Zasady w Magicznym Mieczu

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Przeczytałem instrukcję i powiedziałbym, że i tak i nie.

Z jednej strony faktycznie nie ma zapisu świadczącego o tym, że staje się takim Rycerzem jaki się ma Run.

Ale z drugiej strony nie ma zapisu, że można sobie wybrać dowolnego Rycerza.

Przypuszczam, że intecją tekstu było, aby jednak brało się takiego Rycerza, jaki się posiada Run, tylko autorzy nie przemyśleli do końca napisanego tekstu.

Może ktoś powie, że to naciągane, ale gdybym powiedział, że skoro nie jest sprecyzowane, to powinno się brać losową kartę Rycerza, to co wtedy?
Pewnie każdy by się sprzeciwił takiemu rozwiązaniu.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

W sumie co nie jest zabronione jest dozwolone, a nie jest zabronione wybieranie dowolnego rycerza.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

W sumie co nie jest zabronione jest dozwolone
Na tej podstawie to można by sobie jeszcze wiele rzeczy "wziąć" :D

Ale, wychodzi na to, że bierzemy jakiego chcemy, niezależnie od runu, choć ja już od dawna na forum optowałem za zmianą tej zasady na bardziej intuicyjną - jaki run, taki rycerz.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

RasdSaris pisze:choć ja już od dawna na forum optowałem za zmianą tej zasady na bardziej intuicyjną - jaki run, taki rycerz.
Popieram opcję, o ile się ona pojawi w tej Mega Instrukcji.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Zawsze grałem jaki run taka Postać i za tym będę obstawał przy tworzeniu instrukcji, a dla posiadaczy więcej niż jednego runu wybór między Rycerzami odpowiednimi do nich lub Wybraniec Bóstw MŚ jako połączenie mocy. Jednak to w innym temacie rozwinę.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Tak tak, ja też tak gram. Niemniej pytanie było pod kątem tego czy to instrukcja jest źle sprecyzowana czy ja coś przeoczyłem. Wygląda na to, że znalazł się kolejny bubel do dopracowania.


Awatar użytkownika
Arkon
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Osada
Rycerze Bóstw
WKO
Posty: 831
Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
Lokalizacja: okolice Lublina
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Arkon »

Hellhound pisze:W sumie co nie jest zabronione jest dozwolone, a nie jest zabronione wybieranie dowolnego rycerza.
Wiadomo, że logiki w grze fantasy raczej trudno się doszukać, ale jednak najlogiczniejszym wyjściem byłoby: jaki run taki rycerz.
Misiek pisze:dla posiadaczy więcej niż jednego runu wybór między Rycerzami odpowiednimi do nich lub Wybraniec Bóstw MŚ jako połączenie mocy
Chodzi o to, że majać załóżmy Run Shauli, stajesz się Rycerzem Shauli, ewentualnie Wybrańcem Bóstw MŚ?

Nie ciągnąc offu, chodziło mi, że mając run Shauli i Tolimana możemy wybrać Rycerza Shauli lub Tolimana albo zdecydować się na błogosławieństwo obu bóstw czego wyrazem byłby Wybraniec
Ostatnio zmieniony czwartek 10 gru 2009, 15:51 przez Arkon, łącznie zmieniany 1 raz.


Martins
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Martins »

Mam pytanie odnośnie karty zdarzeń o nazwie "Pokuta". Jej sens jest taki, że każda zła postać musi się udać najkrótszą drogą do Świątyni Nemed i ta, która pierwsza tam dotrze, otrzyma bodajże punkt magii (nie pamietam dokładnie, a mój MM jest w tym momencie u kumpla). Ale czy pokuta działa na inne obszary, czy tylko na planszę podstawową ? Czy postać przebywająca np. w Krypcie, też musi podążąć do Świątyni Nemed ?


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Martins pisze:Ale czy pokuta działa na inne obszary, czy tylko na planszę podstawową ? Czy postać przebywająca np. w Krypcie, też musi podążać do Świątyni Nemed?
Instrukcja do Krypty Upiorów pisze:IX.1 Krypta Upiorów jest całkowicie odrębna od Krainy Górnego Kręgu. Postacie znajdujące się na planszy podstawowej i mające tam miejsce Zdarzenia nie mogą w żaden sposób wpłynąć na Postacie i bieg wydarzeń w Krypcie. I odwrotnie: wydarzenia i czynności Postaci znajdujących się w Krypcie nie mają wpływu na plansze podstawową.


Martins
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Martins »

A jak sprawa "Pokuty" ma się do Labiryntu oraz Jaskini?


