Zasady w Magicznym Mieczu
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 525
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 39
Rogo, po to właśnie dałem cytat żeby każdy wiedział o co chodzi. Ja z kolei nie wiem co mówi na ten temat instrukcja MiM ale ponieważ nie jest to forum MiM, tylko MM to proponuję aby w dyskusji nie nawiązywać do MiMa ponieważ są to oddzielne gry i MiM nie jest dla nas w tej kwestii ani w jakiejkolwiek innej żadnym wyznacznikiem.
asd
- Rogo
-
- Posty: 6192
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Wiesz, w MiM (o rety, znowu o nim piszę, ale ze mnie podły użytkownik) jest zupełnie analogiczny zapis:
Ale w innym miejscu mamy zapis:13:2 Poszukiwacz musi wybrać miedzy Spotkaniem z innym Poszukiwaczem, znajdującym się na tym samym Obszarze a badaniem samego Obszaru.
SPOTKANIA W WEWNĘTRZNEJ KRAINIE
Poszukiwacze mogą się Spotykać tylko na Równinie Grozy albo w Dolinie Ognia.
nick, po to własnie o tym wspomniałem, żebyś wiedział o co chodzi. A jeśli nie chce Ci się przeczytać całej instrukcji, to się nie dziw, że nie wiesz co zrobić.nick pisze:Rogo, po to właśnie dałem cytat żeby każdy wiedział o co chodzi.
A ja z kolei wiem, że instrukcja MM jest kalką instrukcji MiM i jeśli zechce Ci się poświęcić odrobinę czasu, to znajdziesz odpowiedź na nurtujące Cię pytanie:nick pisze:Ja z kolei nie wiem co mówi na ten temat instrukcja MiM ale ponieważ nie jest to forum MiM, tylko MM to proponuję aby w dyskusji nie nawiązywać do MiMa ponieważ są to oddzielne gry i MiM nie jest dla nas w tej kwestii ani w jakiejkolwiek innej żadnym wyznacznikiem.
SPOTKANIA NA KAMIENNYM MOŚCIE
14.1. Postacie mogą się spotykać wyłącznie na Obszarach Wejścia na Most.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Tutaj problem jest taki, iż Zamek Bestii jest nieoficjalnym dodatkiem, więc jeżeli autor dodatku uznał, iż można badać postaci w nim, to można. Bez względu na to, co instrukcja ogólna mówi.
Co do samego pytania, to ja zawsze grałem, iż postać może albo badać obszar, albo zaatakować inną postać, albo użyć przeciw niej swej zdolności, która nie jest atakiem, przykładowo ukraść przedmiot. Dlatego też według mojej interpretacji mógłbyś wejść na obszar w Wilkołakiem, zabrać dogorywającej tam postaci 1 sztukę złota i nie badać Wilka.
Ma to o tyle znaczenie, iż jak będziesz chciał dodać i inne atrakcje, to będziesz musiał ustanowić nowy timing, przykładowo czy postać może ukraść przedmiot przed badaniem obszaru, czy po badaniu obszaru, czy przed atakiem na poszukiwacza, czy po &c., pamiętając również, iż w międzyczasie walka może zostać przegrana czy też inny efekt powodować koniec tury i co wtedy z pozostałymi akcjami.
Dlatego ja uważam, iż najlepiej jest, iż w danym okienku akcji możesz wykonać tylko 1 akcję, a nie kilka. Czyli albo atak, albo obszar, albo zdolność. A potem tura się kończy.
Co do samego pytania, to ja zawsze grałem, iż postać może albo badać obszar, albo zaatakować inną postać, albo użyć przeciw niej swej zdolności, która nie jest atakiem, przykładowo ukraść przedmiot. Dlatego też według mojej interpretacji mógłbyś wejść na obszar w Wilkołakiem, zabrać dogorywającej tam postaci 1 sztukę złota i nie badać Wilka.
Ma to o tyle znaczenie, iż jak będziesz chciał dodać i inne atrakcje, to będziesz musiał ustanowić nowy timing, przykładowo czy postać może ukraść przedmiot przed badaniem obszaru, czy po badaniu obszaru, czy przed atakiem na poszukiwacza, czy po &c., pamiętając również, iż w międzyczasie walka może zostać przegrana czy też inny efekt powodować koniec tury i co wtedy z pozostałymi akcjami.
Dlatego ja uważam, iż najlepiej jest, iż w danym okienku akcji możesz wykonać tylko 1 akcję, a nie kilka. Czyli albo atak, albo obszar, albo zdolność. A potem tura się kończy.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6192
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Dokładnie to mówi instrukcja.Nemomon pisze:Co do samego pytania, to ja zawsze grałem, iż postać może albo badać obszar, albo zaatakować inną postać, albo użyć przeciw niej swej zdolności, która nie jest atakiem, przykładowo ukraść przedmiot.
W takim razie należy przeczytać instrukcję od tego dodatku, a jeśli tam nie ma żadnej wzmianki, to znaczy, że zastosowanie ma nadal instrukcja ogólna, a skoro Zamek Bestii jest rozwinięciem Kamiennego Mostu, to problemu raczej nie ma. Gorzej jeśli uznać, że Zamek Bestii nie jest rozwinięciem a zastąpieniem Kamiennego Mostu - wtedy jednak autor powinien sprecyzować takie zasady i pytanie winno być zadane w temacie na temat tego dodatku.Nemomon pisze:Tutaj problem jest taki, iż Zamek Bestii jest nieoficjalnym dodatkiem, więc jeżeli autor dodatku uznał, iż można badać postaci w nim, to można. Bez względu na to, co instrukcja ogólna mówi.
A pytanie padło w temacie o ogólnych zasadach MM, więc odniosłem się do niego w kontekście oficjalnych zasad.
Ja nawet nie mam Talismana.
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 525
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 39
Wydarzenie z Zamku Bestii podałem jako przykład, do niego się nie odnoszę. Chodziło bardziej o sytuację gdy trzeba wybrać badanie Obszaru czy spotkanie Postaci. Mi zależy bardziej na poddaniu krytyce zasad z instrukcji. Uważam, że w przypadku spotkania Postaci powinno brać się pod uwagę również Karty, które leżą na Planszy, szczególnie Wrogów, zwłaszcza, że zgodnie z tą nieszczęsną instrukcją to Wróg i tylko Wróg atakuje Postać anie odwrotnie.
asd
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 525
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 39
Ostatnio wyszła nam z Alanem taka kwestia. Czy w sytuacji, gdy wynik rzutu kostką oznacza śmierć Postaci (nie mówię o przegranej walce, gdzie można się jeszcze bronić) Postać może jeszcze rzucić Czar, który zmieni wynik rzutu kostką? Sytuacja wygląda następująco: Postać wyciąga Kartę Ponurego Żniwiarza i rozpatrując ją, wyrzuca 1, co oznacza dla niej koniec gry. Czy wówczas może rzucić Zaklęcie, np Weryfikacja lub Cofnięcie Czasu? Po wyrzucie kostką 1 Postać ginie a zatem nie ma już czasu na rzucenie Zaklęcie. Czy też po takim rzucie (zaznaczam że chodzi jedynie o efekt natychmiastowej śmierci) Postać powinna mieć jeszcze czas na ew. rzucenie Zaklęcia zmieniającego wynik lub cofającego turę. Rzecz dotyczy nie tylko Magicznego Miecza. Jak uważacie?
asd
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Nie przypominam sobie czy instrukcja to rozstrzyga, chyba nie.
Mt:G rozstrzygnął kiedyś ten problem przez wprowadzenie zasady "śmierć jest natychmiastowa", czyli jeśli jakiś efekt powoduje śmierć, to nie można go kontrować "po śmierci". Jeśli przyjść to w MM byłoby to całkiem rozsądne. Można też pójść drugą drogą i w każdej sytuacji starać się wyinterpretować rozstrzygnięcie z zapisu na karcie, choć to raczej będzie zawodne.
