Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę sieciową w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Południca jako sposób na nieśmiertelność

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Slonx [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 17:22
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Południca jako sposób na nieśmiertelność

Post autor: Slonx » piątek 06 lip 2012, 09:29

Niedawno podczas gry, kumpel wyciągnął południcę. Przez chwilę wiodło mu się gorzej, ale tylko przez chwilę. Zaraz potem wyciągnął pieczarę, dzięki której zyskujesz 1 punkt życia i pozostaje na danym obszarze do końca gry. Było to na dodatek w sąsiedztwie osady, a on sam grał Krasnoludem, więc można sobie wyobrazić, co się działo.

Południca to karta zdecydowanie nie do końca przemyślana.


...Ale czy nie przyjemnie być okrutnym?

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19442
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » piątek 06 lip 2012, 11:55

A jej efekt? To, że chodzisz o 1 obszar na turę?


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Slonx [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 17:22
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: Slonx » piątek 06 lip 2012, 13:40

No właśnie zbyt często bywa tak, że ta karta staje się błogosławieństwem, a nie przekleństwem.
Kwestia magicznych wrót, czy też miejsc i nieznajomych pozostających na danym obszarze do końca rozgrywki, dających pozytywne efekty...
Bywa tak, że ta karta irytuje, bo chodzenie 1 pole na turę do przyjemnych nie należy, ale kiedy po pewnym czasie zyskujesz kilkanaście punktów życia, magii i miecza, to taka postać tanim kosztem może wziąć już wszystkie krainy i plansze dodatkowe z marszu...

Zły duch jest jak najbardziej przemyślany, bo to przecież przekleństwo, natomiast południca, to zależy, jak leży, a przecież to powinna być karta, której człowiek chce się pozbyć, a nie ją zachować.


...Ale czy nie przyjemnie być okrutnym?

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Spis dodatków autora:
Talisman - Custom Templates (PSD + SE3)
Talisman - Leszy
Posty: 3873
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35
Kontakt:

Post autor: abubu » piątek 06 lip 2012, 14:00

Według mnie mniej przemyślanym w tym przypadku jest pieczara pozostająca do końca gry (bez limitu pkt).

Pamiętajmy o tym, że gra jest losowa. Bywa że splot wydarzeń może sprawić, że południca jest przekleństwem i bywa, że błogosławieństwem.
Dawno nie grałem w MM (prędzej już w MiM) ale jeżeli inny gracz ma taką możliwość to, może zniszczyć kartę pieczary (cz.zniszczenie) i wtedy tamten pozostanie z samą południcą.

Jeżeli nie - i nadal będzie używał takiego zagrania, stracił by to co w grze najlepsze - rozrywkę. Bezmyślnie chodząc prawo-lewo, wracając do pieczary.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19442
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » piątek 06 lip 2012, 14:06

Slonx pisze:Kwestia magicznych wrót,
Już pewnie gdzieś wspominałem, acz u mnie Magiczne Wrota nigdy nie były brane pod uwagę jako obszar. Można na nie wejść jedynie z obszaru Strażnika, potem tego obszaru tam nie ma. Podczas ruchu się go ignoruje.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Slonx [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 17:22
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: Slonx » piątek 06 lip 2012, 15:48

abubu pisze:Według mnie mniej przemyślanym w tym przypadku jest pieczara pozostająca do końca gry (bez limitu pkt).

Pamiętajmy o tym, że gra jest losowa. Bywa że splot wydarzeń może sprawić, że południca jest przekleństwem i bywa, że błogosławieństwem.
Dawno nie grałem w MM (prędzej już w MiM) ale jeżeli inny gracz ma taką możliwość to, może zniszczyć kartę pieczary (cz.zniszczenie) i wtedy tamten pozostanie z samą południcą.

Jeżeli nie - i nadal będzie używał takiego zagrania, stracił by to co w grze najlepsze - rozrywkę. Bezmyślnie chodząc prawo-lewo, wracając do pieczary.
Tutaj masz trochę racji, ale wbrew pozorom, jest całkiem spora liczba obszarów lub nieznajomych, którzy w danym miejscu pozostają do końca rozgrywki, a przynoszą spore korzyści.
Np. Czarodziej dla dobrych postaci, a obok niego nieznana świątynia. Tak też bywa.
Bywa przy okazji, że nikt nie specjalizuje się w zaklęciach, więc zanim ktoś wylosuje np. pana wszechrzeczy, mogą minąć wieki.
Generalnie masz rację, zależy od gracza, czy woli klimat i rozrywkę, czy korzystanie z "bugów".


...Ale czy nie przyjemnie być okrutnym?

Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 524
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: nick » sobota 07 lip 2012, 00:57

Na moje to Pieczara jest karta przegieta, mozna spokojnie przyjac, ze stajac na tym obszarze dostaje sie punkt zycia ale tylko do 4 czyli startowych. Wtedy akcja z Poludnica nie stwarza juz takiego problemu. Inna sprawa to co juz ktos tutaj napisal, to jest gra losowa. Rownie dobrze mozna trafiac na samych Wrogow w kartach.


asd

Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1588
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Wiktor » czwartek 06 wrz 2012, 21:10

nick pisze:Na moje to Pieczara jest karta przegieta, mozna spokojnie przyjac, ze stajac na tym obszarze dostaje sie punkt zycia ale tylko do 4 czyli startowych.

nick, modyfikując karty w zw. z twoim pomysłem kontynuowania MM3K, może zmienisz też zapis na karcie Pieczary? Można po prostu skorzystać z karty Drzewo Życia (bodajże) a zmienić tylko np. limit punktów z 4 do 5.




ODPOWIEDZ