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Z tego co pamiętam, to Gród jest częścią Kręgu i w nim istnieje interakcja z Zdarzeniami, Zaklęciami planszy głównej. Reszta dodatków jest oddzielna. Nie mam jednak tekstu instrukcji przed sobą.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Chyba to nie tak do końca. Prawda, Gród jest częścią wewnętrznego Kręgu i wszystko co tam sie dzieje, dzieje sie też w grodzie.
Jaskinia czy Labirynt traktowane są jak Kręgi na planszy podstawowej. Powiedzmy, że przebywając w Jaskini rzucamy Zaklęcie mające wpływ na postacie w tym samym kręgu. Będzie miało ono wpływ na postać z Jaskini.
Krypta Upiorów jest kompletnie odrębna.

Czyli, w odpowiedzi na pytanie Martinsa:
Pokuta (spotkanie działające na wszystkie kręgi) oddziałuje na planszę podstawową, Labirynt, Jaskinię itp. ale nie na Kryptę Upiorów.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Można sklecić z tego jakąś zgrabną notkę z przykłedem do nowej instrukcji.


warrior86
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 13 lut 2011, 13:48
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: warrior86 »

pan_ser_nik pisze:Witam,
mam watpliwosci odnosnie walki w magicznym mieczu, a scislej mowiac walki magicznej miedzy postaciami. Otoz w instrukcji pisze iz walka taka ma miejsce wtedy gdy wylosujemy wroga demona lub, co mnie interesuje, rozpocznie ja postac o specjalnych zdolnosciach. I tu jest ten problem, jakie sa te specjalne zdolnosci i kto je posiada? Przgladajac tak "na szybko" karty postaci nie znalazlem nikogo kto moglby rozpoczac walke magiczna.
Przyznam sie iz do tej pory gralem tak ze kazda dowolna postac ma prawo wyboru rodzaju walki.
Pozdrawiam
Witam O:) W kazdym razie według zasad przynajmniej jak tak interpretuje je (patrz punkt 18 instrukcji MM) , ze postać z MM jesli nie ma w charakterystyce napisane ze moze zaatakować druga postać przy uzyciu swojej magi to walki takiej nie mozemy wykonać. Jedynie mozna walczyć wtedy w sposób zwykły tzn. uzywaja swoje parametru miecza. Zatem tylko wybrane postacie takie jak Jasnowidz,Kat,Rycerz Ciemności, Czarownica moga uzyc swoich specjalnych zdolności tj. zaatakowąć druga postac przy uzyciu magii:) pozdr O:)

[ Dodano: Nie Lut 13, 2011 2:59 pm ]
Witam wszystkich fanów gier MM i MiM niedawno zarejstrowałem sie na tym forum i chciałbym poruszyć jedna kwestię dotyczącą Magicznego Miecza. Otóz moim zdaniem kwetią kluczową w pokonaniu besti jest przejscie przez magiczną pułapke lub pułapke. Jest to trudniejsze niz pokonanie samej besti, bo procedura wyglada tak, ze trzeba rzucic trzema kostkami i zsumowany wynik odjąc od sowjego parametru magi lub miecza w zależnosci od tego przez która pułapke przechodzimy. Rezultat równy zero gwarantuje przejsice a pozostałe rezutaty oznaczają strącenie i przykre konsekwencje. Zatem mam pytanie tutaj do wszystkich fanów co sądzicie o tej procedurze? moze macie jakieś ciekawe pomysły na modyfikacje?
_________________
Vita sine libertate nihil -Życie bez wolności jest niczym


Vita sine libertate nihil -Życie bez wolności jest niczym
Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 525
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: nick »

Ogladalem ostatnio karty i jedna przykula moja uwage - Kometa.

"Na kraine po ktorej wedrujesz spada apokaliptyczna gwiazda. W katastrofie gina wszyscy nieznajomi - nalezy odlozyc ich karty".

W sumie zawsze gralem tak, ze gineli tylko Nieznajomi, znajdujacy sie na planszy. Wydaje sie jednak, ze odlozyc powinno sie rowniez tych, ktorzy wedruja z Postacia. Wielu ich nie ma, wiekszosc chyba nawet w dodatkach autorskich. Pytanie brzmi: jak wy gracie?


asd
Awatar użytkownika
Space86
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Postacie Space86
Sługi Soggotha
Zmierzch Tytanów
Posty: 775
Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 38
Kontakt:

Post autor: Space86 »

Jak wszyscy - to wszyscy babcia też :}

Ja zawsze grałem, że odkładało się tych na planszy, na której aktualnie się znajdowała Postać, która wyciągnęła Kometę.


