Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1602
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów » piątek 28 cze 2019, 08:22

Epicki finał.

Dzbanecznik Budowniczego Mostów jest już w Krainie Wewnętrznej gładko przez nią przechodzi poza jednym potknięciem na starcie, gdy musi cofnąć się z Krypty na Równiny Grozy. Ten fakt będzie brzemienny w skutkach. Tymczasem przeciwnicy wkraczają do Krainy Środkowej – Rekinołak prowadzony przez Pabla przechodząc przez Runiczne Wrota, Pieniek, którym gra Alex, przepływa z Miasta do Jaskini Czarownika… na grzbiecie Mezozaura ( :astonished: :muscle: ). Rozpoczyna się próba nerwów między Dzanecznikiem obszar po obszarze brnącym ku Koronie Władzy, a Pieńkiem, który posiada Arknell i zamierza go odrzucić na Równinach Grozy. Jednak drogę do Tajemnych Wrót pokonuje on wyjątkowo mozolnie. Wiele wskazuje, że Dzbanecznik jednak dotrze pierwszy i wygra grę.
W przedostatniej rundzie (tura 1) Rekinołak kończy ruch na Wzgórzach, (tura 2) Pieniek wkracza na Równiny Grozy, (tura 3) Dzbanecznik pokonuje Wilkołaka i przesuwa się do Doliny Ognia. Pieniek planuje swojej w następnej turze odrzucić Arknell, dzięki czemu dosłownie o włos wyprzedzi Dzbanecznika.
W ostatniej rundzie (tura 1) Rekinołak rzuca 4 za ruch, forsuje Tajemne Wrota i atakuje Pieńka na Równinach Grozy. Wygrywa i odbiera mu Arknell! (Tura 2) W odpowiedzi Pieniek rzuca na początku swojej tury zaklęcie Zawładnięcie i odbiera Arknell! Rozpoczyna tym epickie starcie na Zaklęcia, bowiem Rekinołak odpowiada zaklęciem Hydry… raz jeszcze odbierając Arknell przeciwnikowi! Po gorączkowej analizie wszystkich możliwości przez obie strony Pieniek bez entuzjazmu wykonuje ruch i kończy turę na obszarze Krypty (tura 3.) Dzbanecznik wkracza na Koronę Władzy - zwycięża!
Obrazek
Obrazek
Czy raczej – wczoraj był zwycięzcą :)
Jako zwolennik fair play nie mogę pozostać obojętny na fakt, że na planszy Kataklizmu wszystko powyższe byłoby lege artis :) Ale graliśmy na podstawce, a jej reguły zakazują forsowania Tajemnych Wrót przez Poszukiwaczy z niewykonanym Zadaniem Czarownika, jak było w przypadku Rekinołaka. Po 8 godzinach gry ten fakt nam umknął, zwłaszcza, że ostatnimi czasy częściej gramy (ja przynajmniej) głównie na planszy Kataklizmu. Skoro Rekinołak nie mógł pojawić się na Równinach Grozy, jest na 99,9% pewne, że Pieniek swobodnie odrzuciłby Arknell i zwyciężył. Epickość podwójna. :clap:

Źródło



Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1958
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Arthan » piątek 28 cze 2019, 10:28

Ach, te zwroty akcji :D i to w najważniejszych momentach :D




Awatar użytkownika
Pablo
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1239
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Pablo » wtorek 02 lip 2019, 17:42

To ja może kilka słów prologu do
Budowniczy Mostów pisze:
piątek 28 cze 2019, 08:22
epickiego finału.
Graliśmy we trzech. Alex Pieńkiem, Budowniczy Mostów Dzbanecznikiem i ja Rekinołakiem. Wydawało mi się, że trafiła mi się dość mocna Postać i szybko zdobędę przewagę na planszy. Nic bardziej mylnego. Tandem Budowniczy – Dzbanecznik szybko uzmysłowił mi, że trzeba się trzymać od nich z daleka. Zanim to do mnie dotarło, bez pardonu wpierdzielili mi 2 trofea, przy okazji odzyskując punkty Życia i spowalniając rozwój mojego Poszukiwacza.
Z kolei Alex i jego Pieniek już na wstępie zderzyli się z siłą prehistorycznych stworzeń. Alex wylosował z talii „Polujące Raptory” - Zdarzenie, które polega na losowaniu kart UD, dotąd aż wylosuje się 2 karty Wrogów będących Raptorami. Po podliczeniu modyfikatorów wynikających z opisu ich kart okazało się, że mają 9 punktów Siły i pokonując Pieńka, odebrały mu 2 punkty Życia, a był to sam początek gry :grin: . Żeby było weselej wylosowanie Wrogów – Dinozaurów (w tym przypadku Raptorów) spowodowało wybudzenie NPC Alfa Tyranozaurusa Rexa, który pojawił się w Krainie Zewnętrznej. Dopóki Alfa T. Rex znajdował się w naszej Krainie, a któryś z graczy losował kartę/karty z talii Przygód, musiał dodatkowo wylosować 1 kartę z talii UD (to był świetny pomysł @MCSilvia) . Nie chcieliście przyjść do Ukrytej Doliny, to Ukryta Dolina przyszła do was :stuck_out_tongue_closed_eyes: . Na planszy głównej zrobił się mały hardcore i ani się nie obejrzałem, a mój napakowany Rekinołak miał ostatni punkt Życia :face_with_head_bandage: . Czując, że koniec już blisko, Rekinołak zrobił użytek z posiadanej różdżki i odebrał 2 punkty Siły jedynemu Poszukiwaczowi posiadającymi ich ponad wartość początkową – Dzbanecznikowi, co dolało tylko oliwy do ognia. Niedługo później Dzbanecznik wpierdzielił mi kolejne trofeum, zapewne w podzięce za odebrane punkty :) . Mój Rekinołak mimo jedynego punktu Życia nie oddał się w ramiona śmierci i przeżył chyba z 5 lub 6 rund, przegrywając po drodze ze 3 walki, po których wyratował się Chełmem lub Kamieniem Świtu (posiadającym 2 punkty Życia). Ostatecznie udało mi się spieniężyć część Przedmiotów i z czasem zamienić złoto w punkty Życia. Wizja śmierci została zażegnana. Tymczasem Alex ku uciesze pozostałych graczy >:) , wylosował z talii Przygód Pustynnego Czerwa, który natychmiast porwał jego Poszukiwacza w jedne z najbardziej oddalonych obszarów w Ukrytej Dolinie i stoczył z nim walkę. Żeby wyjść z Ukrytej Doliny, Pieniek Alexa musiał przejść praktycznie całą jej planszę, aż do wejścia/wyjścia i nie dać się zabić. Mimo, iż początkowo rozgrywka ostro lała nas po gębach >:) to wydaje mi się, że każdemu z naszych Poszukiwaczy udało się okiełznać prehistoryczną naturę i po jakimś czasie wszyscy mieliśmy swojego Oswojonego Dinozaura. W pewnej części gry wydało mi się nawet, iż osiągnąłem przewagę na planszy, grałem wówczas jedynym Poszukiwaczem posiadającym Oswojonego Dinozaura. Miałem niestety sporego pecha przy swojej karcie Misji – dodatkowych kartach, które Budowniczy wprowadził do gry. Moja Misja polegała na odszukaniu jakiekolwiek Przyjaciela z talii Gór i dostarczeniu go do Zamku. Wydawało się proste, ale jak na złość przerobiłem chyba ze 20 kart Gór i nie znalazłem żadnego. Odwiedzałem przy każdej okazji Astrologa (Nieznajomy z Gór), który pozwalał mi losować po 3 karty przy każdej wizycie i nic. Kiedy w końcu trafiłem na Przyjaciela, pozostali gracze również wypełnili zadanie z Alternatywnego Zakończenia tj, pokonali po 2 Postrachy Ukrytej Doliny i ruszyli po Koronę Władzy. Po 8h gry mój mózg już był totalnie ugotowany i ani ja, ani żaden z graczy nie zauważył, że dogoniłem Alexa na Równinach Grozy i stoczyłem z nim walkę, pomimo niedokończonego Zadania Czarownika. Graliśmy bez kart Zadań Czarownika i to pewnie też przyczyniło się do tego niedopatrzenia.




Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1602
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów » poniedziałek 08 lip 2019, 09:41




Awatar użytkownika
Bartigol
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Posty: 195
Rejestracja: środa 25 lip 2018, 19:49

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Bartigol » poniedziałek 08 lip 2019, 23:25

@Budowniczy Mostów , @Pablo świetnie sie czyta wasze opisy! :D




ODPOWIEDZ