Zasady w Magicznym Mieczu

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Tatuaże
Trofea
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Killah Bane »

Twoja tura się kończy.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

A niby dlaczego? Według mnie wyniku przeniesienia na inny obszar można go zbadać chyba że jest to zaznaczone inaczej (np. przenosisz się na inny obszar w następnej kolejce).


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Odsyłam do tematu Nowe Reguł Opisanie, cytuję:

"6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą częscią tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
Natomiast nie wykonujemy instrukcji jeśli przeniesieni zostaniemy w turze przeciwnika. "

Mam nadzieję. że to wyjaśnia wszystkie nieporozumienia ; )


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Tatuaże
Trofea
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Killah Bane »

Hellhound pisze:A niby dlaczego? Według mnie wyniku przeniesienia na inny obszar można go zbadać chyba że jest to zaznaczone inaczej (np. przenosisz się na inny obszar w następnej kolejce).
Tyle że nie płacąc za Przeprawę nie przenosisz się na inny Obszar, tylko pozostajesz na tym samym. Nie robisz nic, tak jakbyś tracił turę. Rasd dobrze gada.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

A jak zapłacisz to zostajesz na polu Przeprawy na którym też się nic nie dzieje, więc też tak jakbyś tracił turę tylko do tego tracisz jeszcze Sztukę złota. To pole jest kompletnie bez sensu.


Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Tatuaże
Trofea
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Killah Bane »

Nie zawsze, ale żeby to stwierdzić, trzeba dłużej pograć. Czasem lepiej zapłacić za Przeprawę i zejść z jakiegoś Obszaru (np jeśli pozostaniesz przy Magicznych Wrotach, to wiadomo, że w następnej turze już tam nie trafisz), żeby potem mieć większe pole manewru. Jest też jakiś Obszar (nie pamiętam, jaki) z którego po wyrzuceniu iluśtam oczek można przenieść się tylko na Przeprawę- albo jedną, albo drugą.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

No niby racja, ale Magiczne Wrota są jeszcze bardziej bez sensu (wiem wiem marudzę, ale to prawda). :)


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Ja gram dłuuugo i też twierdzę, że to pole (Przeprawa) jest bez sensu. Płacić Sz.Z. żeby w następnej turze mieć znikomą możliwość ponownego trafienia na Magiczne Wrota lub inne pole? To już wolę turę stracić. Może i są sytuacje, gdzie lepiej zapłacić i tam postać ale to naprawdę chyba wyjątki.


Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Tatuaże
Trofea
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Killah Bane »

No fakt jest taki, że w 90% przypadków się nie płaci hehe. Tego nie da się ukryć. A Magiczne Wrota mają sens po przeróbce z rzucaniem kostką.


pan_ser_nik
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Posty: 111
Rejestracja: poniedziałek 19 paź 2009, 19:53
Lokalizacja: śląsk
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: pan_ser_nik »

Witam,
mam watpliwosci odnosnie walki w magicznym mieczu, a scislej mowiac walki magicznej miedzy postaciami. Otoz w instrukcji pisze iz walka taka ma miejsce wtedy gdy wylosujemy wroga demona lub, co mnie interesuje, rozpocznie ja postac o specjalnych zdolnosciach. I tu jest ten problem, jakie sa te specjalne zdolnosci i kto je posiada? Przgladajac tak "na szybko" karty postaci nie znalazlem nikogo kto moglby rozpoczac walke magiczna.
Przyznam sie iz do tej pory gralem tak ze kazda dowolna postac ma prawo wyboru rodzaju walki.
Pozdrawiam


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Postacie, które mają taką zdolność:
Atakując napotkaną Postać możesz wybrać formę walki: zwykłą lub magiczną.
Znalazłem ją u Czarownicy, ale jestem pewien, iz więcej Postaci ją ma.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Witamy na forum.
Ta specjalna zdolność to: Możesz wybrac formę walki - zwykłą lub magiczną.
Przejrzyj postacie nie "na szybko", może znajdziesz więcej niż ja - te zdolność ma m.in. Jasnowidz, Czarownica, Demon zła czy Książę Albionu.


