Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Zasady w Magicznym Mieczu

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 517
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: nick » wtorek 20 wrz 2011, 23:24

Czy przeniesienie do dowolnego miejsca w Kregu daje mozliwosc ponownego badania Obszaru? Moim zdaniem tak. Co myslicie?
asd

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 20 wrz 2011, 23:28

moim zdaniem przenosi się skądś dokądś, czyli na inny obszar i zawsze w ten sposób interpretuje tego typu zasady
Czas umierać.


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 517
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: nick » wtorek 20 wrz 2011, 23:39

No wlasnie gdybys przenosil sie "dokads" to byloby to raczej jakies konkretne miejsce. Natomiast "dowolne" to znaczy dowolne.
asd

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3347
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Misiek » środa 21 wrz 2011, 00:13

To z zasad języka wynika. Nie można się przenieść bez zmiany miejsca.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » środa 21 wrz 2011, 00:27

Misiek pisze:To z zasad języka wynika. Nie można się przenieść bez zmiany miejsca.
O właśnie to miałem na myśli, tylko się źle wysłowiłem ;)
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 35

Postautor: Artownik » środa 21 wrz 2011, 00:29

nick pisze:Czy przeniesienie do dowolnego miejsca w Kregu daje mozliwosc ponownego badania Obszaru? Moim zdaniem tak. Co myslicie?

O ile dobrze pamiętam zasady tego nie precyzują.

Prawdę mówiąc nie jestem teraz w stanie odtworzyć czy konkretne karty mają szczegółowe dopiski.

Mimo wszystko sensowniej jest przyjąć, że zawsze należy nowy Obszar badać.

Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 517
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: nick » poniedziałek 03 paź 2011, 16:52

Wrócę jeszcze do kwestii Przyjaciół - wypadło mi to z głowy. Gram przykładowo Włóczęgą, który jest z natury samotnikiem i w dodatku jest Zły ; d Włóczęga spotyka w Krypcie Upiorów Panią Światła, która nie przyłącza się do Złych Postaci. Czy Włóczęga może dodać sobie punkt za spotkanie takiego Przyjaciela?
asd

Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16182
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » poniedziałek 03 paź 2011, 17:19

nick pisze:Wrócę jeszcze do kwestii Przyjaciół - wypadło mi to z głowy. Gram przykładowo Włóczęgą, który jest z natury samotnikiem i w dodatku jest Zły ; d Włóczęga spotyka w Krypcie Upiorów Panią Światła, która nie przyłącza się do Złych Postaci. Czy Włóczęga może dodać sobie punkt za spotkanie takiego Przyjaciela?


Ja bym powiedział, że nie. Pierwszeństwo w tym przypadku ma zdolność Pani Światła (nie przyłączy się), a dopiero potem Włóczęgi (jeżeli ma się przyłączyć, to go odrzuć i dodaj sobie 1 punkt).
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 517
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: nick » poniedziałek 03 paź 2011, 18:44

No okej ale czy to jest jakoś instrukcją podparte? W karcie Włóczęgi napisane jest, że "każde spotkanie z Przyjacielem" daje mu punkt. Każde spotkanie. Mimo iż podzielam twoje zdanie, uważam, że instrukcja Postaci jest niejasna w tej kwestii.
asd

Awatar użytkownika
Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16182
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » poniedziałek 03 paź 2011, 18:48

nick pisze:No okej ale czy to jest jakoś instrukcją podparte? W karcie Włóczęgi napisane jest, że "każde spotkanie z Przyjacielem" daje mu punkt. Każde spotkanie. Mimo iż podzielam twoje zdanie, uważam, że instrukcja Postaci jest niejasna w tej kwestii.


Cóż... nie jestem specem od MMa i mimo, że zdarza mi się w niego częściej grywać niźli powiedzmy w MiMa, to uważam, że "do spotkania musi dojść". Jeżeli Pani Światła nie chce się spotkać ze złą Postacią, to do spotkania nie dochodzi, a Postać odkłada jej kartę na obszar. Bardzo wątpię, ażeby w instrukcji znalazł się na to jakiś paragraf.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3347
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Misiek » poniedziałek 03 paź 2011, 18:53

"Nie możesz mieć Przyjaciół, ale każde spotkanie z Przyjacielem dodaje ci do wyboru: 1 punkt Miecza lub Magii."

"Dopóki Pani Światła będzie towarzyszyć Dobrej albo Chaotycznej Postaci, Postać ta nie będzie atakowana przez Wrogów o określonym parametrze Magii, jeśli tylko przed walką wyrzuci 1 albo 6. Jeżeli jesteś Zły połóż Kartę na Obszarze, na którym ją znalazłeś. Pani Światła nie zadaje się z nikim o tak paskudnej Naturze."

Trza cytacić, jak się o coś zapytuje. Według mnie bonus dostaje się za spotkanie Przyjaciela, a nie za zdobycie go. Rodzi to jednak nadużycia.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3347
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Misiek » poniedziałek 03 paź 2011, 19:00

Co do podparcia w instrukcji to:

KARTY ZDARZEŃ (165 sztuk) zawierają opisy Spotkań których uczestnikami lub świadkami będą kierowane przez graczy Postacie, opisy Miejsc, które odwiedzą podczas wędrówki. Przedmiotów i Przed-miotów Magicznych, które będą mogli znaleźć, otrzymać lub kupić oraz Wrogów. Przyjaciół i Nieznajomych, z którymi się spotkają.

Spotkanie to rozpatrywanie instrukcji karty zdarzeń, więc spotykasz Panią Światła, ona olewa ciebie, a ty ją i wynosisz z tego spotkania dodatkowy punkcik.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 35

Postautor: Artownik » poniedziałek 03 paź 2011, 19:10

Cóż, wychodzi na to, że jednak powinien zyskiwać na tym "spotkaniu". Trochę dziwnie, choć i tak Postać ta jest zupełnie przegięta.

Warto by pomyśleć nad jakąś bardziej stonowaną wersją, bo z tymi Przyjaciółmi to masakra.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » poniedziałek 03 paź 2011, 19:21

Ale taka Pani Światła dla złego Włóczęgi nie jest Przyjaciółką, tylko jakąs tam babą, która nie chce z nim gadać ;> Ja bym punktu za to nie dał :P
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 26

Postautor: Astropata » poniedziałek 03 paź 2011, 19:38

Nie można znowu logiki szukać, że nie chce rozmawiać więc nie ma punktu. Wydaje mi się, że wyjaśnia sprawę to co Misiek przytoczył

"Nie możesz mieć Przyjaciół, ale każde spotkanie z Przyjacielem dodaje ci do wyboru: 1 punkt Miecza lub Magii."


Spotyka ją, więc punkt otrzymuje. Jego zdolność sama z siebie zakłada, że nie może mieć przyjaciół, więc to czy przyjaciel by się dołączył do Złego, Dobrego czy nie, nie ma znaczenia. Tak ja bym to interpretował.

Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 517
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: nick » wtorek 13 mar 2012, 06:47

Jeszcze raz Krypta:

Cmentarzysko Smoków:
(rzut kostka)

3 - ciągniesz 1 Kartę, jeśli ci nie odpowiada, możesz ją zwrócić.

Zwrocic do stosu niewykorzystanego czy do wykorzystanego?
asd

Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1233
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Wiktor » wtorek 13 mar 2012, 08:51

Rozumiem celem tego zapisu jest to, że bierzesz kolejną kartę zamiast rozpatrywać już wyciągniętą. Zwykle w podobnych sytuacjach karta jest po protu odkładana i tak bym postąpił i w tym przypadku.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3347
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Misiek » wtorek 13 mar 2012, 09:37

Nie jest napisane że można wziąć następną. Dla mnie to takie podejrzenie karty, można ją rozpatrzyć, albo odłożyć gdzie była i nie robić nic więcej.


Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1233
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Wiktor » wtorek 13 mar 2012, 10:11

Masz rację Misiek. Przeczytałem to jeszcze raz i twoja interpretacja jest właściwa.

Jeśli jednak chodzi o to gdzie umieścić tą kartę, to myślę, że z powrotem do stosu (przecież jest "zwrócić") a nie na stos kart wykorzystanych (byłoby odrzucić).


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » wtorek 13 mar 2012, 18:10

Moim zdaniem (i tak gram) chodzi o to, że ciągnie się kartę i, jeżeli graczowi nie odpowiada, można zwrócić ją do niewykorzystanego stosu - w losowe miejsce.


Wróć do „Kwestia Zasad (MM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość