Ścieżka mocy czy ścieżka siły?

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ

Ścieżka mocy czy ścieżka siły?

Ścieżka siły
9
43%
Ścieżka mocy
12
57%
 
Liczba głosów: 21

Nemezis85 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Wiek: 38

Ścieżka mocy czy ścieżka siły?

Post autor: Nemezis85 »

Jak wszyscy wiemy aby dojść do Korony Władzy trzeba pójść jedną z dwóch dróg potocznie zwanymi ścieżką mocy i ścieżką siły.

Którą najczęściej korzystacie? Która waszym zdaniem jest łatwiejsza?

W MiM wybierałem prawie zawsze ścieżkę siły. Wydawała mi się łatwiejsza. Teraz jednak moim zdaniem lepsza jest ścieżka mocy i z 3 wygranych pojedynków 2 razy poszedłem drogą mocy a tylko raz siły.
- W Kopalni nie ma informacji co się dzieje jak wyrzuci się zero więc my gramy tak że przy zerze się dalej przechodzi (tak wiem że to jest błąd w druku, ale uzgodniliśmy że gramy tak jak jest na planszy)
- W Wieży Wampira można poświęcić przyjaciół a wcześniej tego nie było. (tak wiem że to wina tłumacza) Ułatwia to sprawę i to bardzo. Lepsze niż gra ze śmiercią moim zdaniem.
- Otchłań. Diabełki mają mało siły i nie stanowią problemu aczkolwiek mogą trochę spowolnić grę.

Jakie jest wasze zdanie?


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Ja gram na troszkę zmodyfikowanej wewnętrznej krainie. W oryginale zdecydowanie MOC w moich zmianach powiedzmy ze praktycznie ta sama droga z lekkim wskazaniem tez na MOC.


Obrazek
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Re: Ścieżka mocy czy ścieżka siły?

Post autor: 8janek8 »

Nemezis85 pisze: - W Wieży Wampira można poświęcić przyjaciół a wcześniej tego nie było. (tak wiem że to wina tłumacza) Ułatwia to sprawę i to bardzo.
Hmm, a jak jest w oryginale? Mógłby ktoś podać źródło do opisu tego obszaru? A najlepiej wszystkich na planszy w ENG, jeśli ktoś posiada.


Nemezis85 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Nemezis85 »

8janek8 chodziło mi o MiMa. W nim nie można było poświęcać przyjaciół a to z tego powodu że tłumacz zapomniał dodać tą zasadę (w wersji angielskiej była).

W TMiM przyjaciół można poświęcać.

W ścieżce na silę mamy:
- Kryptę (trochę gorsza niż Kopalnia bo jest zero)
- Grę ze śmiercią (ciężka sprawa, ale łatwiejsza jak mamy los). Dzisiaj jak graliśmy to Elf stracił na niej 3 punkty wytrzymałości i zginął.
- Wilkołak. Niby prosty ale jak ma 12 siły to może być ciężko. Przydaje się los podczas określania jego siły.


Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Re: Ścieżka mocy czy ścieżka siły?

Post autor: 8janek8 »

Mimo wszystko bardzo przydałyby się opisy obszarów w oryginale (jak i do wszystkich kart), chociażby po to aby znaleźć różnice, które często zdecydowanie wpływają na interpretacje danej zasady.
Nemezis85 pisze: - W Kopalni nie ma informacji co się dzieje jak wyrzuci się zero więc my gramy tak że przy zerze się dalej przechodzi (tak wiem że to jest błąd w druku, ale uzgodniliśmy że gramy tak jak jest na planszy)
Jakie jest wasze zdanie?
Jeszcze co do tej części Twojej wypowiedzi:
Instrukcja: "Poszukiwacz, który wydostanie się na powierzchnię na obszarze samej Krypty, może podczas następnej tury ruszyć się na kolejny obszar." (s.20)
oraz
"Aby odnaleźć drogę w zawiłym systemie tuneli Kopalni potrzebna jest wysoka Moc. Polecenie jest identyczne z tym, które znajduje się na obszarze Krypty (patrz powyżej), z tą różnicą, że Poszukiwacz odejmuje od sumy rzutów Moc (a nie Siłę)." (s.20)
Czyli w obu wypadkach wynik równy 0) oznacza, że w następnej turze przesuwamy się na kolejny obszar.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23518
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Yep, he's right:

Obrazek

A co do tematu, w zasadzie to idę, czego akurat mam więcej. Jak już uda mi się rpzejść Kopalnię/Kryptę, to niczym innym się nie martwię, zdarza mi się również iść na Śmierć, z reguły zabierze ze dwie tury, ale potem Korona.

BTW, nie możesz użyć Losu przy określaniu Siły Wilkołaka.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Machete
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 141
Rejestracja: poniedziałek 03 lis 2008, 15:07
Lokalizacja: grindhouse
Płeć:

Post autor: Machete »

Scieżka Mocy już w MiMie była prostsza, a z opcją poświęcania przyjaciół jest aż śmiesznie łatwa. No ale Wewn. Kraina po prostu potrzebuje Przedpól Piekieł i tyle.


If you're going to hire Machete to kill the bad guy, you'd better make damn sure the bad guy isn't you!
Awatar użytkownika
sandman071
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: sandman071 »

Machete:

Gdyby ścieżka mocy nie była zdecydowanie łatwiejsza od ścieżki siły to wartość postaci rozwijających się na moc drastycznie by spadła, a wręcz stały by się one niegrywalne...


Machete
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 141
Rejestracja: poniedziałek 03 lis 2008, 15:07
Lokalizacja: grindhouse
Płeć:

Post autor: Machete »

A co, siły to one nie rozwijają?

W klasycznym MiMie Moc było trudniej rozwinąć bo nie dało się tego robić za pokonane duchy, a jakoś mimo to ścieżka mocy (mimo że trudniejsza niż w nowej edycji) była w naszych grach równie popularna co ścieżka siły. w TMiMie nie tylko ją bardzo ułatwiono (bo nie oszukujmy sie, możliwość poświęcenia przyjaciela zamiast życia sprawia że wieża wampira z niebezpiecznego miejsca zamienia się w miejsce praktycznie nieszkodliwe) ale ułatwiono też rozwój Mocy. Nie sprawdzałem w praktyce ale na oko wygląda mi to na poważne zaburzenie równowagi gry.


If you're going to hire Machete to kill the bad guy, you'd better make damn sure the bad guy isn't you!
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Hm Machate jako, ze nasi kochani Polscy tłumacze dali ciała zajrzyj do oryginalnej instrukcji z 2 edycji Talizmana to się trochę zadziwisz jak tam wyglądał rozwój Mocy. To tak na marginesie. Ten punkt akurat należy najpierw porównać z oryginalnym Talizmanem tj. wcześniejszymi wersjami a dopiero wziąć na warsztat MiM - dla nas może się to wydawać dziwne taki rozwój Mocy ale dla angielskich fanów tej gry już nie koniecznie.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Nemezis85 [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 27 sty 2009, 09:10
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Nemezis85 »

Ja akurat to sprawdzałem w praktyce.

O ile w MiMie w 90% szedłem ścieżką siły to teraz jest 50/50.
Moim zdaniem dobrze zbalansowane. My akurat gramy że można mieć maksimum tyle życia ile ma się na początku, tzn że nie pojawi się nigdy postać w krainie wewnętrznej dajmy na to z 11 punktami wytrzymałości.
Strata punktów wytrzymałości w krainie wewnętrznej jest dotkliwa ponieważ na Koronie Władzy już sobie ich nie zregenerujesz.
Ostatnio jak szedłem przez ścieżkę mocy to w wieży wampira straciłem 3 punkty życia i dałem w zamian za 1 punkt 1 przyjaciela (czyli starciłęm 2 punty z czterech, miałem jeszcze najemnika ale wolałem go zostawić).


Awatar użytkownika
sandman071
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: sandman071 »

Machete:
Oczywiście rozwijają też siłę, ale przy grze na 5-6 osób (w tyle zazwyczaj grywam, rzadko w 4, a w mniej mi się praktycznie nie zdarza), przeważnie "magikami" idzie się ścieżką mocy, gdyż rozwinięcie siły szybciej od np. Trolla, czy innego Wojownika graniczy niemal z cudem (nie mówię tu o poszczególnych partiach gdy po prostu dopisze komuś szczęście, bądź brak jest w grze postaci stricte siłowych).


Machete
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 141
Rejestracja: poniedziałek 03 lis 2008, 15:07
Lokalizacja: grindhouse
Płeć:

Post autor: Machete »

Cóź, dostrzegłem właśnie istotny błąd w moim rozumowaniu:

polega na tym, że zapomniałem o jednym -- od dawna gram na jednej z proponowanych na forum zasad żeby rozwój siły następował nie za 7 p. ale za [2x nowy poziom Siły] punktów za pokonanych wrogów, przez co rozwój siły nie następował tak szybko i ścieżka Mocy była równie popularna jak ta siły. Tak sie do tego przyzwyczaiłem że zacząłem to uważać za normę, a tymczasem przy stosowaniu zasady oryginalnej faktycznie rozwój siły następuje szybciej (za szybko). No ale teraz już gram z Przedpolami Piekieł więc dylematy którą wybrać scieżkę mi odpadły :)

PS. Dla mnie nawet 4 osoby do MiMa to już max, a więcej to za dużo.


If you're going to hire Machete to kill the bad guy, you'd better make damn sure the bad guy isn't you!
Awatar użytkownika
sandman071
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: sandman071 »

Machete:
Dla mnie sesja w TMiM-a to przede wszystkim okazja do spotkania ze znajomymi i przyjemnego spędzenia czasu przy piwku, a gra jest niejako dodatkiem (pewnie zostanę za takie stwierdzenie wyklęty na tym forum :mrgreen: ), stąd gra na w tyle właśnie osób i na"bazowych" zasadach (inaczej ciągnęło by się cholernie długo, a rano chcąc nie chcąc trzeba wstać do pracy, to już niestety nie beztroskie lata szkoły/studiów).

No, ale tak czy inaczej się zrozumieliśmy co do tematu topicu. :]


ODPOWIEDZ