pan_ser_nik
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Posty: 111
Rejestracja: poniedziałek 19 paź 2009, 19:53
Lokalizacja: śląsk
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: pan_ser_nik »

Witam,
zgadza sie, tyle ze te postacie ktore wymieniliscie sa z dodatkow. Natomiast przejzalem dokladniej postacie z magicznego miecza i okazuje sie ze ta zdolnosc posiada jedynie kat i ksiaze ciemnosci. Czyli postacie po ktorych bym sie tego nie spodziewal. Natomiast takie postacie jak czarodziej, mag, wiedzma, kaplan czyli postacie ktore przynajmniej z nazwy maja cos wspolnego z magia, taich zdolnosci juz nie maja. Uwazam to za blad, gdyz oslabia to ww postacie i nie pozwala im wykorzystac swojego potencjalu.

Pozdrawiam


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Zaiste, niezmierzone są zamysły twórców postaci ;)


Martins
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Martins »

Co się dzieje z postacią, która weszła na kamienny most, walczyła z bestią i padł remis? Jeśli zwycięży: koniec gry, jak polegnie: schodzi z mostu, a w wypadku nierostrzygnięcia?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Wydaje mi się, iż pozostaje na obszarze Zamku Bestii i w następnej turze znowu walczy.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Czy mając Run Shauli w "Krypcie upiorów" muszę zostać Rycerzem Shauli czy mogę stać się np. Rycerzem Tolimana? Rozsądniejsze wydaje się to pierwsze, ale instrukcja tego nie precyzuje (mówi tylko, że trzeba posiadać run).


Martins
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Martins »

Skoro jesteś posiadaczem Runu Shauli, to możesz stać się tylko Rycerzem Shauli. Dla mnie sprawa jest jasna.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Martins pisze:Skoro jesteś posiadaczem Runu Shauli, to możesz stać się tylko Rycerzem Shauli. Dla mnie sprawa jest jasna.
No nie bardzo, z tego co pamiętam, a wydaje mi się, że dobrze pamiętam, to bez względu na to, jaki masz Run, to sobie wybierasz jakim Rycerzem chcesz zostać. Zasada, o której powiadasz, póki co jest, np. dla mnie czy Arkona, homemade zasadą.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Nemomon dobrze gada, nigdzie nie jest napisane, że muszę stać się takim rycerzem, jaki run posiadam.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Przeczytałem instrukcję i powiedziałbym, że i tak i nie.

Z jednej strony faktycznie nie ma zapisu świadczącego o tym, że staje się takim Rycerzem jaki się ma Run.

Ale z drugiej strony nie ma zapisu, że można sobie wybrać dowolnego Rycerza.

Przypuszczam, że intecją tekstu było, aby jednak brało się takiego Rycerza, jaki się posiada Run, tylko autorzy nie przemyśleli do końca napisanego tekstu.

Może ktoś powie, że to naciągane, ale gdybym powiedział, że skoro nie jest sprecyzowane, to powinno się brać losową kartę Rycerza, to co wtedy?
Pewnie każdy by się sprzeciwił takiemu rozwiązaniu.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

W sumie co nie jest zabronione jest dozwolone, a nie jest zabronione wybieranie dowolnego rycerza.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

W sumie co nie jest zabronione jest dozwolone
Na tej podstawie to można by sobie jeszcze wiele rzeczy "wziąć" :D

Ale, wychodzi na to, że bierzemy jakiego chcemy, niezależnie od runu, choć ja już od dawna na forum optowałem za zmianą tej zasady na bardziej intuicyjną - jaki run, taki rycerz.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

RasdSaris pisze:choć ja już od dawna na forum optowałem za zmianą tej zasady na bardziej intuicyjną - jaki run, taki rycerz.
Popieram opcję, o ile się ona pojawi w tej Mega Instrukcji.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Zawsze grałem jaki run taka Postać i za tym będę obstawał przy tworzeniu instrukcji, a dla posiadaczy więcej niż jednego runu wybór między Rycerzami odpowiednimi do nich lub Wybraniec Bóstw MŚ jako połączenie mocy. Jednak to w innym temacie rozwinę.


ODPOWIEDZ