Zasady w Magicznym Mieczu
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Przeczytałem instrukcję i powiedziałbym, że i tak i nie.
Z jednej strony faktycznie nie ma zapisu świadczącego o tym, że staje się takim Rycerzem jaki się ma Run.
Ale z drugiej strony nie ma zapisu, że można sobie wybrać dowolnego Rycerza.
Przypuszczam, że intecją tekstu było, aby jednak brało się takiego Rycerza, jaki się posiada Run, tylko autorzy nie przemyśleli do końca napisanego tekstu.
Może ktoś powie, że to naciągane, ale gdybym powiedział, że skoro nie jest sprecyzowane, to powinno się brać losową kartę Rycerza, to co wtedy?
Pewnie każdy by się sprzeciwił takiemu rozwiązaniu.
Z jednej strony faktycznie nie ma zapisu świadczącego o tym, że staje się takim Rycerzem jaki się ma Run.
Ale z drugiej strony nie ma zapisu, że można sobie wybrać dowolnego Rycerza.
Przypuszczam, że intecją tekstu było, aby jednak brało się takiego Rycerza, jaki się posiada Run, tylko autorzy nie przemyśleli do końca napisanego tekstu.
Może ktoś powie, że to naciągane, ale gdybym powiedział, że skoro nie jest sprecyzowane, to powinno się brać losową kartę Rycerza, to co wtedy?
Pewnie każdy by się sprzeciwił takiemu rozwiązaniu.
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Na tej podstawie to można by sobie jeszcze wiele rzeczy "wziąć"W sumie co nie jest zabronione jest dozwolone
Ale, wychodzi na to, że bierzemy jakiego chcemy, niezależnie od runu, choć ja już od dawna na forum optowałem za zmianą tej zasady na bardziej intuicyjną - jaki run, taki rycerz.
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Arkon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Osada
• Rycerze Bóstw
• WKO - Posty: 831
- Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Płeć:
- Wiek: 43
Wiadomo, że logiki w grze fantasy raczej trudno się doszukać, ale jednak najlogiczniejszym wyjściem byłoby: jaki run taki rycerz.Hellhound pisze:W sumie co nie jest zabronione jest dozwolone, a nie jest zabronione wybieranie dowolnego rycerza.
Chodzi o to, że majać załóżmy Run Shauli, stajesz się Rycerzem Shauli, ewentualnie Wybrańcem Bóstw MŚ?Misiek pisze:dla posiadaczy więcej niż jednego runu wybór między Rycerzami odpowiednimi do nich lub Wybraniec Bóstw MŚ jako połączenie mocy
Nie ciągnąc offu, chodziło mi, że mając run Shauli i Tolimana możemy wybrać Rycerza Shauli lub Tolimana albo zdecydować się na błogosławieństwo obu bóstw czego wyrazem byłby Wybraniec
Ostatnio zmieniony czwartek 10 gru 2009, 15:51 przez Arkon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Płeć:
- Wiek: 39
Mam pytanie odnośnie karty zdarzeń o nazwie "Pokuta". Jej sens jest taki, że każda zła postać musi się udać najkrótszą drogą do Świątyni Nemed i ta, która pierwsza tam dotrze, otrzyma bodajże punkt magii (nie pamietam dokładnie, a mój MM jest w tym momencie u kumpla). Ale czy pokuta działa na inne obszary, czy tylko na planszę podstawową ? Czy postać przebywająca np. w Krypcie, też musi podążąć do Świątyni Nemed ?
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Martins pisze:Ale czy pokuta działa na inne obszary, czy tylko na planszę podstawową ? Czy postać przebywająca np. w Krypcie, też musi podążać do Świątyni Nemed?
Instrukcja do Krypty Upiorów pisze:IX.1 Krypta Upiorów jest całkowicie odrębna od Krainy Górnego Kręgu. Postacie znajdujące się na planszy podstawowej i mające tam miejsce Zdarzenia nie mogą w żaden sposób wpłynąć na Postacie i bieg wydarzeń w Krypcie. I odwrotnie: wydarzenia i czynności Postaci znajdujących się w Krypcie nie mają wpływu na plansze podstawową.
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Chyba to nie tak do końca. Prawda, Gród jest częścią wewnętrznego Kręgu i wszystko co tam sie dzieje, dzieje sie też w grodzie.
Jaskinia czy Labirynt traktowane są jak Kręgi na planszy podstawowej. Powiedzmy, że przebywając w Jaskini rzucamy Zaklęcie mające wpływ na postacie w tym samym kręgu. Będzie miało ono wpływ na postać z Jaskini.
Krypta Upiorów jest kompletnie odrębna.