Hana Kaze Midarete Kashin Naki Tenpu Midarete Tenma Warau
Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Dobre pytanie!

Pewnym jest, że na pewno nie zginą ci Nieznajomi, w których tekście jest zapisane, że dołączają się do Postaci jako Przyjaciele. Jeśli nie jest to wyraźnie zapisane sprawa jest dyskusyjna.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Wydaje mi się, że jak wszyscy, to wszyscy. Więc Przyjaciele-Nieznajomi także. Co prawda w dużej mierze to zbawienie dla Postaci, ale kometa też jest tylko 1 w decku.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 525
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: nick »

To inna kwestia. Nie wiem czy juz nie rozpatrywana. Karty Miejsca. Gralem niedawno z kumplem i przyznam, ze troche mnie zirytowal swoim podejsciem. Gral Morlokiem, chodzil po Labiryncie. W pewnej chwili wyciagnal karte Cud. Rzucil kostka, dostal bodaj 2 punkty Miecza po czym oznajmil, ze to jest Miejsce, w zwiazku z tym zostaje na planszy. Mowie mu, ze jakby zostawalo to by bylo napisane, ze zostaje do konca rozgrywki. Teraz nie jestem w stanie przytoczyc tresci wszystkich kart, jakie sa w MM, ale wydaje mi sie, ze w przypadku kart, w ktorych nie jest wyraznie zaznaczone, ze zostaja, to powinno sie je odkladac. Jednak rzeczywiscie w takiej sytuacji nie powinny to byc karty Miejsca, tylko Spotkania. Wtedy nie byloby problemu. Karta Miejsca pozostawia niestety pewne niejasnosci. Jak gracie?


asd
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Ciekawy problem i odziwo odpowiedź nie tak oczywista.

Instrukcja mówi tylko, że trzeba się zastosować do instrukcji zawartych na Kartach danych Miejsc.

Przeglądałem różne Miejsca i na każdym z nich jest zawsze napisane czy ma zostać na planszy, czy ma zostać odłożone i kiedy dokładnie ma to nastąpić.

Więc w praktyce nie ma odpowiedzi na to pytanie. W Karcie jest po prostu błąd.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

W takiej sytuacji ja postąpiłbym tak jak nick - odłożyłbym kartę, jeśli nie jest napisane, że zostaje do końca gry.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ja bym postąpił odwrotnie - wszystkie karty, za wyjątkiem Zdarzeń/Spotkań, muszą zostać położone na planszy i na nich pisze w jakim przypadku są odkładane.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Space86
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Postacie Space86
Sługi Soggotha
Zmierzch Tytanów
Posty: 775
Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 38
Kontakt:

Post autor: Space86 »

Moim skromnym zdaniem zapis na karcie nie jest dokładnie jednoznaczny, aczkolwiek można domniemywać zamysłu z jakim karta została stworzona.

W pierwszej linijce opisu jest zapis:

"W tej komnacie zdarzają się prawdziwe cuda."

Stwierdzenie "zdarzają się" mozna interpretować, że zawsze się tam zdarzają, i karta może zostać
na Obszarze, na którym została wyciągnięta.

Gdyby na karcie był zapis "zdarzył się cud" to było definitywnym opisem zdarzenia jednorazowego. I taki zapis skłaniał by do odłożenia karty.

Reasumując karta może ale nie musi zostać na planszy.


Hana Kaze Midarete Kashin Naki Tenpu Midarete Tenma Warau
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6181
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Tak, tak, Space86, mów nam dalej, że zawsze analizujesz karty pod względem gramatycznym i że celowo to zdanie zostało napisane w ten a nie w inny sposób.
Po prostu, Magiczny Miecz jest pełen różnorakich niedomówień i przekonujcie mnie dalej o jego wyższości nad Magią i Mieczem :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Ta teoria Space86 wydaje mi się nieco naciągana. :-k

Biorąc pod uwagę charakter dodatku Magia (z którego ta Karta pochodzi), można by przypuszczać, iż Karta powinna pozostawać w grze.

Sprawdziłem też planszę i są tam Obszary gdzie ciągnie się po dwie Karty, więc równie dobrze twórcy mogli chcieć, aby Karta była odkładana, ale żeby można było z niej skorzystać dopiero po pokonaniu ewentualnego Wroga.

W sumie niewiadomo. Może warto by ustalić coś konkretnego i Misiek mógłby w retuszach dokonać modyfikacji?


ODPOWIEDZ