Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o TMiM niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
R2r
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek 10 lip 2017, 20:32
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Wiek: 34

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: R2r » wtorek 11 lip 2017, 21:03

Witam serdecznie, wszystkich fanów Magii i Miecza.
Krótkimi słowami wstępu, chciałbym powiedzieć, że chociaż z tytułem "Magia i Miecz" i "Magiczny Miecz" styczność już miałem w okresie podstawówki (początek 90tych lat), to do tego świata powróciłem jakieś 9 lat temu. Wtedy to pierwszy raz miałem styczność z "Talizmanem: Magia i Miecz" (4ed). W tzw. międzyczasie zaopatrywałem się w dodatki. Nie mam niestety wszystkich. Z dużych brakuje mi Lasu, Kataklizmu i właśnie Podziemi.
Mam więc pytanie. Który z tych trzech dodatków kupić jako pierwszy?
Pozdrawiam




Awatar użytkownika
arthan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 584
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: arthan » wtorek 11 lip 2017, 21:09

Proponuję kolejność wg której zostały wydane tj. Podziemia, Las, Kataklizm. Oczywiście jeżeli dysponujesz jakąś wolną gotówką to najlepiej kup od razu wszystkie jakie Ci brakują. Bo po pierwsze nie są już wydawane, a po drugie może załapiesz się wtedy na jakiś większy rabacik ;)




Awatar użytkownika
R2r
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek 10 lip 2017, 20:32
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Wiek: 34

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: R2r » wtorek 11 lip 2017, 21:48

Dzięki za odp. Słyszałem i czytałem takie opinie, odnośnie Podziemi, że są diabelnie cieżkie do przejścia, w przeciwieństwie do np. Gór. Czy to prawda? Jeśli tak, to wiadomo może, czy stopień trudności Podziemi jest większy od Lasu, czy porównywalny? Dodam, że gracz ze mnie mało wybitny;]




Awatar użytkownika
Visenna
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 383
Rejestracja: niedziela 05 lut 2017, 00:50
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć:
Wiek: 19
Kontakt:

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: Visenna » wtorek 11 lip 2017, 21:51

Moim zdaniem las jest trudniejszy do przejścia, lecz ma o wiele lepszy klimat. Poza tym dość mocno modyfikuje samą rozgrywkę ciemną i jasną stroną losu.


Informuję o dużych opóźnieniach rozszerzenia "Konflikt", bo mam zbyt wiele obowiązków (szkoła, praca, nauka jazdy, matura i 2 egzaminy kwalifikacyjne) :( Z tego powodu również nie czytam zbytnio postów, więc kontaktujcie się ze mną tylko przez PW.


Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17083
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: Little Nemo » wtorek 11 lip 2017, 22:09

Visenna pisze:Moim zdaniem las jest trudniejszy do przejścia, lecz ma o wiele lepszy klimat. Poza tym dość mocno modyfikuje samą rozgrywkę ciemną i jasną stroną losu.
Popieram, Las jest najtrudniejszym z dodatkow planszowych i w przeciwienstwie do Podziemi w Lesie naprawde czasem zginac.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
vincent
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 363
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 33

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: vincent » wtorek 11 lip 2017, 22:16

Las zawsze na propsie ;)




Awatar użytkownika
Odyn
Kobold
Kobold
Kobold
Posty: 285
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: Odyn » środa 09 sie 2017, 07:35

Las jest moim pierwszym dodatkiem narożnym. Kupiłem dzięki Wam ;) do pełni szczęścia brakuje mi tylko Miasta. Góry i Podziemia odpuszczam. Wolę główną planszę z Kataklizmu. Wystarczająco ciekawe Przedmioty i Wrogowie (oczywiście poprzez mniejsze dodatki, które kiedyś kupiłem jako pierwsze rozszerzenia Talismana)


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
arthan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 584
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: arthan » środa 09 sie 2017, 08:02

Może i słusznie. Ja w Lesie byłem może ze 3 razy .. w tym chyba 2 razy zginąłem :D głównie przez to że są inne narożniki i zazwyczaj najpierw szedłem w góry bo najłatwiej i najszybciej się wzbogacić, a potem na zakupy do Miasta i z przypakowanym poszukiwaczem do Podziemi. Teraz chętnie bym się wybrał do Lasu, ale ostatnio nie mam czasu, ani z kim zagrać. Tak czy inaczej mam nadzieję, że nie stwierdzisz że jednak byś chciał kupić za jakiś czas gdy ceny wzrosną. ;) Zawsze możesz sięgnąć jeszcze po jakiś autorski dodatek, ze 3 narożniki się znajdą :D




Awatar użytkownika
Odyn
Kobold
Kobold
Kobold
Posty: 285
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: Odyn » środa 09 sie 2017, 09:02

Długo się zastanawiałem nad Górami, a wcześniej Podziemiami. Sporo osób, które tu się udziela gra w ten sposób, że odwiedza najpierw (albo głównie) Góry i Miasto, na czym fest traci plansza główna, która sama w sobie jest ciekawa (zwłaszcza jak się ma 4 małe dodatki czyli mnóstwo Kart Przygód oraz ścigających Wilkołaka i Żniwiarza). Chcę tego uniknąć.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
tequilapawlo
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: wtorek 06 cze 2017, 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 33

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: tequilapawlo » środa 09 sie 2017, 09:27

Tyle że na wydatki w mieście skądś fundusze trzeba wziąść. Karty banku z Bravos w talismanie jeszcze nie ma więc góry nadają się doskonale do pozyskania złota.
☺️ Ja szczerze polecam góry. Piękna plansza, mnóstwo fajnych kart i ogólnie klimat.




Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17083
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: Little Nemo » środa 09 sie 2017, 09:33

Czy ja wiem, czy Gory sa takim dobrym zrodlem kasy... Prawie 150 kart, ciezko znalezc kilka kamykow naraz. Predzej znajdziesz wiecej zlota w miescie (postery, patrycjusz czy praca w miescie) nizli w Gorach. Nie wspominajac o kartach jaj czarny market czy inne, ktore pozwalaja otrzymac drogie karty za darmo.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
arthan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 584
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: arthan » środa 09 sie 2017, 10:25

hmm.. 3 Rubiny, 4 Szmaragdy, 5 Opali, 2 Diamenty, 2 Magnetyty to już kilkanaście procent kart z kasą. Mamy jeszcze np. Mapę Skarbów, Skrzata, Jaskinię, i może się trafić np. Astrolog, który pomoże szukać fajnych kart, w tym kupę żelastwa i eliksirów, a sami wrogowie nie są zbyt silni.




Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17083
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: Little Nemo » środa 09 sie 2017, 10:39

Ale to i tak 17 kart na 140 kart, wiec szansa wylosowania wciaz niewielka. A czesc z nich obarczona jest ryzykiem (skrzat, jaskinia, magnetyt). Dlatego uwazam, iz predzej w miescie sie wzbogacusz jako w gorach ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Odyn
Kobold
Kobold
Kobold
Posty: 285
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: Odyn » środa 09 sie 2017, 11:29

I dlatego Góry górują nad planszą główną w liczbie odwiedzin. Każdy woli żeby było szybko, łatwo i przyjemnie. Stąd moja decyzja o rezygnacji z zakupu tego dodatku. Niech się ludziska męczą na główniaku z Kataklizmu, zwłaszcza jak się układają kijowo karty na początku gry :D


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
arthan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 584
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: arthan » środa 09 sie 2017, 11:32

Można też dorobić jakieś autorskie trudniejsze karty gór żeby zniechęcić.




Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17083
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: Little Nemo » środa 09 sie 2017, 11:36

Odyn pisze:I dlatego Góry górują nad planszą główną w liczbie odwiedzin. Każdy woli żeby było szybko, łatwo i przyjemnie. Stąd moja decyzja o rezygnacji z zakupu tego dodatku. Niech się ludziska męczą na główniaku z Kataklizmu, zwłaszcza jak się układają kijowo karty na początku gry :D
Ja mam odwrotnie. W gorach procz laski nie ma nic ciekawego, wiec tam sie nie zapuszczam, chyba ze po arnkel lub wielkiego ptaka. Z kolei w Przygodach jest wiele konkretnych kart, wiec lepiej jest posiedziec w Zewnetrznej lub w Srodkowej jako w innych Krainach.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Budowniczy Mostów
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 365
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: Budowniczy Mostów » poniedziałek 14 sie 2017, 15:10

Nemomon pisze:Ja mam odwrotnie. W gorach procz laski nie ma nic ciekawego, wiec tam sie nie zapuszczam, chyba ze po arnkel lub wielkiego ptaka. Z kolei w Przygodach jest wiele konkretnych kart, wiec lepiej jest posiedziec w Zewnetrznej lub w Srodkowej jako w innych Krainach.
Dokładnie. Laska rządzi. I Arknel, gdy chcesz szybko i przyjemnie, a znasz przy tym Zakończenie.
Ciekawe, że mierzyłem się niejako z tymi samymi dylematami! Ich rozwiązanie ubrałem w dodatek Bezkresne Morze, gdzie można się konkretnie wzbogacić wracając z rejsu z morskimi trofeami i jest kilka konkretnych opcji budowania Siły i Mocy. Tyle, że po pierwsze wymaga to trochę czasu, po drugie szczęścia 5co by nie trafić na jakiegoś killera w trakcie rejsu). Mam nadzieję, że grywalność dodatku będzie się przejawiała uczuciem radości, że udało się szcześliwie powrócić do Osady Portowej; radości powiększonej adekwatnie do pozyskanych w czesie rejsu dóbr.
Osobiście mam takie uczucie po opuszczaniu Lasu - jest w nim wiele kart, które robią z tobą, co chcą i to bez rzucania kostką. Tak tedy Odyn, gratulacje. Dobrze wybrałeś!



Awatar użytkownika
Berni
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 345
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 40

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: Berni » poniedziałek 14 sie 2017, 16:57

Ja zawsze wbijam w Góry od początku gry by szybko się dorobić. Potem szybkie zakupy w Mieście i do Lasu by zrobić się nieśmiertelnym (choć Las to faktycznie największe wyzwanie ale za to nagrody są też najlepsze).
Jakoś nigdy nie miałem problemu z Górami i kosztownymi drobiazgami lub dobrymi przedmiotami, które tam można znaleźć. Za to podczas naszych gier do Podziemi praktycznie nikt nie wchodzi bo nie ma po co :P Pozostałe narożniki są od nich o wiele ciekawsze.




Awatar użytkownika
vincent
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 363
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 33

Re: Talisman: Magia i Miecz PODZIEMIA

Post autor: vincent » poniedziałek 14 sie 2017, 17:24

no teraz z Kataklizmem to to całe wzbogacanie się w górach jest bardziej problematyczne,bo trzeba się naszukać alchemika..aczkolwiek runda gór obowiązkowa..tak dla lepszej tężyzny fizycznej




ODPOWIEDZ