Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Zasady w Magicznym Mieczu

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1345
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Wiktor » poniedziałek 25 kwie 2011, 10:36

Najpełniejszą odpowiedzią na pytanie będzie więc chyba stwierdzenie, że aby wymieniać pokonanych wrogów na punkty muszą być spełnione łącznie następujące warunki:
1) wróg musi być reprezentowany przez kartę "Wróg"
2) wróg musi mieć na karcie określony parametr Miecza
3) wróg musi zostać pokonany
Nie jest przy tym istotne czy jest to Bestia, Demon, czy zwykły Wróg.
Jeśli się mylę poprawcie mnie.


Inna rzecz to Rycerz Ciemności, który pokona Lodowego Trolla walcząc z nim na Miecz... :)




Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 522
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: nick » poniedziałek 25 kwie 2011, 11:33

Tu problemu nie ma, gdyz w karcie Rycerza Ciemnosci jest napisane, ze tylko Demony moze wymieniac.

Inny problem.

Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?


asd

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17155
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 25 kwie 2011, 11:41

nick pisze:Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?
W TMiMie jest podobny przykład i regulujący ten problem FAQ mówi, iż pierwszeństwo w tym przypadku ma Wróg, czyli rzucasz 2 kośćmi i wybierasz gorszy wynik.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1345
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Wiktor » poniedziałek 25 kwie 2011, 23:13

Chociaż FAQ TMiM może być pomocne, nie traktowałbym tego jako wykładni dla MM. Inna gra i tyle.

Wydaje mi się, że w sytuacji opisanej przez nicka gracz może wykonać aż 4 turlania.

1) Trzeba rzucić 2 razy za siebie i wybrać gorszy wynik. 2) Można rzucić dwoma kostkami i wybrać korzystniejszy wynik.

Rzucić 2 razy za siebie, czyli każdy z tych rzutów to w tym przypadku kolejne dwa rzuty z pośród których wybiera się lepszy wynik (umiejętność gracza).

Przykład:

"rzut 1" daje wyniki 1 i 3. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 3
"rzut 2" daje wyniki 2 i 6. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 6

Czyli dwa rzuty dają 3 i 6, a z tych gracz jest zmuszony wybrać gorszy wynik i wybiera 3.




Awatar użytkownika
Miszon
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 978
Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Miszon » poniedziałek 25 kwie 2011, 23:17

Ciekawa koncepcja. Aczkolwiek powiem szczerze, że w tym wypadku też bym uznał pierwszeństwo kart Zdarzenia.


http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce :-)
Sny i Koszmary (MM): [progress2]93[/progress2]
Dziwaczne Postacie (MM): [progress2]40[/progress2]
Charakterne Zdarzenia (MM): [progress2]10[/progress2]


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 522
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: nick » piątek 29 kwie 2011, 19:15

Musisz chyba miec jakas podstawe do tego.

A teraz taka rzecz. Byc moze juz to bylo. Jesli w Miescie Mirazy nastapi utrata tury to sie ginie? ; )


asd

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3361
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Misiek » piątek 29 kwie 2011, 19:30

Tutaj omawiane są oryginalne zasady, Miasto Miraży jak wiadomo jest na planszy rozszerzonej. Odpowiedzią jest nie. Znikają karty, a nie pionki.




Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 522
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: nick » piątek 27 maja 2011, 16:28

Sa w MM Postacie, ktore nie moga miec Przyjaciol. Sa w MM Postacie, ktore nie moga miec Przyjaciol, ale ktorym spotkanie z Przyjacielem robi o tyle dobrze, ze dostaja Punkt Zycia, Magii lub Miecza. Pytanie: czy w przypadku uzyskania tego punktu, Przyjaciela pozostawia sie na planszy czy tez odklada? Na moje powinno sie go odlozyc. Tlumacze to sobie tak, ze zyskanie Punktu nastapilo w wyniku odebrania zycia lub innych sil Przyjacielowi. W sytuacji gdy spotkanie Przyjaciela nie wiaze sie z zadnymi bonusami dla Postaci - taka karte powinno sie pozostawic na planszy. Chyba ze w instrukcji Postaci napisane jest, ze Przyjaciel zostaje zjedzony czy w inny sposob ponosi smierc w wyniku spotkania. Co myslicie?


asd

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17155
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » piątek 27 maja 2011, 16:32

Elf (czy Elfin) jest bezpieczny na Równinach. Na których konkretnie? Czy na każdym obszarze, który ma wyraz "Równina" w tytule?


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 522
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: nick » piątek 27 maja 2011, 16:41

Tak. Na wszystkich obszarach, ktore sa Rowninami.


asd

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3361
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Misiek » piątek 27 maja 2011, 16:48

nick pisze: Przyjaciela pozostawia sie na planszy czy tez odklada?
Gdyby ich nie odkładać, to zostaliby darmowymi pakowalniami dla tych Postaci. Przecież mógłbym 10x ich odwiedzić i nie zabrać. Jednakże żaden opis tego nie sugeruje niestety i podpada to pod błąd.
Nemomon pisze:Na których konkretnie?
Stary błąd. W MiMie były Pola i było ich sporo w Zewnętrznej Krainie. Plansza MMa jest inna i zrodziło to takiego potworka. Gram tak jak napisałeś, choć i tak odpowiednik z MiMa będzie miał lepiej.




Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » piątek 27 maja 2011, 19:43

Nigdy do końca nie czaiłem co to znaczy, że Postać jest gdzieś bezpieczna - czyli nie musi tam walczyć z Wrogiem, inną Postacią, może uniknąć rzucanych na nią Zaklęć, może ignorować niekorzystne Karty??

nick, ja też gram tak, że Przyjaciela odkłada się, gdy "zamienia się" go na punkt.



Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » piątek 27 maja 2011, 20:51

Isztwan pisze:Nigdy do końca nie czaiłem co to znaczy, że Postać jest gdzieś bezpieczna - czyli nie musi tam walczyć z Wrogiem, inną Postacią, może uniknąć rzucanych na nią Zaklęć, może ignorować niekorzystne Karty??
Raczej na pewno może wymykać się wrogom i Postaciom. Można się skusić o ignorowanie wszystkich niechcianych kart. Unikanie zaklęć to jak dla mnie przesada.



Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 522
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: nick » wtorek 30 sie 2011, 11:10

Spryciaz oswaja Wroga-Bestie i zaatakuje Kaplanke. Czy w starciu z nia Spryciaz moze posilkowac sie Bestia? (Kaplanki Bestie nie atakuja).


asd

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17155
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 30 sie 2011, 11:33

Osobiście w tym przypadku uznałbym wyższość zdolności Kapłanki nad zdolnością Spryciarza, także Spryciarz atakując Kapłankę nie mógłby użyć Bestii.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Miszon
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 978
Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Miszon » wtorek 30 sie 2011, 16:07

Jak wyżej.


http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce :-)
Sny i Koszmary (MM): [progress2]93[/progress2]
Dziwaczne Postacie (MM): [progress2]40[/progress2]
Charakterne Zdarzenia (MM): [progress2]10[/progress2]


Awatar użytkownika
Ewka
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2011, 11:34
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Ewka » poniedziałek 05 wrz 2011, 12:06

A ja mam pytanie odnośnie parametrów magii i miecza podczas walki. Powiedzmy, że napotykam wroga, który ma parametry "Magia 2" ja mam Magii 3, a dodatkowo z kart jeszcze 7. Razem 10. Jeden z graczy rzuca kością za wroga i wyrzuca 6. Ja choćbym wyrzuciła 1 to i tak wygrywam, bo mam więcej mimo wszystko. Czy ja dobrze to rozumiem? Więc nawet nie muszę rzucać kośćmi i od razu wygrałam?
Drugie pytanie odnośnie badania obszaru. Jeśli pisze na danym obszarze, że ciągnę 2 karty i niżej pisze też, że rzucam kością, żeby walczyć lub przeprawić się gdzieś- wyciągam karty wypełniam instrukcje w nich zawarte to później dalej powinnam badać obszar czy już nie muszę?
Trzecie pytanie odnoście przechodzenia z jednego kręgu na kolejny. Wiem, że do góry można się przedostać bez większych problemów, ale jak mam zejść z ostatniego kręgu na niższy (środkowy) i ze środkowego na najniższy?
Jeśli pytania były to przepraszam i z góry dziękuję za odpowiedzi



Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3361
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Misiek » poniedziałek 05 wrz 2011, 12:29

1. Powinnaś jednak rzucić, choć wynik jest przesądzony. Chyba, że wspólnie zdecydujecie się nie utrudniać sobie wzajemnie.
2. Podaj nazwy obszarów, będzie łatwiej coś powiedzieć.
3. Stając na Przełęczy Czaszek lub w Lesie Błędnych Ogni możesz przenieść się na obszar w niższym kręgu, a tam nie wykonujesz już instrukcji dotyczących przeprawiania się. Test magii i walka z rycerzem działają tylko podczas podróży "w górę".




Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Artownik » poniedziałek 05 wrz 2011, 12:35

1) Tak, nie musisz rzucać.

Padały jeszcze propozycje względem krytycznego pecha - przegranej przy wyrzuconej jedynce, ale to już taka alternatywa.

2) Nie ma precyzyjnych zasad. Żeby jakoś to się trzymało kupy, to: jeśli tekst opisu Obszaru nakazuje dobieranie Kart, najlepiej przyjąć, że ma on numer 0 i powinien być w pierwszej kolejności rozpatrywany. W przypadku Obszarów opisowych, jak np różnego rodzaju świątynie / karczmy, powinien to być numer 6.

3) Zapoznaj się dobrze z planszą. Dwa główne przejścia to Przełęcz Wichrów - Dolina Czaszek oraz Uroczysko i Las Błędnych Ogni.

EDIT:

1) Misiek ma w sumie rację, rzut jest niezbędny, bo istnieją teoretyczne możliwości zwiększania / obniżania statystyk.



Awatar użytkownika
Ewka
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2011, 11:34
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Ewka » środa 07 wrz 2011, 10:24

Bardzo dziękuję wam za pomoc. Co no nazw obszarów o które mi chodzi (pkt 2) sprawdzę na planszy i dam znać.



ODPOWIEDZ