Ścieżka mocy czy ścieżka siły?
-
-
- Posty: 70
- Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Wiek: 38
Ścieżka mocy czy ścieżka siły?
Jak wszyscy wiemy aby dojść do Korony Władzy trzeba pójść jedną z dwóch dróg potocznie zwanymi ścieżką mocy i ścieżką siły.
Którą najczęściej korzystacie? Która waszym zdaniem jest łatwiejsza?
W MiM wybierałem prawie zawsze ścieżkę siły. Wydawała mi się łatwiejsza. Teraz jednak moim zdaniem lepsza jest ścieżka mocy i z 3 wygranych pojedynków 2 razy poszedłem drogą mocy a tylko raz siły.
- W Kopalni nie ma informacji co się dzieje jak wyrzuci się zero więc my gramy tak że przy zerze się dalej przechodzi (tak wiem że to jest błąd w druku, ale uzgodniliśmy że gramy tak jak jest na planszy)
- W Wieży Wampira można poświęcić przyjaciół a wcześniej tego nie było. (tak wiem że to wina tłumacza) Ułatwia to sprawę i to bardzo. Lepsze niż gra ze śmiercią moim zdaniem.
- Otchłań. Diabełki mają mało siły i nie stanowią problemu aczkolwiek mogą trochę spowolnić grę.
Jakie jest wasze zdanie?
Którą najczęściej korzystacie? Która waszym zdaniem jest łatwiejsza?
W MiM wybierałem prawie zawsze ścieżkę siły. Wydawała mi się łatwiejsza. Teraz jednak moim zdaniem lepsza jest ścieżka mocy i z 3 wygranych pojedynków 2 razy poszedłem drogą mocy a tylko raz siły.
- W Kopalni nie ma informacji co się dzieje jak wyrzuci się zero więc my gramy tak że przy zerze się dalej przechodzi (tak wiem że to jest błąd w druku, ale uzgodniliśmy że gramy tak jak jest na planszy)
- W Wieży Wampira można poświęcić przyjaciół a wcześniej tego nie było. (tak wiem że to wina tłumacza) Ułatwia to sprawę i to bardzo. Lepsze niż gra ze śmiercią moim zdaniem.
- Otchłań. Diabełki mają mało siły i nie stanowią problemu aczkolwiek mogą trochę spowolnić grę.
Jakie jest wasze zdanie?
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Re: Ścieżka mocy czy ścieżka siły?
Hmm, a jak jest w oryginale? Mógłby ktoś podać źródło do opisu tego obszaru? A najlepiej wszystkich na planszy w ENG, jeśli ktoś posiada.Nemezis85 pisze: - W Wieży Wampira można poświęcić przyjaciół a wcześniej tego nie było. (tak wiem że to wina tłumacza) Ułatwia to sprawę i to bardzo.
-
-
- Posty: 70
- Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Wiek: 38
8janek8 chodziło mi o MiMa. W nim nie można było poświęcać przyjaciół a to z tego powodu że tłumacz zapomniał dodać tą zasadę (w wersji angielskiej była).
W TMiM przyjaciół można poświęcać.
W ścieżce na silę mamy:
- Kryptę (trochę gorsza niż Kopalnia bo jest zero)
- Grę ze śmiercią (ciężka sprawa, ale łatwiejsza jak mamy los). Dzisiaj jak graliśmy to Elf stracił na niej 3 punkty wytrzymałości i zginął.
- Wilkołak. Niby prosty ale jak ma 12 siły to może być ciężko. Przydaje się los podczas określania jego siły.
W TMiM przyjaciół można poświęcać.
W ścieżce na silę mamy:
- Kryptę (trochę gorsza niż Kopalnia bo jest zero)
- Grę ze śmiercią (ciężka sprawa, ale łatwiejsza jak mamy los). Dzisiaj jak graliśmy to Elf stracił na niej 3 punkty wytrzymałości i zginął.
- Wilkołak. Niby prosty ale jak ma 12 siły to może być ciężko. Przydaje się los podczas określania jego siły.
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Re: Ścieżka mocy czy ścieżka siły?
Mimo wszystko bardzo przydałyby się opisy obszarów w oryginale (jak i do wszystkich kart), chociażby po to aby znaleźć różnice, które często zdecydowanie wpływają na interpretacje danej zasady.
Instrukcja: "Poszukiwacz, który wydostanie się na powierzchnię na obszarze samej Krypty, może podczas następnej tury ruszyć się na kolejny obszar." (s.20)
oraz
"Aby odnaleźć drogę w zawiłym systemie tuneli Kopalni potrzebna jest wysoka Moc. Polecenie jest identyczne z tym, które znajduje się na obszarze Krypty (patrz powyżej), z tą różnicą, że Poszukiwacz odejmuje od sumy rzutów Moc (a nie Siłę)." (s.20)
Czyli w obu wypadkach wynik równy 0) oznacza, że w następnej turze przesuwamy się na kolejny obszar.
Jeszcze co do tej części Twojej wypowiedzi:Nemezis85 pisze: - W Kopalni nie ma informacji co się dzieje jak wyrzuci się zero więc my gramy tak że przy zerze się dalej przechodzi (tak wiem że to jest błąd w druku, ale uzgodniliśmy że gramy tak jak jest na planszy)
Jakie jest wasze zdanie?
Instrukcja: "Poszukiwacz, który wydostanie się na powierzchnię na obszarze samej Krypty, może podczas następnej tury ruszyć się na kolejny obszar." (s.20)
oraz
"Aby odnaleźć drogę w zawiłym systemie tuneli Kopalni potrzebna jest wysoka Moc. Polecenie jest identyczne z tym, które znajduje się na obszarze Krypty (patrz powyżej), z tą różnicą, że Poszukiwacz odejmuje od sumy rzutów Moc (a nie Siłę)." (s.20)
Czyli w obu wypadkach wynik równy 0) oznacza, że w następnej turze przesuwamy się na kolejny obszar.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Yep, he's right:
A co do tematu, w zasadzie to idę, czego akurat mam więcej. Jak już uda mi się rpzejść Kopalnię/Kryptę, to niczym innym się nie martwię, zdarza mi się również iść na Śmierć, z reguły zabierze ze dwie tury, ale potem Korona.
BTW, nie możesz użyć Losu przy określaniu Siły Wilkołaka.
A co do tematu, w zasadzie to idę, czego akurat mam więcej. Jak już uda mi się rpzejść Kopalnię/Kryptę, to niczym innym się nie martwię, zdarza mi się również iść na Śmierć, z reguły zabierze ze dwie tury, ale potem Korona.
BTW, nie możesz użyć Losu przy określaniu Siły Wilkołaka.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 141
- Rejestracja: poniedziałek 03 lis 2008, 15:07
- Lokalizacja: grindhouse
- Płeć:
- sandman071
-
- Posty: 33
- Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
-
-
- Posty: 141
- Rejestracja: poniedziałek 03 lis 2008, 15:07
- Lokalizacja: grindhouse
- Płeć:
A co, siły to one nie rozwijają?
W klasycznym MiMie Moc było trudniej rozwinąć bo nie dało się tego robić za pokonane duchy, a jakoś mimo to ścieżka mocy (mimo że trudniejsza niż w nowej edycji) była w naszych grach równie popularna co ścieżka siły. w TMiMie nie tylko ją bardzo ułatwiono (bo nie oszukujmy sie, możliwość poświęcenia przyjaciela zamiast życia sprawia że wieża wampira z niebezpiecznego miejsca zamienia się w miejsce praktycznie nieszkodliwe) ale ułatwiono też rozwój Mocy. Nie sprawdzałem w praktyce ale na oko wygląda mi to na poważne zaburzenie równowagi gry.
W klasycznym MiMie Moc było trudniej rozwinąć bo nie dało się tego robić za pokonane duchy, a jakoś mimo to ścieżka mocy (mimo że trudniejsza niż w nowej edycji) była w naszych grach równie popularna co ścieżka siły. w TMiMie nie tylko ją bardzo ułatwiono (bo nie oszukujmy sie, możliwość poświęcenia przyjaciela zamiast życia sprawia że wieża wampira z niebezpiecznego miejsca zamienia się w miejsce praktycznie nieszkodliwe) ale ułatwiono też rozwój Mocy. Nie sprawdzałem w praktyce ale na oko wygląda mi to na poważne zaburzenie równowagi gry.
If you're going to hire Machete to kill the bad guy, you'd better make damn sure the bad guy isn't you!
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 45
- Kontakt:
Hm Machate jako, ze nasi kochani Polscy tłumacze dali ciała zajrzyj do oryginalnej instrukcji z 2 edycji Talizmana to się trochę zadziwisz jak tam wyglądał rozwój Mocy. To tak na marginesie. Ten punkt akurat należy najpierw porównać z oryginalnym Talizmanem tj. wcześniejszymi wersjami a dopiero wziąć na warsztat MiM - dla nas może się to wydawać dziwne taki rozwój Mocy ale dla angielskich fanów tej gry już nie koniecznie.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
-
-
- Posty: 70
- Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Wiek: 38
Ja akurat to sprawdzałem w praktyce.
O ile w MiMie w 90% szedłem ścieżką siły to teraz jest 50/50.
Moim zdaniem dobrze zbalansowane. My akurat gramy że można mieć maksimum tyle życia ile ma się na początku, tzn że nie pojawi się nigdy postać w krainie wewnętrznej dajmy na to z 11 punktami wytrzymałości.
Strata punktów wytrzymałości w krainie wewnętrznej jest dotkliwa ponieważ na Koronie Władzy już sobie ich nie zregenerujesz.
Ostatnio jak szedłem przez ścieżkę mocy to w wieży wampira straciłem 3 punkty życia i dałem w zamian za 1 punkt 1 przyjaciela (czyli starciłęm 2 punty z czterech, miałem jeszcze najemnika ale wolałem go zostawić).
O ile w MiMie w 90% szedłem ścieżką siły to teraz jest 50/50.
Moim zdaniem dobrze zbalansowane. My akurat gramy że można mieć maksimum tyle życia ile ma się na początku, tzn że nie pojawi się nigdy postać w krainie wewnętrznej dajmy na to z 11 punktami wytrzymałości.
Strata punktów wytrzymałości w krainie wewnętrznej jest dotkliwa ponieważ na Koronie Władzy już sobie ich nie zregenerujesz.
Ostatnio jak szedłem przez ścieżkę mocy to w wieży wampira straciłem 3 punkty życia i dałem w zamian za 1 punkt 1 przyjaciela (czyli starciłęm 2 punty z czterech, miałem jeszcze najemnika ale wolałem go zostawić).
- sandman071
-
- Posty: 33
- Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Machete:
Oczywiście rozwijają też siłę, ale przy grze na 5-6 osób (w tyle zazwyczaj grywam, rzadko w 4, a w mniej mi się praktycznie nie zdarza), przeważnie "magikami" idzie się ścieżką mocy, gdyż rozwinięcie siły szybciej od np. Trolla, czy innego Wojownika graniczy niemal z cudem (nie mówię tu o poszczególnych partiach gdy po prostu dopisze komuś szczęście, bądź brak jest w grze postaci stricte siłowych).
Oczywiście rozwijają też siłę, ale przy grze na 5-6 osób (w tyle zazwyczaj grywam, rzadko w 4, a w mniej mi się praktycznie nie zdarza), przeważnie "magikami" idzie się ścieżką mocy, gdyż rozwinięcie siły szybciej od np. Trolla, czy innego Wojownika graniczy niemal z cudem (nie mówię tu o poszczególnych partiach gdy po prostu dopisze komuś szczęście, bądź brak jest w grze postaci stricte siłowych).
-
-
- Posty: 141
- Rejestracja: poniedziałek 03 lis 2008, 15:07
- Lokalizacja: grindhouse
- Płeć:
Cóź, dostrzegłem właśnie istotny błąd w moim rozumowaniu:
polega na tym, że zapomniałem o jednym -- od dawna gram na jednej z proponowanych na forum zasad żeby rozwój siły następował nie za 7 p. ale za [2x nowy poziom Siły] punktów za pokonanych wrogów, przez co rozwój siły nie następował tak szybko i ścieżka Mocy była równie popularna jak ta siły. Tak sie do tego przyzwyczaiłem że zacząłem to uważać za normę, a tymczasem przy stosowaniu zasady oryginalnej faktycznie rozwój siły następuje szybciej (za szybko). No ale teraz już gram z Przedpolami Piekieł więc dylematy którą wybrać scieżkę mi odpadły
PS. Dla mnie nawet 4 osoby do MiMa to już max, a więcej to za dużo.
polega na tym, że zapomniałem o jednym -- od dawna gram na jednej z proponowanych na forum zasad żeby rozwój siły następował nie za 7 p. ale za [2x nowy poziom Siły] punktów za pokonanych wrogów, przez co rozwój siły nie następował tak szybko i ścieżka Mocy była równie popularna jak ta siły. Tak sie do tego przyzwyczaiłem że zacząłem to uważać za normę, a tymczasem przy stosowaniu zasady oryginalnej faktycznie rozwój siły następuje szybciej (za szybko). No ale teraz już gram z Przedpolami Piekieł więc dylematy którą wybrać scieżkę mi odpadły
PS. Dla mnie nawet 4 osoby do MiMa to już max, a więcej to za dużo.
If you're going to hire Machete to kill the bad guy, you'd better make damn sure the bad guy isn't you!
- sandman071
-
- Posty: 33
- Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Machete:
Dla mnie sesja w TMiM-a to przede wszystkim okazja do spotkania ze znajomymi i przyjemnego spędzenia czasu przy piwku, a gra jest niejako dodatkiem (pewnie zostanę za takie stwierdzenie wyklęty na tym forum :mrgreen: ), stąd gra na w tyle właśnie osób i na"bazowych" zasadach (inaczej ciągnęło by się cholernie długo, a rano chcąc nie chcąc trzeba wstać do pracy, to już niestety nie beztroskie lata szkoły/studiów).
No, ale tak czy inaczej się zrozumieliśmy co do tematu topicu.
Dla mnie sesja w TMiM-a to przede wszystkim okazja do spotkania ze znajomymi i przyjemnego spędzenia czasu przy piwku, a gra jest niejako dodatkiem (pewnie zostanę za takie stwierdzenie wyklęty na tym forum :mrgreen: ), stąd gra na w tyle właśnie osób i na"bazowych" zasadach (inaczej ciągnęło by się cholernie długo, a rano chcąc nie chcąc trzeba wstać do pracy, to już niestety nie beztroskie lata szkoły/studiów).
No, ale tak czy inaczej się zrozumieliśmy co do tematu topicu.