Zasady w Magicznym Mieczu
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Chyba wszystko co tu wymieniłeś nick, to jak zwrócił uwagę Nemo pochodzi z twórczości graczy.
Na temat tego kto kogo atakuje było już sporo zamieszania w sekcji MiM.
Osobiście uważam, że nie ma żadnych realnych dowodów na to, iż można Wrogów atakować i dla mnie sprawa jest prosta - to Wrogowie zawsze atakują Poszukiwacza, chyba że treść Karty mówi co innego.
Choć paru zwolenników twojej propozycji nick na forum jest.
__________
Względem drugiego tematu, to w MiMie Smoki miały swą własną kategorię. W oryginalnym MM Smok podpada pod kategorię Bestii.
Przez dłuższy czas wszystko tak właśnie wyglądało, Isztwan w swoim Lesie Elfów także się do tego stosował. Sytuacja się zmieniła wraz z dodatkami Arkona. Głównie poprzez wciągnięcie z MiMa właśnie dodatku Smoki, gdzie tę kategorię dodał.
Wydaje mi się też, że w MM3K Misiek planuje tę kategorię ostatecznie wprowadzić. Przynajmniej z tego co pamiętam.
Na temat tego kto kogo atakuje było już sporo zamieszania w sekcji MiM.
Osobiście uważam, że nie ma żadnych realnych dowodów na to, iż można Wrogów atakować i dla mnie sprawa jest prosta - to Wrogowie zawsze atakują Poszukiwacza, chyba że treść Karty mówi co innego.
Choć paru zwolenników twojej propozycji nick na forum jest.
__________
Względem drugiego tematu, to w MiMie Smoki miały swą własną kategorię. W oryginalnym MM Smok podpada pod kategorię Bestii.
Przez dłuższy czas wszystko tak właśnie wyglądało, Isztwan w swoim Lesie Elfów także się do tego stosował. Sytuacja się zmieniła wraz z dodatkami Arkona. Głównie poprzez wciągnięcie z MiMa właśnie dodatku Smoki, gdzie tę kategorię dodał.
Wydaje mi się też, że w MM3K Misiek planuje tę kategorię ostatecznie wprowadzić. Przynajmniej z tego co pamiętam.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Arkon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Osada
• Rycerze Bóstw
• WKO - Posty: 831
- Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Płeć:
- Wiek: 43
nick pisze:2. Bohater Grodu - Atakujac (...) Demony lub Postac o Zlej naturze (...).
3. Wendigo - Atakujac inna Postac lub (...) Wroga-Bestie, rzuc kostka (...).
Jak jeszcze grywałem sobie w MM robiłem właśnie jak Nemo, dlatego właśnie taki tekst jest na Bohaterze Grodu i Wendigo (chociaż ten ostatni to akurat nie moja Postać). Kwestia interpretacji zasad lub dorobienie sobie ich jeśli czegoś brakuje :twisted:Nemomon pisze:Z kolei, gdy wchodzę na obszar z Wrogiem, to ja atakuje jego.
Natomiast co do Smoków to jest tak jak napisał Artownik. Przerobienie Smoków na MM niejako wymuszało wprowadzenie osobnej kategorii, szczególnie, że część Kart i Postaci odnosiło się do nich.
Natomiast przyznam szczerze, że ostatnio zastanawiałem się nad poprawką tego dodatku już trzymając się bardziej kanonów MM. Muszę mieć jednak trochę czasu, ponieważ po pierwsze wciąga mnie praca, a po drugie taki mały dodatek karciany do MM No i jeszcze mała niespodzianka ale tu na razie nic więcej nie napisze
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Zgadzam się.Artownik pisze:Osobiście uważam, że nie ma żadnych realnych dowodów na to, iż można Wrogów atakować i dla mnie sprawa jest prosta - to Wrogowie zawsze atakują Poszukiwacza, chyba że treść Karty mówi co innego.
Z tego co widzę, w temacie doszło do poplątania - dyskusji o zasadach oryginalnych i posiłkowanie się przy tym zapisami z dodatków autorskich, a te przecież w żaden sposób, nieważne jak dobre by nie były, nie mogą pomagać w wykładni zasad (oryginalnych).
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 525
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 39
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Hmm, faktycznie. Powiedziałbym, że to jakiś niefortunny zbieg okoliczności.
Choć w sumie wiele on nie zmienia, oznacza po prostu, że Spryciarz może oswoić prawie że każdą napotkaną Bestię i tyle.
Prawie, ponieważ teoretyczna możliwość ataku na Wroga istnieje. Wynika całkowicie z działania konkretnych kart i efektów. Nie wiem jednakże czy wśród oryginalnych kart taka możliwość się pojawiła.
Choć w sumie wiele on nie zmienia, oznacza po prostu, że Spryciarz może oswoić prawie że każdą napotkaną Bestię i tyle.
Prawie, ponieważ teoretyczna możliwość ataku na Wroga istnieje. Wynika całkowicie z działania konkretnych kart i efektów. Nie wiem jednakże czy wśród oryginalnych kart taka możliwość się pojawiła.
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
nick, myślę, że należy w przypadku Spryciarza zastosować się do ogólnej zasady, że w przypadku gdy zapis na karcie i w instrukcji są sprzeczne, to większą moc ma zapis z karty, jednak sam zapis na kacie nie zmienia ogólnych reguł gry.
Zapewne jest tak jak napisał Artownik - niefortunny zbieg okoliczności, ot przeoczenie twórców.
Zapewne jest tak jak napisał Artownik - niefortunny zbieg okoliczności, ot przeoczenie twórców.
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 525
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 39
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
nick, uwagi jak najbardziej na miejscu. Dobre rzeczy powychwycałeś.
Też na pewno się przyda na rzecz MM3K.
Też na pewno się przyda na rzecz MM3K.
To rozwiązanie jest bardzo ciekawe zresztą. Mi trochę nie odpowiada, ale z pewnością interesujące urozmaicenie... można by to wciągnąć w zasady.Nemomon pisze:Owszem, ja od zawsze grałem, iż gdy wyciągam Wroga, to on mnie atakuje. Z kolei, gdy wchodzę na obszar z Wrogiem, to ja atakuje jego.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Tylko, że u nas miało to tylko znaczenie w jednym przypadku, decydowało kto pierwszy rzuca kostką ataku - zawsze atakujący. W TMiMie z kolei gramy, iż zawsze Wróg rzuca (lub atakujący Poszukiwacz) pierwszy, mimo iż w zasadzie nie ma to znaczenia większego.Artownik pisze:To rozwiązanie jest bardzo ciekawe zresztą. Mi trochę nie odpowiada, ale z pewnością interesujące urozmaicenie... można by to wciągnąć w zasady.Nemomon pisze:Owszem, ja od zawsze grałem, iż gdy wyciągam Wroga, to on mnie atakuje. Z kolei, gdy wchodzę na obszar z Wrogiem, to ja atakuje jego.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Moim zdaniem nie ma co doszukiwać się na siłę wskazówek co do zasad poza instrukcją, np w kartach Postaci. Na pewno nikt z autorów nie zrobił tego specjalnie. W instrukcji do MM jest niestety cała masa błędów i niedociągnięć - po kilku latach prowadzenia dyskusji na forum na temat interpretacji zasad i ich poprawiania (np. temat Nowe reguł opisanie) ciągle jakieś kwiatki wychodzą...
Co do Spryciarza - uważam, że oswaja on napotkaną w dowolnym momencie Bestię. Całkiem fajna ta zdolność nawiasem mówiąc - spotykamy na początku gry Wilkołaka i mamy Miecz +10
A co myślicie o podanym przeze mnie, w poście na początku poprzedniej strony, przykładzie i zapisie w instr. z przyjaciółmi?
Ja zawsze grałem, że po zamianie w kamień przyjaciół odkłada się na stos kart zużytych, podobnie jak po śmierci postaci. Przyjaciele zostają u mnie tylko gdy po wyciągnięciu karty nie możemy bądź nie chcemy ich zabrać. Karta Zamiany w Kamień każe nam przyjaciół odkładać. Przykład, w którym Książę spotyka Opiekuna jest raczej błędny.
Misiek sorry, jakoś musiało mnie coś zamroczyć
Co do Spryciarza - uważam, że oswaja on napotkaną w dowolnym momencie Bestię. Całkiem fajna ta zdolność nawiasem mówiąc - spotykamy na początku gry Wilkołaka i mamy Miecz +10
A co myślicie o podanym przeze mnie, w poście na początku poprzedniej strony, przykładzie i zapisie w instr. z przyjaciółmi?
Ja zawsze grałem, że po zamianie w kamień przyjaciół odkłada się na stos kart zużytych, podobnie jak po śmierci postaci. Przyjaciele zostają u mnie tylko gdy po wyciągnięciu karty nie możemy bądź nie chcemy ich zabrać. Karta Zamiany w Kamień każe nam przyjaciół odkładać. Przykład, w którym Książę spotyka Opiekuna jest raczej błędny.
Misiek sorry, jakoś musiało mnie coś zamroczyć
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 525
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 39
Zastanawia mnie takie cos. Na jednym polu znajduja sie dwie karty Wrogow. Jedna z tych kart jest Wilkolak, druga np. Łoś ; ) Postac natomiast dysponuje takim ciekawym przedmiotem, jak Arondight. Konczy ruch na obszarze, gdzie leza te dwie karty. Arondight dodaje +1 do Miecza, ale z Wilkolakiem +2. Miecze Wrogow natomiast w walce sumuja sie. Pytanie: czy Postac w takim starciu moze dodac sobie 2 punkty Miecza? Ja bym dodal. A wy?
asd
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 525
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 39
Kolejna kwestia. Postac wyciaga karte Lodowego Trolla, ktory, tak sie sklada, atakuje na Magie. Czy pokonanego w taki sposob Wroga zamieniacie na punkty Miecza? Walka co prawda toczy sie na Magie, jednak w instrukcji stoi iz: Postac moze podniesc wartosc parametru Miecza toczac w trakcie wedrowki zwycieskie walki z napotkanymi Wrogami (majacymi okreslony paramert Miecza). Troll zatem mial okreslony paramert Miecza, a ze walka toczyla sie na Magie... Co myslicie? Moim zdaniem mozna wymienic.
asd
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Moim zdaniem też można i demonów. Zapis z instrukcji nie wskazuje jakiego typu dani Wrogowie muszą być, by mogli byli być zamieniani na dodatkowe punkty Miecza. Według zapisu instrukcji:
- Dany Wróg musi zostać pokonany
- Wrogowie muszą mieć wartość Miecza.
