Zasady w Magicznym Mieczu

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Najpełniejszą odpowiedzią na pytanie będzie więc chyba stwierdzenie, że aby wymieniać pokonanych wrogów na punkty muszą być spełnione łącznie następujące warunki:
1) wróg musi być reprezentowany przez kartę "Wróg"
2) wróg musi mieć na karcie określony parametr Miecza
3) wróg musi zostać pokonany
Nie jest przy tym istotne czy jest to Bestia, Demon, czy zwykły Wróg.
Jeśli się mylę poprawcie mnie.


Inna rzecz to Rycerz Ciemności, który pokona Lodowego Trolla walcząc z nim na Miecz... :)


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 525
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: nick »

Tu problemu nie ma, gdyz w karcie Rycerza Ciemnosci jest napisane, ze tylko Demony moze wymieniac.

Inny problem.

Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?


asd
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23493
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

nick pisze:Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?
W TMiMie jest podobny przykład i regulujący ten problem FAQ mówi, iż pierwszeństwo w tym przypadku ma Wróg, czyli rzucasz 2 kośćmi i wybierasz gorszy wynik.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Chociaż FAQ TMiM może być pomocne, nie traktowałbym tego jako wykładni dla MM. Inna gra i tyle.

Wydaje mi się, że w sytuacji opisanej przez nicka gracz może wykonać aż 4 turlania.

1) Trzeba rzucić 2 razy za siebie i wybrać gorszy wynik. 2) Można rzucić dwoma kostkami i wybrać korzystniejszy wynik.

Rzucić 2 razy za siebie, czyli każdy z tych rzutów to w tym przypadku kolejne dwa rzuty z pośród których wybiera się lepszy wynik (umiejętność gracza).

Przykład:

"rzut 1" daje wyniki 1 i 3. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 3
"rzut 2" daje wyniki 2 i 6. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 6

Czyli dwa rzuty dają 3 i 6, a z tych gracz jest zmuszony wybrać gorszy wynik i wybiera 3.


Awatar użytkownika
Miszon
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Miszon »

Ciekawa koncepcja. Aczkolwiek powiem szczerze, że w tym wypadku też bym uznał pierwszeństwo kart Zdarzenia.


http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce :-)
Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 525
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: nick »

Musisz chyba miec jakas podstawe do tego.

A teraz taka rzecz. Byc moze juz to bylo. Jesli w Miescie Mirazy nastapi utrata tury to sie ginie? ; )


asd
Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Tutaj omawiane są oryginalne zasady, Miasto Miraży jak wiadomo jest na planszy rozszerzonej. Odpowiedzią jest nie. Znikają karty, a nie pionki.


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 525
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: nick »

Sa w MM Postacie, ktore nie moga miec Przyjaciol. Sa w MM Postacie, ktore nie moga miec Przyjaciol, ale ktorym spotkanie z Przyjacielem robi o tyle dobrze, ze dostaja Punkt Zycia, Magii lub Miecza. Pytanie: czy w przypadku uzyskania tego punktu, Przyjaciela pozostawia sie na planszy czy tez odklada? Na moje powinno sie go odlozyc. Tlumacze to sobie tak, ze zyskanie Punktu nastapilo w wyniku odebrania zycia lub innych sil Przyjacielowi. W sytuacji gdy spotkanie Przyjaciela nie wiaze sie z zadnymi bonusami dla Postaci - taka karte powinno sie pozostawic na planszy. Chyba ze w instrukcji Postaci napisane jest, ze Przyjaciel zostaje zjedzony czy w inny sposob ponosi smierc w wyniku spotkania. Co myslicie?


asd
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23493
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Elf (czy Elfin) jest bezpieczny na Równinach. Na których konkretnie? Czy na każdym obszarze, który ma wyraz "Równina" w tytule?


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 525
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: nick »

Tak. Na wszystkich obszarach, ktore sa Rowninami.


asd
Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

nick pisze: Przyjaciela pozostawia sie na planszy czy tez odklada?
Gdyby ich nie odkładać, to zostaliby darmowymi pakowalniami dla tych Postaci. Przecież mógłbym 10x ich odwiedzić i nie zabrać. Jednakże żaden opis tego nie sugeruje niestety i podpada to pod błąd.
Nemomon pisze:Na których konkretnie?
Stary błąd. W MiMie były Pola i było ich sporo w Zewnętrznej Krainie. Plansza MMa jest inna i zrodziło to takiego potworka. Gram tak jak napisałeś, choć i tak odpowiednik z MiMa będzie miał lepiej.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Nigdy do końca nie czaiłem co to znaczy, że Postać jest gdzieś bezpieczna - czyli nie musi tam walczyć z Wrogiem, inną Postacią, może uniknąć rzucanych na nią Zaklęć, może ignorować niekorzystne Karty??

nick, ja też gram tak, że Przyjaciela odkłada się, gdy "zamienia się" go na punkt.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Isztwan pisze:Nigdy do końca nie czaiłem co to znaczy, że Postać jest gdzieś bezpieczna - czyli nie musi tam walczyć z Wrogiem, inną Postacią, może uniknąć rzucanych na nią Zaklęć, może ignorować niekorzystne Karty??
Raczej na pewno może wymykać się wrogom i Postaciom. Można się skusić o ignorowanie wszystkich niechcianych kart. Unikanie zaklęć to jak dla mnie przesada.


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 525
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: nick »

Spryciaz oswaja Wroga-Bestie i zaatakuje Kaplanke. Czy w starciu z nia Spryciaz moze posilkowac sie Bestia? (Kaplanki Bestie nie atakuja).


asd
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23493
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Osobiście w tym przypadku uznałbym wyższość zdolności Kapłanki nad zdolnością Spryciarza, także Spryciarz atakując Kapłankę nie mógłby użyć Bestii.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Miszon
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Miszon »

Jak wyżej.


http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce :-)
Awatar użytkownika
Ewka
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2011, 11:34
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Ewka »

A ja mam pytanie odnośnie parametrów magii i miecza podczas walki. Powiedzmy, że napotykam wroga, który ma parametry "Magia 2" ja mam Magii 3, a dodatkowo z kart jeszcze 7. Razem 10. Jeden z graczy rzuca kością za wroga i wyrzuca 6. Ja choćbym wyrzuciła 1 to i tak wygrywam, bo mam więcej mimo wszystko. Czy ja dobrze to rozumiem? Więc nawet nie muszę rzucać kośćmi i od razu wygrałam?
Drugie pytanie odnośnie badania obszaru. Jeśli pisze na danym obszarze, że ciągnę 2 karty i niżej pisze też, że rzucam kością, żeby walczyć lub przeprawić się gdzieś- wyciągam karty wypełniam instrukcje w nich zawarte to później dalej powinnam badać obszar czy już nie muszę?
Trzecie pytanie odnoście przechodzenia z jednego kręgu na kolejny. Wiem, że do góry można się przedostać bez większych problemów, ale jak mam zejść z ostatniego kręgu na niższy (środkowy) i ze środkowego na najniższy?
Jeśli pytania były to przepraszam i z góry dziękuję za odpowiedzi


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

1. Powinnaś jednak rzucić, choć wynik jest przesądzony. Chyba, że wspólnie zdecydujecie się nie utrudniać sobie wzajemnie.
2. Podaj nazwy obszarów, będzie łatwiej coś powiedzieć.
3. Stając na Przełęczy Czaszek lub w Lesie Błędnych Ogni możesz przenieść się na obszar w niższym kręgu, a tam nie wykonujesz już instrukcji dotyczących przeprawiania się. Test magii i walka z rycerzem działają tylko podczas podróży "w górę".


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

1) Tak, nie musisz rzucać.

Padały jeszcze propozycje względem krytycznego pecha - przegranej przy wyrzuconej jedynce, ale to już taka alternatywa.

2) Nie ma precyzyjnych zasad. Żeby jakoś to się trzymało kupy, to: jeśli tekst opisu Obszaru nakazuje dobieranie Kart, najlepiej przyjąć, że ma on numer 0 i powinien być w pierwszej kolejności rozpatrywany. W przypadku Obszarów opisowych, jak np różnego rodzaju świątynie / karczmy, powinien to być numer 6.

3) Zapoznaj się dobrze z planszą. Dwa główne przejścia to Przełęcz Wichrów - Dolina Czaszek oraz Uroczysko i Las Błędnych Ogni.

EDIT:

1) Misiek ma w sumie rację, rzut jest niezbędny, bo istnieją teoretyczne możliwości zwiększania / obniżania statystyk.


Awatar użytkownika
Ewka
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2011, 11:34
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Ewka »

Bardzo dziękuję wam za pomoc. Co no nazw obszarów o które mi chodzi (pkt 2) sprawdzę na planszy i dam znać.


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 525
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: nick »

Czy przeniesienie do dowolnego miejsca w Kregu daje mozliwosc ponownego badania Obszaru? Moim zdaniem tak. Co myslicie?


asd
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6174
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

moim zdaniem przenosi się skądś dokądś, czyli na inny obszar i zawsze w ten sposób interpretuje tego typu zasady


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 525
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: nick »

No wlasnie gdybys przenosil sie "dokads" to byloby to raczej jakies konkretne miejsce. Natomiast "dowolne" to znaczy dowolne.


asd
Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

To z zasad języka wynika. Nie można się przenieść bez zmiany miejsca.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6174
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Misiek pisze:To z zasad języka wynika. Nie można się przenieść bez zmiany miejsca.
O właśnie to miałem na myśli, tylko się źle wysłowiłem ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
ODPOWIEDZ