Żniwiarz PL

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Wybaczcie - byłem w górach :) Ja już mam - brat mi odebrał dzisiaj w siedzibie Galakty :)

[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 10:45 pm ]
Ajwer pisze:mail od Galakty,że zrealizowano. Ktoś wie czy poczta rozwozi paczki w soboty?:P
Ajwer co prawda nie roznoszą w soboty poczty ale jeżeli masz blisko oddział to podejdź i spytaj , czy nie przyszła do Ciebie - jeżeli już jest to Ci ją dadzą :)


Awatar użytkownika
Ajwer
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 544
Rejestracja: środa 12 lis 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Ajwer »

mieszkam na osiedlu gdzie jest poczta w domku w piwnicy...więc raczej nie będzie:P poczekam jeszcze trochę i z jeszcze większą przyjemnością rozpakuję:)


Obrazek
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Dlatego też nie piszę nic na temat dodatku - miejcie tą przyjemność z otwierania :)


Nemezis85
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Nemezis85 »

Przed dosłownie minutą doszedł do mnie Żniwiarz !! :-) Kurier pocztowy zapukał i wręczył mi przesyłkę.
Zaraz go otworzę :-P


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Żniwiarz już dotarł. Trochę zaskoczyły mnie rozmiary pudełka (niewielkie) ale gdy nerwowymi ruchami siłowałem się z paczką, przypomniałem sobie, że to tylko same karty...i nerwy torchę się uspokoiły.
Ciężko mi porównać naszą edycję do zagramanicznej, karty są ładne, wydaje mi się że trzymają podobny poziom co te z podstawki.
Z przykrością muszę stwierdzić, że cena tego dodatku to jednak zdzierstwo. 70 zł za zestaw kart w twardej tekturce to sporo...gdyby nie to, że mój umysł został wypaczony czekaniem, to pewnie 2 razy bym się zastanowił nad zakupem tego dodatku. A tak zostałem podobnie jak większość graczy "wyposzczony" czekaniem i rzuciłem się jak Wilkokłak na Roga 8-[

[ Komentarz dodany przez: Nemomon: Pon Wrz 14, 2009 10:24 am ]
Rogo rozszarpał wilk, bo był Strażnikiem. Ryzyko zawodowe :mrgreen:


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Temat w końcu został podzielony na część angielskojęzyczną oraz polskojęzyczną.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Nemezis85
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Nemezis85 »

Pudełko faktycznie malutkie:-)

Karty całkiem ciekawe :-) Oj będzie się grało!:-)


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Właśnie wróciłem z partyjki z Tristanem. Był to mój pierwszy kontakt z nowym Talismanem więc od razu powiem że spodobał mi się (choć kilka grafik i na kartach i na planszy wyjątkowo nietrafione no i tego pionki jako znaczniki, litości co to jest Monopol? :P ). Jeśli zaś chodzi o samego Żniwiarza to niestety cienizna. Prawdę mówiąc więcej on dobrego (tudzież neutralnego np. gra w szachy) robi niż złego. Powinien być rzut 2k6 i większa liczba opcji z czego większość robiłaby krzywdę. Do tego nie zaszkodziłoby żeby doszły też inne efekty np. niszczenie nieznajomych, wrogów czy miejsc.

Ogólnie sama koncepcja tej postaci też średnio mi pasuje tym bardziej że jest już Kostucha w krainie wewnętrznej. Lepszy bajer byłby np. z bandą zbójów która krąży po planszy i jak na kogoś trafi to losujemy efekty (śmierć, zabranie przyjaciela, złota itd. itp). Byłoby to ciekawsze moim zdaniem :-"


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Do mnie też doszedł Żniwiarz. Rewelacja!!!!

Co do postaci Żniwiarza proponuje grać z opcjami:
Dodatkowe umiejętności Żniwiarza:

- Gdy staniesz na obszarze, na którym znajduje się Żniwiarz - tracisz 1 punkt Życia

- Żniwiarz zabija każdego odkrytego Wroga oraz Nieznajomego, na nowym obszarze, na którym się znajduje

- Nie można odwiedzać kart Miejsc, jak również innych instrukcji obszarów, gdy Żniwiarz znajduje się na tych obszarach (np. Wioski, Miasta, Gospody itp).
Na pewno będzie trudniej :)


Obrazek
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Pomysły sensowne, generalnie jestem za stworzeniem jakiegoś nowego pakietu zasad dotyczących Żniwiarza czy nawet nowej karty. W drugiej partyjce kiedy to Tristan zginął przedwcześnie a zostało nas jeszcze dwóch, postanowiliśmy że przejmie kontrolę nad Żniwiarzem i od tej pory będzie on poruszał się zawsze a nie tylko jak ktoś wyrzuci jedynkę. Od razu zrobiło się ciekawiej i Żniwiarz częściej nas 'nachodził' :) Niemniej tak jak pisałem, zdecydowanie za dużo dobrego robi a za mało złego :wink:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Dodrukuj dodatek karciany "Lękaj się Żniwiarza" wprowadza na pewno świetny klimat (planuje go niebawem wydrukować)

[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 5:56 pm ]
Snake:
Cerber ma tylko po 7 na Sile i Mocy?