Nigdzie w zaprezentowanym wyżej zapisie nie jest napisane, iż musisz koniecznie walczyć w walce wręcz, by móc zatrzymać Wroga celem późniejszej wymiany na punkty Miecza ani, iż karty Demonów nie mogą być zatrzymywani w ten sam sposób.
- Dany Wróg musi zostać pokonany
- Wrogowie muszą mieć wartość Miecza.
Nigdzie w zaprezentowanym wyżej zapisie nie jest napisane, iż musisz koniecznie walczyć w walce wręcz, by móc zatrzymać Wroga celem późniejszej wymiany na punkty Miecza ani, iż karty Demonów nie mogą być zatrzymywani w ten sam sposób.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Najpełniejszą odpowiedzią na pytanie będzie więc chyba stwierdzenie, że aby wymieniać pokonanych wrogów na punkty muszą być spełnione łącznie następujące warunki:
1) wróg musi być reprezentowany przez kartę "Wróg"
2) wróg musi mieć na karcie określony parametr Miecza
3) wróg musi zostać pokonany
Nie jest przy tym istotne czy jest to Bestia, Demon, czy zwykły Wróg.
Jeśli się mylę poprawcie mnie.
Inna rzecz to Rycerz Ciemności, który pokona Lodowego Trolla walcząc z nim na Miecz...
1) wróg musi być reprezentowany przez kartę "Wróg"
2) wróg musi mieć na karcie określony parametr Miecza
3) wróg musi zostać pokonany
Nie jest przy tym istotne czy jest to Bestia, Demon, czy zwykły Wróg.
Jeśli się mylę poprawcie mnie.
Inna rzecz to Rycerz Ciemności, który pokona Lodowego Trolla walcząc z nim na Miecz...
- nick
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza
• ZunTzu - Magiczny Miecz - Posty: 525
- Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
- Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
- Płeć:
- Wiek: 39
Tu problemu nie ma, gdyz w karcie Rycerza Ciemnosci jest napisane, ze tylko Demony moze wymieniac.
Inny problem.
Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?
Inny problem.
Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?
asd
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
W TMiMie jest podobny przykład i regulujący ten problem FAQ mówi, iż pierwszeństwo w tym przypadku ma Wróg, czyli rzucasz 2 kośćmi i wybierasz gorszy wynik.nick pisze:Posiadamy przykladowo mozliwosc rzucania podczas walki dwoma kostkami i wybierania korzystniejszego wyniku. Co w sytuacji, gdy trafiami na Wroga, na karcie ktorego jest napisane, ze rzucajac za siebie trzeba to zrobic dwa razy i wybrac gorszy wynik? ; ) Jak dla mnie suma wynosi 0 wiec wowczas rzuca sie tylko jeden raz. Jak sadzicie?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Chociaż FAQ TMiM może być pomocne, nie traktowałbym tego jako wykładni dla MM. Inna gra i tyle.
Wydaje mi się, że w sytuacji opisanej przez nicka gracz może wykonać aż 4 turlania.
1) Trzeba rzucić 2 razy za siebie i wybrać gorszy wynik. 2) Można rzucić dwoma kostkami i wybrać korzystniejszy wynik.
Rzucić 2 razy za siebie, czyli każdy z tych rzutów to w tym przypadku kolejne dwa rzuty z pośród których wybiera się lepszy wynik (umiejętność gracza).
Przykład:
"rzut 1" daje wyniki 1 i 3. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 3
"rzut 2" daje wyniki 2 i 6. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 6
Czyli dwa rzuty dają 3 i 6, a z tych gracz jest zmuszony wybrać gorszy wynik i wybiera 3.
Wydaje mi się, że w sytuacji opisanej przez nicka gracz może wykonać aż 4 turlania.
1) Trzeba rzucić 2 razy za siebie i wybrać gorszy wynik. 2) Można rzucić dwoma kostkami i wybrać korzystniejszy wynik.
Rzucić 2 razy za siebie, czyli każdy z tych rzutów to w tym przypadku kolejne dwa rzuty z pośród których wybiera się lepszy wynik (umiejętność gracza).
Przykład:
"rzut 1" daje wyniki 1 i 3. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 3
"rzut 2" daje wyniki 2 i 6. Gracz wybiera korzystniejszy wynik - 6
Czyli dwa rzuty dają 3 i 6, a z tych gracz jest zmuszony wybrać gorszy wynik i wybiera 3.
- Miszon
-
- Posty: 992
- Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 43
Ciekawa koncepcja. Aczkolwiek powiem szczerze, że w tym wypadku też bym uznał pierwszeństwo kart Zdarzenia.
http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce