Strona 1 z 1

Kilka niejasności w przebiegu gry

: sobota 07 maja 2011, 09:52
autor: jurgen1989
Witam
Na początku chciałbym się z każdym przywitać z racji tego, że jestem tutaj nowy.
Od tygodnia jestem posiadaczem Magicznego Miecza. Kiedyś w młodości miałem styczność z tą grą i pewnego wieczora natchnęło mnie, na zakup jej. Przed rozpoczęciem rozgrywki kilka razy zapoznałem się z instrukcją, jednak w trakcie gry napotkałem kilka niejasności. Mianowicie:
Co do kart zdarzeń:
- będąc na środkowym kręgu i wyciągając południcę (np. na płaskowyżu mgieł) można ciągle stawać na magicznych wrotach dzięki czemu strasznie szybko wzrasta liczba magii i miecza. Nie wiem czy takie zagranie jest zgodne z zasadami i chciałbym się upewnić
- karta Straży. Zawraca on postać w miejsce na którym rozpoczęła wędrówkę. Chodzi tu o to, że wracamy do lokalizacji początkowej czy do miejsca z którego rozpoczynaliśmy turę?
- na karcie bojowego rumaka jest napisane, że jeśli zostanę pokonany tracę rumaka i dzięki temu nie tracę punktu życia. Z racji tego, że to jest dobra karta to czy można zamiast stracenia rumaka można poświęcić punkt życia?
- posiadając wierzchowca i dodając sobie od 1 do 3 zostawiamy przyjaciół i przedmioty i nie jest dla mnie jasne czy te karty należy położyć wtedy tam gdzie wskazywał wynik rzutu kostką czy po prostu podczas kolejnej tury cofamy się o te pola, które dodaliśmy i jeśli tak to czy wykonujemy wtedy polecenia na tym obszarze, gdzie się wróciliśmy?
- zwierciadło zniszczenia pozbawia jakąś postać o punkty magii na stałe czy podczas np jednej tury albo walki?
Co do przebiegu gry:
- Do końca nie wiem o co chodzi z tą przeprawą. Płacąc 1 sztukę złota zostaje przenoszony na inne pole?
- Posiadając bojowego rumaka, który pozwala dodawać punkty magii do miecza to zmieniam również w punkty miecza przedmioty, które dodają mi magii czy tylko te punkty, które mam przy postaci?
- Mając np 4 przedmioty oraz nie posiadając żadnego, który pozwoli mi na posiadanie więcej, wyciągając z karty zdarzeń jakiś kolejny przedmiot mogę sobie wybrać, który chcę odrzucić czy muszę ten co wybrałem a niechcianych przedmiotów mogę się tylko pozbyć np u lichwiarza itp zamieniając je za złoto?
- Ostatnie już zapytanie to czy jedna postać może posiadać np 2 miecze albo jakieś 2 bronie typu miecz i sztylet itp?

Jeżeli niektóre z pytań już się pojawiły to przepraszam
Będę wdzięczny za wszelaką pomoc

: sobota 07 maja 2011, 10:19
autor: Misiek
Cześć :)

To typowe nadużycie ten przypadek z Południcą i Magicznymi Wrotami, choć całkowicie zgodny z zasadami gry.

Straż wg mnie zawraca do MGR z racji użycia słowa wędrówka, a nie ruch jak np na Przeprawach w Środkowym Kręgu.

Tracisz Rumaka bez możliwości wyboru (za dobrze by było [-X )

Z Wierzchowcem jest mętlik. Ja gram że nie odrzucam Przyjaciół, ale w następnej turze idę na obszar na który wypadło z rzutu kostką bez bonusu którego użyłem w poprzedniej turze.

Używając Zwierciadła na stałe odbierasz punkty oznaczone żetonami.

Przeprawa - płacąc zostajesz na tym polu, niepłacąc wracasz skąd przyszedłeś i tracisz resztę tury.

Rumak pozwala dodać wszystkie punkty, jest to błąd tłumaczenia. W Talismanie dodawało się chyba tylko początkowe punkty magii, czyli to co jest napisane na Karcie Postaci.

Możesz wybrać co odrzucić. Dodatkowo stojąc na obszarze możesz kilkukrotnie nawet brać i odrzucać przedmioty (w czasie trwania fazy dla kart z numerem V). Tak naprawdę zabrać w dalszą wędrówkę możesz 4 stamtąd.

Może posiadać dublujące się rzeczy.

: sobota 07 maja 2011, 10:34
autor: Rogo
Misiek pisze:Z Wierzchowcem jest mętlik. Ja gram że nie odrzucam Przyjaciół, ale w następnej turze idę na obszar na który wypadło z rzutu kostką bez bonusu którego użyłem w poprzedniej turze.
Grasz nie tak jak być powinno - idea Wierzchowca jest (moim skromnym zdaniem) taka, że zostawiając w tyle Przyjaciół dajesz innym graczom możliwość zabrania Ci ich ;) I jest też pozytywny aspekt zostawiania w tyle Przyjaciół - tych, których nie chcesz mieć, a nie możesz się ich w normalny sposób pozbyć :P

mały edit ;P

No i zostawiając w tyle Przyjaciół nie możesz korzystać z ich zdolności, co też jest bardzo ważne ;)

: sobota 07 maja 2011, 19:38
autor: Isztwan
Ja z Wierzchowcem robię tak: w następnej turze, po wykorzystaniu go, wracam po Przyjaciół na pole, na którym zostali, biorę ich i nie robię nic poza tym (nie badam Obszaru tylko zabieram przyjaciół). W sumie w ten sposób na 1 ulepszony ruch tracimy 2 tury. Gracz ma wybór: albo rusza się jak mu kostka każe albo rusza się z wierzchowcem i traci następną turę na zabranie Przyjaciół.
jurgen1989 pisze: karta Straży. Zawraca on postać w miejsce na którym rozpoczęła wędrówkę. Chodzi tu o to, że wracamy do lokalizacji początkowej czy do miejsca z którego rozpoczynaliśmy turę?
Ja zawsze grałem, że zawracają na pole, z którego rozpocząłem ruch w tej turze.
jurgen1989 pisze:Ostatnie już zapytanie to czy jedna postać może posiadać np 2 miecze albo jakieś 2 bronie typu miecz i sztylet itp?
Może ale może korzystać w walce tylko z 1 broni.

: czwartek 05 lip 2012, 01:29
autor: Slonx
jurgen1989 pisze:- będąc na środkowym kręgu i wyciągając południcę (np. na płaskowyżu mgieł) można ciągle stawać na magicznych wrotach dzięki czemu strasznie szybko wzrasta liczba magii i miecza. Nie wiem czy takie zagranie jest zgodne z zasadami i chciałbym się upewnić
Jest jak najbardziej zgodne z zasadami, aczkolwiek, mnie się nigdy nie zdarzyło. Raz kolega wyciągnął ją na przełęczy wichrów i nie miał złota, więc mógł sobie przez długi czas pomarzyć o dotarciu do magicznych wrót.
Różne są warianty z magicznymi wrotami, ogólnie uważam ten obszar za mocno przesadzony, więc ze znajomymi stosujemy swoją modyfikację:
Kiedy nadchodzisz od strony płaskowyżu mgieł, rzucasz kostką:
1-4 wypowiadasz życzenie
5-6 zostałeś zignorowany
Jeżeli od strony strażnika magicznych wrót, musisz zapłacić, albo tracisz jedno życie. Jeżeli zapłacisz, możesz wypowiedzieć życzenie, które zawsze się spełni.
jurgen1989 pisze:- karta Straży. Zawraca on postać w miejsce na którym rozpoczęła wędrówkę. Chodzi tu o to, że wracamy do lokalizacji początkowej czy do miejsca z którego rozpoczynaliśmy turę?

Rozpoczęcie wędrówki to to samo, co rozpoczęcie gry. Zostajesz zawrócony do swojego MGR
jurgen1989 pisze:- na karcie bojowego rumaka jest napisane, że jeśli zostanę pokonany tracę rumaka i dzięki temu nie tracę punktu życia. Z racji tego, że to jest dobra karta to czy można zamiast stracenia rumaka można poświęcić punkt życia?
Za dobrze by było.
jurgen1989 pisze:- posiadając wierzchowca i dodając sobie od 1 do 3 zostawiamy przyjaciół i przedmioty i nie jest dla mnie jasne czy te karty należy położyć wtedy tam gdzie wskazywał wynik rzutu kostką czy po prostu podczas kolejnej tury cofamy się o te pola, które dodaliśmy i jeśli tak to czy wykonujemy wtedy polecenia na tym obszarze, gdzie się wróciliśmy?
Zostawiasz ich na obszarze, od którego nie mogą z tobą podróżować. W tym czasie, jeżeli ktoś tam stanie, może z nich skorzystać. Jeżeli jednak do twojej następnej tury dalej tam będą, wracasz tam bez rzucania kością. Zabierasz ich i nie badasz obszaru.
jurgen1989 pisze:- zwierciadło zniszczenia pozbawia jakąś postać o punkty magii na stałe czy podczas np jednej tury albo walki?
Pozbawia na stałe, odkładasz punkty poza planszę.
jurgen1989 pisze:- Do końca nie wiem o co chodzi z tą przeprawą. Płacąc 1 sztukę złota zostaje przenoszony na inne pole?

Zostajesz na polu przeprawy. Jeżeli nie zapłacisz, to wracasz na pole, z którego rozpocząłeś ruch, nie badasz już jednak obszaru.
jurgen1989 pisze:- Posiadając bojowego rumaka, który pozwala dodawać punkty magii do miecza to zmieniam również w punkty miecza przedmioty, które dodają mi magii czy tylko te punkty, które mam przy postaci?
Tylko punkty z parametrów.
jurgen1989 pisze:- Mając np 4 przedmioty oraz nie posiadając żadnego, który pozwoli mi na posiadanie więcej, wyciągając z karty zdarzeń jakiś kolejny przedmiot mogę sobie wybrać, który chcę odrzucić czy muszę ten co wybrałem a niechcianych przedmiotów mogę się tylko pozbyć np u lichwiarza itp zamieniając je za złoto?
Bierzesz te, które chcesz zabrać, a zostawiasz te, które chcesz porzucić.
jurgen1989 pisze:- Ostatnie już zapytanie to czy jedna postać może posiadać np 2 miecze albo jakieś 2 bronie typu miecz i sztylet itp?
Posiadać może, ale wolno walczyć tylko przy użyciu jednej broni, także lepiej te niepotrzebne spieniężyć, albo zostawić dla uboższych. Ewentualnie trzymać, na wypadek, gdyby trzeba było jakiś oddać.