Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Żniwiarz PL

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o TMiM niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 15 wrz 2009, 16:01

Kufir pisze:
- niestety do ukrytej kieszeni nadal można schować konia z wozem
Warto wprowadzić modyfikację:
Ukryta Kieszeń traktowana jest jak Magiczny Przedmiot , nie można do niej schować żadnej Broni ani Pancerza.
Może mi ktoś wyjaśnić w jaki sposób? Ostatnim razem jak sprawdzałem, to i koń i wóz, to Przyjaciele, więc do kieszeni nie dostają się.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » wtorek 15 wrz 2009, 16:10

Zgadza się nie neguję tego. Ale Ukryta Kieszeń powinna być przedmiotem magicznym. Dodatkowo aby nie dochodziło do absurdalnych sytuacji (np. Walczę Runicznym Mieczem przegrywam walkę, przeciwnik chcę go wziąć a my twierdzimy że jest on w kieszeni. ) Powinien być zapis mówiący iż nie wolno trzymać w niej Broni ani Pancerza.


Obrazek


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3069
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: HunteR » wtorek 15 wrz 2009, 16:17

Wydziwiasz :P Przecież tak jak nie można walczyć bronią czy bronić się pancerzem który wieziemy na mule czy koniu z wozem, tak nie możemy walczyć bronią czy bronić się pancerzem który mamy w kieszeni :wink: Przedmioty których używamy w walce musimy mieć wśród tych czterech które niesie postać.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » wtorek 15 wrz 2009, 16:47

HunteR pisze:Wydziwiasz :P Przecież tak jak nie można walczyć bronią czy bronić się pancerzem który wieziemy na mule czy koniu z wozem, tak nie możemy walczyć bronią czy bronić się pancerzem który mamy w kieszeni :wink: Przedmioty których używamy w walce musimy mieć wśród tych czterech które niesie postać.
A gdzie tak pisze? Chodzi o jasne sprecyzowanie zasad aby interpretacja nie pozostawiała żadnych wątpliwości.


Obrazek


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » wtorek 15 wrz 2009, 17:12

Nemomon pisze:
Kufir pisze:
- niestety do ukrytej kieszeni nadal można schować konia z wozem
Warto wprowadzić modyfikację:
Ukryta Kieszeń traktowana jest jak Magiczny Przedmiot , nie można do niej schować żadnej Broni ani Pancerza.
Może mi ktoś wyjaśnić w jaki sposób? Ostatnim razem jak sprawdzałem, to i koń i wóz, to Przyjaciele, więc do kieszeni nie dostają się.
Oj tak mi się napisało z tym koniem i wozem, nie sprawdzałem że to przyjaciel. Równie dobrze można do kieszeni schować zbroję, albo coś równie dużego.



Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » wtorek 15 wrz 2009, 18:31

Gdzieś kiedyś czytałem że Zniwiarzowi nie mozna się wymykać. Gdzie była o tym mowa ?


Obrazek


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: 7Tristan » wtorek 15 wrz 2009, 18:32

Kufir pisze:Gdzieś kiedyś czytałem że Zniwiarzowi nie mozna się wymykać. Gdzie była o tym mowa ?
Nie było tak przypadkiem w instrukcji?



Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » wtorek 15 wrz 2009, 18:59

Dałem kumplowi do przeczytania i nie mogę sprawdzić.


Jak interpretujecie kartę "Koń"

Przed rzutem na ruch określamy czy poruszamy się normalnie (jedna kostka) czy przy użyciu konia (dwie kostki) ?


Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 15 wrz 2009, 19:03

Ooo Kufir... A ja właśnie szedłem "poruszyć" temat o interpretacje zasad...

Co do Konia, to tak - rozpoczynasz swoją turę. Przed wykonaniem ruchu decydujesz, czy poruszasz się normalnie, czy modyfikujesz swoją turę ruchu. Jeżeli zdecydowałeś się modyfikować, to decydujesz z jakiej jednej opcji skorzystasz. Czyli wtedy możesz zdecydować, że używasz konia - następnie rzucasz dwiema kośćmi za ruch. Pamiętaj, iż Żniwiarz porusza się jedynie wtedy, gdy podczas normalnego, nie modyfikowanego w żaden sposób ruchu wypadło 1 oczko.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: 7Tristan » wtorek 15 wrz 2009, 19:09

Kufir pisze:Dałem kumplowi do przeczytania i nie mogę sprawdzić.


Jak interpretujecie kartę "Koń"

Przed rzutem na ruch określamy czy poruszamy się normalnie (jedna kostka) czy przy użyciu konia (dwie kostki) ?
Ja osobiście decyduje przed rzutem czy będę używał konia (rzucał dwoma), czy nie (rzucam jedną).



Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » wtorek 15 wrz 2009, 23:21

Ooo Kufir... A ja właśnie szedłem "poruszyć" temat o interpretacje zasad...
Widać że nadajemy na tych samych falach maniakalnych ;)
Interpretacja OK, logiczna i sprawna.


Co do Żniwiarza, jestem po jednej grze ale odniosłem wrażenie że gra się z tym dodatkiem przedłuża z 2-2,5 do około 3 -3,5h. Tez macie takie odczucie ?


W przypadku grania w 4 osoby Żniwiarz naprawdę SPORO namieszać potrafi, super! :)

[ Dodano: Sro Wrz 16, 2009 10:36 pm ]
Kolejna partia za mną, tym razem 2 osobowa potyczka, gdzie Żniwiarz odgrywał już mniejszą rolę ale i tak czas granie się wydłużył o jakieś 0,5 - 1h.

Zatem pozostaje pytanie czy opłaca się dodrukowywać amatorskie dodatki karciane. Do tej pory podczas gry nigdy nie została użyta nawet połowa kart przygód. (Podczas gry 4 osobowej i 2)


Obrazek


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3069
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: HunteR » sobota 19 wrz 2009, 11:13

Tak teraz zacząłem się zastanawiać nad Żniwiarzem i doszedłem do wniosku że to mimo wszystko zmarnowany potencjał. Pomijając fakt słabej postaci Żniwiarza, sam dodatek w ogóle nie ma klimatu. Karty przygód itd. które doszły są spoko ale to wszystko powinno być już w podstawowej wersji, natomiast tutaj zabrakło czegoś co by pasowało do Żniwiarza. Grupy nieumarłych wrogów (szkieletów, zombie itp) i poszukiwaczy w stylu Nekromanty czy nawet jakiegoś Truposza. Tak jak było w Smokach, większość przeciwników to były smoki wszelkiego sortu, mieliśmy ekwipunek do walki z nimi i pasujących do tematu poszukiwaczy. Obawiam się że we Frostmarchu też niewiele będzie tych mroźnych klimatów :roll:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » sobota 19 wrz 2009, 11:25

Well, póki co Żniwiarz wprowadził jeden (dwa w drugim wydaniu Reapera) typ Wrogów: Kultysta oraz Konstrukt. I das ende, nic dalej o nich nie słyszeliśmy, prócz widzieć paru Wrogów. Gdyby mieli wprowadzać nieumarłych, to po pierwsze na hura też tego by nie zrobili, byśmy otrzymali może max 5 takich Wrogów i co dodatek 3 nowych, po drugie, musieliby znowu zmieniać tych, co już są, by pasowali do schematu.

Nekromanta pojawi się w tym najbliższym dodatku, także nie mam pojęcia jaki związek fabularny ma, może taki, że skoro już wiek temu zdechł, to nie odczuwa zimna... A ile będzie zimnych w nazwie Wrogów? Zobaczymy soon..


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » poniedziałek 21 wrz 2009, 18:03

Czy w dodruku wersji podstawowej TMIM pisze już na karcie Ghula że może kraśc punkt życia tylko z Poszukiwaczy ?


Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 21 wrz 2009, 18:12

Heh...

Jeśli pokonasz innego Poszukiwacza
w walce psychicznej i zdecydujesz się
odebrać mu 1 punkt Życia, otrzymujesz
1 punkt Życia.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » poniedziałek 21 wrz 2009, 18:13

Dzięki to właśnie chciałem wiedzieć. W starej wersji jest Przeciwnik zamiast Poszukiwacza. Zastanawiałem się czy poprawiono ten kwiatek.


Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 21 wrz 2009, 18:21

Wiesz Kufir, jak z Jankiem mówiliśmy, że większość rzeczy naprawiliśmy, to jednak to nie były puste słowa, tylko rzetelne słowa :D.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » poniedziałek 21 wrz 2009, 18:23

Wszystko fajnie ale możecie juz zamieścić liste wszystkich poprawek? Czy to nadal wielki sekret? :-"


Obrazek


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Artownik » poniedziałek 28 wrz 2009, 20:50

Mam takie pytanie ze strony technicznej.

Jak się prezentuje tłumaczenie Żniwiarza? Widział ktoś jakieś wpadki? Literówki czy coś?

Tak pytam z ciekawości, bo myślę nad zakupem tej nowej edycji.



Awatar użytkownika
Erestor
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1306
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Erestor » poniedziałek 28 wrz 2009, 20:53

Proponuje spojrzeć tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=2535

Wpisałem karty dokładnie tak jak są zapisane (nawet jak były błędy to tak wpisywałem), więc powinieneś zauważyć ewentualne wpadki ;)


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: Google Drive

ODPOWIEDZ