W mojej ekipie rzadko spotyka się stricte rywalizatorskie (na zasadzie "kto pierwszy do Korony Władzy")
Zabawa, zabawą ale jeśli nadarza się okazja szybkiego zdobycia celu gry, to czemu gracze mają z tego nie korzystac?
Trzeba tak zaprojektowac gre i tak o wszystkim pomyslec aby gra byla grywalna i nie konczyla sie po 20 minutach.
Grajac z oryginalnymi zasadami bez poprawek, Kartę Reliktu pozwalajaca na teleportowanie sie do Korony Władzy z Równin Grozy, nalezało by zamienic u alchemika na sztuke złota, a z umiejetnosci Ogra czy Nektomanty po prostu nie korzystac. Chyba jednak nie to rozumiem przed dobra zabawe.
[quote]W mojej ekipie rzadko spotyka się stricte rywalizatorskie (na zasadzie "kto pierwszy do Korony Władzy")[/quote]
Zabawa, zabawą ale jeśli nadarza się okazja szybkiego zdobycia celu gry, to czemu gracze mają z tego nie korzystac? Trzeba tak zaprojektowac gre i tak o wszystkim pomyslec aby gra byla grywalna i nie konczyla sie po 20 minutach.
Grajac z oryginalnymi zasadami bez poprawek, Kartę Reliktu pozwalajaca na teleportowanie sie do Korony Władzy z Równin Grozy, nalezało by zamienic u alchemika na sztuke złota, a z umiejetnosci Ogra czy Nektomanty po prostu nie korzystac. Chyba jednak nie to rozumiem przed dobra zabawe.
Draugnimir pisze:Cóż, ja bym jednak inwencji twórcom nie odmówił. Cieszę się z tego, że gra stale rozbudowywuje się o kolejne koncepcje i mechaniki. W mojej ekipie rzadko spotyka się stricte rywalizatorskie (na zasadzie "kto pierwszy do Korony Władzy") podejście do gry i zazwyczaj chcemy po prostu cieszyć się eksploracją Krain (a Góry z mnogością nowych rozwiązań i świetnym klimatem wydają się być wręcz idealne do tego celu), toteż uchybienia w zbalansowaniu rozgrywki mi w zasadzie nie przeszkadzają. Przynajmniej do czasu, aż któryś z graczy mniej skoncentrowanych na swobodnej wędrówce nie wpadnie na ich trop.
A jeśli o mieszki złota chodzi, to nie mam nic przeciwko nim, ale kamienie wprowadzają do gry nowy poziom interakcji i motyw jakiegoś celu, którym można by się kierować w tej eksploracji ("Chcesz złota? Bardzo proszę - udaj się tylko z tym klejnocikiem w odpowiednie miejsce. I nie daj go sobie wydrzeć po drodze" ) i dlatego właśnie tak mi się podobają. Zresztą, ich dodatkowym walorem jest fakt, że zwyczajnie cieszą oko.
Zgadzam sie w całej rozciągłości, te kamienie sa świetnym pomysłem. Wogóle Highlands jako dodatek wydaja sie bardzo urozmaicone w stosunku do Podziemi. Ciekawe pomysły, super klimat, bardzo fajni i nie przepakowani Poszukiwacze. Czuje, ze bedzie to dodatek bardzo grywalny i napewno szybko nie znudzi sie eksploracja tej krainy. Podziemia na poczatku dawały duzo radochy i sporo nowych wrazen ale jednak dość szybko zmieniły sie w monotonne tłuczenie wrogów w celu szybkiego dopakowania Poszukiwacza i zauwazyłem, ze w naszych grach juz coraz rzadziej sie tam zapuszczamy. Mam nadzieje, ze z Górami tak nie bedzie.
Widze, ze duzo jest tych Trinketów, ktore zamienia sie na złoto, szkoda tylko, ze w grze tak mało jest zetonów złota. 30 sztuk z podstawki to naprawde niewiele i przy grze w kilka osób moze ich nieraz zabraknąć. Góry daja mozliwość zdobycia naprawde duzej ilości złota.
"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
[quote="Draugnimir"]Cóż, ja bym jednak inwencji twórcom nie odmówił. Cieszę się z tego, że gra stale rozbudowywuje się o kolejne koncepcje i mechaniki. W mojej ekipie rzadko spotyka się stricte rywalizatorskie (na zasadzie "kto pierwszy do Korony Władzy") podejście do gry i zazwyczaj chcemy po prostu cieszyć się eksploracją Krain (a Góry z mnogością nowych rozwiązań i świetnym klimatem wydają się być wręcz idealne do tego celu), toteż uchybienia w zbalansowaniu rozgrywki mi w zasadzie nie przeszkadzają. Przynajmniej do czasu, aż któryś z graczy mniej skoncentrowanych na swobodnej wędrówce nie wpadnie na ich trop. :-P A jeśli o mieszki złota chodzi, to nie mam nic przeciwko nim, ale kamienie wprowadzają do gry nowy poziom interakcji i motyw jakiegoś celu, którym można by się kierować w tej eksploracji ("Chcesz złota? Bardzo proszę - udaj się tylko z tym klejnocikiem w odpowiednie miejsce. I nie daj go sobie wydrzeć po drodze" :) ) i dlatego właśnie tak mi się podobają. Zresztą, ich dodatkowym walorem jest fakt, że zwyczajnie cieszą oko. :-P[/quote]
Zgadzam sie w całej rozciągłości, te kamienie sa świetnym pomysłem. Wogóle Highlands jako dodatek wydaja sie bardzo urozmaicone w stosunku do Podziemi. Ciekawe pomysły, super klimat, bardzo fajni i nie przepakowani Poszukiwacze. Czuje, ze bedzie to dodatek bardzo grywalny i napewno szybko nie znudzi sie eksploracja tej krainy. Podziemia na poczatku dawały duzo radochy i sporo nowych wrazen ale jednak dość szybko zmieniły sie w monotonne tłuczenie wrogów w celu szybkiego dopakowania Poszukiwacza i zauwazyłem, ze w naszych grach juz coraz rzadziej sie tam zapuszczamy. Mam nadzieje, ze z Górami tak nie bedzie. Widze, ze duzo jest tych Trinketów, ktore zamienia sie na złoto, szkoda tylko, ze w grze tak mało jest zetonów złota. 30 sztuk z podstawki to naprawde niewiele i przy grze w kilka osób moze ich nieraz zabraknąć. Góry daja mozliwość zdobycia naprawde duzej ilości złota.
Roland pisze:szkoda tylko, ze w grze tak mało jest zetonów złota. 30 sztuk z podstawki to naprawde niewiele i przy grze w kilka osób moze ich nieraz zabraknąć. Góry daja mozliwość zdobycia naprawde duzej ilości złota.
Dokładnie. U mnie podczas gry już wystąpił ten problem, że zabrakło żetonów złota :shock: . Miło by było, gdyby przy okazji jakiegoś dodatku (np. następnego karcianego po Highlands) dodano kilkanaście żetonów złota. Ja zastępczo używam monet 1 groszowych, gdy braknie tych oryginalnych :mrgreen:
[quote="Roland"]szkoda tylko, ze w grze tak mało jest zetonów złota. 30 sztuk z podstawki to naprawde niewiele i przy grze w kilka osób moze ich nieraz zabraknąć. Góry daja mozliwość zdobycia naprawde duzej ilości złota.[/quote]
Dokładnie. U mnie podczas gry już wystąpił ten problem, że zabrakło żetonów złota :shock: . Miło by było, gdyby przy okazji jakiegoś dodatku (np. następnego karcianego po Highlands) dodano kilkanaście żetonów złota. Ja zastępczo używam monet 1 groszowych, gdy braknie tych oryginalnych :mrgreen:
Well... wedle zasad, jeżeli brakuje jakichś żetonów, to ignoruje się efekty, które je dają Poszukiwaczowi. Otrzymujesz tylko tyle, ile jeszcze jest w "banku".
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Well... wedle zasad, jeżeli brakuje jakichś żetonów, to ignoruje się efekty, które je dają Poszukiwaczowi. Otrzymujesz tylko tyle, ile jeszcze jest w "banku".
Jako finalną wersje zamieszczam całościowy Spis kart w Talismanie, obejmuje on chronologicznie:
Talisman: Magia i Miecz
Talisman: Reaper / Żniwiarz
Talisman: Dungeon / Podziemia
Talismna: Frostmarch / Królowa Lodu
Talisman: Highland
Spis zawiera angielskie jak i polskie nazwy kart - obecnie brakuje tylko większości nazw polskich w dodatku Highland, z racji tego ze dodatek nie został jeszcze wydany.
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Jako finalną wersje zamieszczam całościowy Spis kart w Talismanie, obejmuje on chronologicznie: Talisman: Magia i Miecz Talisman: Reaper / Żniwiarz Talisman: Dungeon / Podziemia Talismna: Frostmarch / Królowa Lodu Talisman: Highland
Spis zawiera angielskie jak i polskie nazwy kart - obecnie brakuje tylko większości nazw polskich w dodatku Highland, z racji tego ze dodatek nie został jeszcze wydany.
[url=http://dl.dropbox.com/u/2042432/Talisman/Spis_Kart_Talisman.xls]Spis znajdziecie pod tym linkiem[/url]