Reaper House Rules

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23517
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Reaper House Rules

Post autor: Mały Nemo »

Wczoraj znów grałem z kolegą w MiMa, znów z figurką Reapera (znaczy figurką Setha, który robił za Żniwiarza) z inną zasadą domową. Zanim jednak zacznę, to wcześniej zapowiem oficjalne zasady:

- Reaper porusza się tylko wtedy, gdy gracz za swój ruch wyrzuci 1 oczko. Musi dokończyć swą turę, potem porusza Reapera;
- Reaper swobodnie porusza się drogami Strażnik-Wzgórza oraz Gospoda-Świątynia;
- Gdy Reaper trafi na obszar, na którym znajduje się więcej Poszukiwaczy, gracz który go poruszał musi zdecydować, z kim Reaper "sobie porozmawia";
- Poszukiwaczowi, który staje na obszarze z Reaperem nic się nie dzieje;
- parę innych zasad, mało istotnych (np. że Reaper jest odporny na wszystkie zdolności oraz Czary czy inne Karty Przygody).
Grim Reaper tłumaczony przez 8Janek8 pisze: SROGI ŻNIWIARZ
Jeśli Srogi Żniwiarz zakończy ruch na twoim obszarze, musisz rzucać kością:
1) 'Już czas.' Tracisz całe Życie, zostajesz zabity.
2) 'Przyszedłem po niego.' Odłóż kartę jednego z twoich Przyjaciół, wybranego losowo. Jeżeli nie masz żadnego Przyjaciela tracisz 1 Życie.
3) 'Graj ze mną!' Rzuć 2 kośćmi za siebie i za Srogiego Żniwiarza. Jeżeli wynik rzutu kośćmi jest wyższy dla Żniwiarza tracisz 1 Życie. W innym przypadku nic się nie dzieje.
4) 'Partyjka szachów?' Tracisz następną turę.
5) 'Nastąpiła pomyłka.' Srogi Żniwiarz teleportuje się na obszar Poszukiwacza, którego wybierzesz. Musi on natychmiast rzucić kością.
6) 'Mam plany co do ciebie.' Możesz otrzymać do wyboru 1 punkt Siły, Mocy, Życia lub Losu, 1 Sztukę Złota, 1 Zaklęcie lub teleportować się do dowolnego obszaru w tej Krainie (to będzie Twój następny ruch).
<hr>

Jednakże, pomijając fakt, iż nawet ja mówiłem, że Reaper się poruszy ze dwa razy na krzyż na całą grę, gracze z FFG doszli do wniosku, że Grim Reaper nie ukazuje potęgi Śmierci w MiMie, a wręcz przeciwnie - ukazuje jakiegoś smutnego pana, który może i czasem się poruszy, ale tak naprawdę i tak nie odgrywa żadnej roli w intrydze zdobycia Korony Władzy. Dlatego też postanowili dodać do niego parę domowych zasad. Podam te, na które ja grywam:

- Gdy staniesz na obszarze, na którym znajduje się Reaper - tracisz 1 punkt Życia;
- Reaper zabija każdego odkrytego Wroga oraz Nieznajomego, na nowym obszarze, na którym się znajduje;
- Nie można odwiedzać kart Miejsc, jak również innych instrukcji obszarów np. Wioski, gdy Reaper znajduje się na obszarach, na których leżą te karty (lub Wioski, Miasta, Gospody &c).

<hr>

Zasady lepsze, tyle, że znów Reaper potrafi się poruszyć ze trzy razy na całą grę. Dlatego z kolegą Astropatą doszliśmy do małego wniosku - poruszamy Reaperem za każdym razem, gdy wyrzucimy 1 oczko, bez względu, czy rzut dotyczył walki, badania karty, obszaru, używania punktu Losu czy nawet ruchu samej Śmierci. Trzeba przyznać, że Reaper biegał jak szalony! Już dawno nie grałem, bym specjalnie poszedł na jakieś byle jakie pole tylko dlatego, by móc rzucić sobie kostką! Mój kolega od Reapera dostał +2 do Mocy, ja +1 do Siły, straciłem jeden punk Życia (bo nie miałem Przyjaciół) oraz jestem Astropacie winien dwa piwa, bo się założyłem, że dwa razy wyrzucę "jedynkę" podczas badania karty Śmierci.

<hr>

Jak wyglądają wasze doświadczenia z nim? Może też macie jakieś domowe zasady by uczynić Śmierć w Reaperze bardziej widoczną?


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
sandman071
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: sandman071 »

Nemomon:
Moc Reapera widać dopiero przy większej liczbie graczy (4+). Ostatnio, przy grze na 7 osób, Reaper (z jedną zmianą w stosunku do oficjalnych zasad-jak wchodzi na pole gdzie jest kilku poszukiwaczy to odwiedza wszystkich, a nie tylko jednego; bardzo fajnie się to sprawdzało) po planszy biegał jak szalony i pozbawił życia 4 poszukiwaczy! :twisted:


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23517
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ja od pewnego czasu rozgrywam dwuosobowe partyjki, więc u mnie on na oficjalnych zasadach raczej stałby w miejscu. W grze w 7 osób jest spora szansa, że ktoś wyrzuci 1 oczko, więc faktycznie Reaper mógł biegać. Myślę sobie nawet, że nasza zasada domowa o tym, że byle 1 oczko porusza Śmierć u was by się u was nie sprawdziła. Doszłoby do tego, że w jednej rundzie Śmierć więcej razy się porusza niźli jest graczy. A jak dojdą do tego jedynki z przerzucanych punktów Losu, Świątyni czy innej Krypty.... :r Ale wtedy gra by była o wiele śmiertelniejsza :)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

- Gdy staniesz na obszarze, na którym znajduje się Reaper - tracisz 1 punkt Życia;
- Reaper zabija każdego odkrytego Wroga oraz Nieznajomego, na nowym obszarze, na którym się znajduje;
- Nie można odwiedzać kart Miejsc, jak również innych instrukcji obszarów np. Wioski, gdy Reaper znajduje się na obszarach, na których leżą te karty (lub Wioski, Miasta, Gospody &c).
Dobre !


Co do pomysłu na każdą jedynkę, przegięcie, mnie się nie podoba


Obrazek
yt1300
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 41
Rejestracja: niedziela 22 lut 2009, 00:41
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: yt1300 »

witam wszystkich forumowiczów,
ja gram głównie we 3 osoby. podczas pierwszej partii z reaperem - a gramy wg oficjalnych zasad, używamy losu - ruszył się on może ze raptem kilka razy, a jak na kimś wylądował to nic się ciekawego nie działo bo gracz zawsze nieszczęśliwą jedynkę przerzucał losem. ustaliliśmy, więc że: reaper porusza się kiedy ktoś wyrzuci 1 albo 6 na ruch, nie można używać losu żeby przerzucać wyniku na reaperze i jeżeli reaper może stanąć na jakiimś poszukiwaczu to musi, czyli staje nawet na poszukiwacza gracza, który kontroluje reapera.
w pierwszej partii ze zmienionymi zasadami reaper skosił 7 postaci, z czego - ku ogólnej uciesze ;] - dwie postacie skosił graczom, którzy nim kierowali (ci się śmiali najgłośniej i najdłużej). generalnie, za każdym razem jak reaper kogoś kosił była kupa śmiechu.
po kilku partiach, trochę sie nauczyliśmy szanować i obawiać reapera, ale nadal przynajmniej 2 postaci zawsze wykasza ;]
- Gdy staniesz na obszarze, na którym znajduje się Reaper - tracisz 1 punkt Życia;
- Reaper zabija każdego odkrytego Wroga oraz Nieznajomego, na nowym obszarze, na którym się znajduje;
- Nie można odwiedzać kart Miejsc, jak również innych instrukcji obszarów np. Wioski, gdy Reaper znajduje się na obszarach, na których leżą te karty (lub Wioski, Miasta, Gospody &c).
niezłe. ale obawiam się, że w mojej grupie by się nie sprawdziło. przy zwiększonej częstotliwości ruchu reapera, bardzo często staje on na jakimś wrogu czy nieznajomym, często jakiś poszukiwacz staje na reaperze. zamiast zabijać postać, dawać poczucie, że zostało się osobiście skoszonym i odesłanym na drugi świat, reaper zwyczajnie by powoli, ale stale i bez przerwy, wysysał całe życie z poszukiwaczy. no i tak często czyszczona plansza nie dawałaby możliwości zabicia wystarczającej liczby wrogów, czy spotkania nieznajomych, żeby uzbierać sensowną liczbę siły czy mocy.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23517
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Witam Ciebie również.
yt1300 pisze:reaper porusza się kiedy ktoś wyrzuci 1 albo 6 na ruch, nie można używać losu żeby przerzucać wyniku na reaperze i jeżeli reaper może stanąć na jakiimś poszukiwaczu to musi, czyli staje nawet na poszukiwacza gracza, który kontroluje reapera.
Podobają mi się te zasady, teraz trochę późno, ale może dzisiaj nad ranem umieszczę je w pierwszym poście, może małą skarbnicę House Rules się stworzy.
yt1300 pisze:niezłe. ale obawiam się, że w mojej grupie by się nie sprawdziło. przy zwiększonej częstotliwości ruchu reapera, bardzo często staje on na jakimś wrogu czy nieznajomym, często jakiś poszukiwacz staje na reaperze. zamiast zabijać postać, dawać poczucie, że zostało się osobiście skoszonym i odesłanym na drugi świat, reaper zwyczajnie by powoli, ale stale i bez przerwy, wysysał całe życie z poszukiwaczy. no i tak często czyszczona plansza nie dawałaby możliwości zabicia wystarczającej liczby wrogów, czy spotkania nieznajomych, żeby uzbierać sensowną liczbę siły czy mocy.
Niekoniecznie. Grając z oficjalnymi zasadami możliwości jego ruchu (czyli rzut 1 podczas ruchu) też nie powoduje, że on oszałamiająco często się rusza. Jak mówiłem, ja z kolegą gramy, że jakakolwiek jedynka, nawet później przerzucona powoduje ruch Reapera, który prawie zawsze porusza się najbliższą ścieżką w stronę wrogiego Poszukiwacza, potrafi się on nawet kilka razy poruszyć, ale wbrew pozorom nie sieje aż tak wielkiego zniszczenia. Najpewniej spowodowane jest to tym, że gram tylko w dwie osoby, a poza tem większość Wrogów i tak jest zabijana przez Poszukiwaczy, więc Reaper jedynie może nieznajomych zabijać. Faktem jest, że grając z większą ilością graczy, to Reaper byłby istnym Jeźdźcem Apokalipsy....


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