Czyli, w odpowiedzi na pytanie Martinsa:
Pokuta (spotkanie działające na wszystkie kręgi) oddziałuje na planszę podstawową, Labirynt, Jaskinię itp. ale nie na Kryptę Upiorów.
Jaskinia czy Labirynt traktowane są jak Kręgi na planszy podstawowej. Powiedzmy, że przebywając w Jaskini rzucamy Zaklęcie mające wpływ na postacie w tym samym kręgu. Będzie miało ono wpływ na postać z Jaskini.
Krypta Upiorów jest kompletnie odrębna.
Czyli, w odpowiedzi na pytanie Martinsa:
Pokuta (spotkanie działające na wszystkie kręgi) oddziałuje na planszę podstawową, Labirynt, Jaskinię itp. ale nie na Kryptę Upiorów.
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
-
-
- Posty: 3
- Rejestracja: niedziela 13 lut 2011, 13:48
- Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń
- Płeć:
- Wiek: 38
Witam W kazdym razie według zasad przynajmniej jak tak interpretuje je (patrz punkt 18 instrukcji MM) , ze postać z MM jesli nie ma w charakterystyce napisane ze moze zaatakować druga postać przy uzyciu swojej magi to walki takiej nie mozemy wykonać. Jedynie mozna walczyć wtedy w sposób zwykły tzn. uzywaja swoje parametru miecza. Zatem tylko wybrane postacie takie jak Jasnowidz,Kat,Rycerz Ciemności, Czarownica moga uzyc swoich specjalnych zdolności tj. zaatakowąć druga postac przy uzyciu magii:) pozdrpan_ser_nik pisze:Witam,
mam watpliwosci odnosnie walki w magicznym mieczu, a scislej mowiac walki magicznej miedzy postaciami. Otoz w instrukcji pisze iz walka taka ma miejsce wtedy gdy wylosujemy wroga demona lub, co mnie interesuje, rozpocznie ja postac o specjalnych zdolnosciach. I tu jest ten problem, jakie sa te specjalne zdolnosci i kto je posiada? Przgladajac tak "na szybko" karty postaci nie znalazlem nikogo kto moglby rozpoczac walke magiczna.
Przyznam sie iz do tej pory gralem tak ze kazda dowolna postac ma prawo wyboru rodzaju walki.
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Lut 13, 2011 2:59 pm ]
Witam wszystkich fanów gier MM i MiM niedawno zarejstrowałem sie na tym forum i chciałbym poruszyć jedna kwestię dotyczącą Magicznego Miecza. Otóz moim zdaniem kwetią kluczową w pokonaniu besti jest przejscie przez magiczną pułapke lub pułapke. Jest to trudniejsze niz pokonanie samej besti, bo procedura wyglada tak, ze trzeba rzucic trzema kostkami i zsumowany wynik odjąc od sowjego parametru magi lub miecza w zależnosci od tego przez która pułapke przechodzimy. Rezultat równy zero gwarantuje przejsice a pozostałe rezutaty oznaczają strącenie i przykre konsekwencje. Zatem mam pytanie tutaj do wszystkich fanów co sądzicie o tej procedurze? moze macie jakieś ciekawe pomysły na modyfikacje?
_________________
Vita sine libertate nihil -Życie bez wolności jest niczym
Vita sine libertate nihil -Życie bez wolności jest niczym
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 525
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 39
Ogladalem ostatnio karty i jedna przykula moja uwage - Kometa.
"Na kraine po ktorej wedrujesz spada apokaliptyczna gwiazda. W katastrofie gina wszyscy nieznajomi - nalezy odlozyc ich karty".
W sumie zawsze gralem tak, ze gineli tylko Nieznajomi, znajdujacy sie na planszy. Wydaje sie jednak, ze odlozyc powinno sie rowniez tych, ktorzy wedruja z Postacia. Wielu ich nie ma, wiekszosc chyba nawet w dodatkach autorskich. Pytanie brzmi: jak wy gracie?
"Na kraine po ktorej wedrujesz spada apokaliptyczna gwiazda. W katastrofie gina wszyscy nieznajomi - nalezy odlozyc ich karty".
