Strona 5 z 8

: poniedziałek 25 kwie 2011, 10:36
autor: Wiktor
Najpełniejszą odpowiedzią na pytanie będzie więc chyba stwierdzenie, że aby wymieniać pokonanych wrogów na punkty muszą być spełnione łącznie następujące warunki:
1) wróg musi być reprezentowany przez kartę "Wróg"
2) wróg musi mieć na karcie określony parametr Miecza
3) wróg musi zostać pokonany
Nie jest przy tym istotne czy jest to Bestia, Demon, czy zwykły Wróg.
Jeśli się mylę poprawcie mnie.


Inna rzecz to Rycerz Ciemności, który pokona Lodowego Trolla walcząc z nim na Miecz... :)

: poniedziałek 25 kwie 2011, 11:33
autor: nick
Tu problemu nie ma, gdyz w karcie Rycerza Ciemnosci jest napisane, ze tylko Demony moze wymieniac.

Inny problem.

Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?

: poniedziałek 25 kwie 2011, 11:41
autor: Mały Nemo
nick pisze:Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?
W TMiMie jest podobny przykład i regulujący ten problem FAQ mówi, iż pierwszeństwo w tym przypadku ma Wróg, czyli rzucasz 2 kośćmi i wybierasz gorszy wynik.

: poniedziałek 25 kwie 2011, 23:13
autor: Wiktor
Chociaż FAQ TMiM może być pomocne, nie traktowałbym tego jako wykładni dla MM. Inna gra i tyle.

Wydaje mi się, że w sytuacji opisanej przez nicka gracz może wykonać aż 4 turlania.

1) Trzeba rzucić 2 razy za siebie i wybrać gorszy wynik. 2) Można rzucić dwoma kostkami i wybrać korzystniejszy wynik.

Rzucić 2 razy za siebie, czyli każdy z tych rzutów to w tym przypadku kolejne dwa rzuty z pośród których wybiera się lepszy wynik (umiejętność gracza).

Przykład:

"rzut 1" daje wyniki 1 i 3. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 3
"rzut 2" daje wyniki 2 i 6. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 6

Czyli dwa rzuty dają 3 i 6, a z tych gracz jest zmuszony wybrać gorszy wynik i wybiera 3.

: poniedziałek 25 kwie 2011, 23:17
autor: Miszon
Ciekawa koncepcja. Aczkolwiek powiem szczerze, że w tym wypadku też bym uznał pierwszeństwo kart Zdarzenia.

: piątek 29 kwie 2011, 19:15
autor: nick
Musisz chyba miec jakas podstawe do tego.

A teraz taka rzecz. Byc moze juz to bylo. Jesli w Miescie Mirazy nastapi utrata tury to sie ginie? ; )

: piątek 29 kwie 2011, 19:30
autor: Misiek
Tutaj omawiane są oryginalne zasady, Miasto Miraży jak wiadomo jest na planszy rozszerzonej. Odpowiedzią jest nie. Znikają karty, a nie pionki.

: piątek 27 maja 2011, 16:28
autor: nick
Sa w MM Postacie, ktore nie moga miec Przyjaciol. Sa w MM Postacie, ktore nie moga miec Przyjaciol, ale ktorym spotkanie z Przyjacielem robi o tyle dobrze, ze dostaja Punkt Zycia, Magii lub Miecza. Pytanie: czy w przypadku uzyskania tego punktu, Przyjaciela pozostawia sie na planszy czy tez odklada? Na moje powinno sie go odlozyc. Tlumacze to sobie tak, ze zyskanie Punktu nastapilo w wyniku odebrania zycia lub innych sil Przyjacielowi. W sytuacji gdy spotkanie Przyjaciela nie wiaze sie z zadnymi bonusami dla Postaci - taka karte powinno sie pozostawic na planszy. Chyba ze w instrukcji Postaci napisane jest, ze Przyjaciel zostaje zjedzony czy w inny sposob ponosi smierc w wyniku spotkania. Co myslicie?

: piątek 27 maja 2011, 16:32
autor: Mały Nemo
Elf (czy Elfin) jest bezpieczny na Równinach. Na których konkretnie? Czy na każdym obszarze, który ma wyraz "Równina" w tytule?

: piątek 27 maja 2011, 16:41
autor: nick
Tak. Na wszystkich obszarach, ktore sa Rowninami.

: piątek 27 maja 2011, 16:48
autor: Misiek
nick pisze: Przyjaciela pozostawia sie na planszy czy tez odklada?
Gdyby ich nie odkładać, to zostaliby darmowymi pakowalniami dla tych Postaci. Przecież mógłbym 10x ich odwiedzić i nie zabrać. Jednakże żaden opis tego nie sugeruje niestety i podpada to pod błąd.
Nemomon pisze:Na których konkretnie?
Stary błąd. W MiMie były Pola i było ich sporo w Zewnętrznej Krainie. Plansza MMa jest inna i zrodziło to takiego potworka. Gram tak jak napisałeś, choć i tak odpowiednik z MiMa będzie miał lepiej.

: piątek 27 maja 2011, 19:43
autor: Isztwan
Nigdy do końca nie czaiłem co to znaczy, że Postać jest gdzieś bezpieczna - czyli nie musi tam walczyć z Wrogiem, inną Postacią, może uniknąć rzucanych na nią Zaklęć, może ignorować niekorzystne Karty??

nick, ja też gram tak, że Przyjaciela odkłada się, gdy "zamienia się" go na punkt.

: piątek 27 maja 2011, 20:51
autor: Hellhound
Isztwan pisze:Nigdy do końca nie czaiłem co to znaczy, że Postać jest gdzieś bezpieczna - czyli nie musi tam walczyć z Wrogiem, inną Postacią, może uniknąć rzucanych na nią Zaklęć, może ignorować niekorzystne Karty??
Raczej na pewno może wymykać się wrogom i Postaciom. Można się skusić o ignorowanie wszystkich niechcianych kart. Unikanie zaklęć to jak dla mnie przesada.

: wtorek 30 sie 2011, 11:10
autor: nick
Spryciaz oswaja Wroga-Bestie i zaatakuje Kaplanke. Czy w starciu z nia Spryciaz moze posilkowac sie Bestia? (Kaplanki Bestie nie atakuja).

: wtorek 30 sie 2011, 11:33
autor: Mały Nemo
Osobiście w tym przypadku uznałbym wyższość zdolności Kapłanki nad zdolnością Spryciarza, także Spryciarz atakując Kapłankę nie mógłby użyć Bestii.

: wtorek 30 sie 2011, 16:07
autor: Miszon
Jak wyżej.

: poniedziałek 05 wrz 2011, 12:06
autor: Ewka
A ja mam pytanie odnośnie parametrów magii i miecza podczas walki. Powiedzmy, że napotykam wroga, który ma parametry "Magia 2" ja mam Magii 3, a dodatkowo z kart jeszcze 7. Razem 10. Jeden z graczy rzuca kością za wroga i wyrzuca 6. Ja choćbym wyrzuciła 1 to i tak wygrywam, bo mam więcej mimo wszystko. Czy ja dobrze to rozumiem? Więc nawet nie muszę rzucać kośćmi i od razu wygrałam?
Drugie pytanie odnośnie badania obszaru. Jeśli pisze na danym obszarze, że ciągnę 2 karty i niżej pisze też, że rzucam kością, żeby walczyć lub przeprawić się gdzieś- wyciągam karty wypełniam instrukcje w nich zawarte to później dalej powinnam badać obszar czy już nie muszę?
Trzecie pytanie odnoście przechodzenia z jednego kręgu na kolejny. Wiem, że do góry można się przedostać bez większych problemów, ale jak mam zejść z ostatniego kręgu na niższy (środkowy) i ze środkowego na najniższy?
Jeśli pytania były to przepraszam i z góry dziękuję za odpowiedzi

: poniedziałek 05 wrz 2011, 12:29
autor: Misiek
1. Powinnaś jednak rzucić, choć wynik jest przesądzony. Chyba, że wspólnie zdecydujecie się nie utrudniać sobie wzajemnie.
2. Podaj nazwy obszarów, będzie łatwiej coś powiedzieć.
3. Stając na Przełęczy Czaszek lub w Lesie Błędnych Ogni możesz przenieść się na obszar w niższym kręgu, a tam nie wykonujesz już instrukcji dotyczących przeprawiania się. Test magii i walka z rycerzem działają tylko podczas podróży "w górę".

: poniedziałek 05 wrz 2011, 12:35
autor: Artownik
1) Tak, nie musisz rzucać.

Padały jeszcze propozycje względem krytycznego pecha - przegranej przy wyrzuconej jedynce, ale to już taka alternatywa.

2) Nie ma precyzyjnych zasad. Żeby jakoś to się trzymało kupy, to: jeśli tekst opisu Obszaru nakazuje dobieranie Kart, najlepiej przyjąć, że ma on numer 0 i powinien być w pierwszej kolejności rozpatrywany. W przypadku Obszarów opisowych, jak np różnego rodzaju świątynie / karczmy, powinien to być numer 6.

3) Zapoznaj się dobrze z planszą. Dwa główne przejścia to Przełęcz Wichrów - Dolina Czaszek oraz Uroczysko i Las Błędnych Ogni.

EDIT:

1) Misiek ma w sumie rację, rzut jest niezbędny, bo istnieją teoretyczne możliwości zwiększania / obniżania statystyk.

: środa 07 wrz 2011, 10:24
autor: Ewka
Bardzo dziękuję wam za pomoc. Co no nazw obszarów o które mi chodzi (pkt 2) sprawdzę na planszy i dam znać.

: wtorek 20 wrz 2011, 23:24
autor: nick
Czy przeniesienie do dowolnego miejsca w Kregu daje mozliwosc ponownego badania Obszaru? Moim zdaniem tak. Co myslicie?

: wtorek 20 wrz 2011, 23:28
autor: Rogo
moim zdaniem przenosi się skądś dokądś, czyli na inny obszar i zawsze w ten sposób interpretuje tego typu zasady

: wtorek 20 wrz 2011, 23:39
autor: nick
No wlasnie gdybys przenosil sie "dokads" to byloby to raczej jakies konkretne miejsce. Natomiast "dowolne" to znaczy dowolne.

: środa 21 wrz 2011, 00:13
autor: Misiek
To z zasad języka wynika. Nie można się przenieść bez zmiany miejsca.

: środa 21 wrz 2011, 00:27
autor: Rogo
Misiek pisze:To z zasad języka wynika. Nie można się przenieść bez zmiany miejsca.
O właśnie to miałem na myśli, tylko się źle wysłowiłem ;)