Frostmarch - nowy dodatek do Talisman 4th Revised Edition
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
-
-
- Posty: 83
- Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
ja też kupiłem sprawdzałem u siebie i jest ok.
A co do jakości samego dodatku...w sumie kupiłem zobaczyłem pomyślałem ok, w końcu wiedziałem co będzie w środku, wszystko jest i w ok. Ale tak sobie przed snem myślałem o tym i kurde... płacę 70 zł za kilkadziesiąt kart, które tak naprawdę niewiele wnoszą. Po cholerę tyle tych questów jest? Alternatywne zakończenia w sumie ok są, ciekawe nie powiem, choć też mogłoby być ich więcej, no i ta królewna cała mogłaby być silniejsza. No ale ok. 4 poszukiwaczy też ok, nawet mi się to podoba, że nie ma ich tak wielu. Choć za grafikę Nekromancera ktoś powinien dostać Nobla. Wzięli rysunek Gandalfa dorysowali 2 czaszki, zmienili kolorystykę i gra Karty przygód pobieżnie przeglądnąłem, ale siła wrogów aż rzuca się w oczy, co już tu ktoś słusznie zauważył. Rozumiem argument, że gra ma nie być za trudna, żeby se rodziny mogły w nią grać do obiadu, ale kurde tam większość wrogów ma siłę w przedziale 1-2. No sory. No i nomen omen tyle. Trochę to mało jak na dodatek, nie jest to w porządku. No ale przecież ludzie i tak kupią... ja na przykład kupiłem.
A co do jakości samego dodatku...w sumie kupiłem zobaczyłem pomyślałem ok, w końcu wiedziałem co będzie w środku, wszystko jest i w ok. Ale tak sobie przed snem myślałem o tym i kurde... płacę 70 zł za kilkadziesiąt kart, które tak naprawdę niewiele wnoszą. Po cholerę tyle tych questów jest? Alternatywne zakończenia w sumie ok są, ciekawe nie powiem, choć też mogłoby być ich więcej, no i ta królewna cała mogłaby być silniejsza. No ale ok. 4 poszukiwaczy też ok, nawet mi się to podoba, że nie ma ich tak wielu. Choć za grafikę Nekromancera ktoś powinien dostać Nobla. Wzięli rysunek Gandalfa dorysowali 2 czaszki, zmienili kolorystykę i gra Karty przygód pobieżnie przeglądnąłem, ale siła wrogów aż rzuca się w oczy, co już tu ktoś słusznie zauważył. Rozumiem argument, że gra ma nie być za trudna, żeby se rodziny mogły w nią grać do obiadu, ale kurde tam większość wrogów ma siłę w przedziale 1-2. No sory. No i nomen omen tyle. Trochę to mało jak na dodatek, nie jest to w porządku. No ale przecież ludzie i tak kupią... ja na przykład kupiłem.
Karramba!
- Qxa
-
- Posty: 232
- Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:57
- Lokalizacja: Żywiec
- Płeć:
- Wiek: 36
Jakby na to nie patrzeć gry są robione po to żeby się sprzedawały i wydawnictwo na tym zarabiało. Tacy miłośnicy czy kolekcjonerzy i tak kupią wszystko. A 13 latek nie kupi bo będzie przegrywał.
Równie dobrze można by by było strzelić sobie własny autorski i też było by dobrze a nawet lepiej.
Zależy jak kto do wszystkiego podchodzi.
Z doświadczenia wiem że ilekroć grałem w jakąś planszówkę z kumplami po parti, a nawet w trakcie myśleliśmy co by mogło być lepiej, co jest źle i jak to zmienić, poprawić.
ps. Wiadomo też że nie kupujemy produktu jako takiego tylko pomysł patent czy prawa autorskie w przenośni. Przecież na taką skalę kosz wyprodukowania całego pudełka nie jest większy niż parę złotych.
Równie dobrze można by by było strzelić sobie własny autorski i też było by dobrze a nawet lepiej.
Zależy jak kto do wszystkiego podchodzi.
Z doświadczenia wiem że ilekroć grałem w jakąś planszówkę z kumplami po parti, a nawet w trakcie myśleliśmy co by mogło być lepiej, co jest źle i jak to zmienić, poprawić.
ps. Wiadomo też że nie kupujemy produktu jako takiego tylko pomysł patent czy prawa autorskie w przenośni. Przecież na taką skalę kosz wyprodukowania całego pudełka nie jest większy niż parę złotych.
"Ptaki w jej warkoczach drzemią,
Gdy spękana słońcem ziemia"
Gdy spękana słońcem ziemia"
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Trzynastolatek nie kupi, bo go nie będzie stać ;>Qxa pisze:A 13 latek nie kupi bo będzie przegrywał.
Co kto lubi, czy strategiczny MiM, czy MiM-Monopol, czy też MiM prosty, ewentualnie Epic MiM, ale generalnie o wiele lepiej.Równie dobrze można by by było strzelić sobie własny autorski i też było by dobrze a nawet lepiej.
By były lekko trudniejsze niż poprzednie. Stań na uszach, podskocz i wypełnij np. Give Another Character One Gold No i po to, by zadanie Warlock Quests miało większy sens w grze.budzo pisze:Po cholerę tyle tych questów jest?
Wiesz, to dopiero jest początkujący nekromanta, jeszcze nie nabawił się trupozy ani grobowej zgnilizny ;>budzo pisze:Choć za grafikę Nekromancera ktoś powinien dostać Nobla. Wzięli rysunek Gandalfa dorysowali 2 czaszki, zmienili kolorystykę i gra
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
W dodatku mamy Poszukiwacza:
oraz:
Leprechaun
Necromancer
Ogre Chieftain
Czy ktoś mógłby podać ich umiejętności i i statystyki (PL) ?
Dziękuje!
[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 11:02 am ]
Mam pytanie odnośnie zaklęcia:
Czy ten rzut kostką wykonuje rzucający zaklęcie?
W takim wypadku była by olbrzymia szansa iż przy udziale losu, uda się nam wyrzucić to 4-6 na kostce. :-k
Warlock:
Siła: 2
Moc: 5
Życie: 4
Los: 1
Charakter: Neutralny
Start: Jaskinia Czarownika
1) Rozpoczynasz grę posiadając 2 Zaklęcia
2) Na początku każdej tury możesz wziąć tyle Zaklęć, na ile pozwala ci twoja Moc.
3) Za każdym razem, gdy wykonasz Zadanie Czarownika, możesz wziąć dowolną kartę Ekwipunku za darmo, zamiast Talizman.
oraz:
Leprechaun
Necromancer
Ogre Chieftain
Czy ktoś mógłby podać ich umiejętności i i statystyki (PL) ?
Dziękuje!
[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 11:02 am ]
Mam pytanie odnośnie zaklęcia:
Toadify!
Rzucamy na Istotę lub Poszukiwacza, z którym mamy walczyć (wręcz), następnie rzucamy 1 kością:
1) Zaklęcie skupia się na nas - zostajemy zamienieni w ropuchę na 3 tury
2-3) Nic się nie dzieje
4-6) Jeżeli rzucaliśmy na Istotę, to jego Siłą zostaje zredukowana do 1 do końca tej tury. Jeżeli na Poszukiwacza, to zamienia się on w ropuchę na 3 tury.
Czy ten rzut kostką wykonuje rzucający zaklęcie?
W takim wypadku była by olbrzymia szansa iż przy udziale losu, uda się nam wyrzucić to 4-6 na kostce. :-k
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Co do reszty Poszukiwaczy, to dam sobie obie me głowy uciąć, że wszystkie tłumaczyłem w tym temacie, musisz go trochę przekopać, Kufir. Jeżeli jednak nie, to jak będę miał chwilę czasu, to przetłumaczę.
Co do Toadify, to rzucający Zaklęcie wykonuje rzut kością, tak więc jest możliwe użycie losu co przerzucenia tego Zaklęcia.
Co do Toadify, to rzucający Zaklęcie wykonuje rzut kością, tak więc jest możliwe użycie losu co przerzucenia tego Zaklęcia.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
-
-
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela 13 gru 2009, 18:05
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Płeć:
- Wiek: 29
Witam wszystkim na forum, jestem tu nowy
Postanowiłem wyręczyć Nemomona i przetłumaczyć Poszukiwaczy z Frostmarch'u, niestety nie udało mi się znaleść czytelnego skanu Nekromanty
Leprokonus (Leprechaun)
Siła: 2 Moc: 4 Los: 3 Życie: 4
Obszar startowy: Las
Charakter: Neutralny
Rozpoczynasz grę posiadając dwa Zaklęcia.
Nie musisz rzucać kością przebywając w lesie chyba, że sam tego zapragniesz. Jeśli zdecydujesz się rzucać, musisz zaakceptować uzyskany wynik.
Kiedy znajdziesz się na obszarze Puszczy, możesz otrzymać 3 sztuki złota.
Za każdym razem, kiedy w rzucie ruchu wypadnie 6, możesz zamiast ruchu teleportować się na dowolny obszar w tej krainie.
Ogr-Herszt (Ogre Chieftain)
Siła: 5 Moc: 2 Los: 1 Życie: 6
Obszar startowy: Skały
Charakter: Neutralny
Nie atakują cię Potwory, chociaż ty, jeśli chcesz, możesz je zaatakować.
Możesz zdominować pokonane w walce Potwory i zatrzymywać ich karty jako Przyjaciół, a nie trofea. Zdominowany Potwór może dodawać w walce swoją siłę do twojej, po czym odchodzi na stos kart odrzuconych. Podczas walki możesz wykorzystywać dowolną liczbę zdominowanych Potworów.
Czarownik (Warlock)
Siła: 2 Moc: 5 Los: 1 Życie: 4
Obszar startowy: Jaskinia Czarownika
Charakter: Neutralny
Rozpoczynasz grę posiadając dwa Zaklęcia.
Na początku twojej tury, możesz dobrać tyle Zaklęć, na ile pozwala ci wartość twojej Mocy.
Za każdym razem, kiedy ukończysz Zadanie Czarownika, możesz, zamiast otrzymywania w nagrodę Talizmanu, wziąć jedną, dowolną kartę z talii Ekwipunku.
To by było na tyle Kufir. Jeśli chcesz żebym coś jeszcze przetłumaczył, musisz załatwić skany
Postanowiłem wyręczyć Nemomona i przetłumaczyć Poszukiwaczy z Frostmarch'u, niestety nie udało mi się znaleść czytelnego skanu Nekromanty
Leprokonus (Leprechaun)
Siła: 2 Moc: 4 Los: 3 Życie: 4
Obszar startowy: Las
Charakter: Neutralny
Rozpoczynasz grę posiadając dwa Zaklęcia.
Nie musisz rzucać kością przebywając w lesie chyba, że sam tego zapragniesz. Jeśli zdecydujesz się rzucać, musisz zaakceptować uzyskany wynik.
Kiedy znajdziesz się na obszarze Puszczy, możesz otrzymać 3 sztuki złota.
Za każdym razem, kiedy w rzucie ruchu wypadnie 6, możesz zamiast ruchu teleportować się na dowolny obszar w tej krainie.
Ogr-Herszt (Ogre Chieftain)
Siła: 5 Moc: 2 Los: 1 Życie: 6
Obszar startowy: Skały
Charakter: Neutralny
Nie atakują cię Potwory, chociaż ty, jeśli chcesz, możesz je zaatakować.
Możesz zdominować pokonane w walce Potwory i zatrzymywać ich karty jako Przyjaciół, a nie trofea. Zdominowany Potwór może dodawać w walce swoją siłę do twojej, po czym odchodzi na stos kart odrzuconych. Podczas walki możesz wykorzystywać dowolną liczbę zdominowanych Potworów.
Czarownik (Warlock)
Siła: 2 Moc: 5 Los: 1 Życie: 4
Obszar startowy: Jaskinia Czarownika
Charakter: Neutralny
Rozpoczynasz grę posiadając dwa Zaklęcia.
Na początku twojej tury, możesz dobrać tyle Zaklęć, na ile pozwala ci wartość twojej Mocy.
Za każdym razem, kiedy ukończysz Zadanie Czarownika, możesz, zamiast otrzymywania w nagrodę Talizmanu, wziąć jedną, dowolną kartę z talii Ekwipunku.
To by było na tyle Kufir. Jeśli chcesz żebym coś jeszcze przetłumaczył, musisz załatwić skany
Ostatnio zmieniony niedziela 13 gru 2009, 19:34 przez qwertyuiopp, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Necromancer
S: 2
M: 4
Ż: 4
L: 2
Char: Zły
Start: Cmentarz
1. Rozpoczynasz grę z 2 Zaklęciami
2. Możesz atakować psychicznie napotkanych Poszukiwaczy
3. Nie atakują ciebie Duchy, ale ty możesz ich atakować, jeżeli chcesz
4. Jeżeli nie atakujesz Ducha, możesz wziąć go jako swego przyjaciela, jeżeli twoja Moc jest wyższa od Mocy Ducha. Taki Przyjaciel doda swoją Moc podczas jednej walki psychicznej, wedle twojego wyboru. W takiej walce możesz użyć dowolnej liczby Przyjaciół-Duchów.
Dzięki qwertyuiopp za pomoc . Edyctowałem tylko jeden kawałek Leprechauna.
S: 2
M: 4
Ż: 4
L: 2
Char: Zły
Start: Cmentarz
1. Rozpoczynasz grę z 2 Zaklęciami
2. Możesz atakować psychicznie napotkanych Poszukiwaczy
3. Nie atakują ciebie Duchy, ale ty możesz ich atakować, jeżeli chcesz
4. Jeżeli nie atakujesz Ducha, możesz wziąć go jako swego przyjaciela, jeżeli twoja Moc jest wyższa od Mocy Ducha. Taki Przyjaciel doda swoją Moc podczas jednej walki psychicznej, wedle twojego wyboru. W takiej walce możesz użyć dowolnej liczby Przyjaciół-Duchów.
Dzięki qwertyuiopp za pomoc . Edyctowałem tylko jeden kawałek Leprechauna.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela 13 gru 2009, 18:05
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Płeć:
- Wiek: 29
Frostmarch
Rzeczywiście nie zauważyłem, że otrzymywanie złota nie jest obligatoryjne
Co do nekromanty, to podobałby mi się on, gdyby jego zdolność przypominała bardziej tę Minstrela, aniżeli Ogra Nie jest on z pewnością słabą postacią, ale do najlepszych też nie należy. Miałem co do niego jednak większe oczekiwania...
I mam jeszcze jedno pytanie: skąd mogę wziąć skany kart z najnowszego dodatku?
Co do nekromanty, to podobałby mi się on, gdyby jego zdolność przypominała bardziej tę Minstrela, aniżeli Ogra Nie jest on z pewnością słabą postacią, ale do najlepszych też nie należy. Miałem co do niego jednak większe oczekiwania...
I mam jeszcze jedno pytanie: skąd mogę wziąć skany kart z najnowszego dodatku?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
-
-
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela 13 gru 2009, 18:05
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Płeć:
- Wiek: 29
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
-
-
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela 13 gru 2009, 18:05
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Płeć:
- Wiek: 29
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
No to już chyba lekka przesada, w takim razie należało by zlikwidować całego BGG jeśli nawet wklejanie zdjęć kart to łamanie prawa. Poza tym Galakta nie ma nic wspólnego z angielskim Frostmarch.Nemomon pisze:Pamiętaj, że licencję na wydawanie FM oraz Talismanu ma Galakta, więc byłoby to poniekąd łamanie prawa.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Dzięki za tłumaczenie Poszukiwaczy!
Necromancer, bardzo przypomina mi Ghula/Kapłana bądź Minstrela podobnie jak Ogr-Herszt.
Jakieś takie podobne te postacie do siebie. Jednak Necromancer zdecydowanie lepiej prezentuje się niż Ghul, który dużo straci na w takiej sytuacji. Mam rozumieć iż po walce Necromancer odrzuca na stos kart odrzuconych Ducha-Przyjaciela tak? Czy też zatrzymuje jego kartę tak jak to robi Minstrel ze zwierzakami ? (karta jest mało precyzyjnie przetłumaczona)
Natomiast Warlock zupełnie deklasuje Czarnoksiężnika oraz wszystkie inne postacie posiadające zawsze 1 zaklęcie (Mędrzec, Wróżka wspomniany Czarnoksiężnik). Dobrze że ma tylko 1 punkt losu i tak naprawdę na czarach kończą się jego umiejętności.
Natomiast Leprokonus to bardzo fajna postać
Necromancer, bardzo przypomina mi Ghula/Kapłana bądź Minstrela podobnie jak Ogr-Herszt.
Jakieś takie podobne te postacie do siebie. Jednak Necromancer zdecydowanie lepiej prezentuje się niż Ghul, który dużo straci na w takiej sytuacji. Mam rozumieć iż po walce Necromancer odrzuca na stos kart odrzuconych Ducha-Przyjaciela tak? Czy też zatrzymuje jego kartę tak jak to robi Minstrel ze zwierzakami ? (karta jest mało precyzyjnie przetłumaczona)
Natomiast Warlock zupełnie deklasuje Czarnoksiężnika oraz wszystkie inne postacie posiadające zawsze 1 zaklęcie (Mędrzec, Wróżka wspomniany Czarnoksiężnik). Dobrze że ma tylko 1 punkt losu i tak naprawdę na czarach kończą się jego umiejętności.
Natomiast Leprokonus to bardzo fajna postać
- Valdi
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Księżycowy Kamień
• ZP i LK - Posty: 12809
- Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Płeć:
- Kontakt:
Żeby było jasne Administracja Forum nie zezwala na udostępniania publicznie pełnych skanów wydawanych gier i dodatków aktualnie wydawanych. Nie chcemy być zmuszeni do zamknięcia forum. Dlatego post został usunięty.
Offtop wydzielony do karczmy
Offtop wydzielony do karczmy
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
-
-
- Posty: 41
- Rejestracja: niedziela 22 lut 2009, 00:41
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
w duchu przytoczonej wypowiedzi admina zamieszczam tekstowy spoiler frostmarcha dla każdego kto ma ochotę popatrzeć. kto jeszcze nie widział, a chciałby wiedzieć czego może się spodziewać za jakieś 6-8 miesięcy jak wyjdzie polska wersja.Nemomon pisze:Problem w tym, że mając suchy text, który jest i tak ogólnie dostępny, nie masz tak naprawdę nic. Skanując dodatek łamiesz prawa autorskie właścicieli grafik, bowiem rozprowadzasz ich pracę bez ich wiedzy. Każda grafika karty z osobna. Zapodając text, nie łamiesz prawa per se, jeżeli to jest w ramach pomocy innym osobom. Zresztą jestem pewien, że autorzy oficjalnych tłumaczeń nie będą robić z tego problemów.
Abstrahując od tego, mając gotowe skany, drukujesz i masz spokój. W przypadku textów musisz je edytować, obrabiać, czyli jeżeli chcesz mieć dodatek za darmo, oraz bez grafik, które przecież tworzą klimat MiMa, to i tak musisz się swoje napracować.
Kod: Zaznacz cały
http://hotfile.com/dl/22370075/9adc435/frostmarch2.rar.html
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Na dniach będą one dostępne na stronie Galakty. Wierzę, że do końca tygodnia (znaczy, nie do jutrzejszej niedzieli, tylko następnej).Revix pisze:czy ktos mógłby umieścić na forum ich polskie tłumaczenia gotowe do wydruku? Najlepiej w pdfie. Nie mam pojęcia jak coś takiego się robi a chętnie wlącze je do gry.