W sumie zawsze gralem tak, ze gineli tylko Nieznajomi, znajdujacy sie na planszy. Wydaje sie jednak, ze odlozyc powinno sie rowniez tych, ktorzy wedruja z Postacia. Wielu ich nie ma, wiekszosc chyba nawet w dodatkach autorskich. Pytanie brzmi: jak wy gracie?
asd
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 525
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 39
To inna kwestia. Nie wiem czy juz nie rozpatrywana. Karty Miejsca. Gralem niedawno z kumplem i przyznam, ze troche mnie zirytowal swoim podejsciem. Gral Morlokiem, chodzil po Labiryncie. W pewnej chwili wyciagnal karte Cud. Rzucil kostka, dostal bodaj 2 punkty Miecza po czym oznajmil, ze to jest Miejsce, w zwiazku z tym zostaje na planszy. Mowie mu, ze jakby zostawalo to by bylo napisane, ze zostaje do konca rozgrywki. Teraz nie jestem w stanie przytoczyc tresci wszystkich kart, jakie sa w MM, ale wydaje mi sie, ze w przypadku kart, w ktorych nie jest wyraznie zaznaczone, ze zostaja, to powinno sie je odkladac. Jednak rzeczywiscie w takiej sytuacji nie powinny to byc karty Miejsca, tylko Spotkania. Wtedy nie byloby problemu. Karta Miejsca pozostawia niestety pewne niejasnosci. Jak gracie?
asd
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Ciekawy problem i odziwo odpowiedź nie tak oczywista.
Instrukcja mówi tylko, że trzeba się zastosować do instrukcji zawartych na Kartach danych Miejsc.
Przeglądałem różne Miejsca i na każdym z nich jest zawsze napisane czy ma zostać na planszy, czy ma zostać odłożone i kiedy dokładnie ma to nastąpić.
Więc w praktyce nie ma odpowiedzi na to pytanie. W Karcie jest po prostu błąd.
Instrukcja mówi tylko, że trzeba się zastosować do instrukcji zawartych na Kartach danych Miejsc.
Przeglądałem różne Miejsca i na każdym z nich jest zawsze napisane czy ma zostać na planszy, czy ma zostać odłożone i kiedy dokładnie ma to nastąpić.
Więc w praktyce nie ma odpowiedzi na to pytanie. W Karcie jest po prostu błąd.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
Moim skromnym zdaniem zapis na karcie nie jest dokładnie jednoznaczny, aczkolwiek można domniemywać zamysłu z jakim karta została stworzona.
W pierwszej linijce opisu jest zapis:
"W tej komnacie zdarzają się prawdziwe cuda."
Stwierdzenie "zdarzają się" mozna interpretować, że zawsze się tam zdarzają, i karta może zostać
na Obszarze, na którym została wyciągnięta.
Gdyby na karcie był zapis "zdarzył się cud" to było definitywnym opisem zdarzenia jednorazowego. I taki zapis skłaniał by do odłożenia karty.
Reasumując karta może ale nie musi zostać na planszy.
W pierwszej linijce opisu jest zapis:
"W tej komnacie zdarzają się prawdziwe cuda."
Stwierdzenie "zdarzają się" mozna interpretować, że zawsze się tam zdarzają, i karta może zostać
na Obszarze, na którym została wyciągnięta.
Gdyby na karcie był zapis "zdarzył się cud" to było definitywnym opisem zdarzenia jednorazowego. I taki zapis skłaniał by do odłożenia karty.
Reasumując karta może ale nie musi zostać na planszy.
Hana Kaze Midarete Kashin Naki Tenpu Midarete Tenma Warau
- Rogo
-
- Posty: 6191
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Tak, tak, Space86, mów nam dalej, że zawsze analizujesz karty pod względem gramatycznym i że celowo to zdanie zostało napisane w ten a nie w inny sposób.
Po prostu, Magiczny Miecz jest pełen różnorakich niedomówień i przekonujcie mnie dalej o jego wyższości nad Magią i Mieczem
Po prostu, Magiczny Miecz jest pełen różnorakich niedomówień i przekonujcie mnie dalej o jego wyższości nad Magią i Mieczem
Ja nawet nie mam Talismana.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Ta teoria Space86 wydaje mi się nieco naciągana. :-k
Biorąc pod uwagę charakter dodatku Magia (z którego ta Karta pochodzi), można by przypuszczać, iż Karta powinna pozostawać w grze.
Sprawdziłem też planszę i są tam Obszary gdzie ciągnie się po dwie Karty, więc równie dobrze twórcy mogli chcieć, aby Karta była odkładana, ale żeby można było z niej skorzystać dopiero po pokonaniu ewentualnego Wroga.
W sumie niewiadomo. Może warto by ustalić coś konkretnego i Misiek mógłby w retuszach dokonać modyfikacji?
Biorąc pod uwagę charakter dodatku Magia (z którego ta Karta pochodzi), można by przypuszczać, iż Karta powinna pozostawać w grze.
Sprawdziłem też planszę i są tam Obszary gdzie ciągnie się po dwie Karty, więc równie dobrze twórcy mogli chcieć, aby Karta była odkładana, ale żeby można było z niej skorzystać dopiero po pokonaniu ewentualnego Wroga.
W sumie niewiadomo. Może warto by ustalić coś konkretnego i Misiek mógłby w retuszach dokonać modyfikacji?