Mt:G rozstrzygnął kiedyś ten problem przez wprowadzenie zasady "śmierć jest natychmiastowa", czyli jeśli jakiś efekt powoduje śmierć, to nie można go kontrować "po śmierci". Jeśli przyjść to w MM byłoby to całkiem rozsądne. Można też pójść drugą drogą i w każdej sytuacji starać się wyinterpretować rozstrzygnięcie z zapisu na karcie, choć to raczej będzie zawodne.
- Alan
-
- Posty: 288
- Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
Po przemyśleniu sprawy przychylałbym się do opinii powyżej.Popatrzmy na to z tej strony:kiedy tracimy punkt Życia po przegranej walce możemy się obronić za pomocą np. Tarczy.Wyrzucamy na kostce 1 i nie tracimy punktu Życia.Nie odjęliśmy tego punktu wcześniej a po obronie przez Tarczę znowu dołożyliśmy.Wszystko to odbyło się w fazie "obrony", czasie w którym mogę użyć Przedmiotu, umiejętności Przyjaciela czy np.rzucić Czar.Czyli w wypadku straty punktów Życia, tu chyba wszyscy przyznają rację,mamy czas żeby się obronić.
Czemu więc wprowadzać zasadę że śmierć jest natychmiastowa?? Moim zdaniem działa to analogicznie do sytuacji z Tarczą:nie umieramy od razu ( tak jak nie traciliśmy punktu Życia po walce a w wypadku obrony ponownie ten punkt sobie dodawaliśmy) i "z zaświatów" rzucamy np.Zaklęcie Cofnięcia Czasu, mamy po prostu na to chwilę po całym zajściu.
Czemu więc wprowadzać zasadę że śmierć jest natychmiastowa?? Moim zdaniem działa to analogicznie do sytuacji z Tarczą:nie umieramy od razu ( tak jak nie traciliśmy punktu Życia po walce a w wypadku obrony ponownie ten punkt sobie dodawaliśmy) i "z zaświatów" rzucamy np.Zaklęcie Cofnięcia Czasu, mamy po prostu na to chwilę po całym zajściu.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ja też uważam, iż możesz np. rzucić Weryfikację na wynik "1". Weryfikacja pozwala zmienić wynik każdego rzutu na inny, a więc masz jeszcze okienko akcji rzucić Zaklęcie zmieniające rezultat. Tak samo jak np. po przegranej walce masz jeszcze okienko akcji, ażeby rzucić Zaklęcie pozwalające zmienić wynik walki na remis.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 525
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 39
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Moim zdaniem kończysz turę. Nie możesz kontynuować tury, dopóki nie wygrasz z wrogiem. Remis lub przegrana oznacza koniec tury.nick pisze:Powiedzcie jak wy gracie. Przyklad: wyciagam dwie karty, jedna Wrog, druga Nieznajomy. W wyniku starcia z wrogiem trace zycie. Czy rozpatruje dalej karte Nieznajomego czy koncze ture? Byc moze bylo to juz wyjasniane.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6192
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- Alan
-
- Posty: 288
- Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
Podrąże troszkę temat: dwa przykłady
1-analogiczna sytuacja jak poprzednio: Spotkanie i Nieznajomy.
Karta spotkania zmusza nas do stoczenia walki np Smoczy Gniew
Walkę przegrywamy, kontynuujemy turę czy nie?
2- Dwie karty:Wróg i Nieznajomy.Karta Nieznajomego jest jednorazowa (to znaczy po
rozpatrzeniu odkłada ją się)
Przegrywamy walkę:odkładamy kartę Nieznajomego czy zostaje na planszy?
1-analogiczna sytuacja jak poprzednio: Spotkanie i Nieznajomy.
Karta spotkania zmusza nas do stoczenia walki np Smoczy Gniew
Walkę przegrywamy, kontynuujemy turę czy nie?
2- Dwie karty:Wróg i Nieznajomy.Karta Nieznajomego jest jednorazowa (to znaczy po
rozpatrzeniu odkłada ją się)
Przegrywamy walkę:odkładamy kartę Nieznajomego czy zostaje na planszy?
- Rogo
-
- Posty: 6192
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Alan pisze:2- Dwie karty:Wróg i Nieznajomy.Karta Nieznajomego jest jednorazowa (to znaczy po rozpatrzeniu odkłada ją się)
Przegrywamy walkę:odkładamy kartę Nieznajomego czy zostaje na planszy?
