Strona 1 z 8

Zasady w Magicznym Mieczu

: sobota 14 paź 2006, 13:41
autor: pawel559
Zacytuje siebie
Jak to jest z ruchem w grze.Bo ja już w końcu niewiem czy postać
może wybierać kierunek ruhu czy może nie.Ale jeżeli można wybierać kierunek ruchu to przed rzutem czy po rzucie ?
Bo przed rzutem to jeszcze jakoś rozumiem ,ale po rzucie to nie.
Jak ktoś by wyrzucił np. 2 i miał by wybierać czy iść na gorszy(ruchome skały)
czy lepszy(zamek) obszar,to wiadomo że wybrał by ten lepszy i mógł by omijać
te gorsze.Podpowiedzcie coś
Chciałbym wiedzieć jak kto woli się poruszać ?
:D
//tutaj najlepiej przydała by się ankieta

: sobota 14 paź 2006, 14:04
autor: Olo
ja grałem w MM że wybierało się po rzucie czyli zawsze lepsze wyjście dla gracza :]

: sobota 14 paź 2006, 14:31
autor: pawel559
OloWeb pisze:ja grałem w MM że wybierało się po rzucie czyli zawsze lepsze wyjście dla gracza :]
Ja pamiętam ,że grałem jeszcze inaczej w MM :
w górnym kręgu chodziło się odwrotnie do ruchu wskazuwek zegara,
w środkowym kręgu według ruchu wskazuwek zegara
,a w dolnym na tej samej zasadzie co w górnym.
:wink:

: sobota 14 paź 2006, 16:48
autor: gural
Kierunek ruchu określa się po rzucie, zgodnie z instrukcją.

: sobota 14 paź 2006, 19:25
autor: Gieferg
Nie grałem w MM ale podejrzewam że jest tam tak samo jak w MiM - czyli określamy kierunek po rzucie, co zresztą jasno wynika z podanych w instrtukcji do MiM przykładów dotyczących ruchu (chocby ten przykład z Czarownicą która wyrzuciła 2 oczka będąc w świątyni i wybiera między smokiem na runach a pułapką w Oazie). Każde inne rozwiązanie jest niezgodne z zasadami.

: sobota 21 paź 2006, 14:00
autor: pawel559
Ostatnio bawiałem się trochę MM, i myślę o zrobieniu menu ekwipunku.
Tutaj moja prośba jest skierowana do was ,moglibyście przedstawić swoje pomysły na ten temat? :) Chodzi mi o rozwiązanie graficzne ,gdzie co ma być jakiej wielkości mają być przedmioty jak ma się je zmieniać ,
czy mają być jakieś efekty specjalne itp.
W ten sposób będe mógł to zrobić szybciej i będziemy mogli jakoś połąćzyć siły :wink:
zgóry dzięki :D

: niedziela 26 lis 2006, 23:53
autor: pawel559
Ile wam zajmuje tura ?
Buduje właśnie menu w którym ustawia się opcje dotyczące internetowej rozgrywki
i niewiem jaki zakres wyboru dać ?

: poniedziałek 27 lis 2006, 08:49
autor: SeSim
Nie bardzo rozumiem pytanie. Chodzi o turę jednego użytkownika? Jaki zakres? Do czego to?

: poniedziałek 27 lis 2006, 15:46
autor: pawel559
SeSim pisze:Nie bardzo rozumiem pytanie. Chodzi o turę jednego użytkownika? Jaki zakres? Do czego to?
Nie wiem czy zapomniałeś ale wciąż robie MM na PC. ;-)
Ostatnio zmieniłem trochę i gra ma być jedynie do gry przez neta
,załóżmy że gramy w MM z kimś i ten ktoś bardzo długo się rusza a tak będzie
limit czasu po którym następuje zakończenie tury tego gracza, niegrałem w MM
z 8 lat i się pytam dlatego innych ile na wykonanie tury potrzeba casu .Tura czyli
wszystkie zdarzenia w kolejce gracza rzucanie kostką poruszanie się ,rzucanie zaklęć
,przedmioty itp.

: poniedziałek 27 lis 2006, 16:05
autor: SeSim
Hmm... a nie prościej zrobić mechanizm, że jak ktoś skończy turę to naciska guzik KONIEC? :)

: poniedziałek 27 lis 2006, 16:31
autor: pawel559
SeSim pisze:Hmm... a nie prościej zrobić mechanizm, że jak ktoś skończy turę to naciska guzik KONIEC? :)
Taki guzik też będzie.
Tylko gracz będzie miał jakiś czas żeby go nacisnąć a jak tego nie zrobi to guzik sam się
wciśnie.

: poniedziałek 27 lis 2006, 17:06
autor: SeSim
Ja bym to ograniczenie czasowe zostawił jako opcję dla osoby zakładającej rozgrywkę.

: środa 08 sie 2007, 21:31
autor: pawel559
Mam pare nietypowych pytań :
1. Czy w MM można zostawiać przedmioty/przyjaciół/złoto /zaklęcia jeśli tak to czy na wszystkich obszarach ?
2. Załóżmy ,że postać poruszyła się na jakiś obszar zajęty przez inną postać to czy może
ją zaatakować i badać obszar ,czy ma do wyboru tylko jedną akcje ?
3.Czy postacie (gracze) mogą przekazywać sobie przedmioty /przyjaciół /złoto ?
Instrukcja gdzieś mi się zapodziała ,a potrzebne mi to do designu .

: czwartek 09 sie 2007, 00:27
autor: Isztwan
1. Przedmioty, złoto i przyjaciół zostawić można ale zaklęć chyba raczej nie.
2. Albo badamy obszar albo atakujemy postać - nigdy obie rzeczy na raz.
3. W tym przypadku instrukcja ci się nie przyda z prostej przyczyny - w ogóle tego nie precyzuje :) Wychodziłoby więc, że nie można ale je i tak zawsze gram tak, że można ze sobą handlować :P

: czwartek 09 sie 2007, 13:26
autor: pawel559
Ile maksymalnie kart może znaleść się na jakimś obszarze ,i czy np. na takim obszarze gdzie nieciągnie się kart mogą znaleśc się karty np. w osadzie ?

: czwartek 09 sie 2007, 14:47
autor: Isztwan
Kart może byc teoretycznie nieskończona ilość. Np. jak jakas postać zginie to przedmioty pozostają na polu, na którym zginęła a tych przedmiotów może mieć ona i ze 20.
Można kłaść karty na polach na których się ich nie ciągnie. Np. jest karta Upiór po której wyciągnięciu rzucamy kostką gdzie sie on pojawi. Osada jest 1 z możliwości; jest też tam gród, krypta upiorów. W zadnym z tych miejsc kart sie nie ciągnie.

: piątek 07 sie 2009, 19:46
autor: Martins
Mam pytanie dotyczące badania obszaru. Jeżeli postać w wyniku normalnego ruchu po rzucie kostką trafia na obszar, ciągnie kartę zdarzeń w wyniku której zostaje przeniesiona na inny obszar, to bada ten obszar czy może na tym kończy się jej tura?

: piątek 07 sie 2009, 21:59
autor: RasdSaris
Jeśli dzieje się to w turze twojej badasz obszar i tura trwa dalej, chyba że karta, która cię tu przeniosła mówi inaczej. Jeśli zaś w turze przeciwnika zdarzy się taka sytuacja - obszaru nie rozpatrujesz.

: piątek 07 sie 2009, 21:59
autor: Isztwan
Bada Obszar, na który została przeniesiona.

: środa 12 sie 2009, 23:27
autor: Martins
Sorry że was tak pytaniami zamęczam i jednocześnie dzięki za odpowiedzi.I (mam nadzieję że to nie problem ) mam kolejne a konkretnie chodzi mi o Przeprawę. Na forum przeczytałem że należy to pole rozpatrywać następująco: trafiasz na ten obszar i płacisz lub nie. Jeśli zapłacisz pozostajesz na tym obszarze i twoja tura się kończy, a jeśli odmówisz wracasz na obszar z którego się tu przeniosłeś. I rozpatrujesz ponownie ten obszar czy twoja tura się kończy?

: środa 12 sie 2009, 23:33
autor: Killah Bane
Twoja tura się kończy.

: czwartek 13 sie 2009, 00:04
autor: Hellhound
A niby dlaczego? Według mnie wyniku przeniesienia na inny obszar można go zbadać chyba że jest to zaznaczone inaczej (np. przenosisz się na inny obszar w następnej kolejce).

: czwartek 13 sie 2009, 02:22
autor: RasdSaris
Odsyłam do tematu Nowe Reguł Opisanie, cytuję:

"6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą częscią tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
Natomiast nie wykonujemy instrukcji jeśli przeniesieni zostaniemy w turze przeciwnika. "

Mam nadzieję. że to wyjaśnia wszystkie nieporozumienia ; )

: czwartek 13 sie 2009, 16:52
autor: Killah Bane
Hellhound pisze:A niby dlaczego? Według mnie wyniku przeniesienia na inny obszar można go zbadać chyba że jest to zaznaczone inaczej (np. przenosisz się na inny obszar w następnej kolejce).
Tyle że nie płacąc za Przeprawę nie przenosisz się na inny Obszar, tylko pozostajesz na tym samym. Nie robisz nic, tak jakbyś tracił turę. Rasd dobrze gada.

: czwartek 13 sie 2009, 17:12
autor: Hellhound
A jak zapłacisz to zostajesz na polu Przeprawy na którym też się nic nie dzieje, więc też tak jakbyś tracił turę tylko do tego tracisz jeszcze Sztukę złota. To pole jest kompletnie bez sensu.