Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Niejasne pola na planszy MM

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Niejasne pola na planszy MM

Post autor: Isztwan » czwartek 09 lis 2006, 16:03

Są na planszy Magicznego miecza pewne pola, co do których nie do końca wiadomo jak postępować:

1. Przeprawa - czy płacić za przewiezienie jak stanie się na tym polu czy jak sie przez nie po prostu przechodzi (to byłoby logiczne (a także kosztowne) ale instrukcja tego nie precyzuje). A jeśli płacić za przejście to co z Postaciami, które utkną między Przeprawami bo nie mają złota? Jedyna droga to trzeci krąg ale trzeba pokonać strażnika...

2. Strażnik w Labiryncie magów - trzeba z nim walczyć tylko jak się stanie na to pole czy nawet jak chcemy przez nie przejść? W końcu gość pilnuje korytarza i pewnie raczej ciężko przemknąć obok niego niepostrzeżenie.

3. Świątynia w Grodzie - wyrzucenie 5 oznacza dostanie przedmiotu. Czyli, że co Tarczy Tolimana albo i nawet Magicznego Kryształu? O ile to, że modliłeś się wyszedłeś ze Świątyni a tu na ulicy leży niczyj (czy jak kto woli zesłany przez bogów) przedmiot można zrozumieć ale powinno być co do niego jakieś ograniczenie. Ja gram tak że dostaje się Łzy Thabit bo i tak nikt tego nie kupuje.

4. Magiczne wrota / Strażnik Magicznych wrót - dlaczego w ogóle sa to 2 oddzielne pola? Na Magicznych wrotach za szybko można się dopakować. Kiedyś kumpel dostał Południcę powodującą, że postać może poruszać się tylko o 1 obszar na turę i wyobraźcie sobie tylko co się działo :) Trzeba coś z tym zrobic ale nie mam satysfakcjonującego mnie pomysłu. Może gdy stajemy na wrotach przechodząc przez pole Strażnika trzeba płacić a idąc zza jego pleców już nie? Jak gracie i czy ktoś ma jakieś pomysły?



Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: gural » czwartek 09 lis 2006, 16:20

1. Oczywiste, że płacimy tylko, gdy rozpatrujemy ten Obszar.

2. J/w.

3. Ja gram, że wybiera się jeden przedmiot z Kart Ekwipunku. Magicznego Kryształu nie dostaniemy, bo jest to Karta Jaskini.

4. Pola normalnie oddzielne, nie ma co się rozwodzić, a co do samych Wrót, to ja gram, że rzuca się tam kostką i zyskuje tak jak tam pisze w kolejności, czyli:
- za 1 oczko - 1 pkt Miecza
- za 2 oczka - 1 pkt Magii
- za 3 oczka - 1 Zaklęcie
- za 4 oczka - 1 Sz.Z.
- za 5 i 6 oczek - nic
Sposób sprawdzony w kilkunastu rozgrywkach i działa naprawdę dobrze.



Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » czwartek 09 lis 2006, 16:55

1. To nie jest oczywiste. Płaci się na ogół za to, że ktoś cię przewiezie na 2 stronę rzeki / jeziora a nie za to że posiedzę sobie na łódce. Jak mam płacić Sz.Z. za to żeby tam tylko postać i nie ciągnąć żadnej karty to już wole się wrócić na pole z którego rozpocząłem ruch. Karty i tak nie wyciągnę ale nie będę Sz.Z. w plecy. Bez sensu.

2. Może i tak ale powinno być tak jak mówię

3. Nawet magiczne? Tj. Magiczny miecz i Tarcze Tolimana?
:) Przesadziłem trochę z tym kryształem

4. O! i to jest naprawdę dobry pomysł. Pozwolisz, że zapiszę go w razie czego na swojej stronce w zasadach? Mogę oczywiście wspomnieć, że jest twój, żeby nikt mi nie zarzucał, że kradne pomysły.



Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Gieferg » czwartek 09 lis 2006, 16:55

3. Ja gram, że wybiera się jeden przedmiot z Kart Ekwipunku
taka sama sytuacja jest w Katedrze w Miescie w MiMie. Uważam że należy losować jedną kartę ekwipunku (bo przecież nie dostaniesz w świątyni wedle zamówienia), poza tym skoro np mozna gdzies kupić czar za 1 mz/sz (np nieznajomy-czarnoksiężnik z MiMa) i nie pisze że dowolny to kupujemy pierwszy ze stosu, więc skoro tu mamy dostać ekwipunek i nie pisze że dowolny to pierwszy ze stosu, ewentualnie wylosować. Na tej samej zasadzie jesli gdzieś pisze że "tracisz 1 przedmiot" to jest to przedmiot losowy, chyba że pisze że dowolny.
2. Może i tak ale powinno być tak jak mówię
to samo jest w podziemiach w MiMie - tylko jeśli się zatrzymasz na tym obszarze.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » czwartek 09 lis 2006, 17:03

Gieferg pisze:Uważam że należy losować jedną kartę ekwipunku
Tak też moim zdaniem jest dobrze.



Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: gural » czwartek 09 lis 2006, 22:49

Na Przeprawie jest dokładnie tak, jak napisałem. A płacić jest tylko sens, gdy zbliży nas to w następnym ruchu do jakiegoś pola, do którego zmierzamy. Pole takowe zrobili, żeby czasami zawężyć pole działania podczas ruchu.

Co do Świątyni w Grodzie, losowanie to całkiem sensowny pomysł. Co do Magicznego Miecza, to i tak go nie będziesz mógł wziąć, bo Gród to Dolny Krąg. ;)

Co do mojego pomysłu Magicznych Wrót, spoko możesz zamieszczać. Podpis, jak chcesz.

[ Dodano: Pon Lis 13, 2006 1:22 am ]
EDIT:
A co do niejasnych pól to jak grasz/gracie przy polu Osady?
Obrazek

Ja tego buga zmieniam tak:
1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.

Tak jest najsprawiedliwiej i podobnie jak wcześniej, też testowane wielokrotnie i sprawdza się (osobiście nie chadzam tam bo za duże ryzyko utraty, no chyba że na samym starcie).



Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » niedziela 19 lis 2006, 09:36

Ja gram tak: 1,2 - tracisz punkt Miecza; 3,4 - zyskujesz p. Miecza lub Magii; 5,6 normalnie.
Właściwie wyszło tak bez większego zastanawiania, po prostu wykreśliliśmy dwójkę bo wystąpiła drugi raz :)

I mam jeszcze jedną zmianę, odnośnie Płatnerza - sztylet kupujemy za 1 Sz.Z. nie za 3 !



Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: gural » niedziela 19 lis 2006, 12:43

Z tym że moje wydaje się sensowniejsze, bo masz wyrównane możliwości na stratę/zyskanie. a u ciebie np. nie można Magii stracić. A co do płatnerza to ja poprostu kupuje Miecz za 2Sz.Z :)



Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » piątek 09 lut 2007, 17:40

W Grodzie znalazłem jeszcze jedną rzecz:
"Przeprawa - możesz wynająć przewoźnika, który przewiezie cię do dowolnego obszaru Środ. kręgu. Możesz przeprawic sie za darmo przyłączając do jednego z napotkanych podróżnych, w tej sytuacji opuścisz łódź na obszarze wybranym przez gracza siedzącego po twojej lewej stronie."
Ten 'napotkany podróżny' to inna Postać, czy po prostu jakiś przypadkowy koleś, który akurat płynie łodzią bo nie chce nam się płacić ;) ?



Lord Yves
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 169
Rejestracja: czwartek 10 mar 2005, 10:01
Lokalizacja: Stalowa Wola
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Lord Yves » sobota 10 lut 2007, 10:15

Podobna mozliowość jest w MiMie, tyle że tam jest na gapę. Tutaj chodzi o przypadkowego podróżnego, a nie gracza.




Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: gural » sobota 10 lut 2007, 21:26

Isztwan pisze:Możesz przeprawic sie za darmo przyłączając do jednego z napotkanych podróżnych, w tej sytuacji opuścisz łódź na obszarze wybranym przez gracza siedzącego po twojej lewej stronie.
Wszystko jasne, gracz po lewej stawia naszego pionka na wybranym obszarze Środkowego Kregu. Z tym, że w instrukcji pisze, że podczas tej właśnie przeprawy na gapę nie można zabrać ze sobą Zaprzęgu, Konia itd. W końcu podróżujemy pod pokładem. Dlatego czasem warto zabulić 2Sz.Z.



Maciu
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: sobota 09 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Bezdroża
Płeć:

Post autor: Maciu » poniedziałek 06 lip 2009, 16:40

Odświeżę temat, ale tak się składa, że też mnie interesuje jak gracie. Chodzi o te magiczne wrota i strażnika. My zawsze graliśmy, że jak się stanie na magiczne wrota to oczywiście wybierasz co chcesz, ale w przypadku stanięcia na strażniku, to już były wątpliwości. Grało się tak, że płaciłeś sztuke złota i miałeś magiczne wrota. Jak to u was wygląda? Bo szczerze, to nie podoba mi się to rozwiązanie. Główny powód to zbytnio silna postać, zbyt szybko właśnie jak się ma południce. Może lepszym rozwiązaniem byłoby płacenie tej sztuki złota też przy magicznych wrotach?
Przy okazji witam wszystkich, bo to mój pierwszy post :)



Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » poniedziałek 06 lip 2009, 17:07

Witam na forum.
Opiszę jak gram ja i kilka innych osób tutaj: strażnik magicznych wrót i magiczne wrota to oddzielne pola nie mające na siebie żadnego wpływu. Stanięcie na Magiczne wrota nie wymaga wnoszenia opłat a zapłata strażnikowi nie oznacza przejścia przez wrota. Na magicznych wrotach, z racji tego, że zbyt szybko można się tam podpakować, zamiast wybierania dowolnego punktu lub Sz.Z. rzucam kostką: 1 - zyskujesz punkt Miecza, 2 - p. Magii, 3 - Życie, 4 - Sz.Z. W przypadku wyrzucenia 5 lub 6 nic nie zyskujesz. To rozwiązanie bardzo dobrze sprawdza się w grze.
Parę postów nad tym opisywał to gural.

Kiedyś miałem jeszcze jeden pomysł ze strażnikiem - stoi on po prawej stronie Magicznych wrót, więc jeśli kończymy ruch na wrotach idąc przez pole strażnika to musimy płacić za przejście. Jeśli nie zapłacimy zostajemy na tym polu i tracimy życie. Jeżeli postać trafi na wrota od strony płaskowyżu mgieł nie przechodzi przez strażnika i dostaje wszystko za free. Nie grałem, co prawda, nigdy w ten sposób ale można go kiedyś przetestować.



Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Tatuaże
Trofea
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Killah Bane » poniedziałek 06 lip 2009, 17:16

gural pisze: - za 1 oczko - 1 pkt Miecza
- za 2 oczka - 1 pkt Magii
- za 3 oczka - 1 Zaklęcie
- za 4 oczka - 1 Sz.Z.
- za 5 i 6 oczek - nic
Magicznych Wrót używamy właśnie tak. Z kolei zapłacenie Strażnikowi nie sprawia, że badamy Obszar Wrót, skoro na nim nie jesteśmy.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16860
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 07 lip 2009, 15:57

Hmm, z tego, co pamiętam (acz mogę się mylić, bo w MM zbyt dużo nie grywałem, a i było to wieki temu), to ignorowałem ten obszar w czasie ruchu, znaczy liczyłem go jako jeden razem ze Strażnikiem.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Tatuaże
Trofea
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Killah Bane » wtorek 07 lip 2009, 17:06

Ale to troszku bez sensu hehe, przecież to 2 różne Obszary. Tzn jak kto woli, ale dziwne rozwiązanie.



Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » sobota 19 cze 2010, 19:23

Właśnie mnie olśniło na czym polegał ten problem ze strażnikiem. Do tej pory też uważałem, że to dwa osobne obszary (Strażnik i Wrota), a on sam jest kalką Czernego rycerza z MiM. Dopiero po wczytaniu się:
Obrazek
zrozumiałem że coś tu nie gra. Teraz nie jestem już pewien jak grać. Bo czemu pojawia się tam zapis "aby przejść przez wrota"? Gdyby nie on wszystko było by jasne. Może chodziło o utrudnienie dostania się na ten przegięty obszar? To by miało sens. Może twórcy faktycznie chcieli żeby zanim zbada się wrota zapłacić strażnikowi? Wtedy nie biegało by się tam co chwilę. Chyba zacznę tak grać.

Druga rzecz, która mnie nurtuje to Uroczysko. Co oznacza zapis "nie możesz kontynuować podróży dopóki nie przejdziesz przez Trzęsawiska"? Czy to znaczy, że nie można zejść do środkowego kręgu dopóki nie uda się przeprawić czy może chodzi o to że kiedy już zacznę się przeprawiać to nie ma odwrotu i co turę muszę próbować do skutku lub śmierci?
Obrazek



Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » sobota 19 cze 2010, 19:38

Hellhound pisze:Może twórcy faktycznie chcieli żeby zanim zbada się wrota zapłacić strażnikowi?
Nie stając na nim ani przez niego nie przechodząc?? Jakoś to do mnie nie przemawia.
Hellhound pisze:Co oznacza zapis "nie możesz kontynuować podróży dopóki nie przejdziesz przez Trzęsawiska"? Czy to znaczy, że nie można zejść do środkowego kręgu dopóki nie uda się przeprawić czy może chodzi o to że kiedy już zacznę się przeprawiać to nie ma odwrotu i co turę muszę próbować do skutku lub śmierci?
Jest ta sytuacja rozwinięta w instrukcji. Oznacza to tyle, że nie możesz przekroczyć Trzęsawisk. Jeśli stracisz Życie na uroczysku to w następnej turze możesz próbować znów je przekroczyć albo kontynuować podróż po wewnętrznym Kręgu.
Cytat z instrukcji:
"Przeprawa przez Trzęsawiska wymaga wykonania na Obszarze Uroczyska rzutów kostką tylko wtedy, gdy Postać wędruje w kierunku Środkowego Kręgu. Idąc w przeciwnym kierunku, nie musi wykonywać rzutu na Obszarze Lasu Błędnych Ogni.
Jeżeli próba przeprawienia się do Lasu Biednych Ogni kończy się porażką. Posiać traci 1 punkt Życia i nie może kontynuować wędrówki. Jeżeli wynik rzutu oznacza rozwiązanie remisowe, Posiać nie traci punktu Życia, lecz musi się zatrzymać. Posiać powinna zadecydować co zrobi w następnej turze czy będzie ponownie próbowała przekroczyć granicę Kręgów, czy zrezygnuje i będzie kontynuowała wędrówkę po Dolnym Kręgu."



Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » sobota 19 cze 2010, 20:38

Isztwan pisze:
Hellhound pisze:Może twórcy faktycznie chcieli żeby zanim zbada się wrota zapłacić strażnikowi?
Nie stając na nim ani przez niego nie przechodząc?? Jakoś to do mnie nie przemawia.
Nie, nie. Miałem na myśli że być może twórcy mieli początkowo jakiś pomysł, a w efekcie (może przez jakieś niedociągnięcie) wyszło to co wyszło.
Isztwan pisze:Jest ta sytuacja rozwinięta w instrukcji.
Ok, dzięki.



Razenroth
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: niedziela 18 lip 2010, 16:57
Lokalizacja: Nie chcesz wiedzieć...
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: Razenroth » niedziela 18 lip 2010, 17:18

Jeśli chodzi o magiczne wrota, to w przypadku gdy gram, bardzo często zdarza się, że wygrywa ten, kto trafi na południcę, po prostu wówczas przechodzi się non stop przez wrota i w kilka tur postać robi się potężna.


Noc, ciemność, pełnia księżyca, nagle słychać HUK! Trafiła błyskawica w nasz grób on pękł na pół na dole, widać jak leży mój trup o Noże!

ODPOWIEDZ