A skoro Nieznajomego odkłada się po rozpatrzeniu, a Postać nie przystępuje do rozpatrzenia danej karty, to czemu szukasz problemu tam, gdzie instrukcja jest bardzo precyzyjna?Instrukcja pisze:16.4. Dopiero po rozpatrzeniu skutków wszystkich Spotkań i pokonaniu wszystkich Wrogów (17.1-5) znajdujących się na danym Obszarze, albo wymknięciu się tym Wrogom (19.1-2), Postać może przystąpić do rozpatrzenia pozostałych Kart Zdarzeń.
A w tym miejscu instrukcja ssie (zarówno ta od MM, jak i ta od MiM - są niemal identyczne).Alan pisze:1-analogiczna sytuacja jak poprzednio: Spotkanie i Nieznajomy.
Karta spotkania zmusza nas do stoczenia walki np Smoczy Gniew
Walkę przegrywamy, kontynuujemy turę czy nie?
Otóż instrukcja mówi, że jeśli przegrałeś walkę z wrogiem lub inną istotą, to tracisz punkt Życia i walka się kończy (nie ma mowy odnośnie końca tury).
Jeśli skuteczność jest równa, to następuje remis, a remis oznacza koniec walki i tury.
W przypadku walki między Postaciami koniec walki (zwycięstwo jednej ze stron lub remis) oznacza koniec walki i tury.
Rozsądnym zdawałoby się zakończenie tury również w przypadku przegranej z Wrogiem lub inną istotą, ale jeśli należysz do tych, dla których MM/MiM = rozsądek/logika, to tura się nie kończy (bo nic takiego w instrukcji nie ma).
A to ciekawe, że remis kończy turę, a przegrana nie :mrgreen:
Ja nawet nie mam Talismana.
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 525
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 39
Ja bym jednak obalił instrukcję i grał tak, że po przegranej walce z wrogiem/Postacią kończy się turę.
Jestem również na tym, żeby utrata punktu Życia skutkowała również zakończeniem tury bez względu na to, czy utrata wynikła z przegranej walki czy też w wyniku rozpatrzenia karty Zdarzenia/Przygody.
Jestem również na tym, żeby utrata punktu Życia skutkowała również zakończeniem tury bez względu na to, czy utrata wynikła z przegranej walki czy też w wyniku rozpatrzenia karty Zdarzenia/Przygody.
Tak też gramy ale... Sprawa wygląda inaczej, gdy Postać wyciągnie dwie karty Spotkania. Wówczas rozpatruje się w pierwszej kolejności kartę wyciągniętą jako pierwszą. Jeśli Spotkanie skutkuje przeniesieniem Postaci na inny Obszar (lub utratą Życia ; o) to druga karta pozostaje nierozpatrzona. Karta Spotkania nie zostaje na planszy (ta wyciągnięta jako druga). A może właśnie w takiej sytuacji powinna zostać?A skoro Nieznajomego odkłada się po rozpatrzeniu, a Postać nie przystępuje do rozpatrzenia danej karty, to czemu szukasz problemu tam, gdzie instrukcja jest bardzo precyzyjna?
asd
- Rogo
-
- Posty: 6192
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Ja i pewnie wielu innych graczy też, dlatego napisałem, że instrukcja ssienick pisze:Ja bym jednak obalił instrukcję i grał tak, że po przegranej walce z wrogiem/Postacią kończy się turę.
Tu akurat mamy odmienne zdanie.nick pisze:Jestem również na tym, żeby utrata punktu Życia skutkowała również zakończeniem tury bez względu na to, czy utrata wynikła z przegranej walki czy też w wyniku rozpatrzenia karty Zdarzenia/Przygody.
Instrukcja chyba nic nie mówi na ten temat, więc jest to kwestia do ustalenia przez graczy. Ale raczej nierozpatrzone karty zostawia się na planszy (co w przypadku kart Spotkania jest dość absurdalne).nick pisze:A może właśnie w takiej sytuacji powinna zostać?
Ja nawet nie mam Talismana.
- Miszon
-
- Posty: 992
- Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 43
Ja takie jak Rogo. Spotkanie spowodowało stratę życia, ale już minęło i je odkładamy i karta nas "nie blokuje", także rozpatrujemy również Wroga, z którym również możemy przegrać i stracić drugie życie.Rogo pisze:Tu akurat mamy odmienne zdanie.
http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce
- Rogo
-
- Posty: 6192
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Takie coś sprawiłoby beznadziejne karty jeszcze bardziej beznadziejnymi. Weźmy na przykład taką Zarazę z MiM (lub jej odpowiednik z MM - bo tam większość kart to odpowiedniki tych z MiM). Wszyscy gracze tracą punkt Życia. A gracz, który to wyciągnął straciłby dodatkowo resztę tury (reszta nie, bo stracili punkt Życia poza swoją turą). Nie podoba mi się to i już
Ja nawet nie mam Talismana.
- Miszon
-
- Posty: 992
- Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 43
O to jest dobry przykład.
http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: środa 11 sty 2017, 22:54
- Płeć:
Re: Zasady w Magicznym Mieczu
Witam,
Od lat nie grałem w Magiczny miecz, ale postanowiłem odkurzyć i w ten weekend prawdopodobnie zagramy ze znajomymi. Przeczytałem cała instrukcję, zajrzałem i zarejestrowałem się nawet na tym forum i przyznam, że po lekturze kilku wątków czegoś nie rozumiem...
1) Poruszanie się po Grodzie - to jakaś loteria, sam decyduję gdzie idę? Nie muszę rzucać kośćmi? Nie ma żadnych konkretnych pól czy granic wyznaczających ścieżki, jak się w tym połapać? W którą stronę mam iść, skąd dokąd?
2) W jednej z relacji sprzed lat znalazłem coś takiego: "Najsilniejszy wylosowany przeciwnik miał Magię 18, ale szybko się schował... do stosu, gdyż nie mógł być wylosowany w Dolnym Kręgu. " Są jakieś ograniczenia, jakie potwory mogą być losowane w którym kręgu? Przeczytałem instrukcję i nic takiego nie znalazłem, może ktoś wyjaśnić lub wskazać konkretny punkt w instrukcji?
3) Zdobycie Magicznego Miecza - podobnie jak w punkcie 2., mignęło mi w kilku miejscach, że jest jakieś ograniczenie gdzie i jak można zdobyć Magiczny miecz (Tarczę też?), że nie można jej bodajże zdobyć w Dolnym Kręgu? Ktoś może to wyjaśnić lub zaprzeczyć? Może coś mi się pomyliło
Z góry dzięki za odpowiedź!
Od lat nie grałem w Magiczny miecz, ale postanowiłem odkurzyć i w ten weekend prawdopodobnie zagramy ze znajomymi. Przeczytałem cała instrukcję, zajrzałem i zarejestrowałem się nawet na tym forum i przyznam, że po lekturze kilku wątków czegoś nie rozumiem...
1) Poruszanie się po Grodzie - to jakaś loteria, sam decyduję gdzie idę? Nie muszę rzucać kośćmi? Nie ma żadnych konkretnych pól czy granic wyznaczających ścieżki, jak się w tym połapać? W którą stronę mam iść, skąd dokąd?
2) W jednej z relacji sprzed lat znalazłem coś takiego: "Najsilniejszy wylosowany przeciwnik miał Magię 18, ale szybko się schował... do stosu, gdyż nie mógł być wylosowany w Dolnym Kręgu. " Są jakieś ograniczenia, jakie potwory mogą być losowane w którym kręgu? Przeczytałem instrukcję i nic takiego nie znalazłem, może ktoś wyjaśnić lub wskazać konkretny punkt w instrukcji?
3) Zdobycie Magicznego Miecza - podobnie jak w punkcie 2., mignęło mi w kilku miejscach, że jest jakieś ograniczenie gdzie i jak można zdobyć Magiczny miecz (Tarczę też?), że nie można jej bodajże zdobyć w Dolnym Kręgu? Ktoś może to wyjaśnić lub zaprzeczyć? Może coś mi się pomyliło
Z góry dzięki za odpowiedź!