:/

Też mi przeciwnik na Tajemnych Wrotach...

W rozgrywkach prowadzonych w moim gronie regułą jest, że do krainy wewnętrznej Poszukiwacze wybierają się mając po 8 i więcej punktów swojej wiodącej cechy - inaczej po prostu jest ciężko przejść Kopalnię bądź Kryptę...
Pisałem o tym kilka miesięcy temu. Cerber powinien atakować Poszukiwaczy na cechę która z wszystkimi bonusami mają niższą. Wtedy jest szansa że będzie on jakimś utrudnieniem.


Co do małego pudełka dodatku. Bardzo mi się podoba mieszczą się tam ładnie wszystkie karty Przygody :) Mogło by być co prawda bardziej dopasowane pod karty ale i tak jest OK.

[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 6:06 pm ]
Dodam jeszcze że widać iż w tłumaczeniu dodatku brały udział osoby które wiedzą z czym się je Magię i Miecz. Dzięki chłopaki dobra robota, mam nadzieję że w reszcie dodatków też będziecie maczać ręce! :)


Obrazek
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12790
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Kaktus+ pisze:Z przykrością muszę stwierdzić, że cena tego dodatku to jednak zdzierstwo. 70 zł za zestaw kart w twardej tekturce to sporo...
No niestety za podobne pudełko dungeonera płaci się 44 zł...
Niestety rynek, ludzie dają 70 to tak sie sprzedaje.

Żniwiarz doszedł, choć grałem z nim już jakiś czas temu (Testy dla Galakty) to i tak go kupiłem, Podobnie będzie z podziemiami które już czekają na test. :)


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

150zł za podstawkę to też sporo, gdzie te czasy jak się w papierniczym Jaskinię za 60zł kupowało :-k


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
killy9999
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 34
Rejestracja: wtorek 11 sie 2009, 12:32
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: killy9999 »

60zł? Ja kupowałem moją podstawkę MiMa za 135000. Czyli po denominacji 13,5 PLN! Miasto kupiłem za 6 zł, więc zakładam, że pomyliłeś się o rząd wielkości ;) Wykrakałem, że polski Żniwiarz jest droższy od importu.


http://rozplatajactecze.blogspot.com/ - Mój blog. Kilka słów o nauce
Awatar użytkownika
Erestor
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: Erestor »

Do mnie też już doszedł :D
Jeszcze nie miałem okazji zagrać, ale karty moim zdaniem są na wysokim poziomie, zarówno jeżeli chodzi o grafiki, jak i o treść. Oczywiście zdarzy się kilka mniej ciekawych, ale generalnie jest super. Cena wysoka, ale myślę że i tak warto kupić ;)


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Kilka moich przemyśleń:

Zalety:
- generalnie dodatek prezentuje się super, karty zrobione naprawdę z głową
- dużo fajnych, innowacyjnych kart (szczególnie podoba mi się kolos i zaklęcie oręża)
- dużo przegiętych kart zostało utemperowanych (koń, koń z wozem, laska władzy)
- dużo słabych kart zostało wzmocnionych (ognista kula, dżin)

Wady:
- cena może i wysoka, ale dodatki wychodzą raz na prawie rok więc da się przeżyć
- niestety do ukrytej kieszeni nadal można schować konia z wozem
- karty czarów "przyzwania" są fajne i klimatyczne niestety zupełnie nieprzydatne (za słabe)
- karta ekor jest bezsensu, tylko zawala planszę
- straszydło, sfora wilków, siewca burzy, sukub, wiedźma, mumia - fajnie że mają różne utrudnienia w walce, ale na litość Boską co to ma być że mają parametr 4,3,2 ? Są to karty, które mnie bardzo bolą w tym dodatku. Bardzo ciekawe, ale niestety kompletnie zmarnowany pomysł
- władca otchłani, cerber - powinni atakować cechą którą mamy słabszą, a nie że sami sobie wybieramy
- postać Żniwiarza jest niegrywalna bez modyfikacji zasad (wiadomo to od dawna)

Całkowita ocena:
4/6


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Hellhound pisze:Kilka moich przemyśleń:


Wady:

- niestety do ukrytej kieszeni nadal można schować konia z wozem

- straszydło, sfora wilków, siewca burzy, sukub, wiedźma, mumia - fajnie że mają różne utrudnienia w walce, ale na litość Boską co to ma być że mają parametr 4,3,2 ? Są to karty, które mnie bardzo bolą w tym dodatku. Bardzo ciekawe, ale niestety kompletnie zmarnowany pomysł
Wszystko ok poza tymi dwoma. Po pierwsze koń i wóz to teraz "przyjaciel" więc nie wsadzisz go do ukrytej kieszeni :P Po drugie Wczoraj mumia z mocą 2 prawie nas nie pozabijała, jak graliśmy we trzech (każdy przegrał z nią przynajmniej raz). Siewca Burzy sklepał mnie jak miałem prawie 10 siły, bo miałem hełm...

Chociaż zgodzę się ,że karty te uatrakcyjniają przede wszystkim pierwszy etap gry.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Przez tą Mumię teraz budzę się z krzykiem :P A Żniwiarza ewidentnie trzeba poprawić o czym już pisałem powyżej. Cerber natomiast moim zdaniem nie tylko powinien być mocniejszy ale i powinno się z nim walczyć na obie cechy tj. wygrać dwa razy raz na siłę, raz na moc. Wtedy to faktycznie byłby dobry strażnik. Karta Kolosa to jedna z fajniejszych rzeczy, nie było jeszcze chyba takiego przyjaciela który pozwalałby niszczyć miejsca :)


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Nemezis85
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Nemezis85 »

Rozegrałem wczoraj partyjkę w Żniwiarza :-)

Graliśmy w 4 osoby, samymi nowymi postaciami. Wygrał Rycerz, który do samego końca walczył na Koronie Władzy z Mędrcem. Wygrał posiadając ostatni punkt życia :-P

Sama gra była bardzo emocjonująca :-) Nowe karty są ciekawe. Nie trzeba już tasować kart przygód. Czarów też jest dwukrotnie więcej.

Mroczna Kultystka nie jest wcale taka przegięta jakby się wydawało:-)

Brakuje tylko trochę potężniejszych przeciwników.

Żniwiarz jest słaby? Cóż u mnie jeden z jego pierwszych ruchów i wchodzi na kupca. Ten wyrzuca 1. Rzut losem i znów 1 :-) Ale pozwoliliśmy mu dalej grać :-P

Często też było tak że wypada 5 i następuje teleport Żniwiarza do kolejnego gracza, który też wyrzuca 5 i znów teleport do gracza z powrotem :-P


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

- niestety do ukrytej kieszeni nadal można schować konia z wozem
Warto wprowadzić modyfikację:
Ukryta Kieszeń traktowana jest jak Magiczny Przedmiot , nie można do niej schować żadnej Broni ani Pancerza.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:
- niestety do ukrytej kieszeni nadal można schować konia z wozem
Warto wprowadzić modyfikację:
Ukryta Kieszeń traktowana jest jak Magiczny Przedmiot , nie można do niej schować żadnej Broni ani Pancerza.
Może mi ktoś wyjaśnić w jaki sposób? Ostatnim razem jak sprawdzałem, to i koń i wóz, to Przyjaciele, więc do kieszeni nie dostają się.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Zgadza się nie neguję tego. Ale Ukryta Kieszeń powinna być przedmiotem magicznym. Dodatkowo aby nie dochodziło do absurdalnych sytuacji (np. Walczę Runicznym Mieczem przegrywam walkę, przeciwnik chcę go wziąć a my twierdzimy że jest on w kieszeni. ) Powinien być zapis mówiący iż nie wolno trzymać w niej Broni ani Pancerza.


Obrazek
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Wydziwiasz :P Przecież tak jak nie można walczyć bronią czy bronić się pancerzem który wieziemy na mule czy koniu z wozem, tak nie możemy walczyć bronią czy bronić się pancerzem który mamy w kieszeni :wink: Przedmioty których używamy w walce musimy mieć wśród tych czterech które niesie postać.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

HunteR pisze:Wydziwiasz :P Przecież tak jak nie można walczyć bronią czy bronić się pancerzem który wieziemy na mule czy koniu z wozem, tak nie możemy walczyć bronią czy bronić się pancerzem który mamy w kieszeni :wink: Przedmioty których używamy w walce musimy mieć wśród tych czterech które niesie postać.
A gdzie tak pisze? Chodzi o jasne sprecyzowanie zasad aby interpretacja nie pozostawiała żadnych wątpliwości.


Obrazek
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Nemomon pisze:
Kufir pisze:
- niestety do ukrytej kieszeni nadal można schować konia z wozem
Warto wprowadzić modyfikację:
Ukryta Kieszeń traktowana jest jak Magiczny Przedmiot , nie można do niej schować żadnej Broni ani Pancerza.
Może mi ktoś wyjaśnić w jaki sposób? Ostatnim razem jak sprawdzałem, to i koń i wóz, to Przyjaciele, więc do kieszeni nie dostają się.
Oj tak mi się napisało z tym koniem i wozem, nie sprawdzałem że to przyjaciel. Równie dobrze można do kieszeni schować zbroję, albo coś równie dużego.


ODPOWIEDZ