mieć sytuację, że albo tracisz 1 punkt Życia i giniesz, albo tracisz Broń i masz szansę przeżyć. Poza tem jego Siła = 6, to całkiem nie najgorsze trofeum i jakąś niemagiczną Broń można by poświęcić za nie. W przyszłości mogą również pojawić się jakieś "must-have/use" Bronie, których można by się było pozbyć za pomocą śluzu.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Roland
-
- Posty: 581
- Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
- Lokalizacja: Świat Pośredni
- Płeć:
- Wiek: 43
A jeśli broń jest magicznym przedmiotem (np. miecz zguby lub święta lanca) to takze tracimy ja jesli korzystalismy z niej w walce z tym śluzem? czy chodzi tu tylko o zwykła broń?Nemomon pisze:3. Zielony Śluź. Nie do końca rozumiem tą kartę, jest problematyczna. Gracz może stwierdzić iż w walce z nim nie korzysta z żadnej broni? Jeśli tak to OK, jeśli nie to co gdy mamy w ekwipunku kilka broni? Która z nich mamy stracić ?
Tylko tę, której używałeś w walce. W danej walce możesz użyć tylko 1 Broni i tę tracisz (Wojownik traci 2 Bronie, jeżeli ich używał naraz).
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Każda Broń, bez względu na to, czy jest Magiczna, czy nie.Roland pisze:A jeśli broń jest magicznym przedmiotem (np. miecz zguby lub święta lanca) to takze tracimy ja jesli korzystalismy z niej w walce z tym śluzem? czy chodzi tu tylko o zwykła broń?Nemomon pisze:3. Zielony Śluź. Nie do końca rozumiem tą kartę, jest problematyczna. Gracz może stwierdzić iż w walce z nim nie korzysta z żadnej broni? Jeśli tak to OK, jeśli nie to co gdy mamy w ekwipunku kilka broni? Która z nich mamy stracić ?
Tylko tę, której używałeś w walce. W danej walce możesz użyć tylko 1 Broni i tę tracisz (Wojownik traci 2 Bronie, jeżeli ich używał naraz).
-
-
- Posty: 55
- Rejestracja: wtorek 29 wrz 2009, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Do mnie doszło. Przejrzałem i sama gra super ale mam dwa zastrzeżenia:
1. Nie mam już gdzie tych kart wkładać. W następnym dodatku chcę pudełka z przegródkami
2. Podróż statkiem i 30 stopniowy mróz zrobiły swoje z pudełkiem i kartami poszukiwaczy. Tak dziwnie się wyginają
W tłumaczeniu na pierwszy rzut oka nie znalazłem "prawie nic" co by się rzuciło w oczy.
Ale cóż znaczy słowo "Umbrowy" bo mnie ono rozwaliło To podobno coś z krwią ma wspólnego
1. Nie mam już gdzie tych kart wkładać. W następnym dodatku chcę pudełka z przegródkami
2. Podróż statkiem i 30 stopniowy mróz zrobiły swoje z pudełkiem i kartami poszukiwaczy. Tak dziwnie się wyginają
W tłumaczeniu na pierwszy rzut oka nie znalazłem "prawie nic" co by się rzuciło w oczy.
Ale cóż znaczy słowo "Umbrowy" bo mnie ono rozwaliło To podobno coś z krwią ma wspólnego
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć: