Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Zasady w Magicznym Mieczu

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 13 mar 2012, 19:49

A moim zdaniem "zwróć" i "wtasuj z powrotem" to dwa różne pojęcia i gdyby chodziło o wtasowanie, to byłoby to napisane ;)
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » wtorek 13 mar 2012, 20:13

Ja byłbym grał tak, jak sugeruje Misiek.
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Artownik » wtorek 13 mar 2012, 20:22

Rogo pisze:"zwróć" i "wtasuj z powrotem" to dwa różne pojęcia

Ano racja.

Z drugiej jednak strony pewnie po prostu starali się skrócić tekst, stąd wyszło jak wyszło.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 13 mar 2012, 20:25

Chcieli dobrze, wyszło jak zawsze.

W obecnej formie tekst nie sugeruje żadnego tasowania. Jak pożyczasz od kogoś coś to zwracasz mu tam, skąd pożyczałeś, czy chowasz mu to gdzieś w domu? xD
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » wtorek 13 mar 2012, 23:22

Rogo pisze:W obecnej formie tekst nie sugeruje żadnego tasowania. Jak pożyczasz od kogoś coś to zwracasz mu tam, skąd pożyczałeś

Zależy. Zwracasz wyciągniętą losową kartę do stosu kart - jak zwrócisz na wierzch to nie będzie już losowa. Zwracając kartę po prostu cofasz swoją decyzję o jej wyciągnięciu i zostawiasz tak jak było (losowo).

Rogo pisze:Chcieli dobrze, wyszło jak zawsze.

Właśnie :roll: Jak lubię MM to instrukcja jest dla mnie straszna! Dam sobie rękę uciąć, że moja errata zajmuje więcej niż sama oryginalna instrukcja. Pan Piotr Rynio odpowiedzialny za jej testowanie chyba wziął kasę i zamiast grę faktycznie testować pojechał na wakacje do jakiejś Bułgarii i autorom MM przysłał kartkę "Pozdrowienia znad Morza Czarnego. Gra działa OK". Tak jest wszędzie - byk na byku; masakra...

zresztą wystarczy przelecieć po tematach:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewforum.php?f=55

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » środa 14 mar 2012, 08:57

Isztwan pisze:
Rogo pisze:W obecnej formie tekst nie sugeruje żadnego tasowania. Jak pożyczasz od kogoś coś to zwracasz mu tam, skąd pożyczałeś

Zależy. Zwracasz wyciągniętą losową kartę do stosu kart - jak zwrócisz na wierzch to nie będzie już losowa. Zwracając kartę po prostu cofasz swoją decyzję o jej wyciągnięciu i zostawiasz tak jak było (losowo).
To też zależy. Ciągniesz pierwszą z wierzchu. Fakt, że z przetasowanego stosu, ale nadal jest to pierwsza i tam ją zwracasz.
A mi się wydaje, że są karty, w których jest użyte pojęcie wtasowania kart z powrotem do talii :P

No ale tak czy owak, każdy gra po swojemu, a jak są sprzeczności, to szybki rzut monetą je rozwiąże :)
Czas umierać.


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 517
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: nick » poniedziałek 02 kwie 2012, 21:55

No to jedziemy z kolejna rzecza ;p

To bedzie raczej kwestia tego jak gracie, chyba ze nie mieliscie jeszcze okazji. Jednak osobiscie uwazam, ze to naprawde dobra postac. Jedna z moich ulubionych.

Mianowicie: Szalona Dama

Ilekroc wyrzucisz 1 oczko, masz prawo zamienic miejscami dwie lezace na planszy i odkryte Karty Zdarzen (tylko na polach nie zajetych [tu jest nawiasem mowiac blad bo "niezajetych" piszemy razem - dop. moj] przez inne Postacie).
Pytanie brzmi: zamieniacie karty przed wykonaniem ruchu, czy po? Na karcie Postaci powinno to byc napisane gdyz inaczej moze spowodowac problemy w grze.
asd

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » poniedziałek 02 kwie 2012, 22:11

Skoro nie ma zapisu, to bym grał że to wola gracza.
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1281
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Wiktor » wtorek 03 kwie 2012, 19:37

Skłaniam się ku opinii Nemomona. Co prawda nie jest to jasno określone, ale chyba można przyjąć, że rzut za ruch i wykonanie ruchu to dwie osobne czynności, które następują po sobie. Wnoszę to z tego, iż chyba są karty, które pozwalają mieć wpływ wynik rzutu kostką już po jego wykonaniu.
A skoro są to dwie osobne czynności nic nie stoi na przeszkodzie wyrzucić 1, potem zamienić karty, a potem przesunąć postać.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 03 kwie 2012, 19:55

Po pierwsze nie jest uwzględnione, że chodzi o rzut za ruch - zatem dotyczy to każdego rzutu.
Po drugie, jak napisał Nemomon, nie ma zapisu - wola gracza, co faktycznie daje duże pole do manewru, zwłaszcza, gdy kart na planszy jest już sporo.
Po trzecie, odnosząc się do wypowiedzi Wiktora - ruch to faza składająca się z rzutu kostką i przesunięcia postaci. Pojęcie ruch oznacza obie te czynności w tej kolejności ;) Ale jak wspomniałem - w tej zdolności nie widzę zapisku o ruchu.
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1281
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Wiktor » wtorek 03 kwie 2012, 22:00

Tak, masz rację Rogo. Natomiast napisałem o ruchu, jako o sytuacji, która może powodować najczęstsze rozbieżności w interpretacji tej zdolności - gracz mógłby przecież często przywoływać sobie karty :)


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 517
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: nick » poniedziałek 16 kwie 2012, 15:53

Czy Rycerz Swiatla moze wymienic Poludnice albo Zlego Ducha na punkt Zycia?
asd

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » poniedziałek 16 kwie 2012, 16:05

Nie pamiętam zdolności Rycerza Światła, ale myślę, że skoro jest tam napisane o Przyjacielu, to Południca czy Zły Duch także są Przyjaciółmi, więc raczej może.
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 517
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: nick » poniedziałek 16 kwie 2012, 16:11

No tak, zapomnialem.

"Zawsze wolno ci wymienic Przyjaciela na punkt Zycia".
asd

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » poniedziałek 16 kwie 2012, 16:34

Więc skoro zawsze wolno, to zawsze. Południca też jest Przyjacielem, a że jej efekt jest inny... to inna sprawa.
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3350
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Misiek » wtorek 17 kwie 2012, 19:37

Raczej nierostrzygalne. Karty te są spotkaniami, nie przyjaciółmi, a warunki w jaki sposób można się ich pozbyć są określone w ich tekstach, opis raczej sugeruje co masz zrobić z taka karta po wylosowaniu (w znaczeniu zatrzymać do wypełnienia instrukcji na zasadach kart przyjaciół, nie odrzucać jak spotkanie), a nie to że są to faktyczni przyjaciele. Babol.


Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1092
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Postautor: Krzysiek » środa 06 cze 2012, 13:50

Zgadzam się, to jest zwykły babol. Na tych kartach powinno być napisane "Zatrzymaj tę kartę jako przypomnienie" i już. Żadnego ściemniania o braniu jako przyjaciela. Dziwi mnie że już w angielskiej wersji zrobili ten błąd. Ale rozpoznaję syndrom: Takie rzeczy wynikają z nadmiernej chęci unifikowania zasad.
Ale najwcześniejsza wersja była wolna od tego błędu.

Edit: Miniaturka coś dziwnie się wyświetla ale po kliknięciu jest ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Slonx
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 17:22
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Postautor: Slonx » środa 04 lip 2012, 19:28

Południca i Zły Duch to karty spotkania, nie przyjaciół.
Jest w nich napisane, że musisz ich wziąć JAKO przyjaciół, a więc to nie jest to samo.
...Ale czy nie przyjemnie być okrutnym?

Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 517
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: nick » wtorek 23 lip 2013, 01:10

Ostatnio przy okazji gry z Alanem wyszła nam taka oto kwestia - spotkania między Postaciami. Sprawy zaszły już bardzo daleko, byliśmy w Zamku Bestii i w zasadzie ścigaliśmy się kto pierwszy dotrze do Komnaty. Później jeszcze rzucaliśmy na zmianę kostkami w poszukiwaniu dwóch 6, nie jestem w stanie policzyć ile tych rzutów było ale to już nieważne. Ogólnie jest to kwestia, która może zainteresować nie tylko fanów dodatków autorskich aczkolwiek krótkie wyjaśnienie dla osób nieznających Zamku Bestii będzie konieczne. W Zamku Postać porusza się o 1 lub 2 pola w zależności od wyniku rzutu kostką (1-3; 4-6), jednak w przeciwieństwie do innych Plansz, tutaj nawet w wypadku poruszania się o 2 pola pierwsze z nich MUSI zostać zbadane. Ruch wykonywałem ja, wypadło coś z przedziału 4-6. Na polu przede mną był Alan. Ja miałem Klikona (taki upierdas w stylu Południcy) na głowie, odziedziczonego po Alanie podczas jednego z naszych spotkań poprzednich. Rozpatrzyłem Karty, w wyniku których musiałem cofnąć się o 1 lub 2 pola. Oddałem Alanowi Klikona i wykonałem w tył zwrot. Alan nie chciał przyjąć Klikona twierdząc, że cofam się zgodnie z instrukcją Karty (lub Obszaru - już teraz nie pamiętam) a zatem do spotkania z nim nie dochodzi. Ostatecznie stanęło na moim, jednak sprawa nie dawała mi spokoju więc spojrzałem do instrukcji. Okazuje się, że obaj nie mieliśmy racji ; p W ogóle zgodnie z zasadami, stając na polu, na którym już znajduje się Postać MUSZĘ wybrać, czy badam Obszar czy spotykam inną Postać.

13.2. Postać musi dokonać wyboru między spotkaniem z inną Postacią znajdującą się na tym samym Obszarze, a badaniem samego Obszaru.


Zatem nie powinienem rozpatrywać Kart tylko oddać Alanowi Klikona. Jednak skoro zdecydowałem się na badanie Obszaru i w jego efekcie musiałem się cofnąć to Klikon Alanowi się nie należał. Tak stoi w instrukcji. Pytanie: czy słusznie? Na polu może leżeć mega wypierdzisty Wróg, którego będzie można olać jeśli inna Postać w swojej turze już go spotkała. Deklaruję wówczas, że spotykam Postać i ignoruję Wroga, który może mi wtłuc. Tylko co tam naprawdę oznacza spotkanie z Postacią? W grze nie można handlować. Czy jedyną formą spotkania w takim wypadku jest walka? Niektóre Postacie czerpią korzyści ze swoich umiejętności podczas kontaktu z innymi Postaciami (np. Złodziej), są Karty, które działają podobnie (chociażby ten Klikon, którego możesz się pozbyć jedynie poprzez spotkanie drugiej Postaci). Należałoby zatem przyjąć, iż do spotkania Postaci dochodzi tylko wtedy, gdy Postać w swojej turze zakończy ruch na Obszarze, na którym już ktoś stoi i MA MOŻLIWOŚĆ wpłynięcia na tok spotkania (walka, karta Złodziejka Czarów, Złodziej czy Łotr na przykład). Tylko czy w istocie tak powinno to się odbywać? Czy nie powinno być tak, że w pierwszej kolejności rozpatruje się Obszar a dopiero później, wedle uznania, załatwia się porachunki z Postacią? Wybór, czyli granie zgodnie z instrukcją Obszaru może być źródłem nadużyć.
asd

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 23 lip 2013, 11:13

W MiM nie ma takiego problemu, bo instrukcja mówi, że w Wewnętrznej Krainie do spotkania może dojść tylko na Równinie Grozy (na któej się nic nie robi) i w Dolinie Ognia (której instrukcja mówi, że aby na nią wejść trzeba mieć Talizman), więc nie da się ominąć żadnej przeszkadzajki.
A co na ten temat mówi instrukcja MM - nie wiem, bo mnie ta gra nigdy nie interesowała. Musiałbyś się dokładniej wczytać.
Czas umierać.



Wróć do „Kwestia Zasad (MM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość