Strona 10 z 10

: niedziela 18 maja 2014, 15:22
autor: Rogo
nick pisze:Ja bym jednak obalił instrukcję i grał tak, że po przegranej walce z wrogiem/Postacią kończy się turę.
Ja i pewnie wielu innych graczy też, dlatego napisałem, że instrukcja ssie ;)
nick pisze:Jestem również na tym, żeby utrata punktu Życia skutkowała również zakończeniem tury bez względu na to, czy utrata wynikła z przegranej walki czy też w wyniku rozpatrzenia karty Zdarzenia/Przygody.
Tu akurat mamy odmienne zdanie.
nick pisze:A może właśnie w takiej sytuacji powinna zostać?
Instrukcja chyba nic nie mówi na ten temat, więc jest to kwestia do ustalenia przez graczy. Ale raczej nierozpatrzone karty zostawia się na planszy (co w przypadku kart Spotkania jest dość absurdalne).

: poniedziałek 19 maja 2014, 20:59
autor: Miszon
Rogo pisze:Tu akurat mamy odmienne zdanie.
Ja takie jak Rogo. Spotkanie spowodowało stratę życia, ale już minęło i je odkładamy i karta nas "nie blokuje", także rozpatrujemy również Wroga, z którym również możemy przegrać i stracić drugie życie.

: poniedziałek 19 maja 2014, 23:38
autor: Rogo
Takie coś sprawiłoby beznadziejne karty jeszcze bardziej beznadziejnymi. Weźmy na przykład taką Zarazę z MiM (lub jej odpowiednik z MM - bo tam większość kart to odpowiedniki tych z MiM). Wszyscy gracze tracą punkt Życia. A gracz, który to wyciągnął straciłby dodatkowo resztę tury (reszta nie, bo stracili punkt Życia poza swoją turą). Nie podoba mi się to i już ;)

: wtorek 20 maja 2014, 00:23
autor: Miszon
O to jest dobry przykład. :-)

Re: Zasady w Magicznym Mieczu

: czwartek 12 sty 2017, 01:09
autor: EsperanzaDMV
Witam,

Od lat nie grałem w Magiczny miecz, ale postanowiłem odkurzyć i w ten weekend prawdopodobnie zagramy ze znajomymi. Przeczytałem cała instrukcję, zajrzałem i zarejestrowałem się nawet na tym forum i przyznam, że po lekturze kilku wątków czegoś nie rozumiem...

1) Poruszanie się po Grodzie - to jakaś loteria, sam decyduję gdzie idę? Nie muszę rzucać kośćmi? Nie ma żadnych konkretnych pól czy granic wyznaczających ścieżki, jak się w tym połapać? W którą stronę mam iść, skąd dokąd?
2) W jednej z relacji sprzed lat znalazłem coś takiego: "Najsilniejszy wylosowany przeciwnik miał Magię 18, ale szybko się schował... do stosu, gdyż nie mógł być wylosowany w Dolnym Kręgu. " Są jakieś ograniczenia, jakie potwory mogą być losowane w którym kręgu? Przeczytałem instrukcję i nic takiego nie znalazłem, może ktoś wyjaśnić lub wskazać konkretny punkt w instrukcji?
3) Zdobycie Magicznego Miecza - podobnie jak w punkcie 2., mignęło mi w kilku miejscach, że jest jakieś ograniczenie gdzie i jak można zdobyć Magiczny miecz (Tarczę też?), że nie można jej bodajże zdobyć w Dolnym Kręgu? Ktoś może to wyjaśnić lub zaprzeczyć? Może coś mi się pomyliło :)

Z góry dzięki za odpowiedź!

Re: Zasady w Magicznym Mieczu

: czwartek 12 sty 2017, 08:18
autor: Little Nemo
Hej,

1. Po Grodzie to najpewniej sam autor Grodu nie wie, jak się po nim poruszać. Polecam nie grać w ten dodatek.

2. Możliwe, że na samej karcie istnieje taki zapis. Aczkolwiek nie przypominam sobie tak silnych wrogow, więc pewnie była to domowa karta.

3. Tak, Tarczę Tolimana można zdobyć wdzędzie; Magiczny Miecz wszędzie poza Dolnym Kręgiem. Na jego karcie jest to opisane.

Re: Zasady w Magicznym Mieczu

: czwartek 12 sty 2017, 13:55
autor: EsperanzaDMV
Nie grać w "Gród"...? A takie fajne postacie, Książe de Belial to wszak legenda! :(

Jeszcze tylko jedno pytanie - jeśli już grać w "Gród", to czy nadklasy zastępują umiejętności pierwotnej postaci? Przykładowo, zdobywając tytuł Herszt złodziei posiadam umiejętności zarówno Herszta, jak i pierwotnej postaci czy tylko Herszta?

Dzięki za pozostałe odpowiedzi!

Re: Zasady w Magicznym Mieczu

: czwartek 12 sty 2017, 14:04
autor: Little Nemo
Ksiaze moze zaczynac na Grodzie, zamiast placu solnego.

Te klasy dodaja zdolnosci do glownych postsci.

Re: Zasady w Magicznym Mieczu

: czwartek 12 sty 2017, 14:09
autor: Wiktor
Rzeczywiście, poruszanie się po Grodzie jest skomplikowane. Jeśli przyjrzysz się planszy to zauważysz, że chodzi o to, aby krążyć po ulicach, a z ulic wchodzić do sklepów. Są miejsca, w których nie wiadomo na jaki obszar dalej pójść, dlatego najlepiej przed grą od razu ustalić jaki jest prawidłowy szlak.

Ograniczenia, jakie potwory mogą być losowane w danym kręgu w MM nie istnieją. Jeśli są, to tak jak już wcześniej napisał Nemomon może to być napisane na karcie.
Karta, którą zapewne masz na myśli na pewno pochodzi z dodatku autorskiego. Czytałeś pewnie relację z gry, w trakcie której graliśmy właśnie z takimi kartami: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=66527#66527

Magicznego Miecza nie można wylosować z talii w wyniku badania obszaru w Dolnym Kręgu, ale można go zdobyć w każdy inny sposób, np. zabierając pokonanej postaci.

Czy umiejętności nadklasy zastępują umiejętności pierwotnej postaci? To pytanie nie raz było przerabiane. Nie wgłębiając się w wyjaśnienia - tak. Jeśli gra się np. Błędnym Rycerzem i zostanie się Mistrzem Czarnoksięskim, to z umiejętności Błędnego Rycerza już nie można korzystać. Najprościej: gdyby łączyć umiejętności to gra byłaby zbyt łatwa i niektóre umiejętności tworzyłyby kłopotliwe połączenia.

Re: Zasady w Magicznym Mieczu

: czwartek 12 sty 2017, 18:48
autor: Misiek
Wiktor. Lata nie grałem, ale wydaje mi się, że wprowadzasz w błąd.

Re: Zasady w Magicznym Mieczu

: czwartek 12 sty 2017, 21:18
autor: Wiktor
W czym wprowadzam w błąd? Domyślam się, że chodzi Ci o "nadklasy".
Żeby rzetelnie odpowiedzieć na to pytanie (Czy umiejętności nadklasy zastępują umiejętności pierwotnej postaci?) powinniśmy sięgnąć do instrukcji Grodu i Krypty Upiorów, bo tam pojawiają się "nadklasy". Te w Krypcie i te w Grodzie mają (o ile dobrze pamiętam) nieco inne zasady, które ich dotyczą, np. rycerze z Krypty Upiorów, po "śmierci", wracają do poprzedniej postaci.